Hometheater: ";אודיופיליות היא כן מילה גסה";

נמר לוי
15-10-2010 16:00

בשנים האחרונות DTOWN עובד קשה מאוד בכדי לקדם את המודעות לתחום האודיו הדו ערוצי בישראל. זה מתבטא בכמות סקירות מוצרים אדירה, דיונים אודיופיליים, מפגשים וכמובן התערוכה השנתית DIGITOWN שהתמקדה השנה באופן חד משמעי בעולם האודיו, יש גם מי שתופס טרמפ על ההישג הזה, אתם מוזמנים לקרוא עליו.


למה אודיו?

"אתם מכוונים למקומות הלא נכונים", זו אחת מהתגובות והיחס לתחום האודיו עימו התמודדנו בשנים האחרונות, ניבו לנו שאנחנו הולכים נגד הזרם ואכן, אתרים אחרים, ותיקים מאיתנו, נטשו בקול גדול את נושא האודיו (האיכותי בעיקר) והתמקדו בשאר מוצרים בתחומי הוידאו והגאדג'טים.

גם בענין נקודת הציון האחרונה – תערוכת דיגיטאון היי אנד 2010, ראוי לציין כי מיזם זה הינו סוג של הימור: תערוכה שמקדמת את תחום האודיו ונוגעת באופן יחודי בנושא הזה מהווה הימור כלכלי, זאת  בשונה מתערוכה שחולקת תצוגות וידאו וגם אודיו יחדיו, בגלל סיבות של כמות קהל פוטנציאלי ומגוון מציגים. מטרת התערוכה העיקרית הייתה לחשוף את תחום האודיו בישראל לקהל חדש וגם עבור אודיופילים ותיקים, בכך בהחלט הצלחנו והשגנו את כל המטרות, כולן.

לאחר תום התערוכה, המציגים (יבואנים וחנויות) מדווחים על עליה דרמטית בהתעניינות וגם על מכירות בפועל (להזכירכם, באירוע נמכרה מערכת אודיו בשווי חצי מיליון שקלים, זאת במקביל למכירת מוצרים רבים אחרים).

זה לא אומר שגם לפני התערוכה לא הייתה פריחה אבל התערוכה נתנה לתחום דחיפה עוצמתית נוספת מעבר לביקורות והפעילות היומיומית של DTOWN.

DTOWN - בחירת גלובס
רק אתמול, נבחר DTOWN כאחד מאתרי הטכנולוגיה המובילים בארץ ע"י אתר גלובס (קישור), זוהי עוד נקודת ציון בדרך הארוכה להצלחה.


תערוכת דיגיטאון - צילם מיכאל כץ
תערוכת דיגיטאון 2010 - צילם מיכאל כץ

אתר HOMETHEATER – אומנות הצנזורה

המתחרים מוחקים כל זכר לתערוכת אודיו החשובה ביותר בשנים האחרונות:

אחד הדברים שראוי לציון מיוחד, היה כי אתר HT החרים את תערוכת DIGITOWN HI END בטענה שזה פוגם "במודל העסקי שלהם". אני מניח כי מובן לכם שכל פרסום או מידע על כך שמתרחשת תערוכה מהסוג הזה היה עוזר לקדם את התחום.

התערוכה הצליחה מעבר ומעבר למצופה ויצרה רפרנס חדש בתחום, כך שאתר DTOWN לא היה צריך ממש את עזרתם אבל כאשר הם טוענים לעובדה שהם מהווים חלק מהסיבות לפריחה ומוחקים כל שרשור או הודעה שנוגעת לתערוכת האודיו דו ערוצי הראשונה בישראל זה קצת מבלבל. מקדמים? שותפים לקידום? יש להם חלק בזה? אולי חלק קטן? קטנטן? לא! להיפך – רק פגעו והרסו אפילו בקצת שיכלו לקדם.

מרטין סבג מוחק הודעה על תערוכת דיגיטאון
צנזורה

כמות ההודעות אותן מחקו מנהלי האתר לפני, במהלך וגם אחרי קיום תערוכת דיגיטאון היתה גדולה כל כך, עד שעפר לאור פתח שרשור מיוחד בנושא, בשעה אחת בלילה (במהלך ימי התערוכה) ובו ביקש מהגולשים שלא לפרסם הודעות בענין, משנתקל בביקורת של הגולשים על מדיניות זו, הלך ומחק גם את השרשור כולו (שהוא פתח במקור...), האם גם לכם זה מזכיר מדיניות צנזורה שנהוגה במדינות כמו סין או אירן?...

בקשה של עפר לאור מחברי הומטיאטר להפסיק לדבר על תערוכת דיגיטאון

בקשה


תגובת אחד החברים ב- HT על מחיקת הודעות בנושא התערוכה
תגובה

אתר "הומטיאטר" – אודיופיליות היא כן מילה גסה!


מה שאותי הצליח להפתיע (הפתעה מבחינת מידת החוצפה) היא ניסיונם של המתחרים (אתר Hometheater) לנכס לעצמם את נושא האודיו.

לאחר שלוש שנים בהם אנו עומלים וכותבים ופועלים לחשיפה וחינוך בתחום האודיו בישראל, יוצא אתר HT בהכרזות שהתחום בפריחה. האם פתאום החליטו כך? מה קרה? מה השתנה? נגיש לכם "קצת חומר למחשבה", למרות שבמקרה הזה יש הרבה חומר למחשבה.

אם תפשפשו בנבכי הפורומים שלהם, תמצאו את עפר לאור – מבעלי האתר כשהוא טוען לפני רק מספר חודשים בודדים שתחום האודיו גוסס ומת ולפתע פתאום, לפני מספר ימים הוא כותב "מדהים הפריחה בתחום בשנה האחרונה!" (ציטוט מקורי), עפר מגלה כאן תכונות של זיקית אנושית גמישה להפליא, זאת בהשקה של חנות חדשה..
אם נסתכל לאחור על הפעולות שנעשו בשלוש השנים האחרונות, נגלה כי HT לא רק שלא תרמו לתחום האודיו הדו ערוצי אם כי פעלו והתייחסו אליו באופן שגורם לו נזקים!

לדוגמא, לפני חודשים ספורים בתאריך 22/04/2010 עלה בפורום HT על ידי מנהל הפורום "מרטין סבג" שרשור שנושא את הכותרת "שוק אודיו היי אנד בירידה".

לאחר הודעת הפתיחה של מרטין, ממשיך וכותב עפר לאור שהינו שותפו תגובה שטוענת שיבואני אודיו אינם מצליחים להרים את הראש מעל המים ומצבם הכלכלי הינו בכי רע משום שהשוק הזה מת.

להלן הציטוט מהמקור.

"כמות הכסף שהיבואנים הללו מגלגלים הוא נמוך במיוחד ומחזיק בקושי משפחה אחת עבור כל יבואן (למרות שכל יבואן מחזיק קטלוג של עשרות מותגים).

זה מגיע למצב שבו יבואנים נלחמים בשיניים על כל לקוח ובקרוב יש לי חשש שאו שיבואנים שאנחנו מכירים ומוקירים יצאו מהעסק לחלוטין, או שגרוע מזה - יהיו יותר יבואנים ומותגים מלקוחות שמתעניינים בהם..."


מכאן ממשיך וכותב מנהל הקטגוריה "אייל וינדלר" בביטחון מלא.

"לאחרונה יובאו לארץ אין סוף מוצרים בעליות היסטריות.
וכשכך יש שני מצבים.
1.השוק משווע לציוד יקר ונימכר כאילו אין מחר.
2. השוק מת ומנסים לעורר אותו.

לדעתי האופציה השניה מציגה את המצב הנוכח.
מה שבטוח ששוק ההיי אנד והסטיראו בדעיכה."


ועוד שרשור לדוגמא מהתאריך 28/01/2010 בו נכתב:

"אני חייב להגיד שאני מהצד רואה תופעה מוזרה (ואולי וזה רק אני).
מצד אחד יבואנים לא מוכרים בהקפים שיכולים להאכיל משפחה בסיסית , ומצד שני אותם יבואנים
מביאים ציוד בעשרות אלפי דולרים יוריים מארקים ופאונדים.
ואני שואל את עצמי ...
האם השתגע העולם ?"


הודעות והצהרות לא אחראיות כאלו פוגעות מאוד בשוק האודיו הדו ערוצי, מטעות את הגולש התמים, גורמות לו לחשוב כי היבואן(לטענתם) נמצא במצב כלכלי כזה שאינו מסוגל לפרנס את משפחתו מה שעלול להוביל לכך שהכסף שישולם על המוצר ילך לחובות של היבואן(טענה לא בדוקה שיכולה לשמש כעילא לתביעה בבית משפט). הדרך שלהם וההתנהלות שלהם פגעה בקידום האודיו הדו ערוצי האיכותי בישראל.

אם כך המצב מה גרם לעופר לאור להכריז פתאום על "מדהים הפריחה בתחום בשנה האחרונה!"? אם תסתכלו על פעילותו של DTOWN ששיאה היה תערוכת דיגיטאון, תבינו. מבולבלים? גם אנחנו.

סקירות לא רלוונטיות

ואולי גם הומטיאטר עשו משהו בתחום? בואו נבדוק ביחד... סקירות מוצרים למשל? ב- DTOWN התפרסמו בשנת 2010 ארבעים וחמש סקירות על מוצרי אודיו, מוצרים בטווח מחיר של החל מאלפי שקלים מאוד בודדים ועד למאות אלפים, כולם מוצרים שנמכרים בישראל באופן סדיר. ומה עם הומטיאטר? 20 סקירות שחלקן (6) מתרכז בתחום האוזניות, חלקן האחר בסטרימרים ומיעוטן מדבר על תחום המוצרים שהינו העיקרי למעשה בתחום כגון רמקולים ומגברים.
כלומר, עפ"י חלוקת המוצרים בסקירות של HT, ניתן לחשוב שתחום הרמקולים, מגברים ונגנים נעלם מן העולם... בנוסף, ב- 9 מתוך 20 סקירות, המוצרים כלל אינם נמכרים בישראל, כך שהם אינם רלוונטיים לקוראים המקומיים!

עפר לאור ומרטין העלו טענות כי היבואנים "הכתיבו" תנאים כערובה לקבלת מוצרים לסקירה ולכן זו הסיבה בעטיה לא כתבו על נושא האודיו. מהניסיון שלנו, מדובר על שקר וכזב. הרוב המוחלט של היבואנים בארץ מקבל בהשלמה (גם אם לא באהבה) כל ביקורת שתכתב על מוצריהם. אנו רואים את ההאשמה הזו כפגיעה ישירה באמינות וביושרה הבסיסית של העוסקים במלאכה בתחום הזה (שוב – הערה כללית ופוגעת בתחום שלם) וכתירוץ עלוב לחוסר העלאת סקירות רלוונטיות.

הומטיאטר 2008 – תערוכה שנכשלה

התערוכה האחרונה שאורגנה בידי HT היתה תערוכת אודיו / וידאו והיא נסתיימה בהפסדים (בעלי האתר הצהירו על כך), הם לא הצליחו למשוך חובבי אודיו בתחום (וגם לא חובבי וידאו), זאת כנראה אחת הסיבות שהביאה אותם לטעון כי השוק מת.

הניסיון שלהם מריח פאתטיות, במשך שלוש שנים האתר מתעלם כמעט לחלוטין מתחום האודיו ולפתע לאחר תערוכה מוצלחת של DTOWN אתה קם וזועק "שוק האודיו בפריחה", זה שינוי חד ופתאומי מדי בכדי שיהווה הבשלה של מאמצים ארוכי טווח.

חיקוי פעילות

יותר מזה, אנשי HT מתמקדים בעיקר בחיקוי פעילות, ראו למשל מאמרים שהועלו מהאוב ב- HT (על מגברים והספק). ניתן לראות כאן דפוס פעולה מובהק למדי: שימו לב כי לא נבחר למשל מאמר של עופר לאור שעוסק בתחום הקונטרסט הדינמי, אלא דווקא מאמר בתחום האודיו הטכני, זאת כתגובת חיקוי לקורס האלקטרוניקה שאותו פתח יהושע גומא רק לפני ימים מספר בפורום אודיו ב- DTOWN.

מעבר לכך, נוכחנו לדעת (מדברי יבואנים) כי מרטין סבג, בביקוריו אצל היבואנים, מציג רפרטואר של מאמרים בנושא אודיו ב- HT, אבל הוא לא מתבייש להציג מאמרים שנכתבו בפועל ע"י נמר לוי, עוד לפני 4 שנים....

שימו לב גם לעובדה שדווקא השבוע עפר לאור מעלה שלא כהרגלו מספר שרשורים בפורום אודיו דו ערוצי ולאחר ימים מספר עולה הכתבה במאקו שקושרת אליהם את המילה אודיופיליה. אני רואה בכך ניצול ציני של התחום הכל כך קרוב לליבי.

מעורבות במסחר
פגשתי את מרטין לפני כמה חודשים כאשר ביקרתי אצל היבואן הד סינמה לצורך קבלת מוצרים לביקורת, התברר כי מרטין סבג הגיע במטרה לשווק סטרימר (במיזם בו הוא שותף) אותו הוא מעוניין למכור בארץ ובחו"ל, כלומר, הוא עוסק מסחרי בתחום על כל המשמעויות העוסקות בכך, אך אינו מתבייש להגיע אל מסיבות עיתונאים למשל כ-"עיתונאי בתחום".

כמה מבקרים יש באמת בהומטיאטר?

בואו נדבר קצת על מושגים כמו יוניק וכניסות לפורומים.

כל מי שמעורה בנבכי הכלי Google Analytics מכיר את המונחים הבסיסיים הבאים:

כניסות: Visits
מבקרים: Visitors

מרטין סבג ועופר לאור מצהירים בכל הזדמנות על מספרי גולשים, בפעם האחרונה (היום) דובר על 318,000 מבקרים "יוניק" ("האתר מקבל כ-320 אלף צופים שונים").

ומה הוא המספר האמיתי? מנהלי HT מציגים מספר של מבקרים יחודיים אך מדובר בפועל במספר כניסות (כל גולש שנכנס לאתר מספר פעמים), כך שאופן ההצגה הינו מטעה ושקרי.

מספר הכניסות תמיד יהיה גדול באופן משמעותי (פי 3 או 4!) ממספר המבקרים, משום שכל מבקר נכנס מספר פעמים לאתר (כל פעם שכזו נספרת כ- VISIT).

בנוסף, הם מציגים כניסות של מספר אתרים ביחד (All Accounts) ולא רק של אתר Hometheater עצמו, כולל למשל של אתר יוזרית שמעלה סקירות על ויברטורים (אתם קוראים נכון) ומעבדי מזון (מיקסרים למטבח), שוב הצגה שקרית.


כניסות או מבקרים
מקור: Hometheater.co.il

כמות המבקרים ב- DTOWN שקולה לזו של Hometheater עצמו (לפעמים היא גדולה או קטנה יותר, בהתאם לחודש ספציפי), יש לזכור כי DTOWN מתמקד באופן בלעדי בנושאים הרלוונטיים של אודיו / וידאו.

עדכון: לאחר פרסום הכתבה, שונה גם הניסוח ב- HT ועתה הוא מציג את הנתונים באופן מקובל יותר (124,000 מבקרים).

אפשר להתחרות בכבוד

DTOWN הוא לא האתר היחיד שעוסק באודיו, אני רואה גם את האתר המתחרה HI FI MUSIC כאחד ממקדמי תחום האודיו הדו ערוצי בישראל. זהו אמנם אתר קטן וחדש אך בהחלט מחזיק באג'נדה דומה לשלנו ובהחלט ראוי להערכה מצידנו. אביעד בירד ואלון גולן (הכתבים ומנהלי האתר HI FI MUSIC) עובדים גם כן קשה על מנת לקדם את התחום, אם בכתבות על מוצרים ואם בדיונים רלוונטיים. למרות התחרות בין האתרים אנו רואים בהם כמקדמי תחום האודיו וחשוב לנו שימשיכו בדרכם הטובה והברוכה. מכאן אנו מוסרים להם הצלחה רבה בהמשך דרכם.

ולא נשכח גם את רן לוי, הוא העיתונאי הותיק ביותר בתחום (עם טור קבוע בשבועון "רייטינג"), אדם מקצוען שצמח מתוך אהבה לאודיו, פרסם עד היום אינספור ביקורות על מוצרים מהזולים ועד ליקרים ביותר, זאת ללא פשרות או התחסדות לאף גורם מסחרי. רן הוא עמית לתחום מוערך ביותר.

גם החברים והמנהלים בפורום תפוז, פועלים בהערכה הדדית ומראים כי אפשר לחיות בצוותא, אפילו אם השקפת העולם שונה.

ואצל HT? הם מנסים ליצור בועה (באופן די מגוחך למען האמת), למשל בדף "פרסמו אצלנו" אצלם באתר, מופיעה הצהרה על כך שתערוכת קולנוע ביתי שהם קיימו בעבר היא הגדולה והיחידה בישראל... רק שמאז התקיימו שתי תערוכות גדולות יותר של DTOWN (שוב הצגת מידע שקרי). עדכון: לאחר פרסום הכתבה, שונה הניסוח ב- HT לגבי התערוכה.

גרוע מזה, הם מנסים לתפוס טרמפ על הישגים של אחרים ואם מישהו מהם אומר לכם "שוק האודיו בפריחה", תאמרו לו: "נכון, אבל זה בזכות אחרים ולא אתם".

סיכום

דיברנו על התעוררות בשוק האודיו, זו אינה מגיעה משום מקום אלא בעקבות פעילות יזומה בשוק המקומי. פעילות שנעשתה באופן רציף על ידי דיטאון בשלוש שנים האחרונות עם העלאת מספר ביקורות ואירועים שהמתחרים אינם מסוגלים להתכחש לו.

ברור לי שבעקבות המאמר הזה, ינסו ה"חברים" ב- HT או מקומות אחרים לפגוע בי ובשמי הטוב,
כשאתה בראש העץ, תמיד יהיו כאלו שינסו לזרוק עליך רפש במטרה להפילך, אך אני כאן ובשביל להשאר ולהמשיך לפעול עוד ועוד בתחום, זו הצהרה ברורה שמכוונת לכולם.
על הסיבה שעזבתי את HT סופרו אין ספור השערות. אספר את המדויקת מהן באם יהיה צורך, גם היא חלק בלתי ניפרד מה"שיטה" של HT להעביר את תחום האודיו לקהל.

עדכון: תגובות ב- HT על כתבה זו - המשך עריכה מגמתית וצנזורה

קוראי HT לא יכלו להתעלם מהנכתב בכתבה זו, אך בהמשך למדיניות הנהוגה באתר HT, שונו תגובות החברים:

תגובה מקורית של חבר פורום HT על הכתבה ב- DTOWN
תגובה

תגובה ערוכה - לאחר מספר דקות
עריכה

מעבר לתגובות בפורום