yesMobile - אפליקציית אייפון חדשה לטלוויזיה, ביקורת

אלי כרמי
07-07-2010 06:30

אפליקציית YES Mobile מחברת את ה- אייפון אל הממיר בבית, מאפשרת לתזמן הקלטות מרחוק ואף לצפות בתכני וידאו ישירות מצג המכשיר הנייד, האם מדובר באפליקציה מוצלחת? ביקורת.


רוח הזמן משתנה, היום כבר לא מספיק לקבל "רק" שרות טלוויזיה עם תוכן מעניין, חברות הכבלים או הלווין נדרשות לספק גם טכנולוגיה זמינה בכל מקום וכאן מגיעה אפליקציית YesMobile כשחקן החיזוק החדש של YES.

פעם היה בישראל רק ערוץ אחד ועוד בשחור לבן, היום יש כבר שני ערוצים ישראלים מסחריים וכמובן שלל ערוצי כבלים ולווין. אבל, הרגלי צריכת התוכן השתנו וצופים רבים עברו לצפות בסרטים וסדרות דרך מחשב או בעזרת מזרים מדיה (סטרימר) בכדי לקבל את התוכן בזמן שמתאים להם, כך שלא נפספס חלילה פרק בסדרה החביבה עלינו. בנוסף, חברות החבלים והלווין מציעות גם ממיר מתוחכם שמאפשר להקליט וגם לצפות על פי דרישה בסדרות או הסרטים המבוקשים, זאת עם ממשק נוח לשימוש.

השלב הבא והטבעי אליו עברה YES הוא ה- YesMobile עבור ה- אייפון. במקרה ואתם חושבים לעצמכם "מדוע צריך עוד אפליקציה שכזו, אחרי הכול יש לנו כבר YouTube ועוד מספר אפליקציות נוספות עבור צפיה בוידאו במכשיר האייפון", הרי שאתם מפספסים בגדול. האפליקציה החדשה מאפשרת אמנם לצפות באופן ישיר במכשיר בסדרות החביבות עליכם, אך, היא עושה הרבה יותר מכך ולכן כמות ההורדות שלה מציבות אותה גבוה בדרוג הפופולריות לאפליקציות אייפון בישראל.

רושם ראשוני
בדומה לכל אפליקציית אייפון, קל להוריד אותה מחנות AppStore אל המכשיר והיא מוכנה כבר לשימוש. כבר בפתיחת ושימוש ראשוני מרגישים שהיא בנויה באופן מקצועי, תוך שימוש חכם ביכולות ממשק המכשיר. התוכנה עובדת טוב מאוד על גרסת מערכת הפעלה 3 וגם עם ה- 4 החדשה וזאת גם על מכשיר 3G החלש יחסית. למרות הממשק הפשוט והנוח, היינו מקבלים בברכה מסמך הסבר / עזרה מוטמע באפליקציה או באתר של חברת  YES – היות ומסתבר כי משיחות שערכנו, גם נציגי שרות הלקוחות של YES אינם מכירים תמיד את כל יכולות התוכנה.

רישום ושרות

ראשית, מומלץ להירשם באתר YES (דרך האינטרנט), זאת בכדי לקשר את האפליקציה למנוי וכך לאפשר שליטה מהאייפון על תזמון הממיר המקליט - YES MAX HD (TOTAL). למרות שיש אפשרות לרישום דרך האייפון פעולה זו לא צלחה בידנו ובוצעה לבסוף רק דרך אתר האינטרנט הרגיל.  האפליקציה והשרות עצמו הינם בחינם, פרט למחיר של תעבורת הנתונים - גלישה סלולארית בעלות לפי חבילת הגלישה שיש ברשותכם. כמובן שאם אתם מתכננים לראות וידאו דרך האפליקציה מומלץ להשתמש בחיבור אינטרנט אלחוטי - WiFi.


מסך ראשי

אפליקציית ה- YES Mobile מחולקת לארבעה מסכים. המסך הראשי מציג מבחר של סדרות (שנבחרו ע"י YES להופיע במסך זה) בתצוגה היפה והמוכרת של האלבומים ב- iTunes רק חבל שאין שום אפשרות לבחור או להגדיר אילו תכנים יוצגו כאן. בחירה בסדרה ספציפית, מציגה על הצג תקציר תוכן וכן מבט על הפרקים ואפשרות לסמן אותה ל- מועדפים. בחירה בפרק מאפשרת לראות אותו ולסמן גם אותו ל- Favorites. כך שאם אתם בראש זהה עם מבחר הסדרות המוצג כאן, אז תמצאו כי קל ונוח לנווט ולמצוא תוכן מעניין במסך זה.

YES Mobile
לוח שידורים

המסך השני - EPG מציג את לוח המשדרים עם אפשרות הגדרות וחיפש נוחות, לטעמי קל למצוא סדרה או סרט, לקבל את המידע הדרוש לנו, לצרף את התוכן למועדפים ולקבל התראה לפני תחילת שידורו גם כאשר האפליקציה סגורה וגם במכשיר ומערכת הפעלה שאינם כוללים תמיכה בריבוי משימות. אפשרות נוספת וחשובה לא פחות היא היכולת לסמן פרק זה או סרט זה להקלטה והממיר המקליט בבית (במידה ויש ברשותנו) יכניס זאת לרשימת התוכניות המוקלטות שלו. אם לא מצאתם תוכן  במבחר המוגדר מראש של המסך הראשי, מסך זה יאפשר לכם לבטח למצוא אותו כאן.

yesMobile


וידאו - צפיה בתוכן חי

כאן ניתן לצפות בתוכן חי כלומר שמשודר כעת (לפי בחירה של YES) ובנוסף, מאפשר מספר רב של דרכי חיפוש לתוכניות שניתן לראות בוידאו. ניתן לחפש לפי שם, לפי תאריך, לפי פופולאריות, לפי סוג וגם כן לתת לתוכנה לבחור רנדומאלית תוכנית לפי אחת משלוש קטגוריות סדרות, ילדים וצעירים או דוקו. בבחירה רנדומאלית הממשק היפה של גלל בחירה וניעור עבור בחירה חדשה, חביב מושך לשחק איתו וחבל שיש כאן רק שלוש קטגוריות והמבחר שנמצא כאן הוא יחסית קטן. מסך זה כמו בכל מקום אחר באפליקציה לאחר בחרנו תוכנית נוכל לראות מידע על התוכנית וגם להוסיף אותה למועדפים שלנו.

YES Mobile


העמוד האישי
המסך האחרון בשם My Page מציג את רשימת התוכניות והסדרות שהוספנו למועדפים, את רשימת התוכניות שהוספנו לתזכורות ואת רשימת ההקלטות שבחרנו. מסך זה מאפשר לנהל רשימות אלו ולקבל  מידע נוסף עבור כל תוכן. זהו מסך פרקטי וקל לשימוש כמו שאר חלקי התוכנית.

הקלטה וסנכרון

חשוב להבין כי אפליקציית ה- YES MOBILE מסנכרנת עם הממיר המקליט רק בכיוון אחד – מידע מהאייפון עובר לממיר אך לא בכיוון ההפוך. כך שלא נוכל לדעת איזה תוכניות מוזמנת אצלנו להקלטה דרך הממיר ובטח לא נוכל לשנות זאת.  יותר מכך היות והאפליקציה לא מודעת להזמנת ההקלטות שיש כבר בממיר יכול להיות מצב שעבור זמן נתון כבר יש שתי תוכניות מוזמנות ודרך האיפון נסמן תוכנית שלישית להקלטה באותו זמן – אך הקלטה זו לא תתבצע ולא נדע על כך (ממיר ה- HD MAX YES מסוגל להקליט עד שתי תוכניות בו זמנית).

YES Mobile


תוכניות שתוזמנו להקלטה דרך האייפון יוצגו בממיר עם אייקון שונה, כך שקל להבחין בהן ברשימת התוכניות המוזמנות והן במוקלטות. נקודה שחסרה לי באפליקציה היא האפשרות לסמן הקלטה של סדרה, כך שאני מבין שיכולת ההקלטה היא יותר על בסיס של בונוס למקרה שלא נספיק להגיע ולא ככלי עיקרי לבחירת הקלטה, זאת נעשה ישירות מול הממיר.

YES Mobile

סיכום

במקרה הזה, ניתן להוריד את הכובע לחברת YES על כך שהשיקה אפליקציה מהוקצעת תוך שימוש יעיל בממשקי האייפון. השימוש ב- YesMobile הינו פשוט וקל ומאפשר לקבל מידע רב על התוכניות השונות, לצפות באופן ישיר ברבות מהן וכמו כן להזמין ולתזמן מרחוק הקלטה בממיר הביתי.
אפליקציה זו, אינה מאפשרת לקבל מידע ומשוב מהממיר בבית וכך לא ניתן לשלוט בו מרחוק באופן מלא, אך כאפליקציה לשימוש "על הדרך", ה- YesMobile עושה את העבודה וגם בכיף.

בעד: ממשק יפה ויעיל, יכולת צפייה בתוכן רב, יכולת לקבל מידע מפורט על תוכניות, אפשרות לתזמון הקלטת תוכניות מרחוק.

נגד: לא ניתן לקבל משוב מהממיר בבית, חוסר בתיעוד או קבצי עזרה לתפעול האפליקציה.

ציון:

מחיר: ללא עלות

מעבר לתגובות בפורום