רמקול מיני מוניטור יחודי במבחן: Tannoy Autograph Mini

נמר לוי
05-11-2010 17:00

הפעם, נבחן זוג רמקולים בעלי שורשים המגיעים עד 50 שנה לאחור, זהו דגם מיני מוניטור בעיצוב שכבר שכחנו ועם צליל שקשה להתעלם ממנו. ביקורת.


חברת Tannoy מייצרת רמקולים מזה 80 שנה, עבור שלל מטרות כאשר חלקם של הדגמים מהווה רפרנס אולפני נחשב מאוד בקרב טכנאים. בד בבד Tannoy מייצרת לתחום הביתי ולתחום ה-PRO.

משפחת המלוכה ?

יש משהו מאוד מלכותי ביצרנית הזו, משהו שמאוד קוסם לי ברמה האישית. את טנוי אני מכיר היטב, האזנתי לשלל רמקולים שלהם במגוון מחירים. אך את המוצר העומד היום למבחן רציתי לשמוע באופן אישי (מבלי קשר לפרסום סקירת ביקורת). לא במטרה לקנות אם כי בשביל להבין. להבין האם רמקול כזה קטן יכול למלא חלל סלון ממוצע. בכדי להתרשם מהם במציאות ולחוש את הרמקול שלדעתי נראה "מרגש".


מקורי או רטרו?
עוד לפני 5 שנים בערך, כאשר צפיתי בקובץ PDF פרסומי של טנוי וראיתי את הרמקולים הללו עומדים מופיעים שם, התפעלתי מהמראה שלהם. הפרסום עבד עלי! הם הוצגו בתוך בית אנגלי מעוצב באופן מלכותי, עשויים עץ בצבע חום, ניצבים בצמוד לקיר כאשר מבעד לחלון נראה חורף גשום. התמונה הזו הצליחה לחמם את ליבי, חשתי שאני רוצה לחוות את הרמקולים הללו בבית הזה. לא אוכל להעיד על עצמי כאיש של "סאונד וינטאג'" (ויש דבר כזה) ולא פריק של עיצוב "ישן" באופן כללי, אך עיצוב כמו של הרמקולים הללו, מהסדרה הזו, מרגש אותי מאוד. יש משהו בו שכובש אותי, משהו טהור, אמיתי, נטול פוזה ומלא נשמה. למי שלא הבין עד עכשיו אז אני מדבר על סדרת העילית של טאנוי – PRESTIGE! זו בהחלט סדרת דגל אמיתית שמיוצרת באותו העיצוב שנים על גבי שנים ורק היחידות הן אלה שמתחדשות טכנולוגית.


Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפי


מי שיצא לו לראות את ה-Westminster Royal SE כשהתיבה שלו פתוחה (ויש לא מעט תמונות ברשת), בהחלט לא יכול להישאר אדיש למראה עיניו, איכות הבניה וההנדסה הפנימית היא משהו שלא נתקלים בו כל יום. תעלות עץ בתצורת  transmission line ברמת הבניה המרשימה ביותר שנתקלתי בה. עץ טבעי (כמו כל סדרת PRESTIGE ) ועיצוב "קלאסי" - יש שיראו בו מראה של ארון עם יחידה גדולה באמצע... בשורה התחתונה, מה שפעם נחשב לעדכני – הפך אח"כ למיושן – והיום מכונה רטרו!

אוקי, אפשר להגיד שאני מעריץ של העיצוב של רמקולים אלו. מודה אני: זה קורה לעיתים רחוקות מאוד אז תצלמו את הדף הזה.

אבל, כמו תמיד כאשר מדובר על התחום הזה, השאלה החשובה הינה מה היא איכות הצליל?
אז כבר אתם יודעים שמדובר על Tannoy, אתם גם יודעים שמדובר על סדרת העילית אך הגיע הזמן שנתחיל לדבר על הרמקול הספציפי העומד למבחן!

Tannoy Autograph Mini - ביקורת

ה- Autograph יוצר לראשונה כבר לפני 50 שנה, מדובר ברמקול קטן מימדים, בעומק צנוע רזה בצורת משולש כאשר פינותיו קטומות. העיצוב לא השתנה כלל ונשאר זהה לזה של לפני 50 שנה.

אך העיצוב הזה לא מגיע כטרנד במקרה שלנו, אלא מהווה למעשה שמירה על המקור. ה- Autograph  עשוי מעץ טבעי לא עבה במיוחד ומשקלו יחסית לגודלו קטן בהחלט, הרמקול מתהדר ביחידה קואקסיאלית שמיוצרת על ידי Tannoy והיא (היחידה) מהווה פטנט יחודי של החברה. אותה יחידה, בגדלים שונים, באותה התצורה, מלווה את כל סדרת ה- PRESTIGE של Tannoy.

Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפיהרמקול יפה תואר, אצילי, אותנטי וקלאסי ביותר. אולי המוצר היפה ביותר שעבר בביתי עד עצם היום הזה. הוא לא דוגמן כמו הרמקולים המעוצבים משום שהוא לא מעוצב במטרה מוצהרת להיות מעוצב. לדעתי הוא פשוט נראה כפי שרמקול קלאסי צריך להראות. בצידי הרמקול בד אפור "רטרו" ובקדמתו גריל עטוף בבד דומה במסגרת עץ טבעי הנצמד לרמקול באמצעות מגנט. הסרת הגריל חושפת את  היחידה הקואקסיאלית (מיד-בס + טוויטר ביחידה אחת – פולריינג') בקוטר של 4 אינטש צנועים עשוי קרטון דחוס בשילוב חומרים משמרי קשיחות ועמידות ומסביבה טבעת מוזהבת שתפקידה להצמיד את היחידה לתיבה. במרכז היחידה נמצא את הטוויטר בקוטר 0.75 אינטש שמתחילה לנגן ב- 2.3 קילוהרץ. ברמה הטכנית הנתונים מספרים על היענות לתדר שנעה בין 68 הרץ בתחום הנמוך ועד ללא פחות מ-54 קילוהרץ בתחום הגבוה במינוס 6 דציבל. כן, הוא מטפס מעל למנעד השמיעה של אדם ממוצע אך מניסיוני התחום הזה משפיע בהחלט על הצליל וזה מתבטא בבמה, אמביאנס, תמונת סטריאו ומיקרו דינמיות. במילים אחרות יש תדרים שלא שומעים אבל מרגישים בנוכחותם (סופר טוויטר). הנתונים הללו נמדדו במינוס 6 דציבל וזה אומר שבפועל לא תשמעו את הקצוות שלו ולכן אפשר להוריד את התחום הגבוה ולהעלות את התחום הנמוך וזה מה שבאמת יגיע בסופו של דבר לאוזן. עוד בטכני מספרים לנו שהרמקול שומר על עקבה קבועה של 8 אוהם ורגישות של 88 דציבל מה שאמור להפוך אותו לקל מאוד להנעה (נבדוק את זה בהמשך).

היחידה של הרמקול הזה היא בהחלט מעניינת. מעבר לכך שמבט אחד של אדם שראה כמה יחידות בחייו מספיק על מנת להבין שיש כאן משהו מעניין. לכן, אספר לכם קצת על היחידה הזו.

יחידות קואקסיאליות

נתחיל בכך שהיתרון המוחץ של יחידות קואקסיאליות על פני יחידות מופרדות הוא בכך שקל יותר להגיע לאיזון טונאלי וקשה מאוד להביא את הטוויטר והמיד-בס לכך שתהיינה בעיות פאזה בניהם. הטיוטר הנמצא במרכז היחידה אינו נע קדימה ואחורה עם היחידה אם כי מקובע לבודי עצמו כך שעל פי הטענה ההגיונית של החברה אסור לו לנוע. תנועה קדימה ואחורה של יחידת הטוויטר תפגע במהירות, בתמונת הסטריאו ובבימת הצליל. זה נשמע הגיוני משום שתדרים גבוהות הן מאוד כיווניים ומושפעים במיוחד מתנועה. הסיבה לכך שהוסיפו ליחידת הקרטון חומרים מקשיחים היא משום שלקרטון יש נטייה להתעוות בתנועה מה שבעצם פוגע בצליל. יחידות הקרטון של פעם לא התהדרו בטכנולוגיית ההקשחה שקיימת היום ולכן יש להן הרבה יותר עיוותים במהלך תנועה מה שהופך את הצליל ל"חמים" או "נעים". זה בעצם עיוות של היחידה ולכן אין מנוס משימוש בחומרים אלה. עם השנים פיתחו טכנולוגיות שאמורות להיות יעילות יותר כמו קרמיקה, קוולאר וכ"ו אך טענת החברה היא שיחידת קרטון היא היחידה הנכונה ביותר עבור יצירת תדירויות שישמעו טבעיות ביותר והשילוב עם חומרים מקשיחים הופכים אותה לטבעית יותר ועם רזולוציה שלא נופלת מיחידות קרמיות ויחידות קרבון חדישות.


יחידת הטוויטר מחוברת ליחידת המיד-בס על ידי כבל כסף איכותי כאשר יחידת המיד-בס מחוברת גם היא לטרמינל האיכותי העשוי ממתכת מצופה נחושת איכותית באותו כבל כסף איכותי.

אין לי צל של ספק שיש כאן השקעה אדירה ברמקול. אין לי צל של ספק שמדובר ברמקול מושקע מאוד הנדסית וחומרית. אבל מה שיהפוך אותו לנשמע טוב לפחות כמו שהוא נראה ובנוי זו רק האזנה.

מבחן האזנה

Vivaldi The 4 Seasonsפתחתי את הסקירה עם יצירה קאמרית אנרגטית שמהווה עבורי ייחוס על עשרות רמקולים. 4 עונות של ויואלדי בהוצאה של BIS שהיא מבחינתי הטובה ביותר ברמת ההקלטה ובין הטובות ברמת הביצוע. הצליל הראשון שבקע מהרמקולים הללו גרם לי לתגובות עיניים לא רצוניות. לא ברור שזה מגיע מהקטנצ'יק הזה עם יחידת ה-4 אינטש הפיצית. הצליל גדול, מלא, אנרגטי ודינמי ברמה של תאמן. לא רק ביחס לגודלו הצנוע במיוחד אם כי ברמה הכללית לעומת לא מעט רמקולים, מוניטורים גדולים וקטנים שעברו בסלוני בשנים האחרונות לא הצליחו לבלבל אותי כפי שזה הצליח. בקטעים דינמית ביצירה הרמקול מצליח לשמור על איזון טונאלי והפרדה מרשימה מאוד, הוא מציג כינורות באופן טבעי ביותר. התחום הנמוך אמנם לוקה בחסר, כמו כל מיני מוניטור, אך עדיין למרות שהוא אינו יורד ממש נמוך הוא מצליח להעביר רזולוציה טובה מאוד בגזרת התדרים הנמוכים. הרמקול הזה מצליח למלא סלון ממוצע ולהציג תחושה מאוד טבעית עם פרזנטציה שאינה מביישת גדולים ממנו. מאידך,הוא לא מנגן כמו רמקול רצפתי ולא מצליח להרעיד את הכורסא מתחתי. אבל כאשר מאזינים לאופי הצליל, ההפרדה והאיכות בכלל, הבס הנמוך מאוד הופך לזניח בהחלט.

המשכתי עם ה-5 של מהאלר על מנת לבחון כיצד הוא יגיב לתזמורת סימפונית גדולה. אז הוא אינו מצליח להעביר את התזמורת במלואה, הוא אינו ממש מצליח לשמור על דינמיות לאורך כל היצירה ובהחלט מאבד אוויר בקטעים תובעניים בתוך היצירה. למען האמת, אינני מצפה ממנו ליותר ממה שהוא עשה ב-4 עונות וגם מה שהוא עשה מפתיע אותי לחלוטין. הייתי בטוח שבקטעים קשים ביצירה הוא יקרוס, וזה לא קרה. כאן, ביצירה הזו, שהיא קשה מנשוא ומכבידה גם על גדולים ממנו הוא עשה מעבר למה שחשבתי שיעשה. הוא כן הציג פרטים והפרדה ודינמיות בעוצמה נמוכה באופן טוב מאוד יחסית, הוא גם הצליח לשמור על איזון טונאלי ולהציג צליל מאוד מגובש בעוצמות בינוניות שיכולות בהחלט לספק את המאזין הרגוע שאינו מחפש עוצמות גבוהות.

Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפיעל מנת לבחון כמה הוא טבעי ו"נכון" בדקתי אותו בתקליט BRITTEN -YOUNG PERSON'S  GUIDE TO THE OTCHESTRA שמהווה ייחוס מעולה למיקוד בכלים ספציפיים. גיליתי שהרמקול הזה מעביר את כל הכלים באופן משכנע מלבד תופים, טובות וכלים שמנגנים בתחום התדרים הנמוך. הוא אמנם מגלה לכם את הכלי אך חסר לי גוף ומשקל שקיים בכלי באופן טבעי. מאידך, כלי נגינה כמו חליל, חצוצרה, טרומבון, כינורות וכל השאר שמסתובבים בחלק האמצעי והגבוה של הצליל נשמעים מדהים. היחידה הזו כל כך מהירה שהיא מצליחה להעביר את הפרטים הקטנים ביותר מכלי בודד. לדוגמא, החליל פיקולו המהיר והבהיר מוצג באופן כל כך מציאותי שניתן לשמוע את האוויר הבוקע מהחורים בצורה ברורה ביותר, גם בכלים אחרים ניתן לשמוע המון פרטים שיהיה קשה למצוא ברמקולים החולקים יחידות גדולות יותר שכן לרוב (לא תמיד) הן איטיות יותר ומיידיות פחות.

הערה: במוסיקה קלאסית הרמקול הזה אינו מציג תחושה של שורה אמצעית במרכז בהיכל ענק אך הוא בהחלט יפתיע אתכם ביחס לגודלו. הוא אינו מתאים למוסיקה המורכבת מתזמורת סימפונית גדולה אך מוסיקה קאמרית נשמעת דרכו היטב.

מה עם אלקטרוני?

אני ממשיך עם מוסיקה אלקטרונית. בחרתי ביצירה הקבועה שלי - venetian snares hospitality כאן בהחלט הרגשתי שהרמקול קורס לחלוטין. הוא אינו מסוגל לנגן סגנון אלקטרוני קשה כמו זה כלל. הוא מהיר, דינמי ומאוזן אך לא עבור הסגנון הזה בעוצמות ראויות. הכוונה שלי היא שהצליל "קטן" מידי עבור מוסיקה אלקטרונית וחובבי הז'אנר ימצאו את התוצאה הזו כתוצאה לא טובה או לא מתאימה להרגלי ההאזנה שלהם או לסגנון המוסיקה הזה. לעומת זאת בקטעים אלקטרונים קלים ונעימים יותר להאזנה (בשבילי) כמו למשל "המרוץ" של yello ניתן להבין כי הרמקול הזה כן מסוגל לנגן אלקטרוני קליל ברמה שאותי לפחות היא מספקת. אני רוצה להוסיף שגם במוסיקה אלקטרונית כאשר נדרש בס עמוק וחזק הרמקול הזה אינו מצליח לספק את הסחורה. הוא כן נותן בס ובס ראוי ביחס למתחרים אך כמו כל מיני מוניטור הוא אינו מצליח להציג בס עם נוכחות מספקת ובאלקטרוני זה מורגש היטב.


קטעי CLUB TRANCE כמו של TIESTO  אינם מתאימים לרמקול הזה משום שהם דורשים בס עם יותר נוכחות (הרבה יותר) והרבה יותר צבע ונפיחות בתחום התדרים האמצעי ובנמוכים על מנת לערב את המאזין בחוויה מועדונית כוחנית.

הערה: מוסיקה אלקטרונית והרמקול הזה אינם ממש חברים טובים. מפאת גודלו הצנוע והיחידה הקטנה הוא אינו מסוגל לנגן בקול רם ואינו מסוגל להוציא בס ראוי שהוא חלק חשוב וכמעט עיקרי במוסיקה אלקטרונית מהסוג הזה. ברוב המוחלט של המקרים מוסיקה אלקטרונית בסיסית בנויה משלושה סוגי בס. תוף רגל, גיטרה בס, ובס מוביל כאשר כולם כמובן מסונתזים. יחד איתם ישנם "כלים" וירטואליים שנוגעים בתחום הזה ובמוסיקה אלקטרונית כמו שאני בוחן איתה בנויה ממעל 20 ערוצים שונים שנוגעים בתחום התדרים הנמוך. לכן רמקולים עם יחידות קטנות, או קטנים בכלל אינם מצליחים לנגן את הסגנון הזה באופן משכנע ואינם מצליחים להעביר חוויה כוחנית "ואלימה" בסגנון הזה.

רוק, להבדיל מז'אנר האלקטרוני דורש מהרמקול לספק תחושה של הופעה בפארק ולא אווירת מועדון. זה אומר שעל הפרזנטציה להיות גדולה ודינמית מאוד. במקרה הזה עם Dire Straits-On Every Street אין לי בעיה של גודל ואין לי בעיה של דינמיות. קולו של הסולן נשמע מעולה, עם המשקל הנכון ותחום המיד הנמוך והבס הגבוה מציג את הסולן עם משקל ראוי בהחלט. הגיטרות גם כן נשמעות היטב במיוחד בפרזה הקצבית החוזרת על עצמה של הגיטרה שמלווה את השיר עד סופו. הצליל באופן כללי נשמע מעולה ומאוד מערב, ברמה היותר עמוקה הגיטרה בעלת משקל טוב מאוד, דינמיות מעולה וגם כוח לא חסר.

Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפי


Dream Theaterבקטעי רוק קשים יותר כמו של dream theater ודומים לו הרמקול הזה אינו מספק את הסחורה. אני מגלה כי קטעים קשים לא מחמיאים לו אך הוא עדיין לוחם עז ומצליח להוציא מעצמו יתרונות גם שם. דוגמא ליתרונות שהוא מציג למרות הקושי ניתן למצוא במהירות בה הוא מעביר את התופים. אמנם לא בעוצמה שמרעידה את החדר אך במהירות מדהימה ששמורה לרמקולים מאוד יקרים שעברו בביתי עד היום. תוף הרגל הכפול של המתופף נשמע מדהים, כל מכה מופרדת מהשנייה וכל אחת נשמעת היטב. אבל הבעיה היא שלמרות שהוא מנסה להראות את היתרונות שלו גם בקטעים שאינם ממש מתאימים לו זה עדיין לא התוצאה הטובה ביותר שאמורים לקבל ממוסיקת רוק כבד. מאידך, מוסיקת רוק רכה נשמעת מדהים דרך הרמקול הזה, הוא מצליח לערב את המאזין, למלא את החלל בקלות, להציג במה עמוקה, רחבה וברורה מאוד והכי חשוב, למרות הגודל הצנוע במיוחד, הוא גם נשמע "גדול".

הערה: בתחום הרוק הקלאסי או לצורך העניין "רוק רך" הרמקול הזה מדהים. הוא מצליח להציג גודל צליל מרשים בהחלט ולמרות גודלו הצנוע הוא מצליח גם לנגן בקול רם ולשמוע על דינמיות מעולה. אני מוצא את הרמקול הזה כמתאים מאוד למוסיקת רוק רכה ואפילו מומלץ לבעלי החלל הקטן או הבינוני שמאזינים לז'אנר הזה.

על יחידה קטנה ואופי בס
לעיתים קשה לנו מאוד לדמיין יחידה של 4 אינטש מנגנת מוסיקה בסלון ממוצע. האמת שגם לי. אפילו שהאזנתי לו והופתעתי מהתוצאה עדיין חשתי מעט מוזר להינות ולהתפעל מהמשקל שהוא מוציא. והוא מציג משקל ובשר משביע רצון בהחלט. אז איפה הבעיה? בראש. לא רק יש גם מציאות אבל הראש משפיע המון. הרמקול הזה, בשביל שיהיה לכם ייחוס מסוים, מצליח לנגן בס יותר חזק מהפרואק DC1 שבחנתי לא מזמן אבל לא יותר נמוך. לעומת זאת הוא לא מצליח להוציא בס נמוך וחזק כמו הסונוס פאבר גווארינרי. כלומר, הוא איפה שהוא באמצע ברמת הבס. ברמת המיד הוא עומד באותו קו יחד עם המוצרים הללו. מה שאומר, שאיפה שהם ינגנו הוא גם ינגן. למרות גודלו ה"מלחיץ" והיחידה הקטנטנה והמוכשרת שלו.

נקודות ציון

Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפיהתאמה לחללים
עבור מי שמאזין למוסיקה "מינימליסטית" או "אינטימית" מדובר במיני מוניטור המרשים ביותר שיצא לי לשמוע בחיי. הוא יתאים לסלון ממוצע בדירה ממוצעת ויהפוך לחוויה בלתי נשכחת בחלל קטן. הוא לא יתאים לחובב העוצמה בחלל בינוני וצפונה.

הגברה
על פי חווית ההאזנה, ככל שסופק יותר כח כך גם הרמקול נשמע טוב יותר. ההמלצה הכללית במקרה הזה מדברת על 20 וואט ומעלה. אני טוען שפחות מ-50 וואט אין על מה לדבר. רוצים להנות ממנו? תנו לו מגבר גיבור עם זרם בריא.

הגברת מנורות או טרנזיסטור
הרמקול הזה הוא רמקול חמים מטבעו. מגברי מנורות או טרנזיסטור מהמשפחה החמה עלולים להביא אותו לגוון צליל חם מידי. אני ממליץ ללכת על מגברים בגוון צליל נטרלי או חמימים קמעה ולא יותר. בחנתי אותו עם מגבר טרנזיסטורי (AUDIO ANALOGE MAESTRO) ועל mcintosh מנורתי (ביקורת בקרוב). שניהם בגדול התאימו לו וסחטו ממנו את המיטב עם יתרון קל לגוון הצליל הניטרלי של ה-AUDIO ANALOGE. כמובן שכל אחד יבחר את מה שמתאים לו אך יש לציין כי ה-Tannoy הזה אינו סלחן בכל הנוגע לאיכות ההגברה ולכן יש "לפנק" אותו עם מגבר איכותי.

רזוננס
כנראה שהתיבה הקטנה הזו הינה מספיק משוכללת על מנת שלא תזדקקו לשום ספייק. אין מה להרחיב כאן. שימו אותו במיקום כאשר היחידה בגובה האוזניים ותשמעו מוסיקה.

העמדה
ישר, בלי שום זווית ולא חייבים לברוח מקירות. 20 ס"מ מקיר אחורי וצדדי כבר יביאו אותו לצליל פנומינלי.

התאמה למוסיקה
מכיוון שמדובר ברמקול קטנטן עם יחידה מיניאטורית קחו בחשבון שאם אתם חובבי אלקטרוני, רוק כבד, תזמורות סימפוניות גדולות או בכלל, מוסיקה תובענית, תמשיכו הלאה. הוא לא יתאים לכם. הוא כן יתאים למוסיקה קלאסית קאמרית, ג'אז מעודן ומוסיקת עולם קלילה. זה לא שהוא יתעלף בשאר הסגנונות אבל הוא לא יצליח לתת לכם תחושה של הופעה בפארק במופע רוק או ישיבה בהיכל התרבות בקונצרט. אם את שני אלה לא תקבלו אז אל תצפו ממנו לתת לכם חוויה של מועדון דאנס באמסטרדם.

Tannoy Autograph Mini רמקול מוניטור - מדפי

שורה תחתונה

תודה רבה לטנוי על רמקול מיני מוניטור איכותי, מקסים, שאי אפשר שלא להתאהב בו. הצליל המתוק, הנעים והאיכותי השאיר אותי פעור פה, המהירות והמיידיות של היחידה הזו הזכירו לי רמקולים שעולים פי שלושה ממנו, הרזולוציה המעולה בתחום המיד ומעלה, הפרטים שבוקעים ממנו, הצליל המגובש וההחלטי ויחד עם זאת הרכות שיכולה להרגיע גם אחרי יום עבודה מפרך ותובעני. מדובר במיני מוניטור מצויין ויש לי תחושה עזה כי גם מוניטורים גדולים ממנו עלולים ליפול שדודים מולו.

אבל יש לרמקול גם חסרונות: הבס שלא אינו מצליח למלא חלל גדול. לא בגלל הכמות של הבס שהינה מספקת בהחלט למרות גודלה הצנוע של היחידה אלא בגלל מגבלת התדר הנמוך ביותר שה- טאנוי הנסקר מסוגל להגיע אליו. מאידך, הנמוכים שהוא כן מצליח להגיע אליהם מציגים הפרדה, מהירות ומיידיות שקשה מאוד להתעלם ממנה. לא הייתי ממליץ לשלב לו יחידת בס נפרדת משום שהיא עלולה להרוס את כל הקסם שלו בשאר התחומים. אני מוצא את החוויה הזו כחוויה מתקנת בכל הנוגע למיני מוניטורים שקוטר קטן שכזה משום שיצא לי לשמוע כמה יחידות מיניאטוריות שאיכות הצליל הייתה בדיוק כגודלם. קטנים, מרירים וחסרי בשר. במקה הזה המיתוס פוצץ בהחלט. קבלו את הרמקול מיני מוניטור הראשון שגרם לי פשוט להינות מכל שנייה של האזנה. אל פספסו האזנה לרמקול הזה בחלל ראוי. גם אם זה לא למטרת רכישה.

מחיר מחירון בישראל: 16,800 ש"ח

אחריות: ט.ר. אלקטרו סחר

תודה לחנות פיוז על השאלת הציוד לסקירה.

מפרט טכני Tannoy Autograph Mini Review

Autograph Mini
PERFORMANCE
Recommended amplifier power    20 - 100 Watts
Continuous power handling    50 Watts RMS
Frequency response    68Hz - 54kHz -6dB
Sensitivity    88dB (2.83 Volts @ 1 metre)
Nominal impedance    8 Ohms
DRIVE UNITS
Dual Concentric™ high frequency    19mm (0.75”) titanium dome with Tulip WaveGuide™
Dual Concentric™ low frequency    100mm (4.00”) treated paper pulp cone with rubber surround. 33mm (1.33”) edge wound voice coil
Dispersion    90 degrees conical
CROSSOVER
Frequency    2.3kHz
Type    Passive low loss 2nd order compensated LF, 1st order compensated HF
CONSTRUCTION
Enclosure type    Rear ported
Volume    3.5L (213.5 cu.ins”)
Dimensions    345 x 210 x 130mm
(13.50 x 8.25 x 5.00”)
Weight    4.0kg (8.8 lbs)
Finish    Teak veneer with solid teak trim detail



מערכת הבדיקה

רמקולים להשוואה - consensus audio engineering- lightning se -
+ Consensus Resonance Technology Spikes
מגבר הספק audio analogue MAESTRO DUECENTO -
קדם מגבר -  VAC STANDART LE

אנלוגי
פטיפון NOTTINGHAM ANALOGUE – SPACEDECK -
זרוע Ace Space 9 inch tonearm -
ראש - ORTOFON KONTRAPUNKT b
פונו סטייג  מובנה בקדמגבר מבוסס מנורות 12AX7 של AET
משקולת מייצבת -  לפטיפון Stabilizer Thorens
תוספת פלטת קרבון לפטיפון - living voice

כבלים
כבלי כח kubala sosna emotion -
כבלי רמקול -  xlo limited edition
אינטרקונקט ACOUSTIC ZEN silver reference -

ציוד נלווה
ארון ציוד Finite-Elemente Pagode Signature -
הארקה משופרת לקדמגבר - Acoustic Revive RCG-24 GROUND CONDITIONE

מעבר לתגובות בפורום