כווית: אין כניסה למצלמות DSLR

ליאור קורן
24-11-2010 15:39

הממשל בכווית הוציא הנחיה שאוסרת על שימוש במצלמת רפלקס (DSLR) במקומות ציבוריים כמו קניונים וברחובות.


מצלמות SLR הפכו לכלי פופולרי בידיהם של חובבי צילום מתקדמים, בזכות איכות התמונה והמגוון הרחב של עדשות קיימות. אך מסתבר כי לא כולם חשים בנוח למראה מצלמה שכזו.
העיתון Kuwait Times מדווח כי בעקבות החלטה משותפת של שלושה משרדי ממשלה: משרד האוצר, הרווחה ומשרד "המידע" נושא הצילום במדינה יהפוך לנחלתם של עיתונאים בלבד וכי הציוד שמשמש אותם למטרה זו, קרי מצלמות DSLR, יאסר לשימוש בידי הציבור הרחב.

לעומת זאת, שימוש במצלמות קומפקטיות או טלפונים בעלי מצלמה ימשך כרגיל, נראה שלכוויתים יש בעיה רק עם מצלמות "עם עדשות גדולות".
עוד באתר
מדריך רכישת מצלמת DSLR
בראיון ל- Kuwait Times, סיפר תושב מקומי בשם מוחמד כי הוא עבר לצלם חיות או נוף טבע דומם, לאחר שנתקל ביחס שלילי לגביו מאנשים שהבחינו במצלמה הגדולה שברשותו. מרואיין אחר סיפר כי אנשים נהגו לעצור אותו ברחוב למראה המצלמה והתייחסו אליו "כאילו הוא עומד לרצוח מישהו איתה".


החלטה זו מעוררת מספר אתגרים טכניים, למשל, כיצד יבדילו ברחוב בין מצלמת DSLR לבין קומפקטית עם זום גדול (מה שמכונה "דמויית DSLR"), האם מצלמות בפורמט מיקרו 4/3 יחשבו כ- DSLR ועוד.
ההכרזה על האיסור מגיעה לאחר צעדים אחרים במדינה בתחום צנזורה ופיקוח על תכנים בתקשורת, בינהם החלטה להתקין פילטרים שיחסמו אתרי פורנו ואתרים נוספים שנחשבים בלתי הולמים, מבחינה אתית או פוליטית ברשת האינטרנט.



מעבר לתגובות בפורום