מגבר הספק EDGE G8 במבחן

שלמה זבדה
21-06-2010 06:46

EDGE - סדרת המגברים G מספקת מגוון דגמים לבחירה, מתוכם נטלנו את ה- G8 לבדיקה, האם 175 הוואטים שלו לכל צד יספקו חוויה מוזיקלית במגוון סגנונות? ביקורת.


לוגו החברה וכן שמה -  EDGE ("קצה") רומזים לנו מלכתחילה כי היא מייחסת חשיבות לעצמה ובטוחה במוצרים שלה.
 
G - מגברים

סדרת ה-G של EDGE כוללת שבעה מגברים,כאשר המגבר הנבחן כיום הינו האמצעי שבחבורה.

כבר מלכתחילה, כאשר אנו מביטים על המגבר, ניתן לזהות איכות בניה טובה, מקצועית ומאסיבית המשלבת בתוכה אלמנט עיצובי מעודן בדמות פינות עגולות, משטח עליון חלק בו מוטבע הלוגו וגם צלעות קירור המשתלבות בצורה הרמונית לעומקו של המגבר.

בחזית המגבר מתנוסס בגאוה שם החברה וכאשר מדליקים את המכשיר, נדלקת נורת לד כחולה ומאירה את השם.


אחורי המגבר חושפים את חיבורי הרמקולים, נראה לי שרק חיבור "בננה" יתאים להם ולא חיבור של נעל כבל. בנוסף, ישנם שני מחברי RCA ללא Balanced ונראה לי שפה EDGE חסכו מעט (למרות שהם טוענים כי חיבור Balanced הינו מיותר ואינו עושה טוב לצליל).

מעל לחיבורי הרמקולים, משני צידי המגבר, ישנו פיוז הגנה לכל רמקול. ה-G8 הנסקר מתהדר בנתון הספק מרשים של 175w לכל צד.

EDGE G8 Amplifier

האזנה


פרק ההאזנה מתחיל עם קטע ג'אז מתוך הדיסק  The Wonderful Sound בהוצאה של TBM.
הקטע Midnight Sugar מהווה מפגש טריו של פסנתר, תופים וקונטרבס.
כבר מלכתחילה, מורגשת הפגנת הכח של המגבר, הוא מעביר את המסר: "אני כאן, בעמדת שליטה". הקטע נפתח עם צלילי הקונטרבס. הכלי נשמע עמוק וברור ,המיתרים מתגלגלים בחדר ובטוחני שכל מי שמכיר את הכלי מקרוב, יזהה בהקלטה זו בדיוק את סדר הפריטה על המיתרים. המגבר יורד לפרטים מדויקים בתחום הנמוך של הכלי וההנאה פשוט מושלמת.

בהמשך, נכנסות לאט ובשקט מצילות התופים ביחד עם הפסנתר שמגיע, כמו הוא מפקד החבורה. אויר החדר מתמלא בשילוב נפלא של שלושת הכלים. המגבר נותן הרגשה של שליטה מלאה ברמקולים והכלים מופרדים האחד מהשני בצורה ברורה ונקיה. בסופו של דבר, השילוב בניהם נותן תוצאה יפיפיה ונעימה לאוזן.


ברצוני לציין כי המגבר שודך לרמקולים שנתוני הנצילות שלהם עומדים על 88db ועכבה של 6 אוהם, כך שמדובר ברמקולים שנמצאים היכן שהוא באמצע של הסקאלה "ידידותיות למגבר".

EDGE G8 Amplifier


בכדי לחדד לעצמי עוד יותר את יכולותיו של המגבר בתחום הנמוך, האזנתי לקטע קונטרבס נוסף מתוך הדיסק - Christian McBrideGettin to It. בהוצאת VERVE. זהו הקטע Night Train.

החדר מתמלא בצליל המיוחד של הכלי, מפורט מאוד, יש שליטה ברמקול והתוצאה הסונית טובה מאוד לטעמי.

ממשיכים לכיוון הקלאסי, עם קונצרט לפסנתר ותיזמורת של SCHUMANN עם הפסנתרן Murray Perahia .
בקטע הזה, משום מה, כל הפירוט והמוזיקליות מהם נהנתי בקטעים הקודמים נעלמו כלא היו. חשתי אכזבה ולא הבנתי בדיוק היכן נעוצה הבעיה...?


EDGE G8 Amplifierהחלפתי את הדיסק באחר Concerto pour pianoforte n 4 op58 בטהובן בהוצאה של Alpha 079 .כעת, איכות ההצגה נתגלתה כאחרת , מה שהביא אותי להבנה כי המגבר הזה אינו מרחם - מה שמוקלט טוב ישמע טוב לאוזניים ומה שמוקלט פחות טוב, ישמע גרוע. בקטע הזה, נשמצעים צלילי הפסנתר הרבה יותר אוריריים, הנקישות על הקלידים נשמעות בברור.

בקטעי סולו הפסנתר, התוצאה נעימה לאוזן, אם כי ישנה תחושה של כוחניות מסויימת בצלילים הגבוהים כאשר מצטרפים לנגינה שאר הכלים ובניהם הכינורות. ההרגשה הינה שהעידון בהשמעת קטע הסולו של הפסנתר, נעלם מעט, כאשר מצטרפים הכנורות במלוא העוצמה.


אבל, כאשר כלל התזמורת מצטרפת, ה- EDGE G8, מעביר את עוצמתה וכוחה של כל חבורת הנגנים, ללא שום מאמץ מצידו.
מי שמתחבר לצליל של תזמורות גדולות עם הרבה נגנים, לא יתאכזב עם מגבר זה.


הצד של פינק פלויד


The dark side of the moonהקטע הבא איתו המשכתי שייך כבר ל"עולם אחר" בתחום המוזיקה. תקליטה של להקת פינק פלויד בהוצאה של mobile fidelty, זהו the dark side of the moon.

קטע ה-"כסף": צליל הקופה והמטבעות נישמע בברור,גיטרת הבס מצטרפת וממלאה את החדר בצליל גדול ונעים. כניסת הסקסופון גם היא מרשימה ונותנת הרגשה שהכלי נימצא לידך. קטע סולו הגיטרה עובר נקי, אך עדיין ישנה אותה תחושה דומה למקודם: כאשר כל הכלים מנגנים במלוא העוצמה,הגבוהים נותנים תחושה של מעט "קריספיות" וכוחניות מה.

יש סיכוי כי תחושה זו שאני כותב עליה יכולה לחלוף בעזרת שינוי כבלי אינטרקונקט, צריך פשוט לנסות.


קליפורניה, הופעה

הקטע הבא אותו הנחתי במגש ה-CD היה The Eagels-Hotel California.

מכיוון שאני זוכר היטב את ההופעה מדיסק ה- דיוידי, אני יכול לומר בודאות שסידור הבמה והתחושה בחדר, דומים עד זהים לאלו שמגיעים מדיסק ההופעה.
הרזולוציה מצוינת, תופי הטמטם מגיעים מאחור, כאשר הגיטרות - כל אחת בתורה נשמעות בגוון טיבעי וממלאות את החדר בתחושה נעימה . קולו של סולן הלהקה גלן פריי נשמע ברור וצלול ונותן את ההרגשה שהוא זה, שמנצח על כל החבורה.

EDGE G8 Amplifier

זמרת חמה ורומנטית

את הקול הנשי בסקירה זו תייצג הזמרת Laura Fygi בשיר Its Crazy.
קולה של הזמרת ממלא את החדר ועוטף אותו באוירה חמה ורומנטית, קולה העמוק והצרוד נשמע נעים ביותר ונותן את החשק להמשיך ולהאזין עוד ועוד.
הפסנתר ושאר הכלים שמלוים את Laura Fygi ,נשמעים גם הם נהדר. ניראה שהשילוב הזה, של מגבר ה- EDGE G8, ביחד עם החבורה של Laura Fygi, נשמע מתאים ומפרגן.

EDGE G8 Amplifier

סיכום


ה-G8 של EDGE הינו מגבר בעל יכולות טובות מאוד, השליטה שלו ברמקולים רמה והבמה מפוקסת בצורה טובה.


תכונה נוספת אותה אהבתי, היא היכולת להעביר את ההקלטה בצורה טובה ומפורטת גם בווליום נמוך. כל הקטעים להם האזנתי בווליום מקובל, נבדקו גם בווליום נמוך ולא התקבל הרושם כי משהו מתפספס. המגבר הזה ידע להיות רגוע ושליו ומתי צריך גם לתקוף בעוצמה.

ברגעים מסוימים, התקבלה תחושה כי ה- G8 מפגין כוחניות מה בתחום הגבוה ונותן הרגשה שחסר מעט "אוויר" למעלה, כאמור, אולי משחק בכבלים יכול לשנות את התוצאה במקרה הזה.

בנוסף, המגבר הינו בעל אופי מהיר, מדויק ואינו מפונק בדרישה לרגעי חימום קודם לתחילת האזנה.


היות וזו סקירה ראשונה שלי באתר, אני לא נכנס לעניין של ציונים וכד', אבל כן הייתי ממליץ לכל מי שחושב לרכוש מגבר בתחום המחיר של EDGE G8 ,לא לפסוח על האזנה ל- G8 לפני החלטה על רכישה.


מחיר: 35,000 ש"ח

אחריות: מאסטרו אודיו

ציוד מערכת הבדיקה

רמקולים:Epos es 25
קדם מגבר: Cary slp 50b משודרג.
נגן דיסקים: Linn Karik 3
אינטרקונקט: XLO רפרנס2
                 -Acoustic ZenWow
                 -Analysis Plus
כבל רמקול: Kimber 8TC bi w
כבלי חשמל: DNM
פטיפון: Nottingham,Ace Space.
זרוע: Ace Space
פונו: Aqua Vinyl
ראש: Grado sonata

נתוני המגבר

G8 Amplifier
מגבר הספק: 175 וואט לערוץ
Transformer Rating:    1 Kva
Total Capacitance:    60,000 uF per channel
Power Rating into 8 Ohms:    175 watts/channel
Output Impedance: 35 ohm
Input Impedance 30,000 ohms
Constant Current Capacity: 18 amps
Input Type: RCA
משקל יחידה: 24 ק"ג

מעבר לתגובות בפורום