פלזמה סמסונג C7000 - תלת מימד ואיכות תמונה, ביקורת

ליאור קורן
09-08-2010 07:00

לאחר סקירת מסך LED 3D של סמסונג, אנחנו עוברים אל סדרת ה- פלזמה C7000, נבדוק את איכות התמונה בתכני דו וגם תלת מימד ואת שאר יכולות המסך בסדרה יוקרתית זו. ביקורת.

את עונת ה-3D של סמסונג, פתחנו בהצצה אל דגם ה- LCD LED C7000, הפעם אנחנו ממשיכים עם דגם C7000 נוסף, אך הפעם מדובר במסך פלזמה.

מספור סדרות המסכים בו נוהגת חברת סמסונג, עלול לבלבל מעט, בארץ נמכרת כבר סדרת LED בשם C7000 ובימים אלו מצטרפת אליה גם סדרת פלזמה C7000 ממנה נטלנו לסקירה מסך גדל מימדים בגודל 63', זהו דגם PS63C7000.

מעבר לנושא ה- תלת מימד שקיבל דחיפה שיווקית גדולה בחודשים האחרונים, סקרן אותנו לגלות, מהי איכות התמונה הכללית של סדרת C7000 שהיא סדרות פלזמות הבכירה של Samaung, זאת אל מול המתחרה פנסוניק שאת מסכיה סקרנו בעבר (כולל הסדרה האחרונה).


גדולה ודקה

כבר מהרגע הראשון, בו מורם מכסה הקרטון מעל הפלזמה, בולט מאפיין ראשון חיובי: עובי מסך של כ- 3.5 ס"מ בלבד, דקות שבולטת לעין – במיוחד בגודל מסך שכזה ואף עוקפת את הרוב הגדול של מסכים מתחרים בטכנולוגיית LED LCD.


Samsung Plasma 3D C7000


אל דקות הגוף, מצטרף עיצוב אלגנטי הכולל קצה מסגרת שקוף, כמו גם רגל שקופה ולחצני מגע שתורמים גם הם לעיצוב שטוח ונקי, מה שמביא את תשומת לב הצופה לגודל הפאנל עצמו ופחות למסגרת המקיפה אותו.

Samsung Plasma 3D C7000בצד האחורי של פלזמה זו, נמצא את חיבורי המסך, בתצורה המקובלת של סמסונג: עם מחברים הפונים לצדדים, כאשר חלקם מגיעים בגרסה מיניאטורית ומתחברים אל מתאם כבל קצר (מגיע באריזה) אשר בצידהו האחר כולל את המחבר המבוקש בגודל סטנדרטי.

נגד השתקפויות
הדלקה ראשונה של הפלזמה, חושפת המצאותו של ציפוי קדמי נגד השתקפויות, עד כמה הוא טוב בפועל? טוב מאוד ואפילו מרשים, לא רק ביחס למסכי פלזמה אחרים אלא גם ביחס למסכי LCD בהם נתקלנו בעבר. יש השתקפויות, אולם הן פחותות וסגלגלות בצבען והתמונה אינה דוהה באופן מהותי כאשר ישנה תאורה חזקה בחדר.

למעשה, הציפוי מתפקד באופן יעיל כזה שמאפשר לצפות בטלוויזיה גם כאשר חלונות הסלון פתוחים, זאת מבלי לאבד יותר מדי פרטים בתמונה או איכות שחור ובסעיף הזה, דגם ה- 63C7000 עולה על המתחרים.


שלט - יפה ומרגיז
השלט מעוצב ויפה לעין, אך לחצניו שטוחים למגע, אינם מופרדים האחד מהשני והגרפיקה החיוורת למראה מקשה עד מאוד על תפעול בחדר חשוך (גם למחצה), מה שמחייב קודם כל ללחוץ על לחצן הפעלת תאורת השלט ואז לחפש בעין את הלחצן הרצוי ולפעול כמבוקש.


Samsung Plasma 3D C7000

כיול תמונה - 63C7000


לא נעבור על כל אפשרויות הכיול בתפריט היות והיריעה קצרה לכך, סמסונג מספקת ארבעה מצבי תמונה: דינמי, סטנדרט, רגוע (Relax) ו- Movie (סרט), אין כאן מצב THX למשל.

סמסונג כיול תמונהמה שחסר לי עד היום במסכי פלזמה רבים הוא היכולת לשלוט על עוצמת תאורת תא הפלזמה: Cell Light, לשמחתי זה מופיע כאן ומזכיר בפעולתו שליטה על עוצמת תאורה אחורית במסכי LCD.

לטובת מי שנוהג לכייל את מסכו באופן עצמאי, מציע התפריט שתי מטריצות כיול וגם אפשרות להצגת כל ערוץ צבע בנפרד, עבור כיול צבע מקצועי. יש מצבי טמפרטורת צבע קבועים מראש (למשל Warm1 שמומלץ עבור צפיה בסרטי קולנוע בד"כ) וגם אפשרות לכיול פרטני יותר. מי שמחפש Game Mode המיועד עבור משחקי קנסולות למשל, ימצא אותו בתפריט General משום מה, ליד אפשרות שינוי שקיפות התפריטים, עוצמת נעימת הדלקת המסך וכיבויו.


יש גם תפריט דיאגנוסטיקה שמאפשר לבדוק במקרה של תקלה האם המסך מסוגל להציג תמונה וקול ואפילו מדריך מאוייר לחיבורי HD.


צריבה?
עבור נושא זה, יצרה סמסונג תפריט יעודי, המאפשר להפעיל מנגנוני אנטי צריבה מסוגים שונים, כולל מנגנון שטיפה שמעביר מטריצת גווני לבן – שחור בכיוון אופקי על המסך.
בפועל? ה- C7000 מתגלה כאחד ממסכי ה-פלזמה העמידים ביותר לתופעת צבירה / צריבה, מזכיר מאוד בעמידותו את מסכי העבר של פיוניר שהצטיינו בכך, גם לאחר צפיה בת שעתיים בערוץ הכולל לוגו לבן, מעבר לערוץ אחר לא הותיר בד"כ כל סימן על הפאנל, או שהותיר שארית דלה שנעלמה חיש מהר מן העין.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


איכות תמונה

שידורי HD

נתחיל מזמן עבר: הסרט ד"ר נו – הראשון בסדרת ג'יימס בונד המיתולוגית, עבר המרה מפילם לפורמט הדיגיטלי, נאה מאוד למראה ומוצלחת (במיוחד עבור סרט משנת 1963), הצבעים המודגשים מוספים לחוויה, זאת מבלי להקנות מראה מלאכותי מדי לתמונה.
מי שלא דאג לכייל את מסכו, יגלה שגוון האדום עלול להיות מעט בולט לעין עבורו, יכול להיות שזה קשור גם לגוון הסגלגל של ציפוי המסך הקדמי נגד השתקפויות, במקרה זה ניתן להוריד מעט מעוצמת האדום בנפרד, בנוסף, אפשר להעביר את טווח צבעי המסך למצב "Native" ולא רחב, זאת בכדי לקבל גוונים טבעיים יותר לעין.

James Bond dr NO


באופן כללי, ניתן לומר על התמונה של פלזמה זו שהיא חדה ומפורטת מאוד, כל שערה ושעה או פרט עדין ודק אחר מופיעים על התמונה באופן ברור, זאת מבלי לשלם מחיר בדמות חידוד יתר או גרעיניות רוחשת. נערת בונד הראשונה בסדרת הסרטים – אורסולה אנדרס מוצגת על הסמסונג במלוא יופייה המהמם, עם פירוט מלא בשיערה השופע וגם בהדפס הצבעוני בחולצתה.

ג'יימס בונד ארסלה אנדרס


מ-בונד, ג'יימס בונד הראשון, נדלג היישר אל האחרון, לסצינת מבחן הג'אקט שאותו עוברת ה- C7000 בהצלחה יתרה כשהיא מפגינה שחור מרשים בחליפות השחקנים, פירוט מצויין וחדות בתמונה.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


גם מסרט זה, נבחר נערה מצודדת, הפעם זוהי נערת הקבלה במלון החוף באיי הבאהמה, אין ספק שגם כאן מצליח להעביר המסך כל פרט וניואנס בפניה של השחקנית הנאה.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


מעבר אל איי יוון וכאן אנו צופים בשלישיית "מיהו האב" מהסט "מאמה מיה", כאן הצבעים זוהרים, האדום – כתום מעט דומיננטי והחדות מצויינת.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


בסצינת הפתיחה של הסרט, מוצג שחור יפה מאוד למראה וכחול המים עמוק מאוד לעין עם בתים מוארים בירח לבן בפירוט מרשים – זוהי הצגה יפה מאוד של הסצינה.
אכן, השחורים יפים, זאת מבלי לסבול מבעיות ומגבלות של טכנולוגיית ה- LCD כגון זויות צפיה מוגבלות, זליגת אור מפינות או עננות וחוסר אחידות בפיזור תאורת המסך.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


מעבר אל הסרט "המחליפים", מבט בפרצופו של ברוס וויליס, חושף הצגה חדה מאוד של התמונה, כאשר ה- C7000 מציגה כל שערה ופרט אחר, שוב, מבלי להציג רעש דיגיטלי מיותר בתמונה, כאן חושפת הפלזמה להציג משחקי אור וצל באופן משכנע ביותר.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


תלת מימד

ביחד עם מסך פלזמה זה, אמורה להגיע גם חבילת תלת מימד (3D) הכוללת נגן בלוריי תלת מימד, שני זוגות משקפי תלת מימד וסרט "מפלצות נגד חייזרים".
שני זוגות משקפיים אלו – מדגם SSG-2100AB דורשים הכנסת סוללה קטנה (מצורפת) ולחיצה על כפתור הדלקה בצד המשקף בכדי להפעילם.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


בסלון הבית, נוכחנו לדעת כי אור באופן כללי אינו דבר ידידותי למערכת 3D, ראשית, אור נורות הניאון שהגיע מהמטבח ריצד מאוד בעין וגם נורת הניאון החדישה בסלון לא תרמה לענין (יש נורות ניאון שאמורות להיות יותר ידידותיות לענין). גם אור מהחלון פגע בחוויה ולכן המסקנה ההכרחית היתה כי תלת מימד מיועד לצפיה בחושך.
כדאי לדעת כי השחור בתמונה עצמה הינו טוב יותר במצב צפיה 2D, הרקע השחור מבהיר במעבר למצב 3D.

פורמטי תלת מימד
מסך זה מאפשר לצפות בתכני תלת מימד במספר פורמטים: תמונה בצד תמונה או מעל תמונה, תמונה עוקבת (בלוריי) או בהמרה בזמן אמת של תכני דו מימד.

הכותר המצורף – מפלצות נגד חייזרים הוא סרט אנימציה באורך של כשעה וחצי, זו היתה הזדמנות לצפות בתנאי בית בסרט מלא ולא רק בקטעי הדגמה קצרים.

הסרט עצמו חביב מאוד למראה, עם אנימציה יפה וחדה, בדוגמה הבאה ניתן לראות צילום מהסרט, תוכלו להבחין כי בעצמים הקרובים למצלמה, המרווח בין שתי התמונות השונות שיוצרות את האפקט קטן (תמונה לכל עין) ואילו בעצמים מרוחקים יותר, גדל המרווח, מה שמביא לאפקט עומק גדול.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


פלזמה סמסונג תלת מימד C7000יש תחושת עומק בסרט והוא מהנה למדי, אבל ההמרה כאן אינה מושלמת ובקטעים רבים מדי, ניתן לראות אפקט של Cross Talk, כלומר, זליגת פריים ימין לעין שמאל ולהפך, כמו למשל בפרצופה של הגיבורה, ניתן לראות השתקפות בצד ימין שלא היינו אמורים להבחין בה כאשר עוצמים עין אחת וזה מפריע לאפקט.

הכותר כולל גם מספר קדימונים לסרטי תלת מימד אחרים, בינהם שרק 4 שנראה מרשים למדי, עם מינימום של הפרעות בעין.

כאמור, יש גם אפשרות צפיה בהמרה בזמן אמת של תכני דו מימד (תכני טלוויזיה רגילים) אל תלת מימד, התוצאה נראית לעין, יש קטעים בהם האפקט מינימלי, באחרים ניתן לחוש בעומק גדול בתמונה, בדקתי את אפקטיביות האפקט על אורחים רבים שהגיעו לביתנו בזמן תקופת הבחינה וכולם יכלו להצביע על שינוי במראה עם השימוש במשקפיים.

שראק 4 תלת מימד


נגן בלוריי 3D מדגם BD-C6900

הנגן שמצורף לערכה, מגיע בעיצוב מונוליטי מרשים ויפה מאוד לעין, אם כי רגיש למדי לטביעות אצבע וחלקיקי האבק הארץ ישראלי...

זהו נגן בלוריי לכל דבר (תומך Zone B ב- Blu-ray ואיזור 2 בפורמט DVD), בעל זמני הפעלה סבירים – 24.5 שניות לתחילת ניגון סרט לאחר הנחה במגש הדיסקים.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000


גם נגן זה, בדומה למסכי הטלוויזיה החדשים של סמסונג, כולל חיבור אינטרנט המאפשר גלישה באתרים נבחרים ואפשרות ניגון מדיה במגוון פורמטי אודיו / וידאו, כולל פורמט ה- MKV, זאת בחיבור USB או דרך הרשת.

למעשה, מדובר בנגן בלוריי שהוא גם סטרימר, מה שיכול להוות אלטרנטיבה נאה לנגנים אחרים, חבל רק שהתמיכה בעברית אינה שלמה: האותיות העבריות מוצגות, אולם בסדר הפוך, באמת חבל.

שידורי טלוויזיה רגילים – SD

אין מה לעשות, השידורים בפורמט ה"נמוך" הינם עדיין איתנו ולא צפויים להעלם כל כך מהר, לכן חשוב לבדוק ענין זה, אם כי חשוב לציין כי ישיבה במרחק 2.5-3 מטרים ממסך בגודל 63" עלולה לאתגר ביותר את העין...

ואיך זה נראה? לא רע בכלל, התמונה באופן כללי נעימה לעין, התוצאה פחות חלקה מזו בפלזמות של פנסוניק מדגמים מתחרים, אלא מעט יותר חדה ומבליטה קצת יותר פגמים בתמונה, אבל עדיין טובה יותר משלל דגמי LCD גם מדגמים יקרים.

פלזמה סמסונג תלת מימד C7000באופן כללי, התמונה בשידור SD היתה טובה בהחלט, תופעה אחת שמעט הציקה לי בעין היתה חולשה יחסית של מנגנון ה- Deinterlacing שפספס לעיתים את חיבור שני שדות השידור וגרם לתופעת "שיני מסור" במקומות ספציפיים בתמונה, כמו עיניים / גבות ושפתי אנשים.

זה הופיע גם בשידור HD בערוצי 1080i, אבל שם זה היה קשה להבחנה יחסית בהשוואה לשידורי SD.

מנגנון מתיחה
סמסונג משתמשת במנגנון זום פשוט יחסית בהתמודדות עם תכני 4:3 על מסך 16:9, מצב Wide Zoom מגדיל מה זה Deinterlacing
לחץ להסבר
את התמונה כשהוא חותך מכל הצדדים, אך משאיר עדיין את לוגו הערוץ בגבולות המסגרת וגם את התרגום, ניתן להזיז את התמונה במצב זה מעלה מטה בכדי להזיז את שורות התרגום כנדרש. מצב זום רגיל, מאפשר גם לשלוט על מתיחה אנכית וגם להזיז את התמונה.


פלזמה סמסונג תלת מימד C7000

חיבור אינטרנט – ניגון תכני מדיה

את הסעיף הזה, בדקנו בדגם ה- LED C7000 והוא זהה גם כאן ביכולותיו המרשימות, סמסונג השכילה להטמיע יכולת אינטרנט ואפשרות התקנת אפליקציות שונות, עם אפשרות גלישה באתר טוויטר וכעת גם באתר פייסבוק הישר מהמסך, כמו גם לבדוק תחזית מזג אויר ונושאים נוספים.
חיבורי ה- USB מאפשרים לחבר כונן קשיח חיצוני ולנגן ממנו שלל פורמטי אודיו / וידאו / תמונות, כולל תמיכה בתרגום בעברית (כתוביות SRT), למעשה מהווה המסך סטרימר לכל דבר (פרט למשתמשים המתקדמים ביותר שמבקשים לנגן קבצי בלוריי).
עוד על יכולות המסך בתחום זה, ניתן לקרוא בסקירה על ה- LED LCD C7000 של סמסונג.

סיכום

פלזמה מסדרת C7000 היוקרתית, אמורה להדגים הוכחת יכולות של מהנדסי חברת סמסונג וככזו היא מצליחה להרשים בהחלט באיכות התמונה שלה, עם שחורים עמוקים ומלאי פרטים, תמונה חדה ולא מגורענת ויכולת התמודדות מרשימה מול תנאי תאורה מאתגרים בחדר שמפילים בקלות דגמי פלזמה אחרים.

בשלב הזה, תלת מימד מהווה מבחינתנו בונוס לכלל יכולות איכות התמונה, זה בהחלט יכול להתאים לצפיה בת שעה-שעתיים עם משקפיים, אך לא הרבה יותר (מה גם שאין מגוון תכנים מספק בשלב זה) וכפי שהמציאות מוכיחה, נצטרך גם להמתין לסרטי תלת מימד בעלי איכות טכנית טובה בכדי להנות ממלוא הפוטנציאל.

סעיף הקישוריות בדגם C7000 משלים את התמונה ומספק, נכון להיום את התמיכה הטובה ביותר בניגון קבצי מדיה דרך חיבור USB או רשת, כולל תמיכה בכתוביות עברית בסרטים וגם בהקלדה כאשר גולשים באתרי אינטרנט.

בשלב זה, לא קיים מחיר רשמי למסך בישראל, אנו מקווים שהמחיר לדגמי PS50C7000 (בגודל 50") ו- 63" יהיה תחרותי ויאפשר לרוכשים רבים להנות ממסך איכותי ומרשים זה.

פלזמה PS63C7000

ציון:

* בכפוף לתמחור בסדר גודל דומה למתחרים.

בעד: איכות תמונה, שחורים מרשימים עם פירוט מצויין, עמידות לצריבות, חיבור אינטרנט יעיל, תמיכה מצויינת בניגון קבצי מדיה - כולל תמיכת תרגום עברית.
נגד: חולשת Deinterlacing, גוון אדום עלול להיות דומיננטי ללא כיול, שלט לא נוח לתפעול.

מעבר לתגובות בפורום