טלוויזיות LCD / פלזמה / OLED - חדשות וחידושים בתערוכת IFA

ליאור קורן, ברלין
03-09-2010 17:05

כל החידושים מ- תערוכת IFA בתחום מסכי הטלוויזיה: תלת מימד, עיצוב, גלישה באתרי אינטרנט, ניגון קבצי מדיה ועוד. קבלו את האטרקציות המרכזיות בתחום היישר מהתערוכה.


תצוגות וידאו / מסכי טלוויזיה דקים בתערוכת IFA שמתקיימת בעיר ברלין - גרמניה, שקקה תצוגות תלת מימד, בכל פינה נראו מבקרים כשהם ענודים משקפי תלת מימד ובוהים במסכים מרצדים. בנוסף, הוצגו יכולות נרחבות מתמיד של קישוריות וגלישה באתרי אינטרנט.

לאחר סיור מקיף במתחם התערוכה, אנו מציגים בפניכם את האטרקציות הבולטות בתחום:

סמסונג

מסך הטופ של סמסונג הינו דגם C9000 שמגיע בעובי דקיק של 7.9 מ"מ בלבד, מלבד העיצוב המרשים, תמיכה בתלת מימד, חיבור אינטרנט ואפשרות שיתוף מדיה בין מכשירים, מגיע המסך עם שלט רחוק יחודי, הכולל צג LCD פנימי אשר מסוגל להציג עליו גם תכני וידאו, למשל, את הסרט בו אתם צופים בטלוויזיה, ניתן להעביר אל צג השלט ולהמשיך לצפות בו במיטה.

Samsung C9000

סמסונג הציגה גם נגן Blu-ray, אשר מלבד היותו תומך בוידאו 3D, הוא מסוגל גם להקליט שידורי תלת מימד, אל כונן קשיח בנפח 500GB, דגם C8900 מגיע עם חיבור רשת אלחוטי ואפשרות שיתוף תכני מדיה (DLNA).

Samsung C8900

הושק גם מסך LED LCD מסדרת C8000 בגודל 65" עם תלת מימד ופלזמות חדשות וחסכוניות יותר – חיסכון של כ-40% צריכת אנרגיה בהשוואה לדגמי 2009.

בביתן, הוצגה גם מערכת הקולנוע הביתי עם בלו-ריי ותלת ממד של סמסונג, HT-C9950W, אשר תומכת ב- 7.1 ערוצי סאונד רב ערוצי, עם מערכת שליטה באמצעות מגע, ארבעה רמקולים עומדים, שני רמקולים לווייניים, רמקול אמצעי אחד וסאב-וופר, בחיבור אלחוטי. מערכת קולנוע ביתי זו, תמכר החל מסוף אוגוסט באירופה במחיר 1,999 יורו.

Samsung HT-C9950W מערכת קולנוע ביתי

מסך תלת מימד ללא משקפיים: סמסונג הציגה גם אב טיפוס של מסך 3D שאינו דורש שימוש במשקפיים יעודיים, אבל איכות התמונה היתה טובה פחות מאשר מסך 3D "רגיל", עם הגבלה מוחשית בזויות הצפיה (צריך לצפות בתמונה בזוית ישרה, אחרת האפקט הולך לאיבוד) וגם רזולוציית תמונה נמוכה יותר.

סמסונג - מסך 3D ללא משקפיים


שארפ

שארפ הציגה מסכי Quatron 3D, סקרנו לפני מספר שבועות את מסך ארבעת הצבעים החדש של החברה מסדרת LE925 LCD, עתה הושקה גרסת תלת מימד שלו שהציגה 3D  בצבעים עזים ומרשימים למדי.

SHARP LE925 3D LCD


שארפ הציגה גם שלושה מודולים של מסך LCD תלת מימד שאינו מצריך שימוש ב-משקפי תלת מימד בכדי להציג את האפקט.
מסכי LCD אלו, כוללים שכבה אותה מכנה שארפ בשם Parallax Barrier והיא שמאפשרת להציג תמונה בזוית שונה לכל עין. בבחינה ראשונה במקום, נראה שיש שתי מגבלות למסכים הללו: בכדי לקבל אפקט תלת מימד, יש לעמוד בזוית ישרה אל מול המסך, בנוסף, התמונה במצב 3D הינה ברזולוציה נמוכה בהשוואה למצב 2D. הודגמו שני מודולים, האחד בגודל 3.8 אינטש והשני בגודל 10.6 אינטש (רזולוציית 1280X768 במצב 2D ו- 640X768 במצב 3D). הודגמה גם מצלמה קומפקטית עם מסך 3D מובנה.

SHARP 3D LCD

סוני

מלבד מגוון מסכי תלת מימד, הבשורה הגדולה מבית סוני היתה הטמעה מסחרית ראשונה של מערכת Google TV במסך טלוויזיה, מה שיאפשר נגישות למבחר גדול של תכנים.

Sony Goole TV

סוני, שהכריזה בתערוכה על השקת טלוויזית האינטרנט הראשונה, תאפשר למסכי שנת 2010 וגם לקונסולת ה- PS3 להציג תכנים מקוונים מערוצי תוכן רבים. שירות QURIOCITY יאפשר להזמין סרטים וגם תכני מוזיקה ולהורידם אל המסך.

Sony Google TV LCD

הדגמת צילום בתלת מימד והצגתו ב- LIVE על מסך טלוויזיה:

סוני 3D SONY

פנסוניק

פנסוניק הציגה מצלמת וידאו ביתית ראשונה שמסוגלת לצלם וידאו בפורמט תלת מימד מדגם HDC-SDT750, בביתן החברה הודגמו צילומי וידאו 3D בזמן אמת.

Panasonic HDC-SDT750


שתי התמונות מועברות לזוג כרטיסי זיכרון מסוג SDHC/SD המשולבים בתוך גוף אחד (פורמט ה- 3D הינו מסוג "תמונה ליד תמונה"). בסופו של דבר מתקבלת תמונה אחת בתלת מימד ברזולוציית HD אותה ניתן לראות באמצעות חיבור HDMI למסך תלת מימד או לצרוב ל-DVD ולצפות בתכנים דרך נגן בלו ריי ייעודי של החברה.

 ה- HDC-SDT750 מסוגלת גם להפיק צילומי וידאו גם בדו מימד ברזולוציית HD על חיישן ה- 3CMOS הפנימי והיא כוללת, זיכרון פנימי של 64 ג'יגה בייט, מערכת ייצוב תמונה של החברה מסוג Hybrid O.I.S ותוכנת עריכת לתכנים תלת מימדים HD Writer AE 2.6T למחשב פיסי.
מצלמת הוידיאו החדשה SDT750 תחל להימכר בארה"ב בחודש אוקטובר הקרוב, במחיר של $1,399.

Panasonic HDC-SDT750


פנסוניק הציגה גם לראשונה, עדשת תלת מימד עבור קו מצלמות ה-  Lumix G (מצלמות בפורמט ה- מיקרו 4/3 שמגיע עם גודל חיישן גדול יחסית ומנגנון חסר מראה).

Panasonic Lumix G 3D Lens

החברה הציגה גם את מסך הפלזמה הגדול בעולם - 152 אינטש ברזולוציית ברזולוציה של 4096x2048 תומך תלת מימד. עוד הציגה החברה מסך פלזמה בגודל 42 אינטש - דגם TX-P42GT20 שלראשונה אצל Panasonic, מציג יכולת המרה מ- 2D אל 3D.

פיליפס

פיליפס מבדלת את עצמה משאר יצרניות מסכי תלת מימד כשהיא מייצרת מסכי LCD בפורמט רחב במיוחד של 21:9, זהו הפורמט בו מצולמים סרטי קולנוע רבים (רחב יותר מאשר פורמט ה- 16:9 שהינו סטנדרטי במסכי LCD או פלזמה). לאחר צפיה בת מספר דקות במסך Cinema 21:9 Platinum, בגודל 58" שכולל גם תאורת אמבילייט לצדדים ולמעלה, הרושם שנוצר הוא כמו של צפיה דרך חלון רחב במיוחד.

Philips 9000 cinema 21:9 Platinum LCD 3D

אפסון – מקרני קולנוע ביתי

חברת המקרנים הציגה שני דגמים חדשים: EH-R2000 ו- EH-R4000 כאשר היקר מבינהם (R4000) מגיע עם ניגודיות של 1,000,000:1 שנחשבת לחסרת תקדים בתחום מקרני ה- LCD לבית. דגם זה, כולל גם חיבור רשת שמאפשר לשלוט עליו מרחוק.

Epson EH-R4000

LOEWE

החברה הגרמנית, שמרגישה מן הסתם בבית בתערוכת IFA, הציגה ביתן בצבעי לבן ותצוגות מסכים מעוצבים, הקו הדק של החברה (כולל מסכי LCD LED) הוקף גם במכשור תואם בעיצובו, בין השאר רמקולים דקיקים ומערכת מדיה סנטר הכוללת תחנת עגינה עבור אייפון.
יכולות שיתוף תכני המדיה במסכי החברה הורחבו, בדגמים החדשים, ניתן למשל להקליט תוכנית טלוויזיה במסך אחד בסלון ולצפות בה דרך מסכי LOEWE אחרים בבית, כאשר מסכים אלו מושכים בזמן אמת את קובץ הוידאו מהמסך בסלון.

LOEWE LCD LED


האייר


חברת Haier הציגה בתערוכת CES טלוויזיה חסרת כבלים לחלוטין, הפעם הוצגה גרסת תלת מימד שלה - Haier 3D No-tail TV, הייחוד במסך זה הינו העדר מוחלט של כבלים או חוטים כלשהם: מלבד חיבור הוידאו שהינו אלחוטי, גם אספקת החשמל עוברת למכשיר דרך האוויר, למרחק של עד שלושה מטרים.

Haier 3D No-Tail TV

טושיבה

גרסת מסך ה- CELL שראינו לראשונה בארה"ב הושקה באירופה, תחת שם אחר – CEVO. נציגי החברה הצהירו כי היא תהיה בעלת כוח חישוב עוצמתי אך קרירה וחסכונית יותר מאשר ה- CELL מקורית (שכזכור,כוללת מעבד בעל 8 ליבות).

בתערוכה, הודגם קונספט של שליטה מרחוק בעזרת תנועות ידיים. יחידת IR מתרגמת תנועות ידיים אשר מאפשרות להזיז אובייקטים בתמונה לכל הכיוונים, לבצע זום ופעולות נוספות, זה נראה אפקטיבי בעיקר עם ממשק תלת מימדי בתמונה.

Toshiba CEVO

בתמונה הבאה, ניתן לראות את מנגנון נורות ה- LED שמגיע במסך CEVO של טושיבה, מנגנון התאורה מחולק ל- 512 איזורים שונים, כך שיש אפשרות להדליק רק את הנורות שדרושות להארת אובייקט בתמונה וכך לשמור על שאר חלקי התמונה כשהם חשוכים.

Toshiba CEVO

LG

גולת הכותרת בביתן זה, היתה לטעמי מסך ה- OLED שהוצג, בגודל מסך של 31 אינטש ועובי העומד על קצת יותר משני מילימטר. טכנולוגיית ה- OLED משתמשת בחומר זרחני אורגני שממנו מורכבים הפיקסלים בתמונה ובזכות זו מייתר את הצורך בהתקנת מנגנון תאורה אחורית שמוסיף עובי וסיבוך למבנה המסך. לא הוכרזו עדיין מחיר וזמינות. אם נשפוט על פי מסך זה, הרי שעתיד התמונה בטלוויזיה נראה זוהר ואטרקטיבי.

LG OLED 31


הוצגו גם טלוויזיות LCD NANO LED, הכוללות נורות LED מזעריות המאפשרות לצמצם את עובי המסך ולייעל את מנגנון הניגודיות.

LG Nano led tv lcd

בביתן החברה, הודגמו שידורים של Sky TV 3D על גבי מקרן של LG, אפקט העומק היה מורגש, אבל רזולוציית השידור היתה נמוכה מעט מהרצוי (זה לא היה FULL HD מלא).
LG הציגה שידור 3D על גבי מסך 180 אינטש שהורכב למעשה מ-6 פלזמות נפרדות, עם קו דק שמפריד בין מסך למסך.

צילומים: ליאור קורן

הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה.

מעבר לתגובות בפורום