מקלדת אלחוטית זעירה: Mini Rii, ביקורת

דודו מאירי
08-11-2010 06:00

מקלדת אלחוטית זו הינה זעירה בגודלה, עד כי ניתן לחופנה ביד אחת, מאידך, היא כוללת משטח מגע לעכבר, ציין לייזר, מקשים מוארים וטווח קליטה מכובד. ביקורת.


השימוש במקלדות אלחוטיות הולך ונעשה פופולרי יותר עם הזמן. מקלדות אלחוטיות תופסות את שולחן העבודה או השולחן בסלון ומאפשרות חופש תנועה, חופשי מכבלים מגבילים. במהלך השנים האחרונות, הצורך שלנו במקלדות קטנות בגודלן הולך ומתרחב, למשל עבור אנשי ההדרכה.

כל אדם שמבצע הדרכות מכיר את הצורך ביכולת שליטה על מצגת מורכבת או על הרצת ישומים נוספים במחשב באופן מקביל, במקרה הזה, שלט מצגות כבר אינו מספק עבור הפעלה מורכבת יותר מאשר הפעלת מצגת. מקלדת ה-Rii Mini, אמורה לסייע בפתרון בעיה, היא קטנה, אלחוטית ועם סמן ליזר.

האם היא גם תספק את הסחורה? זאת נראה בהמשך.

מקלדת קטנה, מאוד

מקלדת Mini Riiהדבר הראשון שתופס את העין במקלדת זו הוא גודלה, או יותר נכון קוטנה שמאפשר לאחוז בה ביד אחת בלבד, התמונות אינן מצליחות להעביר את קנה המידה הנכון להערכה, מלבד זו משמאל שמראה אותה ביחס ליד אדם ממוצע.

מקלדת ה- Mini Rii הינה משולבת עם משטח עכבר וסמן לייזר. עם היחידה מגיע מקלט / משדר RF הנשלף מתוך גוף המקלדת ואותו יש לחבר דרך כניסת USB למחשב. מקשי המקלדת הינם שקטים ורכים בתחושתם, מסודרים באופן צפוף למדי, אך באופן כללי הם נוחים לעבודה.

חיבור למחשב
אופן חיבור המקלדת למחשב הינו פשוט. יש לחבר את יחידת המשדר/מקלט RF בכניסת ה- USB ואין צורך בהתקנה של כל תוכנה נוספת (עם Win7). המקלדת לא מגיעה עם דיסק דרייברים יעודיים אלא משתמשת במנהל התקנים סטנדרטי שקיים במערכת ההפעלה.

מקלדת Mini Rii

שימוש במקלדת

למרות המראה הזערורי של המקלדת היא מתגלה כנוחה לשימוש. הקשה על המקשים נותנת הרגשה פלסטיקית מעט, אך הפידבק שלהם נוח. המקשים עצמם רכים וההקלדה שקטה לאוזן. מיקום משטח העכבר נמצא בצד ימין ואינו מפריע לתפעול המקלדת. פעולת העכבר מעט קשה ויש צורך בהפעלת לחץ מסויים עם האצבע על המשטח על מנת להזיז את העכבר.

תאורת מקשים
ראוי לציין כי מקשי המקלדת הינם מוארים ובמקרה הזה זה תקף לגבי האותיות באנגלית וגם בעברית, מה שמסייע בהחלט בהקלדה בחשיכה.

 
באופן כללי, המקלדת נוחה לשימוש בעיקר עבור שימוש קצר כמו מצגות או הפעלת קובץ וידאו למשל לפני הצפיה בסרט.
מאידך, מעט לא נוח לבצע הקלדה ממושכת במיוחד בגלל הצורך בהעברת האגודל הימני מעל משטח העכבר בכדי להגיע למקשים.

משטח העכבר הינו מסוג מגע, שליטה על פעולות העכבר יכולה להעשות ביד ימין תוך כדי כתיבה במקלדת. בשימוש העכבר כאשר משתמשים בסמן הלייזר ניתן להשתמש גם ביד השמאלית. כאמור, פעולת העכבר קצת "קשה" יש צורך במגע רצוף במשטח על מנת לתפעל אותו. יש אפשרות במקלדת להפוך את פעולת העכבר כך שתתאים לשימוש עם סמן הלייזר.

טווח שידור
על פי טענת החברה ניתן להשתמש במקלדת ללא שום בעיה עד טווח מקסימלי של 30 מטרים. בפועל, במתחם הבדיקה בבית, בכל טווח שיצא לי לבדוק גם בשידור דרך קירות (גבס) לא נתקלתי בבעיות קליטה מיוחדות.
 
מקלדת Mini Rii

סיכום

המקלדת הנסקרת, מיועדת בעיקר לשימוש במצגות או עבור שימוש עם מחשבי מדיה סנטר ולא בחיבור אל מחשבים אישיים או ניידים "רגילים". בדרך כלל, מקלדות מסוג זה מיועדות רק למחשבי HTPC אך זו מתאימה במיוחד למצגות. המקלדת קטנה, ניתנת לאחיזה ביד אחת או שתיים עם תפעול המקלדת.
השימוש בטכנולוגיית אלחוט מבוססת גלי RF פותר באופן יעיל למדי את בעיית המרחק בין המחשב שמחובר ישירות אל מקרן המצגת לבין המרצה או המשתמש שיושב בכורסה.

מקלדת ה-Rii Mini מגיעה עם תג מחיר סביר של כ- 350 ש"ח .
אופן הפעולה של המקלדת הינו יעיל בשימוש רגיל, פחות נוח להקלדה ממושכת אך מתאים בעיקר לשימוש עבור הפעלת מצגות ומחשבי מדיה סנטר, גם טווח הקליטה מתאים לאולמות הרצאה או סלון גדול.

ציון:

מחיר: 350 ש"ח

אחריות: Xionite

בעד: מקלדת קטנטנה, טווח שידור מכובד, מקשים מוארים, כוללת ציין לייזר מובנה.
נגד: פחות מתאימה להקלדות ממושכות.

מעבר לתגובות בפורום