תחנת עגינה ל- אייפון, Onkyo DS-A3, ביקורת

אלי כרמי
12-05-2010 06:44

תחנת העגינה DS-A3 של ONKYO מאפשרת לחבר אייפוד או אייפון אל מערכת סטריאו או קולנוע ביתי, כך תוכלו לשמוע ולראות בגדול את תוכן המדיה שלכם, ביקורת.


בימים אלו, מכשירים כמו אייפוד או אייפון מכילים תוכן רב ומגוון של שירים, סרטים ותמונות.
סביר להניח כי תרצו לראות או לשמוע אותם בגדול במערכת הסלון, חדר השינה ואפילו בעבודה.
כאן מגיע לעזרה פתרון בדמות תחנת עגינה שמתחברת לרסיבר, טלויזיה או מערכת אודיו. חברת ONKYO מציעה את ה- DS-A3 בדיוק עבור שימוש שכזה, עם יכולת העברה של אות וידאו / אודיו למערכת תוך יכולת שליטה מרחוק וחיבור לחשמל עבור טעינת המכשיר.

תמיכה במכשיר iPhone

תחנת העגינה של אונקיו מגיעה בגימור בעל גוון שחור מבריק שמזכיר מאוד את האייפון, קשה לי להאמין כי מדובר בצרוף מקרים לא מתוכנן...
ה- DS-A3 מאפשרת עבודה גם עם דגמי האייפון האחרונים כולל G3 וה- GS3. ברגע החיבור, תופיע הודעה על המסך השואלת באם אתם מעוניינים לעבור למצב טיסה (מצב בו תקשורת האייפון כטלפון מנותקת), גם אם תחליטו להשאיר את הטלפון במצב רגיל הוא ימשיך לפעול ולנגן מתחנת העגינה ללא שום בעיה.

חיבורים

הפנל הקידמי הינו חלק ללא חיבורים, אך מתחת ללוגו נמצאת עינית קליטת אות השלט. בחלקו העליון של המכשיר ממוקם סלוט העגינה עבור אייפוד / אייפון, כאשר מניחים את המכשיר בעריסה, הוא נשען בזוית קלה לאחור. את הזוית זו ניתן לשנות ולהתאים עבור מבחר נגני / דגמי אייפוד השונים בעזרת סיבוב ושינוי מרחק המתאם האחורי.
מאחור, שם נמצאים רוב החיבורים ניתן למצוא את כניסת החשמל, יציאות אודיו ימין ושמאל, יציאות וידאו, חיבור ומתג למעבר למצב שליטה עבור מגברים / רסיברים מתוצרת ONKYO.

אם ברשותכם, לדוגמא, רסיבר קולנוע ביתי של ONKYO יהיה זה הגיוני לחבר את המכשיר איתו דרך הכבל המיוחד לכך ואת האודיו כמו כל חיבור אחר, אך גם אם ברשותכם מגבר / רסיבר מתוצרת מותג אחר לא אמורה להתעורר כל בעיה בחיבור עריסה זו.
כמו כן, ניתן לחבר את המכשיר גם אל מסך הטלוויזיה (וידאו) וגם אל כניסות האודיו של המסך, כך שתוכלו להאזין למוזיקה דרך רמקולים מובנים בטלויזיה.

Onkyo DS-A3 תחנת עגינה אייפון


שלט רחוק
השליטה על המכשיר מתבצעת דרך השלט המסופק או לחילופין דרך שלט רסיבר ה- ONKYO (באם קיים ברשותכם). השלט המסופק הינו קטן וקל יחסית, נוח להחזקה ביד ועם תגובת לחצנים סבירה.
סידור לחצני השלט דורש זמן הסתגלות, בגלל מבנה פחות נוח מהמקובל. זווית הפעלת השלט ומרחק ההפעלה הינם טובים, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות בעת השימוש.  

וידאו ותפריטים

כאשר עריסה זו מחוברת לטלוויזיה, יופיעו תפריטי שליטה על המסך, הם מוצגים עם גרפיקה בסיסית בלבד של טקסט לבן על רקע שחור.
התפריטים מאפשרים לבחור שירים מבוקשים או סרטים בעזרת מגוון דרכי חיפוש - לפי שם האומן, שם האלבום, סגנון מוזיקה, בדיוק כפי שניתן לעשות זאת באופן ישיר דרך צג ה- iPhone עצמו, רק שהגרפיקה הרבה פחות יפה לעין. כך שתצוגת התפריטים, למרות היותה שימושית היא מתגלה כמאכזבת במיוחד כאשר מדובר בשליטה על מכשיר שמתהדר בממשק משתמש הסקסי ביותר בשוק.

Onkyo DS-A3 תחנת עגינה אייפון


איכות העברת הוידאו לטלויזיה הינה טובה ומשמרת את האיכות המקורית של קובץ המדיה ששמור על הנגן, כמובן שלא מדובר כאן כלל באיכות וידאו HD, אך ניתן לראות סרטי SD, מצגת תמונות וקבצי וידאו מאתר YouTube.  במקרה של יוטיוב, הבחירה יכולה להעשות רק דרך ממשק האייפוד / אייפון ולא דרך שלט העריסה עצמה.

בדיקת איכות צליל

ה- DS-A3 מעביר את אות האודיו לרסיבר ללא המרות מיותרות, כך שאיכות הצליל מושפעת רבות מסוג ההגברה בה נשתמש ומאיכות ההקלטה או דחיסה של הקטע המנוגן.

בחרתי לחבר את ה 3A–DS אל מערכת סטריאו איכותית לצורך בדיקת איכות האודיו.

רכיבי המערכת הינם:

רמקולים Acoustic Zen Adagio
מגבר ModWrigth KWA 150
קדם מגבר Music First MKII
אינטרקונקטים Acoustic Zen Silver Reference
כבלי רמקול מתאמים אישית ע"י  Sigma Acoustic

כקטע לבדיקה בחרתי את ELLI של אבישי כהן מהדיסק CONTINUO

Onkyo DS-A3 תחנת עגינה אייפוןהניסיון הראשון של חיבור האייפון לעריסה, ביחד עם כבלי האודיו המסופקים (במקור עם המכשיר) הניב הפרדת הצלילים טובה כמו גם מיקום כלים כאשר הפסנתר נשמע מעט עמום, כך גם הקונטרבאס והמצילות שהוצגו חסרי אוויר.

ניסיון שני, הפעם ללא העריסה, אלא חיבור ישירות של האייפון משקע האוזניות דרך כבל יעודי לכך של Sigma Acoustic. המצילות קיבלו יותר אויר, הפסנתר נשמע גם הוא יותר קליל ונכון והקונטרבאס מוצג באופן מדוייק.

ניסיון שלישי, הפעם חיבור עריסה עם כבלי Acoustic Zen Silver Reference, במקום הכבלים שמגיעים עם המכשיר.  
כעת, המצילות מורגשות יותר, והטונליות של הפסנתר שונה והקונטרבאס מגיע עם יותר נפח, גם במת הצליל מתגלה כיותר גדולה.

מה למדתי מכך? שלחיבורים ורכיבי שאר המערכת יש השפעה גדולה על גוון הצליל - יותר מאשר לעריסה עצמה.

Onkyo DS-A3 תחנת עגינה אייפון

סיכום

תחנת עגינה זו של אונקיו, מדגם DS-A3 תאפשר לכם להציב בסלון את נגן המדיה האישי, זה יכול להיות אחד מדגמי אייפוד או אייפון של אפל.
היא מאפשרת לנגן מוזיקה, סרטים ולהציג תמונות דרך מערכת האודיו / וידאו תוך שהיא טוענת את סוללת הנגן ומציגה חזות אלגנטית שמשתלבת היטב בסלון המודרני.
חבל רק שחזות העריסה האלגנטית לא המשיכה גם אל ממשק המשתמש הפחות נוח לשימוש ולמסכי ההפעלה הפשוטים שנראים ששייכים לדור מכשירים קודם.

ציון:

מחיר: 1,099 ₪

אחריות: טופ אודיו

בעד: אפשרות הצגת תמונות סטילס, קבצי וידאו ומוזיקה ששמורים על iPod / iPhone, יכולת הטענת הנגן, תפרטי שליטה שמוצגים על מסך הטלוויזיה.

נגד: תפריטי טקסט פשוטים, נוחות הפעלה סבירה בלבד של השלט, מחיר לא זול.

מעבר לתגובות בפורום