HIP BOX - תיבת נגינה מודרנית, ביקורת

נמר לוי
27-10-2010 06:37

ה- HIP BOX הינה תיבת נגינה קטנה, בעלת רמקולים רועמים, סוללה חזקה ותאימות למגוון התקני זיכרון ומקורות שמע, נמר לוי לקח אותה לפיקניק. ביקורת.


אז כן. היא יכולה בהחלט להעלות בכם חיוך מופתע, "מה זה? מהדבר הקטן הזה אמור לצאת צליל כזה גדול?!", הפעם נסקור תיבת נגינה מודרנית וקטנה (נגן מוזיקה נייד) שמנגנת צלילים מכרטיסי זיכרון והתקני זיכרון אחרים.
 
כתבה זו אינה הולכת להיות קלילה כמו בלון מלא הליום, אבל גם לא ביקורת רצינית כמו דום לב, זאת הודות לעובדה שהמוצר שאני מתייחס אליו עולה כ- 149 ₪ והוא מהווה שילוב של רמקול, מגבר, קדם מגבר, כולל גם סטנד ותאימות לאמצעי אחסון ("מקורות") מודרניים.


למען האמת, מדובר בענין מוזר עבורי –ביצוע סקירת ביקורת על מוצר זול, זאת כאשר אני מורגל בבחינתם של מוצרים בעלי תג מחיר של שלושה או ארבעה אפסים אחרי הספרה הראשונה. בעולם ה"אודיופילי" שעליו אני כותב בד"כ, אין פשרות בכל הנוגע לסאונד, כך שלא פשוט הוא הענין עבורי - סקירה על מוצר במחיר שכזה.

נתחיל עם החברה
Pure Acoustics אינה יצרנית היי אנד מדופלמת אלא חברה שמתמקדת במשוואה של תמורה למחיר. אני מכיר שלל מוצרים שלהם, בין אם זו מערכת שלמה של רמקולים לקולנוע ביתי במחיר של פחות מ-2,000 ₪ שמצליחה לספק חוויה ביחס למחיר הצנוע יחסית ועד לכל מיני פיתרונות קול מדליקים במחירים עממיים ביותר שיעשו את העבודה. כך שבמקרים רבים, קשה להתווכח על התמורה שמקבלים ביחס למחיר המבוקש.

אז מה עולה כאן 149 ₪ ומה בוחנים היום?

ה- "היפ בוקס" הינו בעצם נגן נייד הכולל סוללה שאמורה להחזיק ארבע שעות של מוסיקה בעוצמה כמעט מלאה. בפועל, מדדתי גם זמן הפעלה שארך יותר מאותן שעות מוצהרות. סביר להניח שהנתון הזה ישתנה לאחר תקופה של טעינות ופריקות המרובות. על פי מידע של מומחה לתחום הסוללות לא מומלץ לתת לסוללה להתרוקן לגמרי ורצוי לטעון אותה בערך במחצית דרכה, מה שאמור לשמור על חיי הסוללה.
הליך הטענה מתבצע באופן מהיר ותוך כ- 20 דקות מתמלאים 80 אחוזים מקיבולתה של הסוללה.

לפני שנכנסים אל נבכי הסאונד, נספר לכם כי מדובר במכשיר קטן בגודל של שלט רחוק ממוצע, אם כי שמן יותר. בצידו הימני של ה- HIP BOX, על הפאה הצדדית ניתן למצוא את לחצן ההפעלה, כניסת כרטיס זיכרון מסוג SD, כניסת USB עבור דיסק און קי וכניסת אודיו נוספת עם כבל מסופק (3.5 מ"מ) המשמשת עבור חיבור נגני מוזיקה ניידים כדוגמת אייפוד, אייפון, טלפונים ניידים ועוד.

Pure Acoustics HIP BOX


יש לציין כי המכשיר מזהה מאוד מהר את כרטיס ה- SD המוכנס, עוברות שניות ספורות וכבר מתחילה לנגן הרצועה הראשונה. בקדמת המכשיר - בצידו הימני ניתן למצוא שלושה כפתורים אחד מתחת לשני כאשר להם פעולות כפולות העליון הוא הרצה קדימה או הגבר עוצמה. האמצעי הוא כפתור הפעלה (PLAY) או בחירת מקורות ניגון והכפתור התחתון מיועד להרצת רצועה אחורה או הנמכת העוצמה בלחיצה ממושכת. בקיצור, יש כאן חיסכון במספר הלחצנים והנדסת האנוש פשוטה ונהירה. למרות מחירו הצנום במיוחד כפתורי ההפעלה הכסופים מרגישים ככאלו שמסוגלים לעמוד בלא מעט לחיצות – גם של ילדים שעדיין לא פיתחו רגש באצבעות.


בכדי לעבור בין כניסות האודיו השונות, יש ללחוץ לחיצה רצופה על כפתור ה-PLAY. חיבור כבל ה-USB למחשב אחראי על טעינת הסוללה בלבד ולא יעביר שירים למשל.
בחלקו האחורי של הרמקול ישנן שתי רגליים נשלפות אשר מעמידות את ה- HipBox במצב מאוזן עם זווית קלה כלפי מעלה, לכיוונו של המאזין.

Pure Acoustics HIP BOX

האזנה

הצלילים הראשונים בוקעים, הפעם לא בחרתי במוסיקת ג'אז או קלאסית משום שאינני מצפה שמי שירכוש את המוצר יחפש את הפרטים הקטנים או את הנאמנות למקור. לא תקבלו את זה כאן, אני מודיע מראש. מה שכן תקבלו זה עוצמה חזקה, אפילו חזקה מאוד ביחס לגודל המוצר. יצא לי לשמוע כמה וכמה רמקולים למחשב או רמקולים ניידים זעירים שניסו לנגן משהו. אחרי שניים וחצי צלילים מצאתי שאני צריך להתרכז על מנת שאוכל להבין איזה שיר אני שומע מרוב הדיסטורשיין שבקע משם. במקרה הזה, עם ההיפ בוקס, הוא מצליח לנגן באופן חזק וברור עם בס נפוח וצליל מלא אנרגיה.

ה- Hip Box, דרך חיבור כרטיסי SD או USB, מזהה קבצי MP3 ולא פורמטי קבצי אודיו אחרים שנחשבים אודיופיליים יותר (כמו FLAC), זה לא ממש הכרחי כאן, אבל כדאי שתדעו על מגבלה זו, או שתחברו אליו נגן נייד שכן תומך בפורמטים הללו דרך כניסות האודיו האחרות.

למען האמת, אני הולך לדבר יותר על מגניבות המוצר מאשר על איכות הצליל. במקרה הזה, מה שחשוב עבורי הוא היכולת לנגן בעוצמת שמע חזקה עבור קטע דאנס אלים, זאת מבלי לעוות את הצליל באופן בלתי נסבל.

Pure Acoustics HIP BOX


צלילים על שמיכת פיקניק
חשוב היה לי גם לבדוק כיצד מתפקד ה- HipBox בסביבת חוץ ולא רק בבית. לקחתי אותו ביחד עם זוגתי ושני חברים נוספים לפיקניק במסגרת טיולי יום שבת שלנו. ישבנו על שמיכה רכה, בליווי אוכל גורמה איכותי, כוס יין צרפתי שכנראה זכה בפרסים אין ספור ברחבי העולם, כלי אוכל מעוצבים ואווירה מאוד יוקרתית ושמענו ג'אז רך שהנעים את הארוחה. בעצם סליחה, זה לא היה בדיוק כך: בפועל, ישבנו על שמיכה שאפשר לוותר עליה בבית, לקחנו איתנו פיתות, חומוס וזעתר, בירות (אל דאגה, לא נהגתי בדרך חזרה), מוסיקה מזרחית ודאנס "נותנת בראש" מהקטנצ'יק הזה דרך כרטיס SD ששלפתי ממערכת המולטימדיה שלי ברכב.


בסופו של יום, הסתבר כי קלות ההפעלה מהווה יתרון מוחץ כאשר אתה נמצא במצב של אחרי שתיים או שלוש בירות וכאשר השמש מכסחת לך את הראש כתוספת עזה לאלכוהול. בקיצור, גם שיכור יפעיל אותו כראוי אם רק יכניס את כרטיס הזיכרון כאשר הוא עדיין על הקרקע. אלא שאז צריך להזהר: כרטיס הזיכרון או הדיסק און קי שמחוברים למכשיר בולטים החוצה ועלולים להשבר בגלל חבטה בצד המכשיר, שימו לבכם לכך.

סיכום

מדובר במוצר "מגניב" לכל בית, חבר יקר בכל טיול, מציל נפשות במחשב עם רמקולים קלוקלים, גאדג'ט מגניב לחובב הטכנולוגיה, שותף בכיר להנעמת הזמן כאשר אתה עובד בחברת שמירה במשמרת לילה ובדיוק טלוויזיית ה- CRT העייפה מסרה את נשמתה לבורא, כך שהברירה היא בין לשיר בלב או לשמוע מוסיקה בכיף.

אז מה היה לנו שם??? אה, היפ בוקס של פיור אקוסטיק. חבל על הזמן, קחו לכם אחד כזה, שיהיה, מי יודע מתי תזדקקו לו. וכשהוא יהיה שם, אתם תדעו שתצטרכו אותו.

ציון:

מחיר: 149 ₪

אחריות ושירות: סיריוס אלקטרוניקה.

בעד: גוף קטן וצליל גדול, סוללה, כניסה להתקני זיכרון.

נגד: התקני הזיכרון (כרטיס SD, דיסק און קי) בולטים החוצה.


מעבר לתגובות בפורום