רמקולים, מקרנים וסטרימרים – האירוע השנתי של ט.ר.

ליאור קורן
19-10-2010 06:45

באירוע הובלטו מותגים קיימים כמו קליפש, פיוניר ו- LOEWE והוצגו מותגים כמו InFocus ו- SpeakerCraft שמיוצגים מעתה ע"י אותה היבואנית.


פיוניר

החברה עברה שינוי מהותי במהלך השנתיים האחרונות, עקב הפסקת יצור פלזמות KURO שגרם להפסדים גדולים, החברה מתכננת לחזור לרווחיות בשנת 2012.
קטגוריה עיקרית בה מתמקדת החברה הינה יצור רסיברים לשימושי קולנוע ביתי, קו הרסיברים החדש כולל 11 דגמים, החל מדגם VSX-420 הבסיסי ועד ל- SC-LX90 שכולל צג LCD קדמי שמאפשר להציג אף תכני וידאו.

כל דגמי 2011 (חוץ מדגם 420) תומכים בפורמטי אודיו HD של בלוריי ומגיעים עם חיבורי HDMI 1.4a שמאפשרים להעביר גם וידאו תלת מימד בתוספת יכולות נוספות כמו ערוץ אודיו חוזר מהטלוויזיה ועוד.


רסיבר פיוניר LX53


בחלק מהדגמים (כמו VSX-920) קיים תכנון חדש ללא מאוורר, באחרים פועל השלט הרחוק בעזרת גלי RF שעוברים גם דרך קירות, מה שמאפשר להתקין את הרסיבר בארון יעודי ולתפעל אותו ללא צורך בפתיחת דלת.

בנוסף, מתאם BT חיצוני, יאפשר להעביר אותות אודיו ממכשירים ניידים (טלפונים, נגנים ועוד) אל הרסיבר, כאשר מנגנון שיפור אודיו אמור לטפל באיכות האודיו הדחוסה במקור.

אפליקציית iControlAV היא הראשונה שהופכת אייפון או אייפוד TOUCH לשלט מלא לרסיברים או נגני Blu-ray של פיוניר, אפליקציה זו הוצגה לפנינו באירוע הצגת דגמי 2011 באירופה (סלובקיה).

טווח מחירי הרסיברים ינוע בין 1,890 ש"ח לדגם הכניסה ועד ל- 45,000 ש"ח לדגם הטופ.

עוד על התכונות החדשות ניתן לקרוא בסיקור אירוע ההשקה האירופאי (היינו שם).


נגני Blu-ray חדשים של פיוניר יוצגו בעוד כחודש (LX54) ויכללו לראושנה אצל החברה גם תמיכה בהצגת 3D.

רמקולי קליפש

קבוצת קליפש הוקמה בשנת 1946 בארה"ב, כיום בבעלותה נמצאות חברות רמקולים נוספות כגון ENERGY, JAMO  ו- Mirage.


החברה מתמחה בשלושה פלחים בתחום האודיו: אודיו ביתי, אודיו מקצועי (בעיקר בבתי קולנוע) ולאחרונה גם אוזניות (לאחר שסקר מצא כי רוכשי אייפון למשל, מוציאים בשנה שאחרי סכום זהה על רכישת אביזרים).

קליפש Synergy


דגמי החברה הבכירים מיוצרים בארה"ב והשאר במפעל בקוי יצור שנמצאים בסין (בפיתוח ויצור בלעדי), לדברי נציג החברה, נמצא כי הלקוחות מוכנים לשלם יותר עבור התוית "Made in USA".
סדרת Synergy מהווה את "הלחם והחמאה", זאת לעומת סדרת היוקרה Palladium שעוצבה ע"י BMW ארה"ב.
לאחר הסברים, שמענו הדגמה של מערכת שכללה רכיבי הגברה מתוצרת פיוניר ואת הרמקולים P-37F מהסדרה הבכירה, הטונים הגבוהים היו פתוחים (לכיוון הצד הבהיר) עם פירוט טוב, לצליל היתה "אוטוריטה" והוא מילא את החדר עם בס דינמי.

רמקולים קליפש Palladium P-37F

Infocus

זוהי חברת מקרנים ידועה מארה"ב, למעשה – עפ"י דברי הנציג היא מהווה את המותג המוכר ביותר (אם כי לאו דווקא הנמכר ביותר) בצפון אמריקה.

בסיס החברה נמצא באורגון (פורטלנד) ארה"ב והיא פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם חברת Texas Instruments שמספקת לה את שבבי ה- DLP שמתחרים למעשה בטכנולוגיית ה- LCD אותה מקדמת המתחרה אפסון.
המקרנים החדשים (בדגמים עבור מצגות או שימושי קולנוע ביתי) כוללים תכונות כגון מנגנון כיבוי והדלקה מהירה (מאפשר להדליק את המקרן בשנית, כדקה לאחר שכובה), אפשרות הצגת שני מקורות שונים על מסך חצוי, העברת תמונה ואודיו דרך מחבר USB מהמחשב (עד 720p) וגם אפשרות העברה אלחוטית בעזרת מתאם חיצוני.

Infocus


במקרנים אלו, אין צורך באחזקה שוטפת כגון ניקוי פילטרים, יש גם מנגנון בטיחות (שפותח ביחד עם פיליפס) שמונע נזק למקרן שנגרם עקב פיצוץ של נורה, גם במקרה כזה, כל שניתר הוא להחליף את הנורה, מבלי להעביר את המקרן למעבדה).

תקופת האחריות למקרנים עומדת על 5 שנים (חלקים), 3 שנים (עבודה) ושנה אחריות על הנורה.

שלט / ציין / עכבר חדשני: The LiteBound Wand.
באירוע הוצג אמצעי שליטה חדשני המתאים לדגמי IN 3900 של InFocus, הוא משמש כציין, עכבר, צייר וכלי שליטה אינטראקטיבי על התמונה במסך.

InFocus The  LiteBound Wand

ממתינים ל- תלת מימד
החברה לא ממהרת לקפוץ על עגלת ה- 3D, לטענתם בגלל הבעייתיות בתקנים השונים בהם משתמשים יצרני נגני בלוריי ומקורות וידאו אחרים, אינפוקוס ממתינה להסכמה על סטנדרט אחיד בתעשייה (הנציג ציין כי גם פיתוחו של מעבד הוידאו Pixel Works  מהדור הבא עדיין לא הסתיים).

SONOS

את הסקירה על מערכת SONOS תוכלו לקרוא כאן, באירוע הוצגה תחנת עגינה חדשה WD100, אליה מחברים אייפון (כל הדגמים), אייפוד Touch ודגמי אייפוד אחרים ולהאזין למוזיקה בכל חדר בבית בו נמצא נגן של SONOS. המוזיקה מועברת מהמכשיר באופן אלחוטי ומלבד לחצן שליטה על עוצמת קול, העיצוב נקי לגמרי.


SONOS WD100

ומה לגבי תמיכה בעברית? זו תגיע לקראת קיץ 2011 ותאפשר להציג שמות קבצים בעברית תקנית (לגבי ממשק עברי מלא, לא ידוע מתי ואם יושק).

LOEWE

זו היא חברת האלקטרוניקה הותיקה בגרמניה (מאז 1929) ומייצרת כיום מסכי LCD / LED יוקרתיים.

בייצור נמצאות ארבע סדרות שונות של מסכים, כאשר אחת מהן Individual הינה מבוססת LED (בשנה הבאה, יעברו גם שאר הסדרות לטכנולוגיה זו).

דגם ה- COMPOSE מגיע עם משטח זכוכית אחיד בחזית, מתוצרת חברת העדשות צייז, חיבור אלחוטי WLAN פנימי ומפענח אודיו לפורמטי Dolby Digital / DTS.
למסך זה, ניתן לחבר גם מקרן קול 7.1 ערוצים (מבוסס הטכנולוגיה של ימאהה) והעיצוב הכללי הינו דק יחסית.

LOEWE Individual Compose

דגם ה-"כניסה" - LED בגודל 40", ימכר במחיר של 17,990 ש"ח.

SpeakerCraft

חברת הרמקולים האמריקאית נוסדה ב- 1976 כיצרן OEM עבור מותגים כמו JBL, פולק אודיו, B&O ועוד. ב- 1994 החלו לייצר תחת שם המותג הנוכחי ומאז מתמחים בתחום של רמקולים שקועים מכל הסוגים.


SpeakerCraft


מגוון צורות ועיצובי הרמקולים הינו נרחב, כולל למשל כיסוי חיצוני בצורה שמזכירה מנורות תקרה או פתחי אוורור. חלק מהרמקולים כולל גם אפשרות שליטה על טרבל ובס בחזית הרמקול.
החברה מעניקה אחריות לכל החיים לרמקולים.

nirv

nirv
אחרונה חביבה, הודגמה מערכת בית חכם שפועלת על גבי כבלי רשת, עם שלט רחוק חכם שכולל גם מיקרופון למקרה בו אתם מעוניינים לשוחח עם מי שלחץ על כפתור האינטרקום למשל.
המערכת מאפשרת גם לשתף מקורות תוכן, למשל נגן Blu-ray שנמצא נניח במרתף, יכול לשדר לחמישה מסכים שנמצאים בחדרים שונים בבית.

סטרימרים של Dvico
ט.ר. הפכה בעת האחרונה להיות היבואנית הרשמית של דגמי TVIX השונים, בחלל התצוגה הפתוח הוצגו מספר דגמי החברה שישווקו בישראל.
היתה זו השקה ראשונה לדגם S1 ו- S1DUO אשר כולל טיונר DVB  בתוכו. בתערוכה הושק המכשיר במחיר של 1,690 ₪.


Dvico TivX

מעבר לתגובות בפורום