LG BD570 - נגן Blu-ray וגם סטרימר? ביקורת

ליאור קורן
17-11-2010 06:06

הישכנו נגן בלוריי וגם סטרימר יחדיו? דגם BD570 של LG מציע שני מכשירים באחד: נגן Blu-ray בצירוף יכולות של סטרימר, כגון חיבור רשת וניגון תכני מדיה - קבצי וידאו, אודיו ותמונות. ביקורת.


אין זה סוד כי תחום ה- Blu-ray לא התרומם לגובה בישראל ועדיין לא הפך למקור העיקרי של מערכת קולנוע ביתי כפי שציפו ממנו, למשל, הגורמים המסחריים בענף. תרמו לכך, בין השאר מחיריהם הגבוהים של הנגנים והכותרים וגם התחרות הגדלה והולכת מצד הסטרימרים (מזרימי מדיה).

הדגם הנסקר בכתבה זו – BD 570 של LG מתמודד עם הענין בעזרת תג מחיר נוח באופן יחסי לשאר המותגים הידועים (1,690 ש"ח) בצירוף הטמעת תמיכה בניגון קבצי מדיה דרך רשת או חיבור USB, באופן שמתחיל להזכיר באופן הפעולה שלו סטרימר.

נקי עם נגיעת כחול

עיצוב המכשיר נקי לעין, מרבית לחצני השליטה בחזית נחבאים לעין מאחורי פאנל שקוף שחושף את הספרות התכולות של צג המידע, במרכז בפס עליון הנושק לחזית ממוקמים לחצן הדלקת המכשיר והוצאת המגש שדורשים מעט לחץ להפעלתם, פעמיים אף לחצנו בטעות על לחצן כיבוי המכשיר במקום הוצאת המגש.
כניסת ה- USB ממוקמת מקדימה וחבל שכך, משום שזה מחייב פתיחת הפאנל השקוף כל עוד מחובר כבל ה- USB ופוגם במראה האסטטי, כניסה נוספת מאחור או בצד היו מתקבלות בברכה.

LG BD570 Blu-ray Player

מאחור נמצא יציאות וידאו מסוג קומפוזיט, קומפוננט ו- HDMI, אודיו מסוג RCA אנלוגי סטריאו, דיגיטלית אופטית וגם קואקסיאלית וחיבור הרשת החוטית.

שלט רחוק
אל העיצוב המלבני המוכר מצטרף קימור מתחת לשתי שורות לחצני הפעלה, מה שמבליט אותן יותר מעל השאר. לחצן חשוב בשלט הוא ה- INFO שמפעיל תפריט בסיטואציות רבות. בנוסף, ישנה אפשרות לשליטה על מסכי הטלוויזיה של LG.

LG BD570 Blu-ray Player

גרפיקה ותפריטים

מסך הפתיחה (מסך הבית) של ה- BD570 נראה מתוחכם לעין, כשהוא מציג על המרקע אשליה של מים מתנועעים ושישה אייקונים לקיצורי דרך שצפים כקוביות קרח – כולל השתקפויות אור עליהם. זה בהחלט נאה, אבל משהו בבחירת הגוונים הבהירים והתנועה הבלתי פוסקת של האייקונים מעט מעצבן את העין, אולי היה עדיפה גרפיקה סולידית יותר.

LG BD570 Blu-ray Player

הגדרות
מסך הגדרות הוידאו, מאפשר לבחור יחס תמונה רצוי, רזולוציה עד 1080p, פלטת צבעים וקצב רענון של 50Hz או 2Hz וחבל שאין בנמצא גם מצב זיהוי אוטומטי כפי שנהוג בסטרימרים למשל.
מסך הגדרות האודיו, מאפשר בין השאר שינוי פורמט היציאה דרך היציאות הדיגיטליות, דרך HDMI ניתן לבחור בפורמט PCM סטריאו (עבור חיבור ישירות אל מסך טלוויזיה שאינו מסוגל לפענח פורמטי אודיו HD או DTS למשל ) או רב ערוצי, העברת האות כמו שהוא אל הרסיבר או ביצוע קידוד מחדש לפורמט DTS שיכול להיות שימושי כאשר הסרט מוצג בפורמט Dolby TrueHD והרסיבר אינו תומך בו.

LG BD570 Blu-ray Player

ניגון Blu-ray

כאמור, התפקיד העיקרי של מכשיר זה הינו לנגן כותרי בלוריי ו- DVD.

לא מעט נגנים שסקרנו בעבר הציגו זמני טעינה ותגובה איטיים ואף מתסכלים, ה- BD570 מתגלה כזריז למדי.
זמני טעינת דיסקים Blu-ray:
ספיידרמן 3: מרגע הכנסת מגש 15 שניות. מרגע לחיצת STOP וניגון מחדש, מיידי, זהו מעין מצב STOP PAUSE.
מפלצות נגד חייזרים: 12.2 שניות מהכנסת מגש.
25 שניות מהדלקה עם דיסק במגש.
דיסק DVD ("החוף"): 15 שניות מרגע הכנסת מגש הדיסק.

גם כאשר אין דיסק במגש, עוברות כ- 18 שניות ממצב כבוי ועד למוכנות לניגון.
כאשר מחובר דיסק קשיח חיצוני דרך USB יש להוסיף עוד זמן לתהליך (בתלוי בכמות התוכן המאוחסנת על אותו הדיסק היות ומתבצע הליך אינדוקס קצר בתחילה).

בפועל, אנו רואים שיפור ניכר בזמני הטענה בהשוואה לנגני בלוריי מדורות קודמים, לפעמים עד כדי חצי מהזמן.

בזמן ניגון הדיסקים, לא נתקלנו בבעיות מיוחדות, ניתן לשלוט על מספר פרמטרים בתמונה, כמו מעבר בין מצבי תמונה Cinema, Standard או מצב USER שמאפשר לכוון פרמטרים באופן ידני.

LG BD570 Blu-ray Player

כאשר המכשיר מחובר לרשת, בזמן צפיה, ניתן להוריד מידע על הכותר בו צופים, זאת דרך שירות Gracenote ועם לחיצה בודדת בשלט.

כדאי לדעת כי המכשיר שנמכר בארץ, מגיע עם מגבלת איזורים, ב- DVD רק איזור 2 ובמצב בלוריי רק איזור B, כך שעבור מי שיש ברשותו דיסקים שמיועדים עבור איזור ארה"ב למשל, תהיה זו מגבלה רצינית.
 
הזרמת מדיה

דגם זה, מאפשר לנגן קבצי וידאו, אודיו או להציג תמונות דרך חיבור ה- USB או רשת.
כאשר מחברים דיסק קשיח חיצוני (נבדק עם דיסק בנפח 1 טרה, מפורמט NTFS), תופיע תצוגת תיקיות של הדיסק וניתן לדפדף בינהן באופן חופשי. אפשר לבחור בין שלושה מצבי תצוגה שנבדלים בינהם בגודל האייקונים.

LG BD570 Blu-ray Player

וידאו – כולל כתוביות עברית
ב- HD, התמיכה מתמקדת בפורמט ה- HD ה"חם" ביותר כיום: MKV.
קבצי AVI גם מזוהים, אבל ניסיון ניגון שלהם מסתיים בהודעה "פס הקול אינו נתמך".
ניגון קבצי MKV עבר באופן כללי בהצלחה, כולל קבצי 1080p, עם פסי קול מסוג דולבי דיגיטל או DTS (שעובר המרה לסטריאו בחיבור לטלוויזיה למשל).
במהלך הבדיקות, ניגון אחד הסרטים תקע לגמרי את המכשיר ורק הוצאה מהחשמל עזרה בענין.
כאשר צופים בסרט, לחצן ה- info בשלט מעלה תפריט שמאפשר לדלג לנקודת זמן אחרת בסרט או לקובץ הבא בתיקייה, החלפת פס קול, קובץ כתוביות, קידוד כתוביות, יחס תמונה (16:9 מקורי או FULL) ומצב כיול תמונה (Movie, User ועוד).
ניתן לבחור גם מסמן מקום (מרקר) לסרט, עד ל-9 מרקרים שונים.

אחת התכונות החשובות עבור הצרכן הישראלי הינה תמיכה בכתוביות SRT בקידוד עברי ולהפתעתנו החיובית, הכתוביות הוצגו באופן תקין, במספר מקרים סימני מרכאות הוצגו במיקום לא נכון, ענין לא ממש נורא.
ענין אחר הוא חוסר אפשרות לסנכרון כתוביות (הזזה קדימה ואחרוה על ציר הזמן בהתאם לפסקול הסרט), מה שיכול להוות מגבלה במקרים מסויימים.

בהמשך, בדקנו גם פורמטי קבצים נוספים, אך ה- LG לא זיהה למשל קבצי AVCHD שצולמו במצלמות וידאו HD, גם קבצי בלוריי נוגנו בהצלחה רק בחלק קטן של המקרים, נראה שהבעיה טמונה בזיהוי פסקולי אודיו HD, מלבד אלו שמגיעים עם פסקול PCM כמו זה של קזינו רויאל או /he Wild, בקובץ אחר, הנגן ננעל רק על פסקול הערות הבימאי ולא אפשר לעבור לזה המקורי (העלילתי) של הסרט. בנוסף, בקבצי בלוריי, צריך לפעמים למצוא את קובץ הסרט מתוך שלל הקבצים בתיקייה ובמקרה הזה זה קצת מסורבל בגלל ההכרח לעבור קובץ קובץ וללחוץ על לחצן ה- info בכדי לברר את גודלו של הקובץ.
גם ניגון תיקיית DVD לא מתאפשר כסרט שלם (ISO), לעומתו, ניגון קבצי DivX עבר בהצלחה, כולל תרגום עברית.

הצגת תמונות
בדומה לוידאו, גם כאן לאחר שיטוט בתיקיות הדיסק, יש לבחור בקבצים הרצויים ואז יוצגו התמונות על המרקע. תפריט התמונות מאפשר להפעיל מצב מצגת, סיבוב, ביצוע זום, בחירת אפקטי מעבר בין תמונות ומהירות המעבר.
אם הצגת התמונות לבדה משעממת אתכם, ניתן לבחור גם מוזיקת רקע שתנעים את המצגת, את קבצי המוזיקה יש לבחור מתוך התיקיות, זאת באופן פשוט למדי, יפה מאוד.

LG BD570 Blu-ray Player

גם מוזיקה
האפשרויות בניגון מוזיקה מוגבלות יותר, עם יכולת לנגן קבצי MP3 וזהו פחות או יותר.

חיבור אינטרנט - גם WiFi

ה- LG הנבחן כולל חיבור רשת חוטי ולמרבה ההפתעה גם אלחוטי (WiFi), החיבור הראשוני אל ראוטר נעשה דרך הגדרות המכשיר באופן פשוט למדי ולאחריו ניתן להשתמש באפליקציית ה- NetCast המובנית, מאפשרת גלישה בשלושה אתרים: יוטיוב עם ממשק נאה לעין (ללא אופציית צפיה באיכות HD), פיקסה ובאתר תחזית מזג האוויר AccuWeather.

LG BD570 Blu-ray Player

הזרמת מדיה – DLNA
חיבור הרשת, מלבד אפשרות גלישה באינטרנט, מאפשר להזרים קבצי מדיה מסוג וידאו / אודיו ותמונות המאוחסנים על מחשב אחר ברשת – Home Link.
אפשרות זו תלויה בהתקנת תוכנת DLNA על המחשב המארח, אם מותקנת עליו מערכת הפעלה מסוג Win7, זו כוללת כבר בתוכה יכולת זו, אולם יש לזכור כי התמיכה בסוגי קבצים במיוחד וידאו מוגבלת למדי ותלויה ביכולת התוכנה  (מלבד המגבלות של הנגן עצמו). תכונה חשובה אחת – כתוביות עברית נתמכת גם היא דרך הרשת.

סיכום

ה- LG BD570 מציג מספר יכולות ראויות בהחלט, כגון זמני תגובה זריזים בזמן הפעלה או צפיה בכותרי בלוריי ותמיכה בכל פורמטי האודיו הנדרשים. בנוסף, הוטמעו בדגם זה גם יכולות מסוימות של סטרימר, לא מדובר על מתחרה מלא לחבורת מזרימי המדיה, אלא על מספר תכונות נדרשות כגון ניגון קבצי MKV - כולל תרגום בעברית, צפיה בתמונות, ניגון קבצי אודיו, כל זאת דרך חיבור USB או רשת חוטית / אלחוטית ואפשרות גלישה באתרים כמו יוטיוב ופיקאסה.

עבור מי שנוהג לרכוש בישראל או באירופה כותרי סרטים לאוסף הפרטי, ה- LG BD570 יהווה מתמודד אטרקטיבי בחבורת נגני ה- BD, אך מי שברשותו סרטים מארה"ב למשל, יאלץ לפנות לכיוון מכשיר אחר או להמתין לעדכונים בנושא.

המתחרים
מי שמחפש מכשיר עם יכולות מלאות של סטרימר, יוכל לרכוש למשל את הפופקורן C200, שמחירו כיום, בתוספת נגן Blu-ray (שיש לרכוש בנפרד ולהתקין באופן עצמאי במכשיר) יעלה עוד מספר מאות בודדות של שקלים מעבר לזה של ה- LG BD570. סטרימרים אחרים - המגיעים עם כונן בלו-ריי פנימי יהיו יקרים יותר, בסביבות מחיר של כ- 3,000 ש"ח.


ציון:

מחיר: 1,690 ש"ח
אחריות: סקאל

בעד: תגובות הנגן מהירות באופן יחסי לנגנים אחרים, תמיכה בניגון קבצי MKV כולל תרגום בעברית (מסוג SRT), חיבור רשת חוטי ואלחוטי מובנה.
נגד: תמיכה מוגבלת למדי בפורמטי קבצי וידאו בניגון דרך USB או רשת, מגבלת איזורים.

מעבר לתגובות בפורום