מסך LCD LED הדק בעולם – JVC LT-32WX50, ביקורת

ליאור קורן
03-05-2010 08:30

מסך ה- LED LCD של JVC מתהדר, נכון להיום בתואר "מסך הטלויזיה הדק בעולם", הוא מגבה זאת גם באיכות תמונה טובה, אפשרויות כיול בלתי נגמרות ובאפקט ה- WOW. רק אל תשאלו על המחיר. ביקורת.


לא הרבה מסכי טלויזיה יכולים לקבל את התואר "הכי דק בעולם", למעשה רק אחד יכול להתהדר בו.
נכון להיום, זהו ה- JVC LT-32WX50 שמגיע בגודל מסך של 32 אינטש ועומק בן 7.8 מ"מ בלבד (הפרסומים בארץ מדברים על 6.4 מ"מ ואילו הפרסומים מחו"ל על 7.8 מ"מ, מדידה שלי בשטח נטתה לכיוון המספר הבינלאומי).

יש מחיר לצמצום מספר המילימטרים והוא לא זול, כמה לא זול? 20,000 שקלים חדשים בישראל, מה שהופך סקירה של מסך שכזה, בו כל אינטש עולה 625 ש"ח לכזו שאינה רלוונטית לקהל הרחב, אלא לפלח שוק מצומצם, דק למעשה כמו המסך עצמו...

ראשית, עצה לכל מי שכן יחליט לרכוש אותו: אל תציבו אותו בסלון ב-"תנוחה מסיונרית" המוכרת, כשהוא צמוד לקיר אחורי, משום שאז, במבט מלפנים, הוא יראה כמו מסך LCD רגיל וכך ילך לאיבוד יתרון העיצוב שלו.
תלו אותו על זוג כבלים דקיקים מהתקרה, או מקמו אותו במקום ממנו יוכלו לראות אותו גם מהצד ואז תוכלו לסחוט קראיות התפעלות מאורחי הבית ולהצדיק את מחיר הרכישה.

JVC LED LCD LT-32WX50

שחור דקיק

ואם כבר מדברים על העיצוב, כיצד נראה גימור ה- JVC הדקיק? מלפנים הכל שחור, כולל פאנל מבריק למחצה (שמתמודד בצורה טובה עם השתקפויות בחדר), עם פס רמקולים תחתון ורגלית שטוחה למראה שמותירה מרווח קטן מאוד מה שיוצר אפקט של גוף מסך שמתחיל למעשה כמעט מהקרקע עליה הוא מוצב.


מבט מהצד: השלויים הדקיקים מצופים כרום כסוף ובוהק שמתחבר אל גב שחור גם הוא. המספר 7.8 מ"מ אינו תקף לגבי כל המסך, למעשה הוא כולל את החלק שמתחיל בראשו של ה- LT-32WX50 ומגיע בערך אל אמצע המסך, שם נוספת מדרגה שמוסיפה עוד למספר כולל של 2.3 ס"מ, היא מכילה את מעגלי האלקטרוניקה, לחצני שליטה בצד ומספר חיבורים מצומצם.

ספק הכוח מופרד מגוף הטלויזיה, הוא גדול במימדיו וכבד, מומלץ להסתירו מהעין בכדי לשמור על אפקט העיצוב.

מגוון כניסות מצומצם
מגוון החיבורים כולל שתי כניסות HDMI 1.3, כניסת USB, סלוט לכרטיסי זיכרון SD עבור צפיה בתמונות ובנוסף, מספר מחברים קטנים אשר מסייעים בשמירה על הדקיקות (בדומה לשיטה בה נתקלנו בדגם C7000 של סמסונג), הם מגיעים עם מתאמים עבור כניסות PC (מכונה גם VGA), קומפוננט (משותף על מחבר ה- PC), כניסת RS-232 ו... זהו.


חיבורים JVC LED LCD LT-32WX50

השלט הרחוק, נוח למדי לתפעול (עם כי חלקו האחורי מעט מחליק לאחיזה), סידור הלחצנים הגיוני ויש אף ארבעה לחצני גישה ישירה לכניסות.

דק בזכות ה- LED

מסך ה- JVC מצליח להיות דק כל כך בזכות מנגנון תאורת ה- LED הפנימי, טכנולוגיה שהופכת בהדרגה לנפוצה יותר במסכי LCD.
מנגנון התאורה שמיושם כאן הינו מסוג EDGE LED, בו ממוקמות נורות התאורה הזעירות בשולי המסך (ולא בגב הפנל) וכך מאפשרות לצמצם שטח פנימי רב.

JVC LED LCD LT-32WX50

קדימה, לתמונה

התנסות עם דגמי מסכי LCD קודמים של JVC לימדה כי יצרן זה שם דגש מיוחד על כל נושא דיוק הצבע בתמונה ואפשרויות כיול שלו.
גם הדגם הנסקר אינו יוצא דופן, עם תפריט כיול תמונה שכולל רשימת פרמטרים שמשתרעת על פני שלושה עמודים וממנה יוצאים גם מספר רב של תתי תפריטים.
תפריט הכיול מתגלה כגן עדן עבור מכיילים, או גיהנום למי שפוחד מסיבוכיות... עבור משתמש שכזה, נמליץ לבחור באחד ממצבי התמונה קבועים מראש, יש מבחר של 10 כאלו...
JVC הכניסה לכאן למעשה שליטה על כמעט כל פרמטר בתמונה עליו ניתן לחשוב, החל מרמת שחור ופרטים בשחור וגווני אפור ושליטה על רמות בהירות ותאורה.

JVC LED LCD LT-32WX50 כיול תמונה


כיול צבע JVC LED LCD LT-32WX50ה"מכיילים" יוכלו לשלוט על פרמטרים כגון כיוון מדוייק של כל אחד מצבעי היסוד (כולל צהוב למשל), כמו גם גווני עור אנושי, שלל כיווני צבע נוספים – כולל מעבר בין פרופילי צבע (למשל Adobe RGB עבור צפיה בתמונות סטילס), כיוון גאמה מתקדם, ניגודיות דינמית ורמות שחור, עוצמת תאורת ה- LED ועוד.

שידורי המהפיכה הרגילים

שידורי טלויזיה רגילים מציגים תמונה טובה לעין, עם פשרה טובה בין החלקה של הרעשים שמגיעים בשידור המקורי לבין השראת פירוט מספק, לרוב מצליחה החלקת הרעשים להעלים חלק מהגרעיניות המקורית, כמו גם הריצוד והצבעים טובים ועזים למראה.
כמו כל מסך פלמזה או LCD, נצרך ה- JVC הנסקר לחבר את שני שדות השידור אל תמונה אחר (Deinterlacing), הוא עושה זאת באופן משביע רצון לרוב, אם כי לעיתים ניתן להבחין בתופעת "שיני מסור" בכתוביות הלבנות בתמונה.

נשות הטייסים - שידורי SD

מתיחת פנורמה
מסך זה מספק גם שלל מצבי מתיחת תמונה, כאשר המתאים מכולם עבור צפיה בתכני 4:3 הינה מצב "פנורמה" שחותך משולי התמונה העליונים והתחתונים, מעוות מעט בצדדים וכך מותח את התמונה על כל שטח המסך בתצורת 16:9.


שידורי מהפיכת ה- HD

מסכי 32" ברזולוציית Full HD נפוצים פחות במחוזותינו (אם כי גם המגמה כאן מראה על שינוי הדרגתי לרזולוציה הגבוהה), זה אולי לא מועיל במיוחד בשידורי SD אבל בהחלט לא מזיק בעת חיבור למחשב או בצפיה בסרטי HD 1080p.
וכך, גם ה- LT-32WX50EU מציג תמונה חדה מאוד ומפורטת.

המאפיין הבולט ביותר לעין הינו תצוגת הצבע התוססת, הצבעים זוהרים (אבל לא מלאכותיים) והתוצר הסופי מהנה מאוד לצפיה.

רמות השחור טובות מאוד, עם ניגודיות דינמית מוצהרת של 80,000:1, זה אולי נשמע פחות מרשים מאשר מספרי ה"מיליונים" עליהם מצהירים חלק מהיצרנים, אולם בפועל ה- JVC עומד בתחרות בכבוד, עם שחור משכנע (למרות שהוא לא מוחלט), פירוט טוב בחלקי התמונה הכהים וגם זויות צפייה מכובדות מהצד, שמצליחות לשמור על רמת ניגודיות משכנעת (אם כי זוית צפיה "עליונה" מעט פחות טובה – כאשר קמים מהספה, התמונה מבהירה במבט מלמעלה).

JVC LED LCD LT-32WX50


רמת הבהירות 400cdm גורמת לכך שבמצב ברירת המחדל בו מוגדרת התאורה האחורית (+20), התמונה בוהקת מדי ומאירה באור נגוהות את חלל החדר, מומלץ להוריד את עוצמת התאורה לאפס או אפילו פחות. במצב ה"מואר", ניתן להבחין גם בזליגת אור מארבע פינות המסך, מה שמצטמצם בהחלט בכיול תאורה נכון.

בדיקה במגוון חומרי בדיקה HD, הציגה שוב ושוב צבעים חיים ותוססים, חדות בולטת, עוצמת לבן בוהקת וגם שחור מכובד.


JVC LED LCD LT-32WX50
אודיו
פס הרמקולים התחתון (מופרד מגוף המסך עצמו) מספק איכות טובה של צליל סטריאו, במיוחד כאשר לוקחים בחשבון את גודל ועובי המסך.

סיכום

אם פורטים את המסך לחלקיו, אזי כל חלק נראה ומתפקד באופן מרשים, עם איכות תמונה טובה מאוד ועיצוב יחודי, אבל סך כל מחיר ה- JVC יקר מכל מסך קיים בגודל מקביל, יקר בהרבה, לכן הסתמכות על ניתוח פרמטרים כאלו ואחרים במפרט המסך כנראה לא תהיה חלק מהליך הקניה.
איך שלא תסובבו את זה, חישוב שלוקח את הפרמטרים של איכות התמונה / ביצועים ביחס למחיר יתקשה להסביר את העלות, אבל כאשר עוברים לערך של עיצוב - זה כבר משהו שקשה לכימות.
מי ש-"ידלק" על עיצוב המסך ויוכל להוציא את הכסף, הביקורת הזו כנראה תהיה פחות רלוונטית עבורו.

ובכל מקרה, מי שירכוש אותו יהנה מאיכות התמונה, מהעיצוב ומתגובות המבקרים ויוכל להתגאות בעובדה ש-"יש לו הכי דק".

ציון:

מחיר: 20,000 ש"ח
יבואן: חברת SG


בעד: עיצוב, איכות תמונה

נגד: מספר כניסות מצומצם, מ ח י ר

מעבר לתגובות בפורום