LG מציגה מסכי LED LCD 3D בישראל

ליאור קורן
01-06-2010 06:00

חברת LG מציגה בישראל שני דגמי LCD תומכי תלת מימד המבוססים על טכנולוגיית LED, אלו הם דגמי LX9500 ו- LX6500 שמובילים את קו המסכים החדש של החברה בישראל, עם חיבור אינטרנט, ניגון קבצי מדיה ויכולות נוספות.


LG מציגה את דגמי ה- LCD החדשים בישראל, הבכיר מבינהם הינו דגם LX9500 שכולל תאורת LED מלאה (Full LED) בגוף מסך דק (כ-3 ס"מ), עם תמיכה בתלת מימד, מנגנון החלקת תנועה 400Hz, חיבור אינטרנט, תמיכה בניגון קבצי MKV ואפשרות לחיבור אלחוטי דרך מתאם אופציונלי.

תלת מימד - המהפיכה הבאה?

יוסי סרודי, נשיא קבוצת ח.י. – יבואנית LG לארץ, פתח את האירוע במילים: "יש לי הרגשה שזוהי המהפיכה הבאה", "אנשים שהתנסו ב- 3D, קשה יהיה להם לחזור אחורה לטלויזיה קונבנציונלית".
נציג החברה הקוראנית, הצהיר על כוונת LG לתפוס כ- 30% מנתח השוק הצפוי של מסכי תלת מימד בשנת 2010, כאשר הוא מדבר על צפי עולמי של 3.8 מיליון טלויזיות 3D בשנת 2010 ו- 13 מיליון כבר בשנה שאחרי.

ארמן גורלי, מנהל מותג LG ב-ח.י., הציג את התלת מימד כמנוע החדש שיפיח רוח לוהטת במפרשי תחום הטלויזיות, אבל, זאת כתלות בעושר ומגוון התכנים שיוצעו לצרכנים.

LX9500
ספינת הדגל של LG בתחום זה הינה טלויזיית LED מדגם LX9500, זהו מסך דק, שעוביו בנקודה הדקה ביותר עומד על 2.2 ס"מ ואילו בנקודה העבה הינו 3.3 ס"מ, אך בניגוד לשאר המסכים הדקים בשוק שמגיעים עם תאורת EDGE LED, מכיל מסך זה תאורת FULL LED אחורית, עם מנגנון המכונה Spot Control ומכיל כ- 1,200 נורות LED ויכולת שליטה מקומית על עוצמת ההארה.
דגם זה מתהדר בניגודיות מוצהרת של 10 מיליון לאחד ובמנגנון החלקת תנועה 400Hz.

LG LED  LCD 3D INFINIA LX9500

סדרת LED LCD דקה

דגם ה- INFINIA LX9500 (מחיר 20,000 ש"ח לגודל 47"), הינו האח הגדול בסדרה של שלושה דגמים, מתחתיו ניתן למצוא את דגם LE8500 שהינו FULL LED אך ללא תמיכה ב- 3D ואת דגם LE5500 שמגיע עם תאורת EDGE LED.
שלושתם מגיעים בעיצוב Borderless שמציג חזית במקשה אחת ומסגרת דקה (ברוחב של 1.6 ס"מ).
דגם תלת המימד השני, הוא מבוסס טכנולוגיית EDGE LED ומחירו, לגודל 47" יעמוד על כ- 18,000 ש"ח.

LG LED LCD 3D INFINIA LX9500

פורמטי תלת מימד

דגם ה- LX9500 תומך בפורמטים המקובלים של תמונה מעל תמונה, תמונה בצד תמונה (שני אלו משתמשים בשידורי טלויזיה) ובפורמט ה"פריים עוקב" שנחשבת לאיכותית מכולם ומתוכננת להגיע בכותרי Blu-ray 3D כאשר אלו יתחילו להמכר.

LG LED LCD 3D INFINIA LX9500


צפיה ב- תלת מימד, מחייבת, כמובן, שימוש ב- משקפי תלת מימד אקטיביים.

LG LED LCD 3D INFINIA LX9500

משקפי תלת מימד

משקפי תלת מימד LG

המשקפיים של LG, מדגם AG-S100 הינם אקטיביים ובעלי סוללה נטענת דרך כבל USB.
מרחק הצפיה האפקטיבי שלהם מגיע עד ל- 7 מטרים, בזוית של עד 60 מעלות מהמסך, הם כוללים שני חיישני IR עבור קליטה משופרת וכאמור, ניתן להטעינם בעזרת כבל USB, הטעינה אורכת כשעה וחצי ולאחר מכן ניתן להשתמש בהם עבור כ- 40 שעות צפיה.

משקפי תלת מימד

אינטרנט ואלחוט

מסכי הטלויזיה החדשים של LG יגיעו עם כניסת USB שתאפשר לחבר התקני זיכרון חיצוניים ולנגן מהם קבצי וידאו, גם בפורמטי Divx HD / MKV ברזולוציית 1080p, כולל תמיכה בכתוביות SRT בעברית.
ניתן לחבר דיסקים חיצוניים (מפורמטים גם בשיטת NTFS) , כאשר התמיכה בפורמטי האודיו של הקבצים מוגבלת כרגע אל דולבי דיגיטל ותמיכה ב- DTS תגיע בשלב מאוחר יותר, דרך עדכון תוכנה (כך הובטח).

Netcast
בנוסף, חיבור רשת מובנה, יאפשר גישה לאתרים כמו יוטיוב, פיקסה ומזג אויר, ניתן לרכוש בעלות נוספת דונגל WiFi אלחוטי (490 ש"ח).
חיבור הרשת, תומך גם בפרוטוקול DLNA, מה שיאפשר לנגן קבצי מדיה מהמחשב למשל, או מטלפונים ונגנים ניידים בעל חיבור WiFi, התמיכה בכתוביות SRT לא קיימת דרך חיבור הרשת.

קופסת חיבורים אלחוטית
בנוסף, מהשנה, לקוחות שירצו להפטר מהכבלים בחיבור לטלויזיה, יוכלו לרכוש תיבת מדיה אלחוטית חיצונית (1,200 ש"ח), אליה יתחברו כל מקורות הוידאו הדרושים (ממיר YES / HOT, נגן בלוריי ועוד) והיא תשדר את התוכן באופן אלחוטי למסך, עד לטווח מקסימלי של 10 מטרים.

כיול תמונה
הדגמים החדשים יגיעו עם אשף כיול מסך שיסייע לצופה לכייל את התמונה, בפרמטרים עיקריים כגון, בהירות, ניגודיות, חדות, צבע ועוד, זאת מבלי להזדקק לשירותיו של איש כיול מקצועי ויקר.
כמובן, שאין הדבר מחליף כיול בעזרת ציוד יעודי, אך אשף הכיול יוכל לשפר את התמונה ביחס למצבים הקבועים מראש במסך.

שימושיות
את חוברת ההפעלה, ניתן יהיה למצוא בתוך תפריט המסך כאשר היא מוצגת באופן גרפי וברור, נציגי החברה הבטיחו כי המדריך יתורגם לעברית בחודשים הקרובים.
בנוסף, ניתן לצפות בנתונים בסיסיים של הטלויזיה, כגון מספר שעות צפיה שעבר המסך (חשוב למי שרוכש מסך משומש או מתצוגה למשל) וגם לבצע בדיקות תמונה וצליל בכדי לוודא האם במקרים של תקלות, טמונה הבעיה במסך עצמו או במקור שמחובר אליו.

כיול מסך LG LED LCD 3D INFINIA LX9500

סיכום

LG בחרה להתמקד באירוע בדגם הטופ של החברה - LX9500 ודרכו להציג את התכונות החדשות שיחלחלו בהדרגה אל שאר דגמי החברה.
הדגמת ה- 3D היתה קצרה למדי וסיפקה הצצה מהירה בלבד ואפילו ניתן לומר בלתי מספקת (כארבעה קטעי הדגמה), ניתן להרגיש את החוסר המשווע בשלב הזה בתכני תלת מימד מקוריים - יכולתה של התעשייה לספק מחסור זה בחודשים הקרובים, תשפיע רבות על עתידו של הפורמט הביתי החדש.  

LG LED LCD 3D INFINIA LX9500

מעבר לתגובות בפורום