משפחת מצלמות ה- PEN של אולימפוס מתרחבת

אביחי אפוטה וליאור קורן
18-04-2010 06:50

אולימפוס משיקה בישראל מצלמות חדשות מקולקציית 2010, בינהן דגמי PEN חדשים למשפחת ה- 4/3 וגם מצלמות קומפקטיות, סופר זום ומצלמה קשיחה במיוחד.


קו המצלמות החדש של אולימפוס הושק באופן רשמי בישראל על-ידי קבוצת אלודה, יבואנית המותג לארץ. באירוע נכחו גם נאצ'ו אביה, מנכ"ל אולימפוס אירופה ו- דומיניק פפנהיים, מנהל הסחר של המותג. שניהם הביעו את הערכתם לנתח שוק המצלמות שתופסת אולימפוס בישראל ואף הדגישו את חשיבות השוק הישראלי לחברה העולמית.

"השוק בישראל מוצלח ומועדף עלינו מאוד; כל מצלמה רביעית בישראל היא של אולימפוס" אמר אביה, והוסיף שזו הסיבה שחברת אולימפוס היא היחידה בעולם הצילום שכל מוצריה תומכים באופן מלא בשפה העברית.
 
אולימפוס
 מימין לשמאל: דומיניק פפנהיים, דוד אלון (מנכ"ל אלודה) ונאצ'ו אביה.
 
עיצוב רטרו

את עיקר תשומת הלב בליין המצלמות החדש של אולימפוס תופסת סדרת ה- PEN, שהושקה לראשונה לפני שנה. אלו הן מצלמות קומפקטיות במיוחד, בהתחשב בגודל החיישן הפנימי ואיכות הצילום שלהן, עיצוב הרטרו מהווה מחווה למצלמה הראשונה בסדרה שהושקה לפני עשרות שנים.

המיוחד בסדרת ה- PEN הוא שהמצלמות קלות מאוד לתפעול, בדומה ל- מצלמות כיס קומפקטיות, אך הן מציגות ביצועים ותוצאות ברמה של מצלמות D-SLR מתקדמות. חשוב להדגיש כי הן לא אמורות לקרוא תיגר על מצלמות ה- D-SLR המקצועיות, אלא לאפשר לקהל חדש של צלמים ליהנות מצילום איכותי ומקצועי, מבלי לקחת סמסטר לימודים בכדי ללמוד לתפעל מצלמת D-SLR מסורתית.

E-P2

זוהי הממשיכה של ה- E-P1 המוצלחת. היא כמעט זהה לה, אך מגיעה בגימור שחור, עם תוספת של כניסה למיקרופון חיצוני, עינית אלקטרונית חיצונית ומנגנון עקיבת פוקוס משופר (עבור צילום עצמים נעים). זוהי מצלמה באיכות SLR ועדשות מיקרו ארבעה שלישים, במארז קטן מימדים, המאפשר החלפת עדשות ונגישות גבוהה למגוון אביזרים. בנוסף, ה- E-P2 מצלמת ווידיאו באיכות 720p בקצב 30fps, בפורמט AVI.
 
Olympus E-P2
 
אולימפוס
מחירים:
מגיע בצבע שחור. מחיר: גוף עם עינית VF-2 – 5,999 שקל: קיט עם עדשת 14-42 ועינית VF-2– 6,499 שקל; גוף עם עדשת Pancake ועינית VF-2 – 6,999 שקל.

E-PL1

זה הדגם שלדעתנו מביא בשורה יותר מעניינת מה- E-P2. ה- E-PL1 מגיע בגוף קטן וקל יותר בהשוואה ל- E-P1, הוא כולל גם פלאש פנימי ש"קופץ" החוצה מהגוף ("Pop Up") בעת הצורך. בנוסף, נוספה אפשרות לשליטה אלחוטית על פלאש חיצוני ותוספת של פילטרים אומנותיים (Gentle Sepia ועוד).
 
אולימפוס e-pl1
מחירים:
מגיע בצבעי שחור, שמפניה, לבן ואדום. מחיר: גוף בלבד- 3,599 שקל; קיט עם עדשת 14-42 – 3,999 שקל; קיט עם עדשת 14-42 ומתאם לעדשות ארבעה שלישים פלוס עדשת 40-150 – 4,999 שקל.


מול האח הגדול

יתרונות האחים הגדולים יותר – E-P1 או E-P2 מול ה- E-PL1 הינם גוף מתכתי, שתי חוגות שליטה וגם מסך LCD מעט גדול יותר.

בדומה להם, גם E-PL1 החדש כולל מגנון ייצוב רעידות מובנה כמו גם מנגנון נגד אבק, רזולוציית צילום של 12.3 מגה פיקסל, צילום וידאו 720p, מנגנון זיהוי פרצופים, כאמור, בגוף קטן יותר ובתוספת פלאש מובנה.
על פניו, נראה כי הדגם החדש יקל על חובבי צילום, שמשתמשים במצלמות קומפקטיות, לעבור לדגם הכולל חיישן איכותי יותר וזאת מבלי לשלם מחיר של גוף גדול וכבד במידה מוחשית.

עדשות חדשות

אולימפוס השיקה גם שתי עדשות חדשות לסדרת ה- PEN, הראשונה הינה עדשת זום בעלת טווח שימושי מאוד – 14-150mm F4.0-5.6, במונחי פילם 35 מ"מ מדובר על טווח של 28-300mm מה שאמור לספק כמעט את כל צרכיו של חובב הצילום הממוצע.
 
אולימפוס
 
העדשה השניה הינה עדשת זום רחבה – 9-18mm F4.0-5.6.
 
אולימפוס
עדשות של כולם
הוצג גם מתאם חדש MMF-2 שיאפשר לחבר מגוון רחב מאוד של עדשות ממגוון המותגים. כשנשאל נאצ'ו אביה על פשר המהלך הזה שיאפשר למשתמשים לרכוש ולהתאים עדשות של מותגים שונים (מה שעלול לגרום לירידה במכירות של עדשות החברה), הוא הסביר שהמטרה היא לבוא לקראת הלקוחות: "אנחנו מאפשרים ללקוחות שלנו בחירה חופשית. לתת להם לבחור את מה שמתאים להם בדיוק, מבלי להגביל אותם".
 
 
מצלמות קשוחות

עוד הוצגו דגמים חדשים למצלמות "השטח" העמידות והקשוחות, סדרת ה- Tough. מצלמות חסינות למים עד לעומק של 10 מטרים, בנויות לעמוד בגבורה בזעזועים מנפילות מגובה של עד 2 מטרים וגם בטמפרטורות לא רגילות.
 
אולימפוס

בנוסף, אולימפוס היא היחידה בעולם להציג מצלמה קומפקטית עם זום אופטי של עד X30, במצלמות שזכו לכינוי "אולטרה זום, ( SP-800UZ ו- SP-600UZ).
 
אולימפוס

מעבר לתגובות בפורום