בזק הרחיבה את שירותי רשת NGN

דודו מאירי
09-08-2010 13:12

חברת בזק משיקה 4 שירותים חדשים על גבי רשת האנטרנט ה-NGN שלה, מנגינה בהמתנה, מרכזייה ביתית המאפשרת לקיים 3 שיחות בו זמנית על גבי אותו קו, Bphone ואחסון ברשת

חברת בזק משיקה היום ארבעה שרותים חדשים על גבי רשת ה-NGN. מדובר בשירות מנגינה בהמתנה, שלוחת Bphone, מרכזייה ביתית ואחסון ברשת (NETDISK). עם השקת רשת ה-NGN לפני כשנה הכריזה בזק כי מעבר לשדרוג רשת האינטרנט והשקת קצבי גלישה גבוהים במיוחד, תציע הטכנולוגיה החדשה גם שירותי טלפוניה ואינטרנט מתקדמים ללקוחות הפרטיים והעסקיים של החברה. מהשירותים יכולים להנות לקוחות הנמצאים בטווח הפריסה של רשת ה-NGN. נכון להיום מדובר על מעל למיליון לקוחות, והכמות גדלה בקצב גבוה במיוחד מדי יום.

שירות מנגינה בהמתנה מוכר דווקא כשירות שחברות הסלולר מעניקות, והיום לראשונה מתאפשר השירות גם ללקוחת בזק. השירות מאפשר השמעת שיר לבחירת הלקוח, במקום צליל החיוג הרגיל. לקוחות בזק יוכלו לבחור שיר מתוך מאגר שירים באתר החברה. השירות אינו כרוך בהתחייבות, אך לאחר חודש הנסיון השירות יעלה 6.90 שקלים לחודש.

שירות נוסף על גבי רשת ה-NGN הוא המרכזייה הביתית, המאפשרת לקיים שלוש שיחות בו זמנית על גבי קו טלפון אחד. בנוסף, המרכזייה הביתית מאפשרת גם העברת שיחות בין השלוחות וביצוע שיחות בין השלוחות (ללא תשלום). לשירות יכולים להצטרף לקוחות המחוברים לאינטרנט ממהירות 2.5 מגה, כאשר הרשת האלחוטית תשמש גם את האינטרנט וגם את הטלפוניה. השירות אינו מצריך בהכרח רכישת מכשיר טלפון חדש, שכן מרבית המכשירים הנמכרים היום בשוק תומכים בשירות. שירות זה מגיע כתוצאה מכך שברוב הבתים בישראל קיים יותר ממספר טלפון אחד על מנת שיוכלו בני המשפחה לדבר בטלפונים בו זמנית. שירות זה, יתן את הפתרון למשפחות שרוצות שמספר אנשים בבית יוכלו לדבר ללא צורך בלהחזיק מספר קווי טלפון בבית. השירות כרוך בתשלום של 10 שקל בחודש.

בנוסף, בזק משיקה שירות חדש המאפשר ללקוחות להתקשר לא רק מטלפון של הבית אלא מכל מקום בוא נמצאים. שרות ה- Bphone מתאפשר באמצעות התקנה עצמאית ופשוטה של תוכנה על גבי מחשב נייד או נייח ושאר מכשירים ניידים, בהם אייפד ואייפון, המאפשרים להנות מהשרות גם כאשר נמצאים מחוץ לבית באזורים בהם יש תשתית אינטרנט כלשהי (wifi או בכלל). למעשה מדובר ב- Soft Phone המשמש כקו טלפון בזק לכל דבר, ומאפשר הוצאה וקבלת שיחות לכל יעד ומכל יעד בתעריפי בזק הרגילים, ניהול רשימת אנשי קשר, ניהול יומן שיחות ושליחת SMS. בשלב זה, השירות אינו כרוך בדמי התקנה ובתשלום חודשי קבוע.

השירות הרביעי והאחרון שחברת בזק משיקה היום על גבי רשת ה- NGN הוא אחסון ברשת. מדובר על פורטל יעודי לגיבוי ואחסון קבצים אישיים מכל סוג שהוא (תמונות, מסמכים וקבצי מולטימדיה), בעלות של שקל לג'יגה בלבד. מדובר על פורטל אחסון  בשפה העברית על גבי שרתי האינטרנט של בזק בישראל (לעומת שרתי אחסון נפוצים אחרים שהשרתים שלהם בחו"ל).

מעבר לתגובות בפורום