אייפון 4 - הדור הרביעי של ה- iPhone

אביחי אפוטה
07-06-2010 19:47

מכשיר חדש עם יכולות HD, שיחות וידיאו, מסך בטכנולוגיה חדשה, סוללה ומצלמה משופרת. iPhone דור רביעי נחשף הערב רשמית, ונראה שמישהו הרס לסטיב ג'ובס את ההפתעה.


אחרי סאגת האבטיפוס שנחשף לראשונה בבלוג הטכנולוגיה Gizmodo לפני כחודשיים, הגיע הקץ לשמועות, לתמונות המודלפות ולספקולציות המרובות. כהרגלו ובאקט שהפך למיתוס, עלה הערב (20:00, שעון ישראל) מנכ"ל אפל, סטיב ג'ובס, על הבמה בכנס המפתחים השנתי של החברה - WWDC 2010, והציג את הדור החדש לסלולארי המהפכני של החברה.
 
iphone 4 

נעים מאוד להכיר, IPhone 4

היו שציפו להפתעה ברגע האחרון. היו שאמרו שזהו הכול מהלך מתוחכם ומחושב מראש לצרכי יח"צ מטורפים. בסופו של דבר נדמה כי אלמנט ההפתעה של ג'ובס, הידוע ביכולותיו המופלאים להפתיע, נלקח ממנו. חד משמעית -  המכשיר שהחזיק העורך של Gizmodo לפני כחודשיים, זה המכשיר שקיבלנו היום. גימור זכוכית גם מלפנים וגם מאחור. עובי של 9.3 מילימטרים. מצד שמאל כפתורי עוצמת השמע, וכפתור ה- Mute. בחזית ישנה מצלמה קדמית לשיחות ווידיאו ובצד השני מגש MicroSim. המצלמה האחורית משודרגת ל- 5 מגה פיקסלים, מקבלת זום דיגיטלי עד פי 5 ופלאש LED. השדרוג המשמעותי מגיע דווקא ביכולות הווידיאו של ה- IPhone 4 עם צילום HD באיכות של 720P ב- 30FPS שבמהלכו, מנורת ה- LED יכולה להישאר דלוקה.
 
 iphone 4
  
פיצ'ר חדש (שיינתן לרכישה בתשלום של 4.99 דולר) לעריכת הווידיאו ב- IPhone הוא ה- IMovie המוכר מה- Mac OS.
 
iphone 4 
 
בנוסף ישנה כניסת האוזניות (3.5 מילימטר) ומיקרופון נוסף לביטול רעשי רקע. המסגרת של המכשיר כולו עשויה מתכת והיא משמשת כאנטנה של המכשיר, גם לרשת הסלולארית וגם לרכיב ה- WiFi וה- Bluetooth. המסך של המכשיר שודרג גם הוא והפך למסך High-End שנקרא Retina. פי 4 יותר חד מהדור הקודם עם 326 PPi. גודל המסך נשאר זהה, 3.5 אינצ' ברזולוציה של 960X640. יחד עם כל אלו ישנם גם ג'ירוסקופ ומד תאוצה מובנים במכשיר.
 
iphone 4 
 
iphone 4
 
iphone 4 
 
מה שמניע את הדור הרביעי הוא המעבד שאפל מייצרת, ה- A4. הסוללה גדולה יותר וביחד עם המעבד החדש ה- IPhone 4 זוכה ל- 40% יותר זמן סוללה בשיחה. בסך-הכול 7 שעות זמן שיחה, 6 שעות של גלישה ב- 3G, 10 שעות של גלישה ב- WiFi, 10 שעות של צפייה בווידיאו ו- 300 שעות של זמן המתנה. גם שיחות ווידיאו יש ב- IPhone החדש, והפונקציה הזו נקראת Face Time. עד לסוף 2010 האופציה הזו תתאפשר אך ורק באמצעות חיבור WiFi זמין ורק בין שני מכשירי  IPhone 4.
 
iphone 4 
 
iphone 4 

מחירים וזמני הגעה

מחירם של המכשירים זהים למה שאנחנו מכירים היום: 199 דולר לגרסת 16 גיגה, 299 דולר ל- 32 גיגה (בחוזה לשנתיים בחברת At&t. לא תהיה גרסת 64 גיגה, כנראה בגלל חוסר מקום פנוי בקרבי המכשיר. יגיע בצבעים של שחור ולבן. הדור הקודם, 3Gs, יתומחר ב- 99 דולר. ההשקה הראשונית תתרחש ב- 24 לחודש (יוני), בארה"ב, צרפת, גרמניה, יפן ואנגליה. 24 מדינות נוספות עד ה-8 באוגוסט ועוד 40 מדינות נוספות עד ספטמבר. כצפוי, השם של ישראל לא נצפה במתחם האירוע.
 
iphone 4
 
iphone 4 
 
מערכת ההפעלה

מערכת ההפעלה של ה- IPhone קיבלה שדרוג קטן לשמה ומעתה היא תקרא iOS 4. לפי ההסבר של ג'ובס הסיבה לכך היא שמערכת ההפעלה הזו היא מנת חלקם גם של מכשירי ה- IPad וה- IPod. המערכת החדשה תהיה זמינה להורדה כבר ב- 21 ליוני. המכשירים שיקבלו אותה הם כמובן ה- 3Gs וה- 3G (ללא חלק מהפונקציות), וכן גם ה- IPod Touch.
 
iphone 4 
 
גם אפליקציית ה- IBooks ממכשיר ה- IPad תגיע עם iOS 4 החדשה, כולל קניית ספרים והורדה שלהם ישירות למכשיר. הורדה של ספר באחד המכשירים (IPhone/IPad/IPod Touch) תיחשב כקנייה אחת והספר יהיה זמין בכל שלושת המכשירים. בגזרת מנועי החיפוש ישנה תוספת מעניינת - מנוע החיפוש של מיקרוסופט, Bing, מגיע כחלק אינטגראלי ממערכת ההפעלה החדשה, אך המנוע של Google יישאר מנוע ברירת המחדל. ג'ובס מוסיף שעל-פי מחקרים שנעשו המכשיר של אפל תופס כ- 28% מנתח השוק בארה"ב ברבעון הראשון של 2010. האנדרואיד בהשוואה אליו עומד על כ- 9%.
 
 
iphone 4 
 
iAd

הסיבה להקמת פלטפורמת הפרסומות החדשה היא בכדי לאפשר למפתחים להמשיך לייצר אפליקציות חינמיות ובעלות נמוכה. במהלך הפרזנטציה הדגים ג'ובס חלק מהאפשרויות השונות של שירות הפרסומות החדש. השירות החדש יושק ב- 1 ביולי, ועל-פי ג'ובס ההכנסה הצפויה לאפל ממכירת פרסומות במחצית השנייה של 2010 תגיע ל- 60 מיליון דולר, מה שמאפשר לו להכריז כי במהלך המחצית הזו, כ- 48% מהפרסומות במכשירים סלולאריים יהיו שייכות ל- iAd.

ה- IPad

אי אפשר שלא לאפשר לסטיב ג'ובס לדבר על הבמה ולא להזכיר את מחשב הלוח של החברה. כפי שפורסם לפני מספר שבועות יותר מ- 2 מיליון מכשירי IPad נמכרו מיום ההשקה. על-פי החישוב של אפל, כל 3 שניות נמכר מכשיר IPad. נכון להיום ה- IPad נמכר ב-10 מדינות והוא יושק בעוד 19 מדינות עד סוף חודש יולי. גם כאן אף אחד לא איתר את שמה של ישראל באזור. בנוסף, אפליקציית הספרים של ה- IPad, IBooks, תקבל מספר עדכונים כגון אפשרות להדבקת פתקים על הספר, וכפתור "Bookmarks" בפינה הימנית העליונה. החידוש המרכזי באפליקציה הוא היכולת לקרוא קבצי PDF.

ה- App Store

בשבוע שעבר נחצה קו 5 מיליארד ההורדות מחנות האפליקציות. החנות מכילה מעל ל- 225,000 אפליקציות נכון להיום, כאשר 95% מהאפליקציות שמגיעות לחנות מאושרות בתוך 7 ימים. לפי דבריו של ג'ובס, ישנן 3 סיבות עיקריות מדוע אפליקציה נדחית על-ידי אפל: הסיבה הראשונה היא שהאפליקציה לא עושה את מה שהמפתח שלה טוען שהיא אמורה לעשות, השנייה שהיא עושה שימוש בנתונים פנימיים של מערכת ההפעלה (Privet API), ואם מערכת ההפעלה עוברת שינויים (על-יד אפל) אז האפליקציה לא שימושית יותר. והסיבה השלישית היא שהאפליקציות הללו פשוט קורסות כי הן לא מתוכנתות היטב.  

בהמשך עלה על הבמה מנכ"ל Netflix והכריז כי האפליקציה המובילה ל- IPad תגיע גם ל- IPhone  במהלך הקיץ.
 
iphone 4 
 
אחריו עולה לבמה מנכ"ל חברת המשחקים Zynga ומבשר לכולם שהמשחק הפופולארי מהפייסבוק, Farm-Ville, מגיע גם הוא למכשיר ה- IPhone בתוספת התראות בדחיפה כדי שתוכלו לדעת מתי לקצור את היבולים מהחווה שלכם. המשחק יהיה זמין להורדה עד סוף חודש יוני. 
 
iphone 4 

מעבר לתגובות בפורום