אוזניית Bluetooth: Aliph Jawbone Prime, ביקורת

דודו מאירי
03-10-2010 06:10

אוזניית בלוטוט במבחן: Jawbone היא אוזניה מעוצבת, המגיעה עם מספר מתאמים לאוזן ומציעה מנגנון סינון רעשים יעיל, ביקורת.


Jawbone הוא שמה של עצם הלסת, שם מעניין לאוזנייה. השם מסמל את מהות עיקרון הפעולה של מוצר זה, עם מנגנון סינון רעשים שמסתמך על זיהוי תנודות מאותה עצם הלסת וכך מבדל את הדיבור משאר רעשי הסביבה.

עיצוב


עיצוב המוצר הינו קלאסי, בעל מראה אלגנטי, מבוסס פלסטיק קשיח אך נעים שבנוי בצורת מלבנית דקה עם בטן קשתית (מה שמאפשר לחיישנים בתוך האוזנייה להיות ממוקמים בצמוד אל עצם הלסת).

כל לחצני האוזניה הינם בלתי נראים. באוזנייה יש 2 כפתורים, האחד ממוקם בחלק האמצעי שלה והשני בקצה העליון. לחיצה משולבת על שני הלחצנים מאפשר זיווג האוזנייה עם מכשירים נוספים.

נורית החיווי מאפשרת לדעת מתי האוזנייה דלוקה, נמצאת במצב בשיחה או במצב זיווג. לאוזנייה יש שני מיקרופונים וחיישן עצם הלסת, מיקום המיקרופונים בשילוב עם החיישן מאפשר את סינון רעשי הרקע.
ה- Jawbone מגיעה במספר צבעים: אדום, ירוק ניאון, צהוב וסגול.

Aliph Jawbone Prime

תפעול ראשוני ושימוש שוטף


פעולת הזיווג (צימוד) הראשונית התגלתה כשונה מהמקובל, בד"כ לוחצים על כפתור אחד למשך פרק זמן והאוזניה נכנסת למצב זיווג BT, כאן צריך ללחוץ על שני לחצנים ביחד למשך 10 שניות בכדי להכניס את האוזנייה למצב זה.

בזמן תפעול שוטף, האוזנייה "יושבת" על האוזן ולא מרגישים אותה. גם כאשר מקבלים שיחה ומניחים את האוזנייה על האוזן אין לחיצות מיותרות על האוזנייה והענין מתבצע בקלות יחסית. כמרגיזה: בכל פעם שמחברים מחדש את האוזנייה למכשיר טלפון עוצמת השמע שלה יורדת לאפס! יש צורך לעלות אותה שוב באופן ידני.

נוחות


האוזנייה מגיעה עם שני סוגים של מתאמי סיליקון לאוזן. המתאמים מגיעים במספר גדלים. סוג ראשון מתאים לשימוש עם קשת אוזן והסוג השני לשימוש ללא הקשת. למתאמי סיליקון שאינם זקוקים לקשת האוזן יש מתאם בצורה דמויית שפתיים אשר מאפשרות התאמה לתפיסת האוזנייה בתוך האוזן. מתאמי הסיליקון נמצאו כנוחים לשימוש, הסוג שאינו צריך את קשת האוזן קשת מורגש מוזר באוזן בגלל הטבעת הקטנה שיש עליו אך תוך מספר דקות זה הפך לבלתי מורגש.


Aliph Jawbone Prime

איכות שיחה וביטול רעשים


אוזניית ה-  Jawbone כוללת טכנולוגיית ביטול רעשים. מנגנון ביטול הרעשים אמור לעבוד לפי חיישן הלסת אשר מזהה את תחילת הדיבור שלנו ומפעיל ממנגנון זיהוי קול וסינון רעשי רקע. בנוסף לאוזנייה ישנו מנגנון DSP  לאיתור פעילות קול המדבר, אשר מופעל באופן אוטומטי כאשר האוזנייה אינה יושבת על הלסת.


האוזנייה נבדקה בשילוב עם שני טלפונים: Blackberry 9700 וגם נוקיה E71. תוך כדי הליכה ברחוב ושימוש באוזנייה, ברוב המקרים, למשוחחים בצד השני לא היה מושג בכלל שאנו נמצאים ברחוב, כאשר הסתובבנו באיזור עם תנועה ערה וצפירות רמות, היה קשה לבטל את רעשי הרקע ומידי פעם הם גברו על השיחה עצמה. חשוב לציין כי גם רוח רקע סוננה באופן מוצלח ע"י מנגנון ביטול הרעשים, כך שהצד השני בשיחה כלל לא הרגיש אותה בזמן הדיבור.


כאשר ניסינו להפעיל מוסיקת רקע תוך כדי שימוש באוזנייה, לצד השני ברוב המיקרים היה ברור שיש מוסיקה ברקע אך המוסיקה היתה עמומה וקשה היה לזהות אותה. ניסיון נוסף שנעשה, הפעם במטרה לבדוק את תכונת הישיבה של האוזנייה על הלסת היה להשמיע מוסיקה לצד השני שעל הקו, כאשר האוזנייה נמצאת על האוזן ומונחת על הלסת. הצד השני יכל לשמוע את המוסיקה אך לא בברור, רק כאשר דיברנו איתו, המוזיקה הפכה לברורה יותר.


Aliph Jawbone Prime

חיי סוללה וטווח קליטה


טעינת הסוללה במלואה עורכת כשעה וחצי. היא אמורה לאפשר, על פי הצהרת החברה דיבור למשך כ-6 שעות. בפועל, סוללת האוזנייה הצליחה להחזיק מעמד 4.5 שעות שיחה עם זמן המתנה של 3 ימים.  

טווח הקליטה של ה- Jawbone התגלה כמצויין. לא היתה בעיה לדבר באוזנייה גם במרחק של 10 מטר מהטלפון גם כאשר ישנם קירות מפרידים בין הטלפון למכשיר.

סיכום

Aliph Jawbone Prime היא אוזניית Bluetooth שמגיעה בעיצוב קלאסי ואלגנטי, עם מנגנון ביטול רעשים יעיל. לאחר הליך תפעול ראשוני היא פועלת בצורה טובה, עם איכות קול ברורה וחיי סוללה טובים.
המחיר לא זול - 450 ש"ח, אך התמורה מציעה שילוב של סגנון, נוחות ואיכות קול.

ציון:

מחיר: 450 ש"ח
אחריות: באג


מה בערכה:
אוזניית  Aliph Jawbone Prime
מטען
קשת אוזן
שישה מתאמי סיליקון לאוזניים
הוראות הפעלה באנגלית

מעבר לתגובות בפורום