סקירת מסך LCD פנסוניק TH-L32U20M

ליאור קורן
18-10-2010 06:30

סדרת U20 הינה סדרת כניסה של פנסוניק לעולם ה- LCD בצירוף רזולוציית Full HD. האם מחיר של פחות מ- 3,000 ש"ח מסוגל להציג לצופה איכות תמונה מרשימה? זאת נבדוק מיד. ביקורת.

פנסוניק TH-L32U20

מה הוא גודל המסך הפופולרי ביותר שנמכר בחנויות? זה לא 42" ובטח לא 50", אלא גודל צנוע הרבה יותר: 32".

גודל זה הפך לפופולרי משתי סיבות, האחת קשורה להתאמה של מסך כזה לגדלי חדרים. אם פעם, גודל כזה נחשב כמתאים לסלון ישראלי ממוצע, הרי שהיום הוא הפך לסטנדרט עבור הצבה בחדרים נוספים בבית, כמו למשל חדרי שינה או עבודה.

הסיבה השניה קשורה למחיר המסכים בגדלי 32", מחיר שצנח כמעט לקרקע בשנים האחרונות ומאפשר לרכוש מסך טלוויזיה מסוג LCD (פלזמות אינן מיוצרות בגודל זה כיום) בעלות שנעה סביב 2,000 – 3,000 ש"ח ורק לפני שנים בודדות נשמעה דמיונית.


אך האם מסך שנמכר במחירים כאלו יכול להציג תמונה איכותית מספיק, סביר להניח שנמצא כאן פשרה ובסקירה זו נבדוק האם זו פשרה שניתן לחיות עימה.

פנסוניק U20 LCD

סדרת ה- LCD U20 (לא להתבלבל עם סדרת פלזמה U20 של פנסוניק שמגיעה בגדלי 42" ומעלה) הינה סדרת כניסה שמגיעה ברזולוציית Full HD.

מסך קטן

העיצוב הכללי הינו פשוט ונקי, מעט יותר פלסטיקי מאשר מסכי הפלזמה של פנסוניק, המסגרת החיצונית מגיעה בגימור שחור ומבריק ובסיס המסך עגלגל במראהו, ציפוי המסך הקדמי מציג צבע כהה למדי גם כאשר המסך כבוי ואינו פועל.

כניסות / חיבורים

פנסוניק LCD TH-L32U20Mדגם U20 מגיע עם שלוש כניסות HDMI שהפכו לתקן הכרחי במכשירי וידאו (כמו נגני Blu-ray, סטרימרים או ממירי HD), אחת מהן ממוקמת בצד המסך. מלבדן, נמצא כאן שלוש כניסות וידאו מסוג קומפוזיט, כניסת קומפוננט, כניסת VGA לחיבור מחשב (PC), כניסת אנטנת RF אנלוגית ויציאת אוזניות.
כמו כן, בצד המכשיר ממוקמת כניסת ה- SD עבור כרטיסי זיכרון המאפשרת צפיה בתמונות (אין תמיכה בניגון וידאו), ניתן לצפות בתמונות בודדות או להפעיל מצגת שקופיות.

רמקולים: אלו עושים עבודה משביעת רצון ביחס לגודל מסך שכזה, בסרטים וגם במוזיקה.

תפריטים
אלו פשוטים ומינימליסטיים למראה, לא נמצא כאן אפשרויות כיול מתקדמות כמו בדגמים היקרים, אבל יש אפשרות ביטול Overscan (או בשם המוכר NR – Native Rate), תכונה רצויה עבור שימושי מחשב למשל.

כיול תמונה

לזכות המשתמש מוצע מבחר של ארבעה מצבי תמונה בלבד: דינמיק, "נורמל", Cinema ו- Game, לטובת חווית הצפיה נמליץ על שימוש במצב Normal או סינמה.

בתפריט כיול התמונה, נבחין במספר פרמטרים מוכרים, נתעכב על כמה נקודות חשובות:
עוצמת תאורה אחורית (Backlight) – זו מגיעה במצב ברירת מחדל שעומד על ערך של 70 שזה טוב ונחמד אם רוצים לצפות ביום בסצינות מוארות, אבל מאיר גם את השחור בתמונה ללא צורך בסצינות חשוכות וגורם לו להאפיר טרם עת. הורדה בתפריט לערך של 40 לא מביאה לשחור עמוק מיוחל, אבל משפרת את התמונה, זאת מבלי להקריב יותר מדי פרטים בחלקי התמונה הכהים.
גם הורדה של הבהירות (Brightness) לערך של -7 תעזור בהחלט בענין.

בנוסף, מומלץ להוריד מרווית הצבע, אך עדיין ישאר בתמונה מעט עודף של כתום / אדום היות ולא ניתן לשלוט על הצבע האדום באופן נפרד.  

פנסוניק TH-L32U20M LCD


במסך שני לתפריט הכיול ניתן למצוא את P-NR שעוזר להוריד רעש או גרעיניות בתמונה, מצאתי שרצוי להגדירו על ערך MID בכדי להחליק מיני מיני מרעין ומבישין בשידורי הטלוויזיה שמגיעים במקור.

איכות תמונה

בד"כ, נהוג לחשוב כי במסכי LCD זולים בעלי רזולוציית Full HD - 1920X1080, תהיה איכות התמונה בשידורים רגילים גרועה מהרגיל, אך כאן הם נראים בסה"כ בסדר, במיוחד כאשר יושבים במרחק של 2-3 מטרים מהמסך.
מנגנון מתיחת התמונה (מ- 4"3 אל 16:9) הינו זה המוכר של פנסוניק (Just) שמותח את צידי התמונה ומשאיר את המרכז על כנו.

פנסוניק TH-L32U20M LCD


 גם כאן לא נפקדת מקומה של תופעת "שיני המסור" שמופיעה באיזורים ספציפיים בתמונה כמו שפתיים או מסגרת משקפיים והיא משותפת לדגמים רבים של מסכי טלוויזיה רגילים מסוג LCD או פלזמה ונעוצה בתהליך חיבור שני שדות התמונה שמגיעים במקור (Deinterlacing).

שידורי HD

הסרט "כבודו של גנסטר" כולל סצנות חשוכות רבות שצולמו בלילה או במועדונים אפלים והוא מתאים בהחלט לבדיקת יכולות השחור.
כפי שציינתי מקודם, פלטת הצבעים מוצגת באופן רווי למדי, זה מוסיף צבעוניות לתמונה, אך לעיתים יראה מעט מוגזם לעין.
בסצינה הבאה, שצולמה במועדון לילה עמוס מבקרים ואורות במה צבעוניים, זה יכול להוסיף לאפקט התאטרליות שביקש הבימאי להעביר לצופה.

פנסוניק TH-L32U20M LCD


מעבר לתנאי יום, מציג שוב צבעים חמים לעין, עם גוון חום כהה בפניהם של השחקנים המצולמים ופירוט מספק אשר מאפשר להבחין במרקם הבגד של ג'קט או חולצת כפתורים.

פנסוניק TH-L32U20M LCD


מעבר לפרק מסדרת הטלוויזיה "המנטליסט" מציג שוב חדות טובה, עם פירוט בבגד האדום של השחקנית וניגודיות מספקת (ניגודיות דינמית מוצהרת של 20,000:1) שחושפת צבע שיער ערמוני וגם מצליחה להציג פרטים.

פנסוניק TH-L32U20M LCD


מעבר לדוגמה נוספת מציג גוון צבע כתום מודגש מדי במיוחד בגווני עור למשל, לתמונה יש אפקט עשיר של צבע, אולם מי שמחפש תמונה בגוונים טבעיים מאוד יאלץ להוריד את רווית הצבעים, אולם גם אז לא יפתר לגמרי מהדגש החם לעין.

פנסוניק TH-L32U20M LCD


בנוסף, זויות צפיה הינן סבירות אך לא הרבה מעבר כאשר צפיה בזוית של 45 מעלות מעלה לובן מובחן על המסך.

מי שמחפש מסך Full HD (עם רזולוציית 1080p) במחיר זול יחסית, ימצא כאן את מבוקשו, אני מניח כי עבור שימוש בחדרי ילדים (שם נדרשת יכולת התמודדות עם קלטות ילדים באיכות טכנית מזעזעת) או שימוש "כללי" שכולל צפיה בתכני SD או HD יהיה דגם זה מתאים, אם כי אין לצפות ליכולות כיול או דיוק צבעים קולנועי.

כפי שתוכלו להבין מהכתבה, דגם זה עושה עבודה סבירה עבור שימושים כלליים, בפעם האחרונה בה התלהבתי ממסך בגודל שכזה מחירו עמד על כמעט כפול מהדגם הנסקר כעת, יהיה מעניין לסקור בהמשך דגמים נוספים בסדר גודל דומה של מחיר ולתעד מה היא האיכות המקובלת בעמק המחירים שגבולותיו ניצבים בין מחירים של 2,000 ש"ח עד 3,000 ש"ח.

ציון:
מחיר: 2,990 ש"ח (מחירון)
אחריות: יורוקום פנסוניק

בעד: מסך Full HD במחיר נוח יחסית (יכול להוות יתרון בחיבור למחשב או בצפיה בשידורי HD ממרחק קצר במיוחד).
נגד: רווית צבעים מודגשת, יכולות כיול מוגבלות.

מעבר לתגובות בפורום