אודיו דיגיטלי - סקירת תצוגות ופתרונות בתערוכת מינכן

Michael123
15-05-2010 19:30

מוזיקה ממחשב אינה נחשבת כבר למילה גסה - גם עבור אודיופילים, תערוכת מינכן הדגימה מגוון מקורות ופתרונות אודיו דיגיטלי והצביעה על העתיד.


תערוכת אודיו היי אנד בעיר מינכן שבגרמניה מציגה כל שנה את פסגת יצירות האודיו וגם מצהירה על מגמות עכשויות ועתידיות בתחום.
בשנים האחרונות, נושא ה- אודיו דיגיטלי הפך למרכזי יותר ויותר, גם השנה הוצג שלל מקורות אודיו מבוססי מחשב, תוכנות וגם סטרימרים.
מיכאל התרשם ותעד מקורות דיגיטליים בחדרי התערוכה השונים.


Munich High-End Audio

שוויץ
חברת Weiss Engineering השוויצרית מתמחה באודיו דיגיטלי אולפני וגם ביתי, היא הציגה מערכת מבוססת Apple iMac (בחדר של Hansen אם אינני טועה). ממיר חדש DAC202 חובר דרך IEEE1394 (Firewire). מחשב tablet חדש - Apple iPad  שימש כשלט עבר ה- iTunes  שהריץ תוכנות Amarra  ו-Saracon - (תוכנת upsampler).


Munich High-End Audio DAC

 
ישום iTunes נראה מדהים על iPad, נראה שהמכשיר הזה בנוי להיות שלט באופן טבעי, אני מתחיל לחשוב על אחד כזה עבור Squeezebox Server שלי...

Munich High-End Audio

 
חברת Weiss  מציעה מספר מוצרים נוספים לאודיו מחשב (ולא רק) כגון INT202 הממיר מכניסת  IEEE1394 ל-AES/EBU. זוהי אופציה טובה למי שיש לו כבר ממיר (DAC) איכותי.
 
Munich High-End Audio DAC

Olive
חברת Olive אמריקאית הוותיקה יחסית בתחום של אודיו דיגיטלי, הציגה מספר נגנים, כולל סטרימר אודיו החדש שלה 4HD, שמהווה שדרוג לדגם Opus 4 (עם ספקים ליניאריים, DAC חדש, תמיכה בפורמט 96kHz/24bit ויציאת HDMI למסך). המוצר שלOlive  יכול להוות פתרון טוב עבור מי שרוצה מערכת all-in-one , עם יכולת "ריפ" של דיסקים (CD) ואחסון פנימי. הסטאפ שניגן בפינה נשמע בהחלט טוב.

 
Munich High-End Audio Olive Audio

 
Munich High-End Audio Olive Audio

הדגמת Stereoplay 
הדגמה מעניינת בתערוכה הועברה ע"י הירחון הגרמני Stereoplay. במהלכה הושמעו ארבעה קטעים בשלושה רמקולים שונים – Dynaudio, Magico ו-Grand Utopia EM החדש. המקור כפי שאפשר כבר להבין היה סטרימר מבית LINN (דגם Klimax DS שמתומחר בצורה לא הגיונית, אבל עדיין מפיק צליל טוב מאוד) עם מארז אחסון משולב של RipNAS של חברת HFX.
דגם RipNAS הינו למעשה מחשב שקט לגמרי, המשלב יכולת אחסון מדיה וריפ – המרה של מדיות CD לקבצים מאוחסנים. אהבתי את הצליל של Focal שלטעמי היה פשוט מושלם (ואפשר לדרוש צליל שכזה בעבור המחיר שצויין) עם באס מדהים ואמיתי.
 
Munich High-End Audio RIPNAS


Munich High-End Audio

Naim Audio 
החברה האנגלית Naim הציגה שתי מערכות, אחת מבוססת סטרימר UnitiQute והשנייה - HDX מבוסס דיסק שקט בטכנולוגיה SSD. גם כאן, הצליל היה מצוין, אולי קצת כהה לטעמי, אבל אני מעדיף עודף באס מאשר מערכת צורחת ובהירה.
Naim מציעה גם שרת מוזיקה UnitiServe שמבטיח חיבור Bit Perfect ל-DAC חיצוני או UnitiQute למשל.
 
Munich High-End Audio Naim Audio


Munich High-End Audio Naim Audio

AudioNec 
אחד החדרים המרשימים בתערוכה היה של חברה צרפתית חדשה AudioNec. מעבר לרמקולים מעניינים שנשמעו ממש טוב, מקור המוזיקה היה מבוסס מחשב עם DAC בטכנולוגיה R2R - ladder DAC.
המחשב הריץ מערכת הפעלה Windows עם דרייברים שנכתבו עבורה ותוכנת Music Server שלמה.
 
Munich High-End Audio


Munich High-End Audio

 
המכשיר ניגן מספר דוגמאות של 2L - Lindberg וזה היה אכן מרשים. דבר פחות משמח בהדגמה היה מחיר המערכת, שמתחיל ב-10,000 אירו.

ממיר שלAntelope  בשם Zodiac+ הוצג בכמה חדרים.

Munich High-End Audio Zodiac+

T+A 
חברה גרמנית T+A הציגה מספר סטרימרים למוזיקה ומשולבים לסרטים. הצליל היה טוב מאוד כמו גם המבנה והשקעה בתכנון של המכשירים. נגן מוזיקה (סטרימר) – Music Player MKII – תומך ב-FLAC/WAV עד 96kHz/24bit (בעל DAC של 32bit SIGMA DELTA עם 8X OVERSAMPLING), מסוגל לקרוא קבצים מהרשת, USB או IPOD, כולל RS232. ניתן לשלוט על המכשיר מכל דפדפן אינטרנטי הודות לשרת WEB מובנה.
 
Munich High-End Audio DAC


Munich High-End Audio DAC

Trinnov 
חברת Trinnov  הצרפתיה הציגה מכשיר ל-Room Correction  "עבור אודיופילים" (מחשב על בסיס Atom למי שמתעניין). זכיתי לצפות בהדגמה של המערכת, שבאמת מצטיינת בפשטות הפעלה (יחסית לאותם חבילות קוד פתוח שאני מתעסק איתם).
המערכת מאפשרת עבודה בתחום תדרים רחב או רק בתחום הבאס (מה שעניין את רוב האודיופילים), ניתן להפעיל או לכבות תיקון פאזה על פי דרישה.

ניתן לעבוד עם מספר מיקרופונים לכיול (גם מסוגים שונים) במקביל, אפשר לבצע מדידות מרובות. אפשר לבנות גםtarget curve  על פי רצונו של המשתמש (RC לא חייב להיות FLAT, להיפך). כמובן, שאפשר גם לשלוט על עוצמת התיקון.
מערכת זו מגיעה עם DAC/ADC בעל SNR גבוהה של 118DB, אבל אפשר (ורצוי גם, לדעתי) לעבוד עם כניסות/יציאות דיגיטליות (שכוללות RCA או AES/EBU בגרסה המקצועית).
המכשיר יכול להגיע עם שלט שמאפשר בלחיצת כפתור לעבור בין מצבים שונים שמורים מראש (presets), כולל Bypass.
 
Munich High-End Audio

 
Munich High-End Audio


Munich High-End Audio Computer

AMHIFI
חדר מעניין נוסף (שהדגים תוצאת צליל איכותית, בדומה לשאר החדרים שכללו מקור אודיו מבוסס מחשב בתערוכה) היה של חברת AMIHIFI. מכשיר Purist HDR מגיע עם קירור פאסיבי (צלעות) במארז נמוך ומציע מגוון חיבוריBalanced המרמז כי הוא בנוי לאודיופילים שביננו.

 
Munich High-End Audio


Munich High-End Audio

Mudra 
עוד שרת מוזיקה מבית AcousticPlan בשם Mudra הציג צליל מעניין וגם תכנון מבוסס מנורות ומחשב במארז אחד. מחיר של 18,000 יורו נראה לי הזוי במקצת... בשרת זה משתמשים ב-DAC מסוג R2R, כונן של TEAC (לדעתי לא מדובר כאן על VRDS), שני דיסקים של 500GB  ב-RAID-1 מריץ LINUX. שלט צבעוני מבוסס מסך מגע בגודל 8.4".
 
Munich High-End Audio Mudra Music Server


Munich High-End Audio


חברה סינית בשם QAT הציגה שרת מוזיקה עם שלט. הצליל היה טוב, המחיר – פחות (כ-10,000 אירו).
 
Munich High-End Audio QAT

MAGICO 
חדר התצוגה של MAGICO היה מבוסס על מחשב עם מארז SILVERSTONE  רגיל וכרטיס של LYNX (לא בטוח 100% אבל כך זה נראה). למחשב היה מחובר DAC של EMM. הצליל היה קצת בהיר לטעמי, אבל בהחלט מצוין.
מג'יקו השתמשו בשעון אטומי חיצוני של Antelope.
 
Munich High-End Audio

 

Munich High-End Audio Magico


Munich High-End Audio


בחדר של TAD, המקור היה מחשב של DELL עם כרטיס של LYNX, מחובר דיגיטלית לכניסת XLR של נגן CD. המחשב הריץ תוכנת MediaMonkey (ודרייברים של LYNX כמובן).
 
Munich High-End Audio

 
Munich High-End Audio


בחדר של WLM השתמשו גם כן במחשב של APPLE שהריץ תוכנת AMARRA.
 
Munich High-End Audio AMARRA

 
Munich High-End Audio AMARRA

מעבר לתגובות בפורום