הוכרז תקן THX 3D עבור תלת מימד, האם יעשה סדר בתחום?

ליאור קורן
09-08-2010 23:20

THX מכריזים על תוכנית אישור חדשה של THX לתהליך הפקת תכני תלת מימד עבור בלוריי ושידורי טלוויזיה 3D.


תקן THX החדש שיקרא THX – BluFocus 3D נולד משילוב כוחות של שתי החברות - THX ו- BluFocus, הוא אמור להכתיב נהלים מסודרים באופן הפקת ויצירת תכני וידאו תלת מימד וגם פרוצודורות בדיקה עבור הערכת איכות הפקות 3D.

אין ספק כי הצלחת חדירת פורמט ה- 3D אל בתי הצרכנים תלויה בעיקר במגוון התכנים שיוצעו לציבור, אך לא רק במגוון אלא גם באיכות הטכנית של קובץ ה- תלת מימד.

חלק נכבד מתכני ה- 3D המוצעים כיום, התחיל במקור כסרטי דו מימד "רגילים" ועבר המרה אולפנית לתלת מימד, שלא תמיד היתה מוצלחת לבסוף, ראו למשל מקרה הסרט "מלחמות הטיטאנים" שהתקבל בתגובה פושרת מאוד מצד הצרכנים, כולל תלונות על "דמויות קרטון שטוחות לעיניים".
בסרטים אחרים, כמו למשל הכותר "מפלצות נגד חייזרים" התקבלו תלונות רבות על תופעת Cross Talk – זליגה של פריימים בין ערוץ עין ימין ושמאל, מה שגורם להופעת תמונה כפולה ואפילו לתופעות לוואי כמו כאבי ראש ובחילות.

לכן, במקרה הזה, נראה כי יסוד מתודולוגיית הפקה ובדיקה מסודרת של תכני תלת מימד, יכולה לקדם רבות את התחום, רק בתנאי שחברת THX לא תגבה על השימוש בתקן מחיר כספי גבוה מדי...

תקני THX 3D שונים

תקן ה- THX 3D יכלול שלוש קטגוריות שונות:

THX-BluFocus AV – אישור על כך שהתמונות ופסקול הסרט בגרסת תלת מימד זהים באיכותם ובכמות הפרטים לעותק המקורי של הסרט (לא חלה ירידה באיכות עקב המרה).

THX-BluFocus Creative – כאן כבר נבדקת איכות ההמרה לתלת מימד מבחינת אפקט העומק והפרעה לעיניים: האם ההמרה נעשתה כראוי והאם היא כרוכה בתופעות לוואי בלתי רצויות? נבדקת אפשרות הופעת זליגת ערוצים והתאמה של פרטים נוספים כגון כתוביות, תפריטים ופריטים נוספים שאמורים להתאים גם לתלת מימד.

THX-BluFocus Interoperability – תקן המתייחס לפורמט Blu-ray בנושא תאימות למכשירים: כותר בלוריי (סרט, הופעה או תוכן אחר) שנושא תקן זה, נבדק בהתאמה ליותר מ-100 דגמים של נגני Blu-ray קיימים ונוגן על כולם בהצלחה.


מעבר לתגובות בפורום