סטרימר mini של PlayON! HD - קטן ויעיל, ביקורת

ליאור קורן
26-08-2010 06:25

סטרימר ה-"מיני" של A.C. RYAN הינו מכשיר קטן ושקט, מתאים במיוחד לניגון קבצי מדיה דרך USB ומתמודד היטב גם עם קבצי Blu-ray, ביקורת.


Play ON!
mini

A.C RYAN היא חברה הולנדית שמרכזת את עיקר מאמציה בפיתוח ושייוק של שלושה דגמי סטרימרים, בראשית יצא דגם PLAYON!HD שהיה בין הראשונים להתבסס על מערכת שבבים של חברת Realtek, זהו סטרימר בגודל ממוצע עם אפשרות להתקנת כונן קשיח סטנדרטי 3.5.

אחריו, נולד עוד אח קטן למשפחה - דגם ה- mini שהינו קטן אמיתי, עם רוחב מארז של קצת יותר מ- 15 ס"מ ועומק של כ- 10 ס"מ, הוא יוכל להשתחל בין שאר רכיבי אודיו / וידאו של מערכת קולנוע ביתי, אפילו השלט הרחוק של המכשיר נראה גדול ביחס אליו.
עבור לקוחות מסויימים, הגודל הקטן עלול להוות גם חיסרון היות ולא מתאפשר להתקין ב- mini כונן קשיח פנימי, מצד שני, אין מאוורר אקטיבי, כך שבזמן הפעולה, לא נשמע רחש ולא הקטן ביותר ממנו.


המכשיר מעוצב באופן נקי לעין, עם לחצן הפעלה בחזית ומעליו שם המכשיר אשר מואר באדום בהיותו במצב כבוי והופך לכחול בעת ההפעלה.
באריזה, ניתן למצוא כבל HDMI, כבל קומפוזיט ואודיו, כמו גם חוברת הוראות.

חיבורים

אם נסובב סטרימר זה, נמצא באחוריו את החיבור שהופך את המכשיר למעשה ל- מזרים מדיה, זהו חיבור הרשת LAN (מסוג 10/100).
על קטגוריית הוידאו, אחראים שלוש יציאות: יציאת HDMI לקבלת איכות תמונה מקסימלית, יציאת וידאו קומפוזיט וגם קומפוננט שחסרה בחלק מהמתחרים (למשל ב- Xtreamer).
בנוסף, יש שני סוגים של יציאות אודיו: אנלוגית ויציאה דיגיטלית אופטית,
לוגו DTS בצד מסגיר את היכולת לפענח פסקולי DTS ולהמירם לאות סטריאו עבור חיבור ישיר למסך טלוויזיה.
בנוסף, נמצא שני חיבורי USB שחיוניים עבור חיבור כונן קשיח
להתקני זיכרון חיצוניים אחרים.

PlayON! HD mini סטרימר

שלט המכשיר הינו פשוט למראה, אבל כולל לחצנים גדולים ומרווחים יותר, כך שיוצא שהוא קל יותר לתפעול מזה של ה- XTREAMER למשל.

PlayON! HD mini סטרימר

תפריט ראשי

הממשק המעודכן של ה- Play ON! HD מציג את הפונקציות העיקריות, כגון כניסה אל מקורות הוידאו השונים ("דפדפן"), כניסה לאתרי האינטרנט, נגדרות ויכולות נוספות עליהן נעמוד בהמשך.

PlayON! HD mini סטרימר

כל מי שהפעיל בעברו סטרימר מבוסס מעבד Realtek, יזהה את התפריטים המוכרים, כאן הם גם מתורגמים לעברית, עם אפשרויות הגדרת רזולוציה עד 1080p כולל תמיכה במצב 24p, הגדרת אודיו כולל מולטי צ'אנל PCM או PassThrough והגדרות נוספות כולל אפשרות לנעילת תיקיות ומצב NAS.


ניגון קבצי מדיה

כניסה לתפריט הדפדפן, מציגה את התיקיות השונות בהתאם למקור התוכן בו בחרנו: כונן חיצוני USB, רשת,
ניתן להפעיל במצב תצוגה מקדימה ואז יוצג הסרט בחלונית מקדימה בצד ימין, אבל בעבודה דרך רשת זה מאט את העניינים אז רצוי להמנע מכך. גם כאן, אפשר להציג את כל הקבצים הקיימים בתיקים או לבחור לסנן לקבוצות של סרטים / תמונות / מוסיקה.

PlayON! HD mini סטרימר

בעת צפיה בסרט, ניתן לבחור להתחיל מנקודת צפיה אחרונה או צפיה מהתחלה, לגשת אל נקודת זמן ספציפית GOTO שנכון לעכשיו יש בה באג קטן שגורם למונה הדקות לה
תאפס מעל הדקה ה- 59 אלא אם עוברים בצפיה עצמה את הדקה השישים. יש גם מצב AB שמאפשר חזרה על קטע תחום בשתי נקודות נבחרות בסרט. מי שמעוניין לדלג בחלקים קצרים יותר, ישתמש בשני לחצנים יעודיים בשלט, הראשון CM SKIP מקפיץ 30 שניות קדימה, השני INS REPLAY מחזיר 10 שניות לאחור.

ניגון DVD – בחלק מהסרטים, תיקיית ISO מזוהה ככותר שלם ("ניגון תיקיה"), באחרים יש לבחור בקובץ IFO בתיקיה, תפריט הסרט עולה כמו בנגן DVD רגיל, ניתן להעביר גם כתוביות במהלך הצפיה, עם לחצן Subtitles ולחיצה על MENU בשלט מחזירה לתפריט סרט ראשי. לא היתה בעיה גם לנגן כותר DVD מנגן ה- DVD במחשב, דרך הרשת.

PlayON! HD mini סטרימר

ניגון כותרי Blu-ray

זהו אחד מהסטרימרים הראשונים מבוססי Realtek שהגיעו עם השבב המשודרג 1073DD שתומך בפורמטי אודיו HD של בלוריי.
בנוסף, ה- PlayON! HD mini הציג יכולת טובה מאוד של ניגון ספריות ISO, הרוב המוחלט של כותרי הבלוריי שבדקנו נוגן בהצלחה, כאשר בחירה באפשרות "ניגון תיקיה" מעלה את הסרט על המרקע לאחר שניות ספורות (בניגון מכונן קשיח חיצוני דרך USB), עם יציבות טובה, למעט פעם אחת בה אותחל המכשיר לאחר מעבר בין פסקולי אודיו של הקובץ. בפרמטר הזה יש למכשיר יתרון על ה- XTREAMER בקריאת תיקיות בלוריי.
ניגון קובץ בלוריי אינו מאפשר להעלות את תפריט הסרט, אולם ניתן לבחור כתוביות מקוריות וגם לעבור בין פסקולי האודיו השונים.


ניגון דרך רשת היה פחות אופטימאלי, בקטעים תובעניים מבחינת תעבורה עם ביט רייט גבוה, נצפו קיטועים, כך שעבור צפייה בסרטי בלוריי חיבור רשת אינו מומלץ.
גם בניגון קבצי MKV 1080p, היו מספר עצירות רגעיות או הופעה רגעית של פיקסליזציה, זה יכול לקבל ציון עובר עבור צפיה, אבל עדיין לא אידאלי,
ניתן להשתמש באפשרות NFS שמאפשרת רוחב פס גדול ומהיר יותר.

כתוביות עברית
כתוביות בפורמט SRT נתמכות, אבל בגרסת הקושחה איתה בדקנו את המכשיר, סימני פיסוק הוצגו במיקום הפוך, כלומר מימין למשפט ולא בצד שמאל בסופו כמו סימני שאלה, קריאה או נקודה. 

בנוסף, באג בגרסה הנוכחית, מציג במקום סימן הגרשיים " את הסימנים < ! >.

PlayON! HD mini סטרימר

מלבד ניגון קבצי וידאו בשלל הפורמטים הנתמכים, אפשר כמובן גם להציג תמונות סטילס ולנגן קבצי אודיו, בפורמטים המקובלים והפופולריים בקרב חבורת הסטרימרים מבוססי "רילטק".

Movie JukeBox

בגרסאות הקושחה האחרונות של סטרימר זה, הוכנסה אפשרות צפיה במצב JukeBox.
לשם כך, צריך להתקין את אפליקציית YAMJ מה שאומר בלעז YET ANOTHER MOVIE JUKEBOX, יש להוריד את האפליקציה מאתר PlayON! HD, להתקין אותה על המחשב (נדרשת גם התקנת JAVA באם זו חסרה), לבחור בתיקיית הוידאו ולהתחיל בתהליך סריקת ואינדוקס המדיה.
בסיום הסריקה, יוצרת התוכנה קובץ אינדקס שנשמר בתוך אותה תיקיה שנסרקה.

YAMJ

בסיום התהליך הנ"ל, בכדי להפעיל אפשרות זו, יש להכנס אל Movie Jukebox דרך התפריט הראשי ולהצביע על קובץ האינדקס שיכול להמצא על דיסק קשיח חיצוני USB או בתוך תיקיה ברשת.
המכשיר אינו שומר בזיכרון את מיקום קובץ האינדקס ובכל פעם שנכנסים, צריך לנווט אליו מחדש.
לאחר הכניסה, ניתן להגיע לסרט הרצוי דרך בחירה באחת הקטגוריות, כמו שם, ז'אנר, שנה, דירוג גילאים ועוד. לאחר בחירה באחת מהקטגוריות, תוצג על המרקע רשימת עטיפות כותרים (בכל פעם מוצגות 10 עטיפות על המרקע, בשתי שורות).

PlayON! HD mini סטרימר

לחיצה על אחת העטיפות, תעלה על המרקע מידע על אותו הכותר. כגון ציון, שנה וגם פרטים טכניים על הקובץ. משם ניתן כבר לנגן את הסרט עצמו. חבל שבזמן הצפיה, לחיצה על INFO לא מעלה גם את מידע הסרט כפי שקורה ב- XTREAMER.

PlayON! HD mini סטרימר

אתרי אינטרנט

כמו ב- סטרימרים רבים, גם כאן ניתן לגלוש למספר אתרי אינטרנט ישירות מהמכשיר, המבחר אינו עצום, כולל שני אתרי תמונות – פליקר / פיקאסה – שם אפשר להעזר בחיפוש טקסטואלי בעזרת מקלדת וירטואלית שמוצגת על המסך, יש גם חדשות ומזג אויר, אך נפקדת מהרשימה אפשרות כניסה אל יוטיוב.

PlayON! HD mini סטרימר

דף תחזית מזג אויר למשל, מאפשר להוסיף באופן פשוט מיקום גיאוגרפי (עיר) למועדפים, כך שבכל כניסה מחדש לתפריט זה, נגיע במהירות ל- LOCATION המבוקש, אפשר גם להכניס כתובת RSS של אתר מבוקש.
מלבד גישה לאתרים, ניתן להאזין גם אל תחנות רדיו אינטרנטיות (מבוסס שירות SHOUTcast), המחולקות על פי ז'אנר או מיקום ברשימה טקסטואלית וממשק פשוט לעין.

העתקת קבצים
ממשק העתקת קבצים המוכר לנו משאר סטרימרים מבוססי מעבד Realtek, המאפשר העתקה מקבצים ברשת אל דיסק פנימי או חיצוני USB ולהפך, אפשרות זו יכולה להיות נוחה לתפעול מהספה בסלון, אבל לא מאוד מומלצת לממהרים עקב מהירות העברה נמוכה למדי.

PlayON! HD mini סטרימר

סיכום

דגם PLAYON! HD mini יכול להתאים למי שמחפש סטרימר קטן במיוחד בגודלו, הוא פשוט למדי לתפעול, יעיל בניגון קבצים ויציב גם בניגון קבצי Blu-ray ו- MKV דרך USB, אבל לא אופטימלי בניגון שלהם דרך הרשת [שם ינוגנו קבצי 1080p עם ביטרייט (קצב נתונים) נמוך עד בינוני בהצלחה].
השלט סביר בהחלט בתפעולו (בעיקר ביחס למקובל בתחום מחיר זה), המארז קטן ושקט לחלוטין ועבור מי שדגם זה מתאים לצרכיו, זו יכולה להיות רכישה סולידית ויעילה.

ציון:

מחיר: 699 ש"ח
מחיר דונגל USB אלחוטי לרשת WiFi 802.11n אלחוטית:
99  ש"ח
אחריות: בנדא מגנטיק

בעד: ניגון כותרי בלוריי מוצלח דרך כונן קשיח USB, שקט לחלוטין, אפליקציית Jukebox.
נגד: ניגון לא חלק של קבצי 1080p (בגרסאות עם ביטרייט גבוה או קבצי בלוריי) דרך הרשת, אין מקום לכונן קשיח פנימי.
מעבר לתגובות בפורום