חנויות
פיוז ארמה אודיו אודיו אקסטרים Sonic Bliss אמנון סאונד סטריאו פרו Soundquest קודו אודיו Stereoscope סטריאוסקופ למטייל אניגמה קולנוע ביתי גופי תאורה

שארפ LE 810 LCD – מסך ארבעת הצבעים, ביקורת | טלויזיות & וידאו | ביקורות | ראשי

שארפ LE 810 LCD – מסך ארבעת הצבעים, ביקורת

גודל אות: Decrease font Enlarge font
SHARP LE810 - מסך LCD עם ארבעה צבעי יסוד, ביקורת SHARP LE810 - מסך LCD עם ארבעה צבעי יסוד, ביקורת

חברת שארפ הציגה במסכי ה- LCD החדשים תכונה חדשה ומעניינת: פיקסל צבע רביעי שמצטרף אל שלושת חבריו ממשולש ה- RGB, האם התוצאה מורגשת בפועל? בדקנו את מסך ה- LCD מדגם LE810 של החברה. ביקורת.


במהלך סיקור תערוכת CES 2010, בעוד יצרניות מסכי הטלוויזיה התמקדו בעיקר בנושא תלת ממד, הציגה חברת שארפ משהו שונה, במקום להתמקד בפיצ'רים "היקפיים" חדשים, היא התמקדה בשינוי הדבר הבסיסי ביותר בטלוויזיה – פאנל ה- LCD שמהווה את לב ליבו של המסך.

עד היום, כל פיקסל במסך, היה מבוסס על שלושה תתי פיקסלים, אשר שילוב שלהם יצר את כל גווני הצבע המוכרים לנו מהתקן המקובל.
החידוש שהוצג ע"י שארפ, היה הוספתו של תת פיקסל חדש, המצטרף לשלושה קיימים, זהו הפיקסל הצהוב: במקום ליצור את גווני הצהוב השונים בעזרת שילוב של צבעי היסוד המקובלים (אדום, ירוק, כחול – RGB), מוסיפה שארפ פיקסל ייעודי בצבע צהוב.

צהוב זה טוב?

הפיקסל הרביעי מציג גם "אתגר אתי" עבור חובבי או מומחי הוידאו שדוגלים בערך ה"פיוריסטי", כלומר הצמדות קרובה ככל הניתן לתקן המקובל. מה שמבצעת שארפ מחייב את מעבד המסך צריך לבצע תרגום מפרופיל הצבע התקני בו מגיעים תכני הוידאו אל הפרופיל מרובע הצבעים החדש.
האם מסך שכזה, שממציא נתיב שונה לגישה שעל פיה הולכים כולם יוכל להתקבל בעולם המומחים? יהיה מעניין לצפות בהתייחסות אל הגישה השונה כאן בשונה מהתקן שעליו חונכו ואליו התרגלו אנשי תחום הוידאו ועל פיו שופטים ביצועי צבע של כל מסך כיום.

אך את הצופה בבית, לא בטוח שהוויכוח הזה שהוא בעיקר פילוסופי עבורו אכן מעניין, עבורו חשובה רק התוצאה הסופית.

Quattron - ארבעת הצבעים

Sharp Quattron

כפי שניתן לראות, את משולש ה- RGB מחליף מרובע RGBY, בנוסף,סקאלת הצבעים ב- LE810 "דוחפת" את הצהוב והירוק, כך שהם מקבלים ביטוי עז יותר בתמונה המוצגת על המסך.

התמונה הבא, תדגים לכם מעט מיכולות המסך LE810 שמציג צבעים עזים למדי וחדות טובה.
זוהי תמונה הלקוחה מתוך הסרט האחרון בסדרת באטמן ואני נוהג להשתמש בה לעיתים קרובות בעת סקירת מסך חדש.

שארפ LE810 LCD

מבט מקרוב אל פאנל ה- LCD, יחשוף את שורת הפיקסלים החדשה: במקום שלוש שורות - אדום / ירוק / כחול, מצטרפת גם שורה חדשה המייצגת את הצבע הצהוב.

Quattron SHARP LCD

שארפ LE810 – תאורת LED צידית

ביחס למסכי השנה שעברה, משנה שארפ גם את סוג תאורת המסך האחורית, זו נשארת מבוססת נורות LED, כמיטב הטרנד המוביל בתעשיית ה- LCD, אך עוברת מתאורת LED מלאה בדגמי LE600 / LE700 (שם נורות ה- LED מפוזרות על כל גב המסך) אל תאורת צד EDGE LED, אשר ממקמת את הנורות במסגרת.
אני משער כי הדבר נעשה מסיבות של עיצוב בעיקר ואכן, המסכים החדשים דקים יותר מבעבר (עובי 3.9 ס"מ) וגם נאים בהשוואה.

עיצוב מסך

ציפוי המסך הקדמי הינו מסוג מבריק, הוא מקנה מראה "גלוסי" (זכוכיתי מבריק) לתוכן שמוצג והוא מתמודד בצורה נאותה בד"כ עם השתקפויות ממקורות תאורה בחדר.
מבחינת זויות צפיה, רמת השחור המקסימלית מושגת בצפיה בזוית ישירה מול ה- LE810, תזוזה הצידה גורמת להחוורת הצבעים במידה מסויימת.

SHARP LE810 LCD LED


העיצוב הינו נאה מאוד, עם חזית שחורה, פס כסוף מסביב (על צד המסגרת החיצונית) ופינות עגולות המקנות למסך מראה אלגנטי עם שיפור ניכר לטעמי מול המרובעות של דגמי LE700 / LE600 של השנה החולפת, בתחתית המסגרת, ממוקם פס בגימור מראה ולחצני מגע עליו.

Sharp LCD LE810

SHARP LE810 LED LCD
חיבורים

חיבורי המסך השונים המצויים על גב המסך ממוקמים כאשר פניהם מופנות הצידה (בדומה למסכי סמסונג), זהו סידור הגיוני שעוזר בהחלט בהצמדת המסך לקיר, בחלק מהחיבורים מדובר במתאמים עם כניסות בקוטר קטן המתחברות למתאם עבור חיבור בגודל מלא. יש ארבע כניסות HDMI, מתוכם אחת תומכת גם ב- HDMI 1.4 עם ערוץ אודיו חוזר.


Sharp LCD LE810

חבל רק שתפריט הכניסות לא מציג ברשימה את ההתקנים הפעילים המחוברים.

תמונה וכיול

כיאה למסך מודרני, מאפשר תפריט כיול התמונה בשארפ הנבחנת שליטה על פרמטרים רבים בתמונה.

Sharp LCD LE810


LCD Cloudingבמראה ראשון, לא אהבתי לגלות במסך הנבחן הספציפי תופעת CLOUDING וזליגת אור, שהינה בולטת למדי בחדר חשוך.
זה קורה כאשר עוצמת התאורה האחורית BACKLIGHT נמצאת על ערך ברירת המחדל שלה, אך מצטמצם כאשר מורידים בכיול נכון את העוצמה (מומלץ ביותר לבצע) וכמעט ואינו נראית בתנאי תאורה עם מנורה דולקת בחדר, זו אחת מתופעות הלוואי של טכנולוגיית ה- LCD שעדיין לא הצליחו להעלים אותה לגמרי (רק במסכים יקרים הכוללים מנגנון עמעום מקומי).


בנוסף, נראה שמנגנון החידוד עובד שעות נוספות, הורדתי אותו במספר ערכים בכדי לקבל תמונה נעימה יותר לעין.

בזמן הליך הכיול, נראה היה כי גבולות קוים מסויימים בתמונה אינם מסתיימים באופן חד משמעיים, נראה שמופעל סוג של "דיטרינג" - Dither שמטשטש גבולות, זה מובחן ממבט קרוב, אך ממרחק צפיה של 3 מטרים אינו מורגש לעין צופה ממוצעת.

Sharp LCD LE810

איכות תמונה

את הבדיקה, פתחתי בסצינה המוכרת מתוך קזינו רויאל: "מבחן החליפה", הסתבר כי אם רוצים להגיע לפשרה טובה בין עומק שחור ופירוט בחלקי התמונה הכהים, ערך מינוס 4 של פרמטר בהירות התגלה כנקודת האיזון. אם מורידים את הבהירות מכאן לכיוון  מטה, ניתן לקבל עוד קצת שיפור ברמת השחור, אך זה יהיה על חשבון הפרטים בשחור.

איכות השחור טובה, למעשה ברמה דומה לזו של מסכי LED EDGE מובילים ומצליחה להקנות מימד של עומק לתמונה.

בנוסף, ישנה יכולת התמודדות משופרת עם גרעיניות בתמונה ביחס לדגמים קודמים, הג'קט של בונד נראה חלק באופן יחסי ולא רוחש גרעיניות.

Sharp LCD LE810

הסרט "אני אגדה": סצינת הפתיחה, המטרה - מנסים לצוד משהו לארוחת הערב, המיקום - טיימס סקוור בעיר ניו יורק העזובה, השעה - זמן שקיעת החמה, כאן ניתן כבר לראות בבירור את האופן בו מציגה שארפ את הצבעים על המסך, צבעי שקיעת החמה בוערים על הצג, אור החמה השוקעת בוער בשיחים עליהם הוא מוטל, עם צבעים עזים ועשירים.

I legend

סצינה נוספת מאותו הסרט, פרצופו של ויל סמית' כשהוא מרוכז לפני ירי דרך הכוונת, ה- LE810 מציגה כאן דיוקן בצבעים יפייפיים, עם גוון עור חום עשיר, יש ניצוץ קולנועי חזק עם אור השמש מאחור (בימין), זהו ביצוע נפלא לתזמורת צבעי השמש אשר נותן לתמונה אפקט של תאורה חמה וממשית.
את איכות הצגת צבע הפנים של סמית', הייתי משווה להבדל שבין מראו הכהה וחד גוני ואולי מעט דהוי לפעמים של שוקולד זול מול קרם שוקולד עשיר ועתיר שכבות.

בנוסף, ניתן להבחין בפירוט תמונה טוב מאוד בשפתיים המחורצות.

I legend

אופי הצבעים הכללי במסכי שארפ החדשים, מזכיר במשהו את סגנון האנימה היפני, עם צבעים דומיננטיים בכל גווני הקשת, יש מצבים בהם אופי הצבע הזכיר לי במשהו את מסכי ה- OLED בהם נתקלתי בעבר.

מאמה מיה: באופן מפתיע, פלטת הצבעים בסרט, שמגיעה במקור זרחנית למדי ומוצגת כך על חלק ממסכי טלוויזיה מתחרים, נראית על השארפ באופן טבעי למדי. עם ירוק וכחול משכנעים, מלבד "כתמתמות" מסוימת בגוון העור שנראית כאן לעין.


Mama mia

סצינה נוספת, מדגימה משחקי אור וצל, יופי של משחק המפגין פירוט, חדות ועושר צבעים.

מאמה מיה

החלקת תנועה 100Hz

מנגנון החלקת תנועה, כולל שני פרמטרים בתפריט רלוונטיים אליו, פרמטר ה- Film Mode מבצע הכפלת פריימים חכמה (יוצר פריימים חדשים בין כל שני פריימים קיימים, זאת בשקלול התוכן שמוצג), אך, בדומה למסכי טלוויזיה רבים, הפעלתו מלווה גם בהופעת "הילה" המוצגת סביב עצמים הנעים במהירות על המסך (גם במצב LOW או HIGH).
מצד שני, תחושת המלאכותיות בתנועה מעודנת למדי.

מלבדו, קיים פרמטר שני Motion Enhancement המכפיל פריימים קיימים (100Hz) ומצמצם תופעות הבהוב, הפעלתו אינה מביאה לתופעות לוואי וניתן להשאירו פועל.

אני בחרתי לוותר על Film mode,  גם בלעדיו, יש תמיכה טובה בתכני 24p, ללא תופעות לוואי וכל ענין התמודדות המסך עם תנועה מהירה מוצג ללא בעיות מיוחדות.

ניגודיות דינמית
מנגנון הניגודיות הדינמי פועל: ברגעים של פסקי זמן בין סצינות שונות (Fade Out), מוחשך המסך לגמרי לשחור מוחלט (תאורת ה- LED נכבית), אך אם תופיע ולו אות לבנה אחת, הוא יובהר קלות, כולו, אכן זו חסרונה של תאורת הקצה (EDGE LED) שאינה מאפשרת שליטה מקומית על עוצמת התאורה.


כאמור, רמת השחור טובה באופן כללי, לגבי רמת הפירוט בחלקים הכהים, זו דורשת כיול וגם שינוי של הגאמא בכדי למצות עוד פרטים בכדי שניתן יהיה לראות אותם בחשיכה.

בסצינות "מעורבות", התוצאה לעין טובה מאוד: מסדרון תחנת המשטרה בסרט מקן פיין משקף גם הפעם את היכולת המרשימה בהצגת משחקי אור וצל.


מקס פיין

סצינה נוספת מ-"באטמן האביר האפל" מדגימה עומק ניכר לעין, צבעים עשירים וחדות טובה.

Batman

שידורי SD
תמונת SD הינה רכה מעט באופיה, חסר מעט פירוט, ה- LE810 מציגה תמונה ממוצעת פחות או יותר ביחס למקובל ואם זכור לי נכון, אז גם משופרת קמעה ביחס לדגמים הקודמים.
אפשרויות מתיחת התמונה, עוללות מנגנון Strech שמבצע מתיחה חכמה, ומלבדו שני מצבים זום / מתיחה נוספים, עבור צפיה בתכני HD או בחיבור מחשב, מומלץ לעבור אל מצב Dot by Dot (המוכר בשם המקובל Native Rate) שמציג את הפיקסלים ביחס של 1:1 למקור (אם כי באחת ממטריצות הבדיקה בהן השתמשתי, קו הפיקסלים התחתון ביותר לא הוצג על המסך משום מה).

חדשות

חיסכון באנרגיה

שארפ הצליחו להרשים בסעיף זה בשנה שעברה והפעם הם ממשיכים ומוסיפים אפשרויות חדשות לתפריט.

Sharp OPC

עבור חובבי המוזיקה שביננו, ישנה אפשרות למצב Audio Only המכבה את פאנל הוידאו ומשאיר רק את הרמקולים במצב פועל (שימושי עבור האזנה לתחנות רדיו דרך ממיר YES או HOT למשל), כאשר לחיצה על אחד מלחצני השלט (חוץ מאלו שקשורים לאודיו) מחזירה את התמונה לחיים. אגב, רמקולי הטלוויזיה מסוגלים להשמיע איכות טובה למדי של צלילים ודיבור אנושי, ניתן לכוון פרמטרים בצליל וגם להפעיל מצב "צמוד לקיר" שמתאים את הבס לסיטואציה.

Sharp LE810 LCD Remote controlנמשיך עם סעיף "חברת החשמל": ב- LE810 ניתן להפעיל שני מצבי חיסכון באנרגיה, האחד מווסת את הצריכה בהתאם לתוכן המוצג על המסך (בדומה לאופן בו פועלת מסך פלזמה), והשני מוסיף לפעולה גם את חיישן התאורה OPC שמתייחס בהתאם גם לאור בחדר.

בנוסף, יש גם מצב "טיימר כיבוי" שמאפשר להגדיר כיבוי אוטומטי של המסך באם לא הופעל השלט במשך זמן מה (למשל, 3 שעות מרגע לחיצה אחרונה), מצויין עבור כל הנוהגים להרדם מול הטלוויזיה.

וכמובן, בל נשכח את מתג כיבוי "מכני" שמאפשר לכבות את המסך באופן מוחלט (בניגוד לכיבוי המקובל מהשלט במצב "סטנד ביי" שגורר צריכה של 0.2 וואט).


דף המפרט הטכני מציג צריכה ממוצעת של כ- 85 וואט בפעולה שיכולה אף להצטמצם יותר לאחר כיול תמונה נכון.

שארפ LE810 מול LE820

לדגם LE810 יש גם אח בכיר ויקר יותר - LE820.

מה מציע הדגם היקר יותר?

ה- LE820 מגיע עם חיבור רשת תומך DLNA לניגון קבצי מדיה מהרשת (לעומת דגם ה- LE810 ש"מנגן" רק דרך כניסת USB).
Sharp LCD LE820 LED
יש גם מנגנון "טיימשיפט": אם בא לכם לגשת למטבח ולהכין קפה בזמן צפיה בסרט, לחצו על לחצן ה- Pause בשלט והתוכנית תעבור למצב הקלטה ותמתין לכם בחזרתכם לסלון, רק כדאי לציין כי לא מדובר במקליט וידאו (ההקלטה נמחקת בכיבוי המסך).
יכולת ההקלטה עומדת על שעה באיכות HD וכשעתיים וחצי עם תכני SD.

בנוסף, הגימור בדגם ה- 820 שונה והיא מציגה חזית זכוכית אחידה המשתלבת עם המסגרת, מה שמגדיל את הרגישות להשתקפויות בהשוואה ל- 810.

הפרש מחיר בין הדגמים צפוי לעמוד על כ- 15%. על פניו, נראה כי רכישת דגם ה- 810 מהווה עסקה שתקרוץ יותר עבור מי שיתמקד באיכות תמונה נטו ופחות בתכונות נוספות מסביב.


סיכום

דגם ה- LE810 מציג תמונת HD יפייפיה, עם צבעים עשירים ופירוט מרשים, זמן התגובה טוב מספיק מבלי להשתמש ב- Film Mode, גם השחור הינו מספיק כהה בכדי להעניק עומק לתמונה.

כאמור, שארפ התרכזה בשנתיים האחרונות בעיקר בפיתוח טכנולוגיית הפאנל החדישה ואף דחתה בעקבות זאת הצגת טלוויזיות תלת מימד (שיושקו בחודשים הקרובים).

כפי שכתבנו בתחילת הכתבה, את הצופה מעניינת בעיקר התוצאה - השורה התחתונה והיא מתגלה כאן כעשירה להפליא, עם תצוגה צבעונית ומהנה, בעלת חדות ואופי תמונה שמצליח להעביר לצופה חוויה קולנועית גם על המסך "הקטן" בבית.


ציון:

מחיר מסך 46" עם אחריות של ראלקו: מוערך כ- 13,500 (מחיר מדוייק ימסר בעתיד הקרוב לאחר השקה רשמית).


עדכון: מחיר לצרכן 12,900 ש"ח.

בעד: איכות תמונה, עושר צבעים, חדות.
נגד: רצוי מאוד לכייל בכדי למצות את פוטנציאל התמונה ולא להסתפק במצב תמונה סטנדרטי, זליגת אור בדגם הנבחן


שארפ LC-46LE810 Review


מפרט טכני


דגם LC-46LE810E

גודל מסך: 46"
יחס מסך: 16:9
רזולוציה: 1920X1080 פיקסלים
ניגודיות דינמית: לא מצויין ("Mega Contrast")

זמן תגובה: 4ms
מנגנון החלקת תנועה: 100Hz
זויות צפיה: 176'
תמיכה בשידור: HDMI 60p/50p/30p/24p,Component 60/p/50p
טיונר לשידורי DTT: כולל
חיבורים - וידאו: RF,1XAV In/1XComponent/RGB-PC/3XHDMI 1.3/1XHDMI 1.4, RS232/Scart
חיבורים - אודיו: יציאת אוזניות, יציאה אופטית דיגיטלית, יציאת RCA סטריאו, 2 כניסות RCA
כניסת USB לצפיה בתמונות, האזנה ל-
MP3 וצפייה בתכני DivX / DivX HD
מידות ללא סטנד: רוחב 1127 מ"מ, גובה 734 מ"מ, עומק כולל סטנד שולחני 340 מ"מ וללא סטנד 39 מ"מ
משקל מעמד: 26 ק"ג

  • email שלח לחבר

Share DTOWN Article

דיון בפורום על המאמר (17 תגובות פורסמו):

avatar
danistar 1970-01-01 02:00:00
אהבתי את הביקורת (-: . סוף סוף מסך שיש בו שיפור באיכות התמונה ולא רק במסביב .נשמע מאוד מבטיח . יהיה מעניין לצפות בו במקביל למסך פלאזמה טוב ולנסות ולראות את ההבדלים באיכויות .
avatar
1970-01-01 02:00:00
מעניין האם החברות שקונות פאנלים משארפ גם יעברו לRGBY... מעניין האם זה עניין של זמן עד שגם החברות שקונות פאנלי LCD משארפ (כמו סוני, פיליפס וכו') יעברו לטכנולוגיית RGBY... ואם זה יקרה - אז בטח גם שאר החברות (אלה שלא קונות משארפ) יעברו לזה? ומצד שני, האם יכול להיות שזה גימיק חולף שלא יתפוס?
avatar
1970-01-01 02:00:00
איך הRGBY מתפקד יסית למסכי NATIVE 10BIT? מעניין איך הפאנל הזה מתפקד בענייני עושר ודיוק צבע יחסית למסכים עם פאנל NATIVE 10BIT (כמו שסוני הוציאה פעם - למשל במסך X4500 שהיה בו RGB LED. לא ברור לי אם סוני עדיין ממשיכה עם פאנלים כאלה, ולא חזרה להשתמש בפאנלי 8BIT כמו רוב היצרניות - כמו שהיא ירדה מעניין הRGB LED...) מה שתמוה, זה שראיתי באחד האתרים הבינלאומיים של שארפ מפרט טכני של הדגמים מסדרת הקוואטרון, ולפי המפרט הם בכלל לא תומכים בפורמטים DEEP COLOUR ו-XV COLOUR - מה שמאוד מתבקש ממסך שהייחוד שלו הוא העושר והדיוק של הצבעים!
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
גם RGB LED מבוסס על שלושה צבעי יסוד, רק ששם כל אחד מהם מיוצג ע"י נורת LED, זה מתייחס לתאורת המסך ולא לגוף הפאנל עצמו שגם הוא מורכב היה במסכי סוני משלושה תתי פיקסלים, כמקובל. היות וזה הדור הראשון של מסכי Quattron שארפ, סביר להניח כי בדורות הבאים יוכנסו יכולות נןספות. בהקשר לענין שימוש בפאנלי LCD SHARP במסכים אחרים (כפי שקורה למשל במסכי חברת LOEWE או חלק מדגמי פיליפס), אני מניח שהשיקול האם למכור לחברות אחרות פאנלים כאלו יהיה בעיקר שיווקי, כלומר, האם להמשיך ולבדל מסכי שארפ מקוריים מאלו האחרים שמשתמשים בפאנלים שלהם.
avatar
dansany 1970-01-01 02:00:00
אהבתי את הביקורת (-: . סוף סוף מסך שיש בו שיפור באיכות התמונה ולא רק במסביב .נשמע מאוד מבטיח . יהיה מעניין לצפות בו במקביל למסך פלאזמה טוב ולנסות ולראות את ההבדלים באיכויות . (Y) אכן מעניין לבדוק מול מסך פלאסמה טוב.
avatar
1970-01-01 02:00:00
מתי הדגמים אמורים להגיע לחנויות ובאיזה גדלים יגיעו ה - 810 ?
avatar
Triton 1970-01-01 02:00:00
ליאור תודה על הסקירה. יהיה מעניין לראות את השפעת הRGBY על שאר השחקנים. על הנייר ובהתחשבות בזה שעד היום הרבה מאוד LCDS סבלו מחוסר ליניאריות והתקשו מאוד בצהוב אמיתי וגווניו, נשמע טוב. ברצוני לציין ולשאול כמה דברים: אפשרויות כיול: "כיאה למסך מודרני, מאפשר תפריט כיול התמונה בשארפ הנבחנת שליטה על פרמטרים רבים בתמונה." ראיתי רק כיוונים בסיסיים בכתבה. מנסיוני עם כל הליין של SHARP האחרון, כולל מודלים מחול, (שמשום מה באים עם אפשרויות טובות בהרבה, הגרסה הישראלית די עלובה) הופתעתי לגלות אפשרויות כיול מאוד בסיסיות ומאכזבות בתמונה בכתבה, זה הכל ? מה יש בADVANCED ? PC וNATIVE RATE לגבי SHARP, ישנה בעיה בפנלים החדשים, הפיקסל שם לא ממש נראה מרובע, ולעבודה עם PC, פשוט לא לעניין, כדאי לשים לב לעניין הזה ב600 ו700. -אם גם אתה שמת לב לזה ב600 ו700, האם המצב פה זהה ? -בנוסף, לא הבנתי עם באמת NR, DOT BY DOT עובד פה נכון. כיול מהמפעל, וגמה זה עוד משהו ששמתי לב בבדיקות ארוכות של ה600 ו700. המסכים מגיעים עם כיול צבע וגמה רחוק מאוד מהסטנדרד, מאוד קשה להגיע למשהו שלא נראה קיצוני, לפי התמונות, אני מבין שהמצב עדיין כך ?. (ובלי האפשרויות כיול כמו במסכים לשוק האמריקאי, אפשר לשכוח מזה). הDithering שתארת, שלא ברור שזה אכן DITHERING נראה לי כמו איזה החלקה, לא ניתן לביטול ? בדקת איזה רמפות לראות אם באמת מדובר בDITHERING ? ניגודיות דינמית ניגודיות דינמית מנגנון הניגודיות הדינמי פועל: ברגעים של פסקי זמן בין סצינות שונות (Fade Out), מוחשך המסך לגמרי לשחור מוחלט (תאורת ה- LED נכבית), אך אם תופיע ולו אות לבנה אחת מה שאתה מתאר פה, אינו ניגודיות דינמית כלל, זה מגנון נפרד לחלוטין, והמונח הנכון הוא AUTO BACKLIGHT DIMMING. זהו טריק (די שפל) של הרבה יצרנים שמעלים ומורידים את התאורה האחורית אוטומטית, בכדי לטשטש את נזילות האור האחורי הקשות בהרבה מסכים. הייתי שמח לדעת איזה אפשרויות ניגודיות דינמית אמיתית קיימות, במעבד התמונה של המכשיר, אם בכלל. תודה מראש.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
לגבי דגמי מסכים, לפי מה שידוע לי, יחלו להמכר דגמי 40" / 46", בהמשך אולי גדלים נוספים. טריטון: 1. יש אפשרות כיול לכל אחד משישה צבעים במשתנים: Hue / Saturation / Value, כיוון גאמה ו- NR (רעש דיגיטלי). 2. יש משהו שונה בפאנלים האחרונים של שארפ, קשה לי להתייחס לאמירה "פיקסל לא מרובע" כי ברזולוציה הקיימת (Full HD) וביחס התמונה של 16:9, הפיקסלים הם ריבועיים (להבדיל ממסכי פלזמה, למשל בגודל 42" ורזולוציית 1024x768, שם הפיקסלים מלבניים). יש משהו בפאנל שגורם לחלק מהקוים הישרים להראות משוננים במבט מקרוב, אולי לזה אתה מתייחס. 3. אכן נדרש כיול צבע וגמאה, בכדי להגיע למלוא הפוטנציאל. 4. דיטרינג: ביטלתי כל עיבוד וידאו אפשרי במסך, כולל החלקת רעש שלא מאוד עזר, הורדת Sharpness הורידה את האפקט. 5. שינוי עוצמת התאורה האחורית מהווה חלק מהמנגנון הכולל שנקרא "ניגודיות דינמית", זו אחת השיטות הראשונות, עוד ממסכי ה- CCFL שנועדה בכדי לשפר ניגודיות במצבי תאורה משתנים. אכן, החלק בתפריט כיול התמונה שמכונה Active Contrast מתייחס לנושא עיבוד הוידאו שנועד ליצור אפקט מלאכותי מודגש יותר של ניגודיות (למשל, ע"י הפיכת איזורים רבים יותר בתמונה לכהים וכו'), הוא קיים בתפריט של ה- LE810. אגב, אני לא יודע מדוע אתה מכנה מנגנון עמעום תאורה כ"טריק שפל", זה היה נכון לדגמי העבר, שם היה מנגנון איטי בתגובות שלו שלמעשה גם פגם בחווית הצפיה, אולם כיום, לאחר שיפור מהירות תגובה של מנגנון עוצמת התאורה, ביצועי המנגנון השתפרו מאוד, למעשה כל מסך LOCAL DIMMING משתמש בגרסה משופרת שלו שעושה פלאים לאפקט הניגודיות.
avatar
Triton 1970-01-01 02:00:00
תודה ליאור. לגבי דגמי מסכים, לפי מה שידוע לי, יחלו להמכר דגמי 40" / 46", בהמשך אולי גדלים נוספים. טריטון: 1. יש אפשרות כיול לכל אחד משישה צבעים במשתנים: Hue / Saturation / Value, כיוון גאמה ו- NR (רעש דיגיטלי). ליאור, תחת תפריט ADVANCED יש עוד כיוונים חוץ מאלה ? לא יודע אם יצא לך לנסות את הגרסאות האמריקאיות, נדהמתי לראות כמה הגרסת תוכנה שמגיעה במודלים הישראלים פשוט מגוחכת לעומתם כשבדקתי אותם. 2. יש משהו שונה בפאנלים האחרונים של שארפ, קשה לי להתייחס לאמירה "פיקסל לא מרובע" כי ברזולוציה הקיימת (Full HD) וביחס התמונה של 16:9, הפיקסלים הם ריבועיים (להבדיל ממסכי פלזמה, למשל בגודל 42" ורזולוציית 1024x768, שם הפיקסלים מלבניים). יש משהו בפאנל שגורם לחלק מהקוים הישרים להראות משוננים במבט מקרוב, אולי לזה אתה מתייחס. או .. בדיוק, מבנה הפיקסל שם מוזר. אולי יהיה קל יותר לראות את גודל הבעיה במלוא הדרה עם טקסט, נסה עם PC או סטרימר לגלוש וכו. 3. אכן נדרש כיול צבע וגמאה, בכדי להגיע למלוא הפוטנציאל. זה בדיוק איפה שנתקעתי, במסכים הישראלים, מגיעים עם גרסה מאוד בסיסית של התוכנה, אין שום דרך לעשות את זה :(. 5. שינוי עוצמת התאורה האחורית מהווה חלק מהמנגנון הכולל שנקרא "ניגודיות דינמית", זו אחת השיטות הראשונות, עוד ממסכי ה- CCFL שנועדה בכדי לשפר ניגודיות במצבי תאורה משתנים. אכן, החלק בתפריט כיול התמונה שמכונה Active Contrast מתייחס לנושא עיבוד הוידאו שנועד ליצור אפקט מלאכותי מודגש יותר של ניגודיות (למשל, ע"י הפיכת איזורים רבים יותר בתמונה לכהים וכו'), הוא קיים בתפריט של ה- LE810. אגב, אני לא יודע מדוע אתה מכנה מנגנון עמעום תאורה כ"טריק שפל", זה היה נכון לדגמי העבר, שם היה מנגנון איטי בתגובות שלו שלמעשה גם פגם בחווית הצפיה, אולם כיום, לאחר שיפור מהירות תגובה של מנגנון עוצמת התאורה, ביצועי המנגנון השתפרו מאוד, למעשה כל מסך LOCAL DIMMING משתמש בגרסה משופרת שלו שעושה פלאים לאפקט הניגודיות. אני בהחלט מודע לLOCAL DIMMING על כל פניו. אבל, כשמדובר במסכים עם LOCAL DIMMING, זה סיפור אחר לגמרי, ודורש מעבד שמתייחס וממפה כל ZONE בנפרד, לא נכנס ללא תופעות לוואי של הילה מסביב לZONE, מספר זונים קטן וכו וכו. שים לב שגם במקרה הזה, זה לא קשור ישירות לקונטרסט דינמי מבחינת ההגדרה הטכנית. הרעיון הוא שאם תשלח למשל 000 לאזור מסוים, לא צריך את הBACKLIGHT שם פועל במלוא כוחו , ובאמצעות זה תקבל תגובה ליניארית וקרובה יותר ל000 ששלחת. קונטרסט דינמי, מנסה לעשות ההפך מזה. מטרתו היא לא להיות נאמן לערכים שהמסך מקבל, אלא לשנות את התמונה, עי הרחבת הפערים בין הערכים ליצירת אפקט של קונטרסט גבוה ממה שהתמונה משדרת, וברוב המסכים, לחפות על אי יכולת הפנל לספק יחס קונטרסט טוב. במסכים עם BACKLIGHT רגיל, אין שום יכולת כזו. במסכים עם תאורת LED צדדית, המצב אפילו גרוע יותר בגלל שהעמעום לא רק שנעשה על כל המסך, ברוב המקרים אמצע המסך משמעותית כהה יותר, (כמו התמונות זליגה שצילמת), וברגע שה AUTO BACKLIGHT DIMMING נכנס לפעולה, הוא עובד על כל המסך, והופ , כל הצללים נראים שחור. במסכים ללא תאורה אחורית LED מלאה ועמעום מקומי, הדבר הזה הוא בהחלט טריק שפל, במיוחד מאחר שלא ניתן לבטל אותו ברוב המקרים, (קרי, סמסונג, ושם למשל השנה זו לא ההפתעה היחידה). אני מבין שגם פה אי אפשר לבטל את המטרד ?
avatar
1970-01-01 02:00:00
אני רק רוצה להבהיר... אני רק רוצה להבהיר שקודם אני לא בילבלתי בין המושגים: יש את עניין עומק הצבע של הפאנל (8 או 10 ביט - ולא תמיד זה כתוב במפרט), יש את עניין עומק הצבע של מעבד התמונה (כאן כל מיני יצרנים מתהדרים בכל מיני מספרים, ואין בהכרח התאמה מלאה בין ערך ביט גבוה לאיכות המעבד כאשר משווים בין יצרנים שונים), ויש את עניין תאורת המסך (CCFL, או LED - שהוא רק בשוליים או בכל השטח עם חלוקה לאזורים). לפני משהו כמו שנתיים, סוני שיחררו דגם (X4500) עם RGB LED - אבל מאז הם לא המשיכו עם זה. ובלי קשר, באותו זמן סוני התהדרו בכך שיש להם דגמים עם פאנל 10ביט (ולא רק מעבד כזה) - בסדרה X4500 הנ"ל, אבל למשל גם בסדרה W4000, שהיא בכלל עם CCFL. אבל אחרי שנה, סדרה W5000 כבר הייתה עם פאנל 8ביט, ואחר כך סוני בכלל העלימה את הסעיף הזה מהמפרטים וזה כבר לא כתוב בכלל... יכול להיות שסוני פשוט ויתרה לגמרי על שימוש בפאנלים כאלה וחזרה ל8 ביט... או שהיום כולם משתמשים ב10 ביט וזה טריויאלי ולא צריך לציין את זה - מה שלא נראה לי. ובהקשר של הקוואטרון של שארפ, פשוט מתבקש לברר לגבי ביצועיה בתחום הצבע של טלויזיה עם 4 צבעי יסוד (ופאנל שהוא כנראה בעל עומק של 8ביט) לעומת טלויזיה עם 3 צבעי יסוד בעומק צבע של 10ביט... מבחינה מתמטית יבשה, בקוואטרון יש פי 4 יותר צבעים לעומת האופציה השניה - אבל ברור שבפועל לא צריך להיסחף ולהתלהב מכל המספרים האלה... לכן מסקרן לדעת מה המצב מבחינת ביצועים בשטח. ואגב: הנה דף המפרט של הדגם. ניתן לשים לב בסעיף HDMI שאין תמיכה בDEEP COLOR, XV COLOR - שזה נראה לי די פספוס של הפואנטה של הדגם הזה... http://www.sharp.co.uk/cps/rde/xbcr/documents/documents/Marketing/Datasheet/pdf_DS_Datasheet_LC46LE821E_en_gb.pdf
avatar
1970-01-01 02:00:00
רק עוד משהו... ...עכשיו בדקתי וראיתי באתר שארפ ארה"ב שכתוב לגבי הדגמים האמריקניים של קוואטרון שיש להם גם פאנל 10ביט וגם DEEP COLOUR+XV COLOUR. אז או שיש הבדל בינם לבין הדגמים האירופאיים או שיש טעות דפוס איפשהו...
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
עדיין, אתה מדבר על שני דברים שונים, זה שפאנל מסוגל להציג 8 ביט או 10 ביט של צבעים שונה מפאנל שכולל 4 צבעי יסוד, פאנל RGB, לא משנה כמה ביטים הוא מבוסס, עדיין "יצטרך" להציג את התוצאה דרך שילוב של 3 צבעי יסוד. לא ניתן לנבא תוצאה במציאות רק על סמך הבדלי הנתונים, חייבים לבדוק בפועל ולצפות בתמונה. גם מבחינה שיווקית, בעבר היצרניות נטו להדגיש את עומק הביטים של הפאנל, כיום זה כבר ירד מהבחינה הזו ואנשי השיווק עברו להתמקד בדברים אחרים.
avatar
hbs 1970-01-01 02:00:00
כתבה מעניינת, האם זה אומר שכל המסכים של שארפ יגיעו עפ זה ?
avatar
Triton 1970-01-01 02:00:00
לפני משהו כמו שנתיים, סוני שיחררו דגם (X4500) עם RGB LED - אבל מאז הם לא המשיכו עם זה. נכון, היה, ירדו מזה. ובלי קשר, באותו זמן סוני התהדרו בכך שיש להם דגמים עם פאנל 10ביט (ולא רק מעבד כזה) - בסדרה X4500 הנ"ל, אבל למשל גם בסדרה W4000, שהיא בכלל עם CCFL. אבל אחרי שנה, סדרה W5000 כבר הייתה עם פאנל 8ביט, ואחר כך סוני בכלל העלימה את הסעיף הזה מהמפרטים וזה כבר לא כתוב בכלל... יכול להיות שסוני פשוט ויתרה לגמרי על שימוש בפאנלים כאלה וחזרה ל8 ביט... או שהיום כולם משתמשים ב10 ביט וזה טריויאלי ולא צריך לציין את זה - מה שלא נראה לי. ירדו גם מזה, לא טריויאלי כלל, חזרו ל8 ביט. ובהקשר של הקוואטרון של שארפ, פשוט מתבקש לברר לגבי ביצועיה בתחום הצבע של טלויזיה עם 4 צבעי יסוד (ופאנל שהוא כנראה בעל עומק של 8ביט) לעומת טלויזיה עם 3 צבעי יסוד בעומק צבע של 10ביט... מבחינה מתמטית יבשה, בקוואטרון יש פי 4 יותר צבעים לעומת האופציה השניה - אבל ברור שבפועל לא צריך להיסחף ולהתלהב מכל המספרים האלה... לכן מסקרן לדעת מה המצב מבחינת ביצועים בשטח. בשביל זה תצטרך בדיקות עם מיוד מקצועי ומומחים, שום ביצועים בשטח לא יבהירו את זה חד משמעי, לא ברור עדיין איך בכלל תבניות בדיקה וכיול מתורגמות בפועל עי מסך כזה, איזה עדכונים יצוצו ... יקח זמן. ואגב: הנה דף המפרט של הדגם. ניתן לשים לב בסעיף HDMI שאין תמיכה בDEEP COLOR, XV COLOR - שזה נראה לי די פספוס של הפואנטה של הדגם הזה... [url=http://www.sharp.co.uk/cps/rde/xbcr/documents/documents/Marketing/Datasheet/pdf_DS_Datasheet_LC46LE821E_en_gb.pdf][url]http://www.sharp.co.uk/cps/rde/xbcr/documents/documents/Marketing/Datasheet/pdf_DS_Datasheet_LC46LE821E_en_gb.pdf ................... עכשיו בדקתי וראיתי באתר שארפ ארה"ב שכתוב לגבי הדגמים האמריקניים של קוואטרון שיש להם גם פאנל 10ביט וגם DEEP COLOUR+XV COLOUR. אז או שיש הבדל בינם לבין הדגמים האירופאיים או שיש טעות דפוס איפשהו... כמו שציינתי קודם, ההבדלים שראיתי בין המסכים לשוק האמריקאי לבין הגרסאות שיובאו לפה, היו משמעותיים, והיו אפילו באגים שנמנעתי מלציין כאן. יש הבדל בינם לבין הדגמים האירופאיים , ויתכנו עוד מודלים עם הבדלים שונים לשווקים אחרים, וגם טעויות דפוס לא נדירות היום, אל תסמוך על האתר 100%. לא פלא,אנחנו חיים בתקופה שבעיקר בטלוויזיות, מודל מסוים יכול להיות שונה לחלוטין מאותו מודל שמשווק במדינה אחרת, ולעתים יש הבדלים באותה סידרה לאותו שוק, פאנלים שונים, גם הם כבר מתבלבלים.
avatar
Robert 1970-01-01 02:00:00
SHARP Lc-40LE820X שלום רב לכולם .שמי רוברט ולפני כשבוע וחצי קניתי את המסך הנ"ל. הבעיה שלי היא שהחיבור שיש לקופסת הכבלים ולדי וי די שלי היא סקרט וקניתי כבל שמתחלף מסקרט לחמש פלגים , { 3 קומפוננט ושני אודיו} אז עכשיו יש קול אבל אין תמונה, ניסיתי כבל אחר וכלום,יש מה לעשות או שצריך להחליף די וי די וקופסת כבלים ? תודה על אחלה כתבה וכשתהיה גם תמונה אנסה גם את הכיוונים שהדגשתה. תודה רוברט.
avatar
liorkoren 1970-01-01 02:00:00
מהכבלים לא תוכל להוציא קומפוננט למסך בממיר רגיל (קיים רק בממיר HD).
avatar
Robert 1970-01-01 02:00:00
תודה רבה על העזרה, רוברט.
כל הזכויות שמורות לאתר dtown.co.il


תגיות
lcd
הרשם לעדכוני האתר
Email: