קנון מציגה חיישן CMOS של 120 מגה פיקסל

דודו מאירי
25-08-2010 07:00

קנון חושפת חיישן צילום CMOS ברזולוצייה מפלצתית של 120 מגה פיקסל, מתי נזכה לראות אותו במצלמה מסחרית?...

חברת קנון (Canon) מציגה חיישן Cmos חדש ברזולוציית 120 מגה פיקסל (13,280x9,184 פיקסלים), בעוד חברות אחרות מייצרות חיישני CMOS של עד 40 מגה פיקסל ומצלמות נוכחיות מגיעות עם חיישן של 16.1 מגה פיקסל. המצאת חיישן CMOS מסוג זה מהווה שיפור של פי 7.5 ברזולוציה מהקיים היום.

החיישן החדש מציג שיפור משמעותי ומעלה את את רמת איכות הפרטים בתמונות שיצולמו. החיישן מאפשר גם לכידת וידאו באיכות של 1080p. תמונות שיצולמו עםישארו חדות גם לאחר הקטנה ועריכה דיגיטלית. טרם ידוע באיזו מצלמה קנון רוצים לשלב את החיישן החדש, האם הוא יצוג בתוך מצלמה רק בתערוכת Photokina 2030?...

אחת הבעיות העיקריות עם חיישנים באיכות שכזו תתבטא במהירות קריאת הפיקסלים והעברתם שהינה גבוהה בהרבה ומצריכה הגברה באמצעות מעבד מקבילי. מה שעלול לגרום לבעיות כגון עיכובי האות המתקבל וסטיות קלות.

באמצעות פיתוח נוסף של חיישני CMOS, יהיה ניתן לפרוץ לדרכים חדשות בעולם התמונות. המיקוד בעולם נתון עדיין על תמונות סטילס אך מתחיל לנטות יותר לכיוון הוידאו, באמצעות המשתמשים שמתחילים לגלות את יתרונות צילום הוידאו במצלמות DSLR על פני מצלמות וידאו יעודיות וגדולות.

מעבר לתגובות בפורום