מקלדת מולטימדיה אלחוטית Koribo Leira - ביקורת

דודו מאירי
12-09-2010 05:00

המקלדת האלחוטית של KORIBO, מגיעה עם משטח שליטה רב מגע ("בנוסח" אייפון), עם מקשי מדיה סנטר יעודיים ומשדר מבוסס גלי רדיו, דודו מאירי בדק. ביקורת.


עם מהלך השנים ישנה התקדמות משמעותית בעולם המחשבים, דברים שראינו בעבר הינם שונים בהרבה מהיום ואף נראים מידי פעם כמוצר שיצא פשוט מארכיון המדע. כמו עולם המחשבים כך גם עולם מקלדות המחשב עבר שינוי לא קטן. בעבר, אם רצינו להשתמש במקלדת עבור שימוש במחשב היינו מוגבלים (תחומים) בטווח בו ניתן להתרחק מהמחשב בהתאם לאורך הכבל של המקלדת (והעכבר).

חלק מהשינוי שבוצע במקלדות הוא האלחוט – השחרור מהחוט. המקלדות הולכות ונהיות יותר "משוחררות" ומתנתקות מהתלות בכבלים.

המקלדת החדשה של Koribo אמורה לתת לא רק פתרון אסטטי (שיוריד את כמות הכבלים שעל השולחן) אלא לתת לספק גם מענה של טווח הפעלה ושילוב העכבר עם המקלדת במוצר אחד.

Koribo הוא שמו החדש של מותג XGENE לשעבר וכל מוצרי החברה עברו לשם זה.

התרשמות ראשונית


המקלדת מגיעה כשהיא משולבת עם עכבר וכפתורי מולטימדיה. בנוסף עם היחידה מגיעה מקלט/משדר RF אותו יש לחבר דרך כניסת  USB למחשב. מקשי המקלדת אינם מסוג המכונה "מכונת ירייה" אלא מקשים שקטים בפעולתם. אחית זמקלדת בשתי הידיים הינה נוחה, אבל חלק מהמקשים מסודרים באופן צפוף מדי, כמו למשל בזמן שימוש בכפתורי העכבר שנמצאים למעלה, היד לוחצת לעיתים גם על מקשי פעולות המדיה סנטר.


חיבור למחשב

אופן חיבור המקלדת למחשב הינו פשוט למדי. יש להתקין את יחידת המשדר/מקלט RF בכניסת ה- USB למחשב ולאחר מכן יש לזווג בין המקלדת למתאם. המקלדת לא מגיעה עם דיסק דרייברים יעודי אלא משתמשת במנהל התקנים סטנדרטי שקיים במערכת ההפעלה.

מקלדת אלחוטית Koribo Leira
שימוש במקלדת

כפי שציינו מקודם, המקלדת נראית עמוסת כאשר תחושת המגע עם מקשים הינה בסדר אך מלווה בהרגשה מעט "פלסטיקית". המקשים עצמם רכים למגע והקלדה עליהם הינה חרישית, ללא רעש לוואי מודגש. כל המקשים מגיעים בגודל מלא, אך איזור מקשי הספרות שאמור להיות ממוקם בצד ימין הוסר לטובת העכבר.


על מנת להקליד ספרות, ניתן להשתמש במקש ה-Fn בצירוף מקשי המספרים הממוקמים במקלדת. ניתן גם לקבע את אפשרות הבחירה במקשי הספרות על ידי לחיצה על כפתור ה-NUM Lock.


אחד הדברים שחסרו לי במיוחד היו מקשי "שינה" וכיבוי מחשב במקלדת. אם אנו אמורים להשתמש במקלדת למטרות "מדיה סנטר" סביר מאוד להבין את חשיבותם של מקשים מסוג זה, מה שחוסך בכל פעם הליכה אל המחשב וביצוע פעולות כיבוי ממנו.


מקלדת אלחוטית Koribo Leira

מולטימדיה

מקשי המולטימדיה ממוקדים בצד השמאלי וגם בחלקה העליון של המקלדת. המקשים העליונים מאפשרים גישה לטלוויזיה, שידורים חיים, תיקיית "התמונות שלי", תיקיית הסרטים ועבור הפעלת פונקציות נוספות של מדיה סנטר. המקשים בצד שמאל מאפשרים שליטה על ערוצים, עוצמת השמע, הרצה קדימה, הרצה אחורה, הקלטה והשהייה.

באופן כללי, מצאתי את המקלדת נוחה לשימוש מול מחשב מדיה סנטר. על פי טענת החברה ניתן להשתמש במקלדת ללא שום בעיה עד טווח מקסימלי של 10 מטרים. בפועל, טווח הפעלה יעיל בבדיקה שלי הגיע עד מרחק של 7 מטרים מהמחשב, עד אליו, הקשר (2.4ghz( עבד ללא כל בעיה (ניתן להחליף בין ארבעה ערוצים למקרה של התנגשות עם התקנים אלחוטיים אחרים).

משטח העכבר הינו מסוג מגע, היצרן הוסיף גם יכולת נחמדה למשטח והיא אפשרות שליטה ע"י Multi Touch. אפשרות זו מוכרת בעיקר במכשירי ה-iPhone וכוללת בין השאר יכולת להגדיל ולהקטין תמונה באמצעות מגע של 2 אצבעות. שליטה על פעולות העכבר יכולה להעשות ביד ימין או ביד השניה - לטובת השמאליים שביננו (יש גלגלת ולחצני עכבר בצד שמאל של המקלדת).


מקלדת אלחוטית Koribo Leira

סיכום


המקלדת הנסקרת, מיועדת בעיקר לשימוש במחשבי מדיה סנטר ולא בחיבור אל מחשבים אישיים או ניידים. השימוש בתדרי RF פותר באופן יעיל למדי את בעיית המרחק בין המחשב שמחובר ישירות אל מסך טלוויזיה לבין המשתמש שיושב בכורסה ומפעיל את העניינים מרחוק. בדרך כלל, מקלדות אלחוטיות מסוג זה שמיועדות לשימוש במחשבי מדיה סנטר יכולות להיות מעט בעייתיות באופן השימוש בהן בגלל עובי מוגזם שאינו נוח למיקום ותפעול על הברכיים, אך כאן, המקלדת הינה דקה באופן יחסי ונוח למקם אותה עבור תפעול המקלדת וגם העכבר המשולב.


מקלדת Koribo Leira מגיעה עם תג מחיר סביר למדי לשימוש עבור מחשבי מדיה סנטר. אופן הפעולה של המקלדת הינו מוצלח באופן כללי, אך הפריע חסרונם של מקשי כיבוי והפעלה של המחשב דרך המקלדת.
גם הטווח התגלה כמתאים עבור סלון ממוצע מה שמאפשר להשתמש בה כמקלדת מולטימדיה אלחוטית אמיתית.

ציון:


מחיר: 325 ש"ח

יבואן: Xionite

בעד: משטח עכבר רב מגע, שידור RF
נגד: סידור מקשים צפוף בחלקו, מקשי כיבוי והדלקת המחשב

מעבר לתגובות בפורום