חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה
הוסף ל::

רמקולים System Audio מדגם 1730 | רמקולים & אודיו | ביקורות | ראשי

רמקולים System Audio מדגם 1730

גודל אות: Decrease font Enlarge font
רמקול Sytem Audio 1730 רמקול Sytem Audio 1730

הוא צר וגבוה, בעל יחידות קטנות, אבל כשלוחצים על "נגן" בשלט, פורצת ממנו מוסיקה מפורטת, גדולה ומרשימה, זהו רמקול סיסטם אודיו 1730


מי אנחנו?

System Audio הינה יצרנית רמקולים מדנמרק, ניתן לזהות את הרמקולים שלה בזכות המבנה הצר והארוך והיחידות הקטנות.
הסלוגן של החברה הוא "תיבה קטנה וסאונד גדול".

איכות גימור

ה- 1730 הוא רמקול צר במיוחד וגבוה, בחלקו התחתון פלטת עץ בצבע אפור שעומדת על ספייקים, מעליה מתנוסס הרמקול.

במרכז הרמקול מתנוסס לוגו החברה, מתחת לגריל שמכסה מחצית מהרמקול מצויות שלוש יחידות בתצורת D'Appolito, יחידות המיד-בס בקוטר 4 אינטש קטנות במיוחד ובמרכזן קונוס שפיצי, בניהן נמצאת יחידת הטוויטר.

אחורי הרמקול חושפים 4 טרמינלים (אפשרות ל- BIWIRE) מעליהם נמצא פורט בגודל בינוני, בחלקו התחתון פתח שניתן לסגירה על ידי שני פלסטיקים עגולים שמגיעים יחד עם הרמקול. (מה שמאפשר למלא את חלקו התחתון בחול/עופרת).



System Audio 1730
נתונים טכנים

power handling: 135 Watts
impedance: 4-8 Ohms
frequency response (+/- 3 dB): 45 - 40.000 Hz
sensitivity (1W, 1m): 89 dB
crossover (24 dB/oct.): 700 / 3000 Hz
dimensions (W x H x D) cm: 13 x 95 x 22,9
woofers: 2 x SA WFP1108AV
tweeter: 1 X SA TWG2506AV



האזנה

התחלה


היצירה הקלאסית SEMIRAMIDE מבית היוצר ROSSINI.
תופי המלחמה נשמעים מלאים ובשילוב כלי הקשת וכלי הנשיפה הרמקול מרגיש דינמי במיוחד, הפרדת הצלילים טובה מאוד.
מיקרו הדינמיקה מרשימה וניתן לשמוע ניואנסים קטנים ביצירה, הבמה עמוקה רחבה והרמקול נעלם בחלל החדר בקלות, יחידת המיד הפיצפונית והשפיצית מלאת אנרגיה, ניתן לחוש כי כלי התזמורת נמצאים בסלוני ובקטעים הדורשים כוח מתפרץ הרמקול מתגלה כבריא חזק ולא ניכנס לרוויה כלל.
נקודת ההאזנה האופטימלית (Sweet Spot) קטנה יחסית לאחיו הקטן (דגם 1530) ופחות רחבה.

קטע שני

MAXWELL מצטרף עם מוסיקה שחורה בקטע WELCOME.

System Audio 1730הגיטרות נשמעות מפורטות ובגודל טבעי, כלי ההקשה מצטרף והרמקול מגיב ומנגן מהיר מאוד, גם כאן מרשימה הבמה במיוחד והרמקול נעלם בחלל החדר אך שוב תמונת הסנטר אינה ברורה במיוחד.

קולו של הזמר מצטרף בתוספת תוף רגל וגיטרה בס ואני פשוט בשוק מכמות האנרגיה והבס שיכולה לצאת משתי יחידות כל כך קטנות, גם מיקרו ומקרו הדינמיקה מצוינים, הרמקול מהיר באופן מדהים והבס עמוק אך גם הדוק מאוד.
יחידת הטוויטר מהירה להפליא ומפורטת, הרמקול מאוזן וכוחני. פשוט כייף.

קטע שלישי

Robin/Rainger ביצירת ג'אז מדהימה if i should lose you.

צלילי הפסנתר מתנגנים בצליל מלא ובשרני, הסקסופון מנגן משמאלי, הוא לא מתנגן מהרמקול אלא ממש מתוך הבמה, (שהינה גדולה ועמוקה אך פחות מהאח הקטן).
תוף הרגל נישמע הדוק ועמוק, רמת הפרטים טובה מאוד והאיזון הטונלי משביע רצון, הרמקול מרגיש טבעי, ללא השפעות טונליות מורגשות של התיבה.

בסולו הקונטרבס הרמקול מפורט וניתן להבחין בכל ניואנס שיוצא ממיתריו.
הטוויטר נעים לאוזן ורך, ממש תאווה לאוזן.

קטע רביעי

להיט המועדונים for your love של offer nissim + maya.
עשיתי את אותו מבחן לדגם הקטן יותר ולכן חששתי מעט שגם ה-1730 יגיע לרוויה מהר מידי (כמו שקרה עם דגם ה-1530), אך מסתבר שהמקרה הזה שונה: ה-1730 אינו פוחד, היחידות הקטנות מוציאות סאונד גדול וכוחני, עומק הבס מרשים אף יותר בהשוואה ליחידות 6.5 אינטש ברמקולים אחרים שהתחרו במבחן הזה.
הטוויטר מהיר בטירוף וכך גם יחידות המיד-בס, הרמקול מצליח להשמע מהיר ומפורט תוך שהוא שומר על עצמו כנעים לאוזן ולא חותך אותי.
הבס במוסיקה הזו אינו מעגל פינות ונותן תחושת סאב אמיתי. שוב מפתיע לחיוב.

סיכום

System Audio 1730ה- 1730 הוא רמקול מרשים, הוא מצליח לספק אותי כמעט בכל סגנון.
באופן יחסי לגודלן הצנוע של יחידות המיד והבס, הוא כיכב בקטעים שהפילו גדולים ממנו: הרמקול הזה הוא לוחם עז...

בהשוואה לאחיו הקטן (1530) הוא לא ממש נעלם בחדר אך הוא דינמי ומהיר יותר ממנו.
הבמה ענקית ועמוקה, נקודת ההאזנה לא מאוד רחבה אך גם לא צרה במיוחד.
רמת הפרטים אדירה והוא מצליח להשמיע את סגנונות המוסיקה להם האזנתי בבטחה.
הוא אחד הרמקולים שממש שווים האזנה.

ציונים
(סולם 1-5)

בס - 4.5 (למרות שהיחידות קטנות, הן מפיקות בס דינמי, מהיר ועמוק באופן מפתיע)
מיד - 4 (מלא מהיר וטיבעי)
גבוהים - 4.5 (מהירים מפורטים ומלאים אנרגיה, יחד עם זאת רכים ונעימים לאוזן)
איזון - 5 (מאוזן מאוד)
דינמיקה - 4.5 (דינמי ומהיר גם בתחום הבס, מתמודד היטב עם קטעים קשים)
פירוט - 4.5 (מפורט להפליא בכל תחום התדרים)
איכות בניה - 3 (הרמקול אינו מרשים כלל מבחינה זו, פלטת העץ האפורה מקדימה משפרת במעט את המראה הלא מרשים שלו)

מחיר: 6,600 ש"ח

אחריות: אודיו פידליטי

מידע על תנאי הבדיקה
צילומים: ליאור קורן
System Audio 1730
  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (32 תגובות פורסמו):

avatar
dupo 1970-01-01 02:00:00
חשבתי לעצמי אם יקרה ואתפנק בכתבה לקראת השינה והופ! , חיש קל...החושים שלי או בעצם הידיעה באיזה שעות לחפש איזה ממתק חדש לא איכזבה :) , (Y)
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
יופי של סקירה.אני חושב שהיא גם מדויקת. יש לי את ה sa 1750,וכן זו התחושה. נמר-האם הרמקול היה ממולא בחול/עופרת,בחלק התחתון? זה ממש משנה ברמקולים האלה את הצליל שהוא מפיק. באמת רמקולים מיוחדים מאוד-מתוחכמים בבניה ובאלמנטים-עם סאונד פאנצ'י,מדויק וחי. כל הכבוד(Y)(Y)(Y)
avatar
stereophile 1970-01-01 02:00:00
נמר, נהניתי לקרוא את הסקירה הנאה כפולה מאחר ואני בעליהם הגאה של הרמקולים הללו. ברשותך, יש לי רק כמה תוספות: 1. ה"פורט" התחתון הוא לא פורט אלא פתח למילוי חול כדי לייצב פיזית את הרמקול ולהעניק לו תוספת משקל. מה שמשפר את האימג'ינג. 2. סנטר אימג' - אצלי הצלחתי לכוון אותם בצורה טובה כך שהאפקט הסנטר הוא די ברור ולאחר כמעט שנה עם הרמקול אני לא יכול לומר שאני סובל מהנקודה הזו. 3. איכות בניה - האם מדד לאיכות הבנייה זה מראהו החיצוני של הרמקול? כי כך זה משתמע מהכתבה... הרמקול בנוי באיכות גבוהה מאוד לדעתי, הן מבחינת הגימור, החומרים, המחברים וכו'... דרך אגב, אם במראה עסקינן, הרמקול הזה הוא בעל WAF גבוה מאוד והוא בין הבודדים שחברה שלי לא התנגדה להכניס לסלון. 4. יתרון נוסף שיש לרמקול, זהו הגמישות מבחינת מיקום, הוא לא מושפע באופן דרמטי מקירות צדדיים והוא גם יכול להפיק תועלת במקרים מסויימים בקרבה לקירות אחוריים. בכל מקרה, אחלה סקירה. יובל.
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
היי יובל. 1- תודה חבר, יתוקן. 2- תן טיפים לבעלי הרמקול. 3- איכות בניה זה אומר. מראה, חומרים, גימור ודפקטים, פלסטיקה וכ"ו. 4- נכון, זה גם יתרון מסויים של הרמקול. תודה ידידי. למדתי משהו חדש בקשר לפורט.
avatar
exupgh12 1970-01-01 02:00:00
נמר, המשך כך אנו בציפיה למבחן הבא
avatar
stereophile 1970-01-01 02:00:00
האם sa 1750 יסקר במבחן הרמקולים?
avatar
נמר 1970-01-01 02:00:00
לא - הוא מעבר לתקציב. במבחן ההשוואתי הבא אני אעלה בתקציבים ואז יהיה גם אותו.
avatar
tomertsin 1970-01-01 02:00:00
בתחילת שנות ה-90, רכשתי רמקולים של סיסטם אודיו מדגם 1030. למרות שהם היו זולים (יחסית לציוד אחר שהיה ברשותי), הצליל שלהם היה מוזיקאלי בטרוף. באותה תקופה, ניסיתי להאזין בביתי לדגם 1070, שעלה פי 2 ואולי יותר, אולם, נוצרה בחדר האזנה שלי, הגברה של כמעט 8db, בתדרי מיד- בס (60- 80 הרץ). אחד המוניטורים החביבים עלי, שאינם מוכרים ומוערכים מספיק, הם ה-SA-2K. http://www.dynamichomedecor.com/System-Audio-SA-2K.html
avatar
gtr 1970-01-01 02:00:00
תומר יצא לי לשמוע אותו-מוניטור אקזוטי-לא פחות. נחשב לסידרת על שלהם-פשוט לא להאמין איזה רמה של פירוט ובאס-הוא מסוגל לתת. אגב-שמעתי אותו עם מונו בלוקים של קרימזון-מקווה שאמרתי נכון.
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
בוקר טוב! מזל טוב נמר , עכשיו יהיה בכחול מדפיים ופה רצפתיים :) סקירה טובה, כרגיל. (Y)
avatar
איל פור 1970-01-01 02:00:00
הבהרבהקצרה: הרמקול שנמסר לביקורת היה ללא מילוי חול בתא החול הייעודי. הסיבה - מילוי חול הופך את הרמקול לכבד וללא נוח להובלה. לכן ביחידות התצוגה של הרמקולים הרצפתיים של SYSTEM AUDIO אני לא ממלא חול בדרך כלל. מילוי חול מומלץ על ידי היצרן, ומשפר את תחום ההענות בתחום הבאס, את המהירות והניקיון במיד - באס, ואת הדינמיות (מיקרו ומקרו).
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
יצא לי כבר לשמוע כמה רמקולים אותם מילאו בחול/עופרת ולמרות שזה היה בהמלצת היצרן ובהחלט הידק את הבס, זה "הרג" את הצליל - הפך אותו ליבש/סטרילי וחסר חיים. כך שגם את המילוי צריך לעשות במידה, בהתאמה לאקוסטיקה בחדר ובהדרגה (בכל פעם מוסיפים כמות מילוי, מקשיבים לתוצאה ועוצרים ברגע שזה יותר מדי).
avatar
אורי_ו 1970-01-01 02:00:00
אגב איך מוציאים את זה החוצה? למלא לאט עופרת? בריא...
avatar
rahoz 1970-01-01 02:00:00
הטיפ הכי חשוב בעניין מילוי חול- לא לקחת חול מגינת המשחקים......הארומה של שאריות החתולים מחסלת את ההנאה מהסאונד ;)
avatar
Mahler 1970-01-01 02:00:00
יותר פשוט להכניס את החול לשקיות ניילון{בכמויות קטנות} חזקות - לחזק/לסגור את השקיות בדבק/מסקן-טייפ או כל דבר אחר. כך יהיה אפשר למלא בהדרגתיות... וגם להוציא. {גם נקי}
avatar
ALMA 2008-03-03 06:29:52
האם יש חנויות באיזור ת"א שמחזיקות את הרמקול הנ"ל?
avatar
tzachi 2008-03-03 07:44:35
מהלר האקוסטיקה של שקית הנילון משפיעה לרע על המיד הגבוהה והגבוהים בכלל . כמו כן עם משתמשים בנילון מהסופר יש סיכוי לבהירות בגבוהים שמציקה בעוזן. בפורומים בחו"ל קראתי שהטוב ביותר זה למלא את הרמקול באורניום מועשר בגלל המשקל הסגולי הגבוהה ובגלל שהרמקול יהפוך ללהיט בשוק היד שניה באירן ! חשוב אסור לשלב אורניום עים רמקולים שמחילים בריליום ומימן - בפורום ביפן אמרו שהסאונד יכול לחדור לעצמות ! ליאור ההמלצות הם המלצות אמיתיות שנבדקו על חיות מעבדה - נא לא לצנזר
avatar
bandler 2008-09-05 10:46:14
היי, איך ה 1730 לעומת TDL-RTL3? ההנחה היא שאני אוהב באאס פאנצ'י ומורגש (גם אם מעט גדול מהחיים) כל עוד הוא לא נמרח ומהדהד. אני שומע בעיקר רוק וג'אז, מאד אוהב לשמוע את הווקאלים בולטים וקדמיים (בקיצר מיד בשרני) ולא מסוגל לחיות עם רמקול בהיר. ה TRIANGLE השונים נשמעים לי בהירים לצורך ה רפרנס עד כדי מציקים.
avatar
bandler 2008-10-05 12:48:09
-------------------------------------------------------------------------------- קראתי את המבחן על ה SA 1730 נשמע שזה רמקול טוב אבל לא הצלחתי להבין האם יש שם מספיק באס בישבילי. אולי ההגדרה מספיק באס לא נכונה, אני לא חובב באסים בכמוית גדולות אבל אני כן אוהב שהבאס עוצמתי אבל פאנצ'י - רמקול שהוא קצת "עבריין" בתחום הנמוך. רמקול שמאד אהבתי היה celestion 300 הישן. מיד ברור קידמי ובשרני מאד חשוב לי ואני מאד אוהב לשמוי את ה ווקאלים מודגשים בקדמת הבמה, אין לי בעיה שחלק מהצלילים נשמעים קצת גדולים מהחיים כל עוד הרמקול נשמע מוזיקלי וברור. גיליתי שרמקולים שנשמעים מאד מפורטים כמו הטריאנגל הם בהירים מידי בישבילי ועם רמקול בהיר אני לא יכול לחיות. אני שומע בעיקר רוק וג'אז אוהב להרגיש את ה דראם באס פועם חזק, להבדיל בינו לבין הקפצה על גיטרת באס, ולשמוע גיטרות מנסרות את האויר וממש בוקעות מתוך הרמקול בקול גרוני. אני לא בטוח שהבנתי מהבמחן של ה SA1730 אם הוא "לוחם עז" רק יחסית ליחידות הקטנות שבו או שהאמירה נכונה אבסולוטית? האם אני יכול לצפות ממנו לצליל שאני מחפש? האם ה 1750 הוא מועמד יותר טוב ? האם צריך להשאר בעולם הרמקולים הבריטיים ולחפש שם? אם אני זוכר נכון ל 300 היתה תיבת transmition line כמו גם ל TDL האם יש היום עוד יצרנים המשתמשים בטכנולוגיה (חוץ מ AOS) ?
avatar
נמר 2008-10-05 15:39:17
מה גודל החדר שלך? מהי ההגברה שאליה תשדך את הרמקול? היחידות של הרמקול הזה מפתיעות ברמה שגם אם הייתה יחידת 6.5 אינטש עדיין הייתי מופתע באותה מידה. ה-1750 יהיה טוב יותר בתחום הנמוך ואני משער שפנצ'י באותה מידה אך בעל נוכחות טובה יותר.
avatar
carmi 2008-10-05 15:42:58
יש מספר יצרנים ממקומות שונים בעולם שממשכים ליצר TL - אבל לדעתי זו לא סיבה לבחור רמקול, חשוב איך הוא נשמע בסטאפ שלך בחלל שלך והטכנולוגיה זה הדרך ולא המטרה.
avatar
bandler 2008-10-05 18:58:22
מה גודל החדר שלך? מהי ההגברה שאליה תשדך את הרמקול? היחידות של הרמקול הזה מפתיעות ברמה שגם אם הייתה יחידת 6.5 אינטש עדיין הייתי מופתע באותה מידה. ה-1750 יהיה טוב יותר בתחום הנמוך ואני משער שפנצ'י באותה מידה אך בעל נוכחות טובה יותר. היי נמר, החדר הוא סלון דירתי ממוצע. כרגע יש לי מגבר integ של NAD. אני חייב להודות שאני לא אודיופיל ואין לי תקציב על למערכת. אני פשוט אוהב סאונד טוב, בריא , בולט. הייתי מעדיף לא להגגר למישחקי הגברה מוגזמים. השאלה היא איך מתמודד TDL RTL3 מול ה SA לצרכים שלי?
avatar
meir78 2008-10-05 20:32:13
שמעתי פעם את הרמקול הזה ה system audio 1730 . רמקול טוב ולא יותר מזה. אם אתה שומע גאז ורוק למה שלא תלך על הרמקול שזכה במיבחן ה opera grand mezza שאמנם לא שמעתי אותו אבל לפי מה שכתב נמר הוא הרבה יותר טוב ממנו, וניצח 17 רמקולים , מה כל יום קונים רמקולים?
avatar
נמר 2008-10-05 20:35:58
לא בחנתי אותו על המגבר שלך כך שקשה לי להיות מדוייק, מה שכן כמו שהציע מאיר שמע בנוסף את האופרה, אמנם אין לו את הבס של הססטם אודיו אך יש לו יתרונות אחרים שקשה מאוד להיתעלם מהם.
avatar
bandler 2008-10-05 21:09:19
תודה על ההמלצה , אני באמת אשמע את האופרה. שמעתי לפני כשנה זוג אופרה מדפיים, הם נשמעו מדהים אבל לאחר כחצי שעה היה חסר לי באס מיקום הנגנים היה מדהים והסאונד הצליח למלא את החדר, הרמקולים לא היו בהירים אבל בכל זאת היה חסר שם משהוא שמאד הפריע לי, חסר "בשר" אני מניח שהבעיה היתה בתחום הנמוכים. אתם יודעים איפה אפשר לשמוע את האופרה ואת ה SA?
avatar
נמר 2008-10-05 22:46:00
את שני הרמקולים אתה יכול לשמוע בירושלים במרחק של מאה מטר אחד מהשני. אמיר ארמה {ארמה אודיו} הוא היבואן של אופרה. אייל פור {אודיו פידליטי} הוא היבואן של SA. האזנה למוצר צריכה להעשות עם האלקטרוניקה שלך בלבד ולא נראה לי שלאחד מהם תהיה בעיה שתביא אותה אליהם.
avatar
bandler 2008-10-05 23:20:05
תודה על המידע. האם יש גם חנויות באזור ת"א שמחזיקות אותם? נמר, האם אתה מכיר את ה TDL RTL3? האם לדעתך הוא שווה האזנה בהשוואה לשניים האלה?
avatar
נמר 2008-11-05 09:37:44
אינני מכיר את הרמקול. רצוי לשאול את היבואנים היכן ניתן להאזין להם.
avatar
meir78 2008-12-05 14:58:43
מה הקטע עם הTDL העתיק, בשביל מה רמקול בן 10 , מה כל יום קונים? אני מאמין שברמקולים החדשים שינו הרבה, והדריברים יותר טובים מבעבר.
avatar
אורי_ו 2008-12-05 17:54:49
אני עם מאיר (Y)
avatar
bandler 1970-01-01 02:00:00
אתם מכירים את ההרגשה : שמעתי רמקולים לפני הרבה שנים (כנער עם תקציב מוגבל), הוא נשמע לי מעולה אבל לא היה לי תקציב בזמנו, מאז עברו שנים , מגברים ורמקולים אבל ישנה פינה חמה בלב לסאונד ההוא (יתכן שזו נוסטלגיה בלבד). הרמקול היה celestion 300 עם Audio analog 8000 (של פעם) - בקומת הגלריה הישנה של אמנון סאונד. הרמקול כבר לא מיוצר, המגבר החדש כבר נשמע לי שונה לגמרי ממה שזכרתי אבל אני עדיין מחפש רמקול שיתן סאונד טוב כזה, חזק אבל מדוייק (כמו של ההוא). חבר שיהיה בעלים של כזה רמקול אמר ש TDL ישן (אפשר להשיג יחסית בקלות משום מה) ו PMC יכולים להשמע דומה. ולכן אני מתעניין ברמקול בן 10
avatar
TakeOne 1970-01-01 02:00:00
עם תחושות נוסטלגיות אין סיכוי להתמודד אתם מכירים את ההרגשה : שמעתי רמקולים לפני הרבה שנים (כנער עם תקציב מוגבל), הוא נשמע לי מעולה אבל לא היה לי תקציב בזמנו, מאז עברו שנים , מגברים ורמקולים אבל ישנה פינה חמה בלב לסאונד ההוא (יתכן שזו נוסטלגיה בלבד). הרמקול היה celestion 300 עם Audio analog 8000 (של פעם) - בקומת הגלריה הישנה של אמנון סאונד. הרמקול כבר לא מיוצר, המגבר החדש כבר נשמע לי שונה לגמרי ממה שזכרתי אבל אני עדיין מחפש רמקול שיתן סאונד טוב כזה, חזק אבל מדוייק (כמו של ההוא). חבר שיהיה בעלים של כזה רמקול אמר ש TDL ישן (אפשר להשיג יחסית בקלות משום מה) ו PMC יכולים להשמע דומה. ולכן אני מתעניין ברמקול בן 10 אני מניח שאתה יודע איך זה. יש לנו נטייה להעצים ולהפוך את זכרונות הנעורים לדברים טובים יותר מה שהם באמת היו.....סביר שאת החוויה שעברת אז לא תוכל לשחזר, כי במוח שלך נחרט משהו שכנראה התעצם והשתפר מאז. אני מציע לך להתחיל שוב את המסע ולשמוע הכל. ומאחר ובנתיים אותו מאיר הסתמן כאן כנציג או "דובר מטעם" של יבואן מסויים, שמהלל ומשבח את מוצריו ויוצא באופן עקבי נגד מוצרים של יבואן אחר, הייתי מתייחס לכל אמירה שלו בחשדנות הראוייה.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
הרשם לעדכוני האתר
Email: