אייפון 4G / HD - האם זה הדור הרביעי של ה- iPhone?

אביחי אפוטה
19-04-2010 18:43

לא סתם עוד שמועה. בשעות האחרונות נחשפו תמונות רבות ומפורטות של מה שנראה כדור הרביעי של ה- iPhone.


באופן עקרוני איננו נוהגים לעסוק בשמועות כאלו ואחרות שמופיעות חדשות לבקרים ברשת, בטח ובטח כשמדובר על מוצרי אפל השונים. ברור וידוע שמנכ"ל אפל - סטיב ג'ובס, מנהיג יד קשה וקשוחה ביותר בכל הקשור לסודיות ופרטיות הפיתוחים בחברה ולכן בדרך כלל, הנטיה הינה להטיל ספק באמיתות הדלפות לכאורה, אמיתיות והגיוניות ככול שיראו.

בשבוע האחרון החלו, כרגיל, לצוץ שמועות בתוספת תמונות של מה שנראה כדור הרביעי למכשיר ה- iPhone המפורסם של 'אפל'. עד לרגע ההשקה הרשמית, שתתרחש ככול הנראה ב- 22 לחודש יוני, לא נדע מה יהיה שמו של הדור החדש למרות שברשת הוא כבר זכה לשם אייפון 4G או בחלק מהמקרים גם אייפון HD (בגלל יכולות HD שיהיו לו כביכול).

התמונות הראשונות התפרסמו באתר הגאדג'טים Engadget, וכאמור, היום התפרסמו באתר Gizmodo תמונות וסרטוני ווידיאו מפורטים בצורה מאוד מחשידה של המכשיר המדובר של השנה.
 
אייפון
 
אייפון
 
 
מהפכה עיצובית
 
נראה שבדור הבא ישנה "מיני מהפכה" עיצובית ל- IPhone, היות והוא כבר לא אותו המכשיר המעוצב כל-כך שהכרנו: המבנה שלו דומה יותר ללבנה ומזכיר יותר מכשירים ישנים יותר של סמסונג או LG. חלקו האחורי שטוח והוא נראה עבה יותר (למרות שבהשוואה ל- 3Gs הוא מעט דק יותר).
 
אייפון
 
כפתור ה- Home נשאר במקומו המדויק ולחזית נוספה מצלמה קדמית. כפתורי עוצמת השמע השתנו וכעת הם מופרדים ומעוגלים. מעליהם נמצא בורר מצב הרטט.
 
אייפון
 
אייפון
 
אייפון

בחלקו האחורי והשטוח של המכשיר ניתן לראות מצלמה אחורית במיקום הקבוע, ולידה רכיב פלאש כלשהו. בתחתית המכשיר נמצאות 2 יחידות רמקולים ובמרכז שקע הטעינה והסנכרון המוכר.
 
אייפון

בחלקו העליון נמצאת כניסת האוזניות וכן חריר קטן שמרמז אולי על מיקרופון נוסף למניעת רעשים. השינוי הבולט הנוסף הוא מגירת ה- SIM של ה- IPhone: זו עברה לצד ימין של המכשיר והיא, לטענת אלו המחזיקים במכשיר, תומכת בכרטיס Micro-Sim. נקודה שאולי מחזקת את האפשרות שזהו אכן המכשיר הבא של 'אפל', היות וגם מכשיר ה- IPad-3G שצפוי להיות מושק בחודש הבא יתמוך בפורמט זה של כרטיסי סים. 
 
אייפון
 
אייפון

מצד שני, מה שאולי מוסיף לספק בנוגע למכשיר הנ"ל זו העובדה שהמכסה האחורי שלו מתפרק בשביל לאפשר החלפת סוללה, כמו בכל מכשיר נורמאלי בשוק. נתון זה מעורר לא מעט שאלות היות וזה דבר שלא ממש מאפיין את קו המוצרים הזה של 'אפל'.
 
אייפון
 
התמונות הראשונות שהתפרסמו באתר Engadget
 
המכשיר האבוד? 
 
כמו כולם, גם אנחנו שואלים מדוע, אם כן, אי אפשר לראות את המכשיר בפעולה. כלומר לחזות בו מריץ את מערכת ההפעלה המוכרת של ה- אייפון (IPhone OS). לטענת האתר Gizmodo, לפני מספר חודשים דווח שחברת 'אפל' "איבדה" מכשיר ניסיוני של ה- IPhone, בעודו בפיתוח. המכשיר לא נמצא עד היום ויש המקשרים את המקרה הזה למכשיר שתמונותיו מפורסמות בכל פינה ברשת היום. הסיבה שבגללה לא ניתן להפעיל אותו, לטענתם, היא ש- 'אפל' הצליחה "לחסל" אותו מרחוק ובכך לא ניתן להפעיל אותו בשום דרך.

עוד טוענים ב- Gizmodo כי בנבירה בקרביי המכשיר התגלו לא מעט רכיבים אלקטרוניים מתוצרתה של חברת 'אפל' כגון שבבים שונים ומעבד. אך עדיין אין פרטים מדויקים על החומרה שמפעילה אותו. יחד עם זאת, הם טוענים שהסוללה גדולה יותר ב- 16% מהסוללה שנמצאת ב- 3Gs, וכי היא עובדת בהספק גבוה יותר, מה שכנראה יבטיח סוללה חזקה ברבה בדגם החדש.

כאמור, אנחנו בדרך-כלל לא עוסקים בשמועות. יכול מאוד להיות שזו אחת מהמתיחות הגדולות של הרשת בשנה האחרונה, ומצד שני, יכול מאוד להיות שברגעים אלו ממש, סטיב ג'ובס יושב ומורט את שערותיו על כך שבפעם הראשונה הצליחו להרוס לו את ההפתעה. ימים יגידו.
 
מקורות: Gizmodo, Engadget

מעבר לתגובות בפורום