בלקברי 9800 Torch – פגישה ראשונה עם טלפון המגע החדש

דודו מאירי
11-08-2010 21:00

התרשמות והצצה ראשונה לדגם החדש של בלקברי – 9800 המציג שינוי מהותי לעומת המכשירים הקודמים, עם ממשק מגע ותצורת סליידר.


חשבתם כי מכשירי הסליידר יצאו מהאופנה? אז תחשבו שוב. חברת RIM שהמשיכה את אותה מסורת של שנים עם אותו סגנון  מוכר של מכשירים משנה את הכללים של עצמה עם המכשיר החדש, דגם ה-9800.

בלקברי עוברת לראשונה למכשיר עם מסך מגע ומקלדת נשלפת (סליידר).

בתוספת של מספר שדרוגים בממשק המשתמש החדש, לוקח ה-Blackberry 9800 את החברה צעד קדימה ומציע חוויה חדשה, מודרנית יותר.

ההתרשמות הראשונה מהמכשיר החדש (זו אינה ביקורת מלאה) מגלה שיפורים רבים מול המכשירים הקודמים של חברת RIM. ה-9800 מצוייד במערכת הפעלה חדשה Blackberry OS 6, מערכת הפעלה שנבנתה מחדש ובאופן מעט שונה מהמערכת ההפעלה הקודמת ה-5.

בלקברי 9800 Torch

עיצוב חדש עם ישן

זה לא קל לתאר את המראה החיצוני של ה-BlackBerry 9800. לא הייתי קורא לעיצוב החדש עיצוב תעשייתי אך לא הייתי מחשיב אותו בתור עיצוב חלק, עכשווי או סקסי יותר מדי.
העיצוב מזכיר בקויו הכלליים את אחיו הקודמים, התיאור שאולי יתאים כאן מכל יהיה "יומרני ומאופק".
 
ה-Blackberry 9800 לא מושך את העין בצורה שתסחוט מכם קריאת WOW מרחוק, אבל מבט מקרוב מהנה יותר את העין.
גם המכשיר החדש שומר עדיין על המבנה המוכר של ה-Blackberry לאורך הזמן: כאשר לוקחים את המכשיר ביד ומתחילים להשתמש בו מרגישים ישר שזה "בלאקברי".  

המכשיר מספק הרגשה טובה ביד, לא הרגשה מצועצת או פלסטיקית של עוד מכשיר אלא כזו של מכשיר שמיועד לשימוש מרובה.

מקלדת פיזית וגם וירטואלית
מבנה המקלדת מורגש קצת שונה מהמכשירים הקודמים מהמותג BlackBerry ודורש מעט זמן כדי להתרגל אליו. המקלדת מעט שונה אך עם זאת נותנת הרגשה טובה ואיכותית. מקש הנוחות של בצד השמאלי ירד ואין כפתור אחר שמחליף אותו במכשיר. לעומת זאת, בצד ימין של המכשיר ובראש המכשיר נשארו אותם הלחצנים.

קשה לי לראות כיצד השמטת כפתור הנוחות יכול להועיל בשימוש המשותף של המכשיר.

מתחת למסך המגע ישנו אזור הלחצנים הקבוע והמוכר.

בלקברי 9800  Torch

בלקברי 9800 - מסך מגע

אחד הנושאים עליהם נראה כי חברת RIM עבדה קשה הינו המסך. מסך המגע במכשיר אכן מקנה חוויה חדשה לשימוש במכשיר.
חברת Blackberry לקחה חלק מהיתרונות של מכשירי ה- iPhone והפעילה אותם על המכשיר החדש. אפשרויות השליטה החדשות במכשיר הן הגדלת תמונה בשתי אצבעות, מעבר בין קטגוריות שונות בתפריט הראשי בהחלקת האצבע ועוד, כאמור, אלו דברים שמזכירים את אופן פעולת מכשיר ה- אייפון וכעת הם קיימים ב-9800.

תכונה נוספת שנוספה במכשיר היא באפשרות ל-"סובב" את המסך כך שאפשר לסובב את המכשיר ימינה או שמאלה ולראות את המסך בצורה רחבה יותר. פעולה זו נראה שעובדת ללא כל בעיה.

בלקברי 9800  Torch

מקלדת
המקלדת דקה ומאוד נוחה לשימוש. מזכירה את השימוש במכשירי ה-Blackberry השונים אך מספקת חוויה שונה. קל להקליד בה והיא פשוטה לתפעול. במכשיר קיימת גם אפשרות של מקלדת וירטואלית. מקלדת המגע הוירטואלית נראית שונה ודורשת להתרגל אליה, אך לאחר משחק קל מתחילים להתרגל. למרות שאינני רואה סיבה טובה מדוע צריך להשתמש במקלדת וירטואלית במסך באם יש את המקלדת הרגילה במכשיר.

מסך ראשי, חיפוש ושינויים בממשק המשתמש

במבט ראשון, המסך הראשי בממשק לא נראה כל כך שונה מאשר זה הקיים בדגם Bold 9700, אך לאחר שימוש בן מספר רגעים מתחילים לשים לב לכל השינויים הויזואלים שנעשו בו. כמו לדוגמא סרגל הניווט, סמל זכוכית המגדלת, מעבר בין הקטגוריות השונות בתפריט. מבנה ההודעות, שורת האייקונים של הרשתות החברתיות ועוד.

בלקברי 9800 Torch


הודעות קיבלו צורה חדשה, כך שניתן לניתן לראות בתפריט ההודעות תצוגה מקדימה של תחילת ההודעה או לעבור בין ההודעות של ה-SMS למיילים או לרשתות החברתיות, לא רק בתוך רשימה כללית אלה גם לסדר אותם בלחיצה אחת מסודרות לפי קטגוריות.
 
חיבור לרשתות חברתיות
חברות רבות החלו לשלב רשתות חברתיות בתוך ישום אך רובן מבוססות על פתיחת הדפדפן זאת בכדי לקבל הודעות ולראות מה קורה עם החברים שלנו, פעולה שצורכת סוללה באופן משמעותי. מכשיר ה-Blackberry מאפשר שימוש נוח בכל הקשור לרשתות החברתיות. נראה שהמכשיר החדש מחובר תמיד לרשתות, מציג בפירוט את כל אחת מהן ומאפשר גישה מהירה ונוחה. כל ההודעות אשר מקבלים מרשתות אלה מקבלות חיווי בשורת ההודעות.

סיכום

מכשיר ה-Torch נראה כתוספת מתבקשת ואפילו ברוכה למשפחת בלקברי. נראה שמכשיר ייתן חוויה חדשה לשימוש במכשירי ה-Blackberry. נראה כי השילוב בין מסך מגע, מקלדת נשלפת וחיבור לרשתות החברתיות יספק חוויה מהנה יותר בשימוש במכשיר.
למרות התדמית הרשמית אותה מקנה דגם ה- 9800 Torch, נראה כי הפעם הצליחה היצרנית RIM לשלב את עולם ה- FUN עם כלי עבודה רציני.

חנות אפליקציות בלקברי נפתחת לישראלים

נכון להיום חנות האפליקציות של BlackBerry, ה-BlackBerry App World חסומה למשתמשים בישראל. ככל הנראה במהלך הימים הקרובים חברת BlackBerry תפתח את חנות האפליקציות גם עבור הישראלים.

תאריך השקת המכשיר בארץ טרם נקבע, ככל הנראה הוא יושק בישראל במהלך חודש ספטמבר.
מעבר לתגובות בפורום