בזק מכריזה על אינטרנט במהירות 200Mb ומתעלמת באלגנטיות מקצב העלאה

ליאור קורן
11-10-2010 22:14

כנס בזק אקספו: החברה מכריזה על NGN במהירות גבוהה מבעבר והשקה של שירותי רשת נוספים. שר התקשורת פונה לחברה בבקשה: תתחרו!


פריסת רשת ה- NGN המשולבת סיבים אופטיים ונחושת הגיעה אל 55% וחברת בזק מעריכה כי בסוף השנה הבאה, תגיע הפריסה אל 90% מאוכלוסיית המדינה.
בזק מודה שגם בחבילת TOP 100, לא בכל מקום היא מסוגלת החברה לספק 100 מגה לצרכן, עקב כך, התשלום יהיה עבור 60 מגה (399 ש"ח לתשתית) ועבור כל מה שיגיע מעבר לכך (בין 60-100 מגה) לא תגבה תוספת מחיר.

קצב ה- UPLOAD המירבי יעמוד על 1Mbps ולשאלות הכתבים, ענה סמנכ"ל השיווק רן גוראון כי "הנושא מקבל התייחסות יתרה" וכי אין הם מוצאים צורך אמיתי בהעלאת קצב זה. דווקא לאור הכרזות אנשי בזק על ציפיה שלהם לעידן של טלוויזיה באינטרנט והעברת תכני תלת מימד, האמירה הזו תמוהה בעיננו, האם העלאת קבצי וידאו גדולים (למשל) לאתר יוטיוב אינה מהווה שימוש לגיטימי וצפוי ביכולת העלאה?


ומה עם המתחרים? פרישת רשת UFI של הוט הסתיימה לפני כחודש, במהירויות גלישה של עד 100 מגה וקצב העלאה של 2 מגה.


שימוש גובר ברשת
אבי גבאי - מנכעפ"י נציגי בזק, קצב התעבורה ברשת האינטרנט עלה בשנה האחרונה ב- 40% ולקוחות שהתחברו לרשת ה- NGN הכפילו את גודל השימוש / התעבורה בהשוואה לעבר.
בשנה הבאה, צפוי לעלות קצב ההורדה אל 200 מגה, זאת בזכות שיתוף פעולה של בזק עם חברת סימנס – נוקיה ושימוש בטכנולוגיית VDSL2 with Bonding המשלבת שיפורי חומרה וגם תוכנה.

בהכרזה נוספת, נחשף כי בזק מפסיקה לשווק נתבים WiFi בתקן G ועוברת לדור החדש של רשתות אלחוטיות, בתקן N.
כמו כן, מתרחב סל שירותי "מחשוב ענן" של החברה, עם אפשרות הפעלת שירותי משרד חכמים, גיבוי מרוחק והקלטת מצלמות בקרה.

שר התקשורת: אל תתנגדו, תתחרו!

השר משה כחלון, שהופיע בכנס בזק אקספו, הגיע עם מסר חד וברור כשהוא פונה אל חברות התקשורת השונות: במקום להתעסק עם פרוצדורות ובתי משפט, תסתגלו לשוק החדש – שוק של תחרות.

כחלון פנה אל אנשי בזק באומרו כי למרות ההתנגדות העזה של החברה לרפורמות של משרד התקשורת, הנה, בסופו של דבר, קבוצת בזק מתחרה וגם מרויחה כסף.
השר ציין כי הוא מגיע עם "מסר פשוט" של שוק פתוח, עם תחרות לכולם וצרכנות הוגנת, המוטיב החוזר בדבריו היה: "תתרגלו ותתחרו!".

שר התחבורה, ח


את הכנס, חתם השחקן אשטון קוצ'ר שדיבר על נושא הרשתות החברתיות, הוא צפה כי ישומי פייסבוק וטוויטר לא יתאימו למסך הגדול בסלון בגלל בעיות פרטיות ("לא רוצה שכולם בחדר יחשפו לפייסבוק שלי").

לאחר סיום הכנס, ניתן היה להתרשם מתצוגות בתערוכת בזק אקספו, בהדגמות של העברת וידאו באיכות גבוהה על רשת האינטרנט, משחקים מבוססי קינקט של מיקרוסופט ותצוגת תלת מימד על פלזמה 103" של פנסוניק (והפעם קליפ הוידאו של אייל גולן הוצג ללא בעיות מיוחדות).


מעבר לתגובות בפורום