I-Media i6515 : מחשב כל יכול? ביקורת

גולן טופמן
22-09-2010 18:00

במפגש ראשוני עם ה-I-Media i6515 של פאקרד בל, קשה שלא להתרשם מהמבנה החיצוני שלו. מדובר במארז שקטן במחצית גובהו ממרבית המארזים שקיים בשוק. על פי המפרט שמציע ה-I-Media, נראה כי הוא שואף להיות All Around ולנסות לספק את כולם. האם כך המצב? ביקורת.


היכרות ראשונית

ה-IMEDIA מגיע עם מספר ישומים ותוכנות: Adobe Photoshop Elements- גרסאת פוטושופ לעריכת תמונות בצורה מהירה וקלה, מרכז המשחקים של פקרד בל וגרסאות ניסיון לחודש ימים של NORTON ANTIVIRUS ו-OFFICE 2010. מהבחינה הזו של מגוון תוכנות, אין ספק שניתןר להפעיל את המחשב ולהתחיל לעבוד עליו באופן מיידי (אם כי יש לשלם אח"כ עבור גרסת "אופיס" מלאה למשל).

מבנה

בסעיף מבנה ועיצוב, אין ספק שפקרד בל השקיעו ובנו מארז שמצד אחד יפה ומצד שני חסכוני בגודלו – מה שיכול להוות יתרון עצום על שולחן העבודה או בהצבה במקומות אחרים בבית.
הקווים הכלליים של המארז משדרים יוקרה ונראה כי הוא בנוי באופן איכותי. בחלקו הקדמי נמצאות כניסות למיקרופון ואוזניות, שתי כניסות USB וקורא כרטיסים מובנה עבור כרטיסי זיכרון מסוג SD/MMC, MS/MS Pro , xD ו-CF. הגיוון הרב בסוגי הכרטיסים מהווה נקודה חשובה בהתאמה לרוב הכרטיסים בשוק - בין אם מדובר בכאלו של טלפונים סלולריים או מצלמות. התאמה לפורמט ה-CF מדברת לרוב לצלמים מקצועיים - מדובר בכרטיס שנמצא לרוב בדגמי ה-DSLR המתקדמים. על הקריצה הנוספת לצלמים נכתוב בהמשך.

בהמשך לעיצוב המארז המינימלי והחסכוני שיכול גם לשמש עבור הצבה בסלון כמחשב מדיה סנטר (HTPC), ניתן להבחין כי מגש ה-DVD/RW מוצנע תחת פאנל. לוקחות כמה שניות כדי להבין שקיים כפתור בדופן הימנית של הפאנל, אשר פותח את המגש החוצה.

פאקרד בל I-Media i6515

גוף המחשב עצמו מגיע בצבע שחור כאשר בחלקו הקדמי קיים פס כסף ארוך עם לוגו החברה.
בחלק העליון של המחשב קיימת נישה מונמכת אשר מאפשרת להניח על המארז פתק או שניים. לא קיימת ידית להרמת המחשב, אך גם אין צורך בכזו - הוא קל מאוד מבחינת משקל וניתן להעברה מנקודה לנקודה בקלות, במידת הצורך.

חומרה

פאקרד בל I-Media i6515המחשב המסוקר שואף להצטיין כמעט בכל תחום. כפי שהוזכר בסעיף הקודם, קיים קורא כרטיסים מגוון בצידו הקדמי, שתי כניסות USB 2.0 וכניסות מיקרופון ואוזניות.
מאחור ניתן למצוא כניסות טוריות PS/2  4 לעכבר ומקלדת, כניסות USB 2.0, כניסת eSATA אחת, כניסת HDMI אחת, יציאות VGA ו-DVI על גבי כרטיס המסך ויציאות VGA ו-HDMI מובנות על גבי לוח האם. מבחינת אודיו, קיימת כניסת מיקרופון אחת, כניסה אחת ועוד שלוש משניות לרמקולים/אוזניות לחיבור סראונד ועוד כניסת S/PDIF אופטית לרסיבר.
הייתי שמח למצוא גם אנטנת WiFi פנימית שבוודאי היתה עוזרת לצמצום כבל נוסף לעין בעת התקנה בסלון, אבל היא חסרה במפרט.

במחשב קיים מעבד I5 650 (כפול ליבה), כרטיס מסך Nvidia Geforce GT 320 1024MB RAM והארד דיסק גדול של TB1 עם 7200RPM . זיכרון המחשב מגיע ל-8 ג'יגה RAM – DDR3.

ביצועים

המחשב נבדק  בשתי רמות- העברת וידאו ב-HD וגיימינג:

וידאו
ככזה- ה-IMEDIA אמור להיות נגן המדיה אולטימטיבי בסלון שלנו- הוא קטן, חזק מבחינת מפרט ומרובה ביציאות שימושיות לקולנוע ביתי. האם בשטח אכן סיפק התוצאות? התשובה היא כן. בניגון קבצי MKV ו-MP4 בגדלים של מעל 8 ג'יגה וברזולוציות של 1080X1920 ו-720X1280, ה-IMEDIA "אכל" את זה בלי מלח וניגן את הסרטים בצורה חלקה לחלוטין. האתגר בקבצים כה כבדים הוא מעבר בין נקודות זמנים שונות בסרט- גם את זה ביצע המחשב בהצטיינות. בחלקת הוידאו, ה-IMEDIA בהחלט מספק את הסחורה ולזיכרון הרחב שלו בהחלט יש גם חלק בכך, בעיקר בעת הפעלה של ישומים נוספים במקביל.

גיימינג
פאקרד בל I-Media i6515המשחק אותו הרצתי הוא Mafia 2 הדנדש. ככל משחק, ההגדרות האוטומטיות קבעו תצורה של רזולוצייה של 1280X720 ו-LOW במרבית הפרטים- ניסיון להעלות את ההגדרות עלה בתוהו והמשחק מעט קירטע, אך חשוב לציין שבהגדרות האופטימליות שנקבעו באופן אוטומטי ע"י המשחק, התצוגה הייתה לא רעה בכלל וקצב הריענון של הפריימים היה מכובד ביותר.

סיכום

הIMEDIA שואף להיות טוב בהכל- מה שמונע ממנו להתרכז בתחום מסויים וממש להצטיין בו. אפשר לומר שהמחשב מתאים מאוד לשימושי משפחה שכן הוא מסוגל לספק תחומים רבים- מענה לצלמים, בזכות קורא הכרטיסים המגוון והמפרט החזק, אפשרות להריץ משחקים מהחדשים ביותר ללא בעיה וגם ניגון סרטים בפורמט HD בלי מאמץ.

דווקא בגלל הקומפקטיות והגיוון בחיבורים, שהופכים את ה-IMEDIA למחשב סלוני לכל דבר, עולה חיסרון גדול מאוד- הימצאותו של כרטיס רשת אלחוטי מובנה. על מנת שהמחשב יהיה מחובר לרשת, יש צורך בכרטיס רשת אלחוטי חיצוני או חיבור עם כבל רשת- שיגיע עד למודם/ראוטר.

בשורה התחתונה, ה-IMEDIA הינו מחשב כלבויניק יעיל מאוד ולא מזייף במבחן התוצאה.

מחיר: 4399 ₪, ברשתות באג.

המחשב מגיע עם מקלדת ועכבר ומערכת הפעלה Windows 7 Home Premium 64.
מעבר לתגובות בפורום