Samsung Galaxy TAB - הצצה ראשונה לטאבלט

ליאור קורן, ברלין
02-09-2010 15:00

הצצה ראשונה למכשיר הטאבלט החדש ביותר של סמסונג שמכוון ישירות אל ה- אייפד של אפל, איך הוא נראה ומרגיש? דיווח מתערוכת IFA בברלין.


סמסונג גלאקסי טאב – הצצה ראשונה

אפל כבר לא לבד: סמסונג משיקה את ה- TAB בתערוכת IFA בגרמניה, במבט ראשון וגם שני, נראה בבירור  כי כוונת מתכנני סמסונג גלאקסי טאב היתה לכוון היטב אל בין העיניים של המתחרה אייפד מבית אפל.

לטענת סמסונג, סקרים שביצעה מצביעים על רצון של 52% מהנשאלים להשתמש במחשב טאבלט בדרכים, מתוכם 90% מעוניינים בגישה לאינטרנט ומיילים ו- 70% דורשים גם יכולת קישוריות (טלפון).
זו הסיבה, בגלל כנראה כולל המכשיר קישוריות מלאה ויכול לשמש גם כטלפון לכל דבר, זאת מלבד יכולות מולטימדיה מתקדמות, בעטיין החברה מכנה מכשיר זה Smart Media Device, הוא מבוסס מערכת הפעלה אנדרואיד 2.2.

עיצוב המכשיר אלגנטי למראה, מזכיר את המתחרה ה"תפוחי", אך להבדיל ממנו כולל ארבעה לחצנים בחזית ולא רק אחד.

הלחצן הימני מעלה על המסך דף חיפוש בגוגל, אחריו בתור ממוקם לחצן "חזרה לאחור", משמאלו לחצן בית (מחזיר לתפריט הראשי) ואחרון חביב לחצן המעלה את תפריט ההגדרות וקיצורי דרך נוספים.

Samsung Galaxy TAB סמסונג



בצד ימין של הטאב, מצויים שני סלוטים, האחד מיועד לכרטיסי SIM (עבור שימוש כטלפון או העברת דטה דרך רשתות הסלולר בתמיכה של עד HSDPA 7.2mbps), הסלוט השני מתאים אל כרטיסי זיכרון מסוג micro SD עד לנפח של 32GB.

בנוסף, ישנו לחצן שליטה על עוצמת הקול ("ווליום") וכפתור הדלקה וכיבוי של המכשיר.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


בצידו התחתון של ה- TAB ישנו שקע עבור תחנת עגינה ומטען וגם משמש לחיבור USB עם מתאם. משני צידי שקע הטעינה, ניתן לראות זוג רמקולים. בצד העליון, ישנו שקע עבור אוזניות.

בצידו האחורי והלבן של ה- גלאקסי TAB, ניתן לראות את עדשת המצלמה, שכוללת חיישן ברזולוציית 3 מגה פיקסל (ומצלמת גם וידאו), לצידה ממוקם פלאש מבוסס נורת LED.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


ה- Galaxy Tab קטן למדי במימדיו, הנתון החשוב של משקל, עומד על 380 גרם - כמעט מחצית ממשקלו של ה- אייפד.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


גלישה באינטרנט מתבצעת באופן פשוט למדי, רזולוציית המכשיר שעומדת על 1024x600 פיקסלים מספיקה עבור אתרים רבים, כפי שתוכלו לראות, עברית נתמכת בהצגה, ללא כל בעיה, כולל ישור לימין, אך הקלדה באותיות עבריות לא התאפשרה במכשיר המסוקר.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


סמסונג TAB מתפקד גם כטלפון סלולרי לכל דבר, כולל אפשרות ביצוע שיחות ועידה וידאו.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


תפריט המוזיקה במכשיר, מאפשר להאזיןלשירים בחלוקה לקטגוריות, על פי אלבומים ועוד וכמובן אפשרות רכישה של שירים בחיבור ישיר לאינטרנט.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


המכשיר מתפקד גם קקורא ספרים eReader, על פי הצהרת סמסונג, ישנם כ- 2 מיליון ספרים זמינים להורדה, זאת במקביל למבחר מגאזינים ועיתונים מקוונים.

Samsung Galaxy TAB סמסונג


אפשר גם לשחק: במכשיר הותקן המשחק NFS Shift, מנסיון משחק שארך מספר דקות, הגרפיקה נעימה לעין ולא נצפו תקיעות או בעיות אחרות, השליטה במקרה הזהבגלגל ההגה היתה באמצעות הטייה של המכשיר ימין ושמאל.

Samsung Galaxy TAB סמסונג

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת סמסונג בתערוכה

מעבר לתגובות בפורום