סטרימר Mede8er MED-500X, ביקורת

ליאור קורן
01-09-2010 06:00

דגם MED500X הוא סטרימר בגימור איכותי למדי (מה שמתבטא גם במחיר), יכולת עבודה טובה ברשת - גם עם קבצי Blu-ray ותפריט ספרטני למדי, ביקורת.



התרגלנו אל סטרימרים שמגיעים מהמזרח הרחוק, אח"כ עברנו גם לאירופה, עכשיו מגיע גם תורה של דרום אפריקה להכנס לתחום, שם ממוקמים משרדיה של חברת Mede8er (מדיאייטר).

הסטרימר (נגן / מזרים מדיה) אותו נסקור הינו דגם ה- MED500X שזכה למספר תשבוחות בחו"ל, כעת נבדוק מה יש לו להציע עבור המשתמשים הישראליים.

עשיר בתכולה

במארז עשיר התכולה, יקבל המשתמש את כל הכבלים הנדרשים: קומפוזיט וידאו, קומפוננט, HDMI, כבל USB לחיבור אל PC, כבל מאריך USB עבור חיבור התקן חיצוני מרוחק או עבור אנטנת ה- WiFi, הכבלים היחידים שלא מגיעים הם אודיו דיגיטלי קואקסיאלי ואופטי, סביר להניח כי לא ידרשו בשימוש עם יציאת ה- HDMI.


בהתאמה למגוון הכבלים המוצע, מצויים החיבורים, כאשר יציאות האודיו / וידאו ממוקמות מאחור, כולל חיבור רשת קוית ואילו שלושה חיבור ה- USB ממוקמים על הדופן הצדדית, מהם שניים מיועדים לחיבור מקור חיצוני ואחד על מחשב PC, לידם נמצא גם קורא כרטיסים.
לסיכום פרק החיבורים, יש הכל, מלבד כרטיס אלחוט WiFi שמגיע כדונגל USB חיצוני (במחיר 189 ש"ח).

Mede8er MED500X Streamer סטרימר

באריזה, מגיע גם תיק צד קומפקטי המסוגל להכיל את הסטרימר, זה יכול להיות שמיש במקרים בהם נרצה לנייד את המכשיר אל בית חברים למשל, רעיון חביב בהחלט.

Mede8er MED500X Streamer סטרימר

גוף הסטרימר, צבוע שחור אופנתי, נושא על חלקו העליון לוגו לבן, החזית, חלקה העליון מבריק וכמסה על צג המידע, מתחתיו ממוקמת שורת לחצנים המיועדים לביצוע פעולות חשובות, כגון שינוי סוג אות הוידאו, ביצוע ENTER, ארבע לחצני חיצים ומקש "חזור", מה שמקנה ל- MED500X מראה של נגן מודרני ואופנתי.

הגימור, נמצא בקו העליון של עולם מזרימי המדיה (סטרימרים) והוא כולל תשומת לב לפרטים הקטנים (למשל מדבקות גומי אשר מצורפות עבור שימוש כבסיס מחליף רך יותר לרגליות המכשיר הקיימות).

Mede8er MED500X Streamer סטרימר

השלט, מגיע בשחור סולידי למראה, כאשר מספר לחצנים בעלי תפקידים עיקריים צבועים בכחול. שלט רחוק זה הינו זהה למעשה לזה של PlayON! HD, מלבד הלוגו המודפס וצבעם של ארבעה לחצנים ירוקים שהפך לכחול כאן, שוב, זה לא השלט המתוחכם ביותר שקיים, אבל גודלו מקל להשתמש בו לעומת של של xtreamer למשל.

כונן פנימה

לוח האם הקטן, נושא עליו את מעבד ה- REALTEK RT 1073DD C+ בגרסה שמאפשרת להוציא החוצה את פורמטי האודיו של Blu-ray (אם כי כרגע תכונה זו נתמכת רק בגרסת בטא 3.4.85).

אל המעבד, מוצמד גוף קירור פאסיבי, כאשר בצידו האחורי של המארז, מותקן מאוורר (בקוטר 40 מ"מ) שמוציא את האויר החם החוצה ועושה זאת באופן חרישי בזמן הפעולה.

התקנת דיסק קשיח פנימי
בבסיס תיבת המכשיר, יש לפרק שני ברגים ולשלוף מכסה תחתון, אליו מתחבר הכונן הקשיח (עם ארבעה ברגי צד), הכונן הקשיח מתחבר אל המכשיר עם כבל SATA וכבל מתח נפרד.
ה- Med-500x
תומך בדיסק פנימי בנפח של עד 2TB.

Mede8er  MED500X Streamer סטרימר

ממשק מוכר

הממשק מוכר לכולנו משלל סטרימרים מבוססי REALTEK והוא כולל את תפריטי וידאו / אודיו / רשת / מערכת וכו' הסטנדרטיים.
תפריט הוידאו" כולל גם "מצב פלזמה" המשנה את עוצמת בהירות התפריטים הלבנים על הרקע הכהה על מנת לצמצם סכנת תופעת צריבה וגם אפשרות להתאמת פריסת שטח התצוגה למסך שלכם (בעזרת מלבן אדום שאת שוליו מתאימים לשולי המסך).

Mede8er MED500X Streamer סטרימר

ניגון וידאו

בסעיף הזה, לא נתקלנו בתופעות יוצאות דופן לרעה, מגוון הפורמטים המקובל התנגן באופן מוצלח, החל מקבצי AVI, דרך קבצי MKV, קבצי AVCHD שצולמו במצלמות וידאו HD ועד לניגון כותרי בלוריי. ניגון בלוריי בתצורת ISO ("ניגון תיקייה") לא מצליח בכל המקרים כמו למשל הסרט 2012 שמצליח להכשיל מזרימי מדיה רבים, מה שמחייב להכנס אל תוך תקיית ה- STREAM ולבחור ידנית בקובץ המתאים. בזמן ניגון קובץ שכזה (Blu-ray), ניתן לעבור בין פסקולי אודיו שונים וגם בין כתוביות מקוריות.

עבודה ברשת

סטרימר זה מאפשר לעבוד במספר תצורות, תצורת SAMBA / SMB פועלת כמעט תמיד כהלכה, ניתן לעבוד גם במצב NFS לשיפור מהירויות העברת קבצים ברשת.

בעבודה דרך הרשת, יש המון ניואנסים קטנים שדרכם מתבטאת איכות העברת הסרט, למשל, יותר קל לזהות קפיאות קצרות ברצף בסצינות בעלות תנועה מהירה על המסך, כי בסצינות בהן המצלמה לא ממש זזה, אם ישנה בעיה ברצף העברה, היא לא תמיד תבלוט לעין. בנוסף, בכדי לבדוק אפשרות ניגון מלאה של סרט ברשת,
יש לבדוק ביצועים של קבצי בלוריי כאשר הפסקול הנבחר תמיד יהיה האיכותי ביותר שקיים בכותר, בין אם זה פסקול Dolby TrueHD, DTS Master Audio או PCM בשישה ערוצים, צריך לזכור שגם הפורמטים הללו, בצד ערוץ הוידאו תופסים לבדם במקרים רבים רוחב פס של סרט וידאו הכולל וידאו ואודיו יחדיו.

את ה- MED500X השוותי ישירות אל מול שני סטרימרים אחרים – Xtreamer Pro וה- PlayON! HD mini והוא אכן הפגין ניגון חלק יותר כאשר מדובר היה בקבצים בעלי ביטרייט תובעני. למשל, סצינת הבריחה עם הלימוזינה ברחובות הקורסים אל תוך תהומות בסרט 2012 שעלולה לגרום לגמגומים ניכרים בחלק מהנגנים.
בסרט קזינו רויאל הבחנתי ב"בדל של עצירה", שהופיע אחת לפרק זמן נתון, זה היה מינורי למדי ובאופן כללי, הניגון עבר באופן הולם דרך כבל הרשת.

קדימה או אחורה
בזמן הצפיה, לחיצה על לחצן CM SKIP בשלט, מדלג קדימה ב- 30 שניות ואילו NS REPLAY אחורה ב- 10 שניות, כמו כן, ניתן לבחור באפשרות GOTO אל נקודת זמן ספציפית, לדלק אל פרקים (באם קיימים) או לבצע חזרת לולאה על קטע וידאו תחום בשתי נקודות זמן נבחרות ("AB").


חיצי השלט המרכזיים, שונים בפעולתם ממכשירים אחרים כמו ה- אקסטרימר למשל, חץ ימינה ושמאלה אחראי על מהירות הרצה עד לערך של  X32 כאשר החיצים מעלה מטה שולטים על עוצמת הקול.

Mede8er MED500X Streamer סטרימר

תרגום עברית
סימני פיסוק בעברית עם כתוביות SRT, הופיעו בגרסת הקושחה שבדקנו בצד ימין של המשפט במקום שמאל וגם הגרשיים קיבלו יצוג גרפי חדש.. אני מתרשם שזו תופעה שנצפית בסטרימרים שעדכנו את ה- SDK החדש של REALTEK.


Mede8er MED500X Streamer סטרימר

תפריט הכתוביות מאפשר לבחור בין שפות שונות, לשנות קידוד, גודל, צבע, מיקום ותזמון הכתוביות ביחס לסרט.

Mede8er  MED500X Streamer סטרימר

תפריטי המכשיר אינם מתורגמים לעברית, אמנם ה- MED500X פשוט למראה ותפעול גם באנגלית (יש גם חוברת הפעלה בשפת הקודש), אך המצאותו של תרגום עברי לדגמים מקבילים, מעלה את המחשבה שלא היה מזיק להטמיעו גם כאן.

YAMJ
הטרנד החם בעולם הסטרימרים הוא שימוש בממשק המציג עטיפות סרטים ותכני מדיה נוספים, החברה מדברת על הטמעת אפשרות זו בגרסת הקושחה הבאה, בתצורה זו, יוכנס קובץ JPG לכל תיקיית סרט וכמו כן, ניתן יהיה לארגן את הסרטים בהתאם לקטגוריות שונות (ז'אנרים).


תמונות ומוזיקה
גם כאן, היכולות מוכרות לנו ממכשירים אחרים המבוססים על פלטפורמה דומה, יש הצגת תמונות, כולל בתצורת מצגת שקופיות עם מוזיקת רקע ויכולת ניגון בסיסית למדי של קבצי אודיו.

זה אינטרנט זה?

Mede8er MED500X Streamer סטרימרמשהו שהפריע לי בעין היה העדרו של תפריט אינטרנט, כזה שהתרגלנו אליו מסטרימרים אחרים, אין כאן אפשרות להכנס למספר אתרים דרך ממשק המכשיר, ממשק בסיסי של תחנות רדיו, רשימה כללית וגם חלוקה על פי ז'אנרים

סיכום - לחובבי רשת

מבחינת רמת גימור, דגם MED500X של מדיאייטר, עושה רושם טוב יותר ממכשירים שמחירם לצרכן נע סביב 800-1,000 ש"ח ומנקודת מבט זו הוא מתחרה במכשירים כמו ה- TIVX 6600 וכאן הוא מעט זול יותר מהם בקטגוריה הזו.

ואם נסתכל על הענין החשוב יותר - ביצועים, מסקנת המבחן תהיה, כי מי שמחפש סטרימר / מזרים מדיה ומתכוון להתקין בו דיסק פנימי או לחבר דיסק קשיח חיצוני USB, כנראה שתוספת המחיר של ה- Mede8er לא תהיה שווה עבורו, לעומתו, מי שמאחסן את קבצי המדיה שלו במחשב NAS או מקור אחר ברשת, יזדקק לביצועי המדיאייטר בתחום זה.

ציון:

בעד: איכות גימור + ערכה מצורפת, ביצועי ניגון וידאו דרך רשת.
נגד:
חסרון פיצ'רים כמו גלישה לאתרי אינטרנט ו- Jukebox (תצוגת עטיפות כותרים אמורה להתווסף בשבועות הקרובים).

מחיר: 1,890 ש"ח
דונגל 189 ש"ח (דונגל USB WiFi 802.11n)
שירות ואחריות: וידאו דיזיין videodesign.co.il

נבדק עם גרסת קושחה 3.0.4 וגרסת בטא 3.4.85 (תומכת פורמטי אודיו HD).

מעבר לתגובות בפורום