נגן נייד Philips GoGear cam – קטן וצבעוני, ביקורת

דודו מאירי
22-11-2010 06:10

הנגן הקטן של פיליפס, מגיעה עם מסך צבעוני, זיכרון פנימי, מצלמת וידאו וסטילס ובל נשכח מיועד בעיקר להאזנה לקבצי מוזיקה באוזניות המצורפות. איך הוא נשמע? ביקורת.


חברת Philips החלה בשיווק הדור החדש של נגני מוזיקה / מולטימדיה ניידים בישראל. הקו החדש שהגיע לארץ כולל שבעה דגמים שונים. מהם, השאלנו לסקירה את דגם ה- GoGear Cam שממוקם במקום אמצעי פחות או יותר מבחינת תמחור.

זהו נגן קטן במימדיו, בעל מצלמה באיכות 2 מגה פיקסל עם זום דיגיטלי, יציאת Composite להצגה ושיתוף של סרטים בטלוויזיה ותוכנה המאפשרת הצגת תמונות במצגת.

נראה כי חברת Philips תכננה את הנגן הזה כמענה ל-iPod Nano של חברת אפל המתחרה.

במבט ראשון


הנגן מגיע באריזת מדף, נעימה לעין ולא צעקנית מדי. תוכן המארז אינו עשיר במיוחד. כבל הטעינה של הנגן, למשל, הינו משולב עם יציאת Composite לטלוויזיה, מה שאומר שאין אפשרות לחבר כבל סטנדרטי מהנגן לטלוויזיה ומצריך תלות בכבל היעודי של היצרן.

למרות המראה שמטעה לחשוב כי הגימור הינו מתכתי, עשוי גוף הנגן של פיליפס פלסטיק שאינו קשיח מדי ואפילו נכנע ללחיצות אצבע עזות ומתעוות פנימה מעט, התייחסו אליו בנימוס!

Philips GoGear Cam - פיליפס נגן נייד

העיצוב


במבט ראשון, העיצוב נעים מאוד לעין, הנגן מגיע עם סידור מוצלח של הלחצנים באופן שמזכיר מצלמה קומפקטית. אבל ברגע שמחברים את האוזניות נזכרים שמדובר למעשה בנגן אודיו - מוסיקה לכל דבר.


חיבורים ולחצנים: חיבור ה- mini-USB מאפשר העברת שירים מהמחשב לנגן או להפך וגם טעינה שלו. בחלק העליון ישנם שני לחצנים, האחד משמש עבור כיבוי / הדלקה / נעילה והשני עבור שליטה בעוצמת השמע.

בחלק התחתון נמצאת כניסת כרטיס microSD המשמשת עבור הרחבת נפח האחסון, לצידה ממוקם כפתור RESET לאיפוס המכשיר.
החלק הקידמי של GoGear הינו החשוב בתיותר לתפעול השוטף והוא כולל מסך צבעוני קטן ולחצן רב כיווני לניווט ושליטה בתפריטים עם כפתור אמצעי לבחירה.

באמצעות גלגל הניווט ניתן לבחור בין ארבעה מצבים שהופכים את המכשיר לרב תכליתי: נגן מוסיקה וסרטים, מצב מצלמת סטילס, מצב מצלמת וידאו והגדרות.

תפעול וביצועים


Philips GoGear Cam - פיליפס נגן ניידראשית, נציין כי ממשק המשתמש הינו פשוט למדי ואינו דורש יום לימודים ארוך בכדי ללמוד את אופן תפעול הנגן, למעט גודל אותיות שהינו קטן – מגבלה שקשורה באופן ישיר לגודל המסך.

לאחר האזנה לעשרות שירים, אוכל להעיד כי איכות הקול של ה- GoGear Cam הינה טובה כלי הנגינה בשירים מקבלים ביטוי מוזיקלי הולם, עם הרגשה של משהו חי בצליל והחוויה בסופו של דבר מתגלה כמהנה.

אם תרצו לקבל אופי צליל מלא ובשרני יותר, אתם מוזמנים להפעיל את תכונת Full Sound בנגן.

לאחר שתכונת ה- Full Sound הופעלה, כלים שלא בלטו עד עתה בקטעי המוזיקה, מקבלים ביטוי עז לפתע ומוסיפים לחוויה, מאידך, קשה יותר להאזין כך לשירים הכוללים בסים מודגשים במקור. כלי נגינה כמו גיטרת בס או תופים שבחלק מהשירים הינם בולטים מלכתחילה, מקבלים הדגש בולט שמגביר את הבסים מוגזם. באוזניות שמגיעות עם הנגן מרגישים במצב זה – בקטעים מסויימים כאילו קיים סאב וופר בתוך התיבה הסגורה שנמצאת באוזניות.

אם ברצונכם לשפר עוד יותר את איכות הצליל, אמליץ לכם על החלפת אוזניות הנגן המקוריות שאינן בדיוק בולמות באופן יעיל את הרעש מהסביבה החיצונית: כאשר נמצאים בסביבה צפופה או שוקקת חיים, כגון אוטובוס, רחוב או רכבת שומעים את הרעש מהסביבה באופן בולט.

וידאו


כזכור, נגן זה, מגיע עם מסך צבעוני, איכות הוידאו מתגלה כסבירה בהחלט עבור גודל המסך. התמונה הינה בהירה למדי ואפילו בוהקת באם צופים בסרטון בסביבה חשוכה.

בנושא פורמטי קבצים, לא נתקלתי בבעיה מיוחדת בניגון קבצי Avi ו- MP4 ברוב הסוגים הנפוצים שקיימים. מה שאומר שלא ממש חייבים לבצע המרת פורמטים לקבצי הסרטים לפני צפיה שלהם בנגן, יתרון!

כעת, נתמקד באחד מהמאפיינים העיקריים של ה- Cam GoGear והוא המצלמה. בניגוד למצלמות VGA (רזולוציה נמוכה) בהן נתקלנו במספר בנגנים אחרים, בדגם זה הוטמעה מצלמה ברזולוציית שני מגה פיקסל. איכות התמונה לא מאכזבת מדי -  למרות שאין למצלמה זו פלאש פנימי, דבר המקשה על צילומים בלילה, למרות שהן לא התגלו כמפוקסלות מידי.

גם צילום הוידאו בנגן מתקבל באיכות טובה יחסית וללא מריחות רבות, הזום, כמקובל במצלמות זעירות כאלו הינו מהסוג הדיגיטלי בלבד.  לסיכום פרק זה אעיד כי התרשמתי מאיכות המצלמה באופן חיובי בהחלט.

Philips GoGear Cam - פיליפס נגן נייד

סוללה

חיי הסוללה בין טעינה לטעינה על פי הצהרת היצרן עומדים על 11 וחצי שעות עבור שימוש במוסיקה, השארנו את הנגן לפעול ללא הפסקה והסוללה החזיקה 9 וחצי שעות של ניגון רציף.


זיכרון פנימי וחיצוני
ה- Gogear מגיע עם זכרון פנימי בנפח של 8GB ועם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זכרון microSD של עד 32GB, מה שמביא את כמות האחסון לנפח של 40GB, נתון מכובד יחסית לגודל הפיזי של ה- GoGear Cam.

סיכום


נגן הפיליפס שעמד כאן למבחן התגלה כמוצלח למדי, עם אפשרות לקבל צליל עם נפח "בריא", את האוזניות, אני הייתי מחליף, במיוחד אם הרגלי ההאזנה שלכם כוללים הליכה במקומות סואנים ודרישה לסנן רעשי רחוב. מלבד ענין זה הנגן עושה עבודתו נאמנה, עם יכולת להצגת סרטי וידאו במסך המיניאטורי, אפשרות צילום סטילס וגם וידאו באיכות טובה יחסית ונפח זיכרון נדיב שיוכל להכיל את קבצי המדיה שיצרתם או העברתם מהמחשב.


ציון:
מחיר: 499 ש"ח
אחריות: ביקונקט - פיליפס

בעד: תפעול פשוט, זיכרון פנימי 8GB ואפשרות לכרטיסי זיכרון, איכות צליל ותמונה טובים.
נגד: אוזניות שאינן אוטמות רעשי סביבה.

מה בערכה
נגן Philips GoGear Cam בנפח 8GB.
כבל USB לסנכרון וטעינה.
כבל Composite לחיבור הנגן לטלוויזיה.
אוזניות כפתור סטריאופוניות.

מעבר לתגובות בפורום