טושיבה – השקת טלויזיות חדשות ומקושרות, לשתף את המחשב בקלות

ליאור קורן, ברצלונה
16-04-2010 07:00

טושיבה מקשרת את מכשירי המולטימדיה בבית – טלויזיות, מחשבים וגם טאבלט חדש, החברה מציגה פתרונות חדשים שיאפשרו למשתמש לצפות בסרטים, תמונות ועוד מכל מחשב ובכל מסך טלויזיה במהירות ובפשטות, דיווח מכנס החברה בברצלונה.


לשתף, אבל בקלות

בשנתיים האחרונות, מדברים רבות על תחילת עידן חדש בו סוף סוף נזכה לראות מחשבים וטלויזיות שמתקשרים בינהם באופן הדוק.

ניצני השינוי כבר החלו להופיע, אבל, כל ענין חיבור המחשב לטלויזיה נשאר עדיין נחלתם של משתמשים מתקדמים בעיקר - אלו שמבינים יותר במחשבים ויש להם את הסבלנות או הניסיון לעסוק במטלה זו.

אין ספק כי בעקבות הקפיצה בכמות השימוש בקבצי מדיה דיגיטליים (תמונות ממצלמת סטילס, קבצי אודיו, סרטי וידאו ממצלמה או מקורות אחרים) עלתה גם הדרישה לחלוק תוכן זה ולצפות בו ממקומות שונים בבית או אף מחוצה לו.

מסקר שערכה חברת טושיבה, עולה כי כ-50% מכלל המשתמשים, משתפים כיום תכנים באופן כזה או אחר בין מכשירי מדיה שונים, כמו טלפונים למשל, אך כאמור, מורכבות תהליך השיתוף, מונעת מרבים מהם להנות מהיכולות החדשות גם בבית - מול הטלויזיה. על פי טענת נציגי החברה, שישה מתוך שבעה משתמשים, מתלהבים מהאפשרות לשתף, אבל, בתנאי שזה יתבצע  בלחיצת כפתור ודרך אלחוט (מבלי הצורך בפריסה והתקנה של תשתית כבלי רשת בבית).

המחשב האישי ממשיך לשמש מקור האחסון העיקרי למדיה הדיגיטלית, רוב התוכן מועבר ונשמר על כוננים קשיחים במחשב, לכן חשוב לפשט את תהליך החיבור שלו לאמצעי הקרנת המדיה השונים.

עתה, לאחר שהושקה מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט – Windows 7, בה הוכללו תכונות חדשות המקלות ומפשטות את שיתוף המדיה ברשת, נפתחה אפשרות פז שתאפשר לחבר בקלות יתרה את הטלויזיות בסלון אל המחשב שנמצא בחדר העבודה.

Toshiba Web LCD LED TV
Push 2 TV  - לצפות בתוכן המחשב על גבי הטלויזיה בעזרת חיבור אלחוטי

DLNA – שיתוף מדיה בין מכשירים

המונח DLNA מתחיל להופיע במפרטים טכניים של מכשירים שונים, למי שאינו יודע עדיין, זהו שמו של תקן רשת שמאפשר למכשירים שונים לשתף בינהם קבצי מדיה ולהזרימם ממכשיר אחד לשני, השיתוף יכול להתבצע בין טלויזיות, מחשבים שולחנים / ניידים, מכשירי טלפון / נגני מולטימדיה ועוד.

בעבר, בכדי לאפשר למחשב הביתי להזרים מדיה דרך הרשת, היה צורך בהתקנה של תוכנות מדיה סרבר (תומכות DLNA או התקן הקודם UP&P) וביצוע הגדרות שונות, הכנסת תמיכה טבעית ב- DLNA אל Windows 7 חסכה מהמשתמשים את הצורך בהתקנת תוכנות חיצוניות וצלילה אל תוך הגדרות.

שיתוף בפשטות
על מנת לנגן פריט מדיה מהמחשב  ולשלוח אותו לטלויזיה תומכת למשל, איך צורך בהפעלה כלשהיא של תוכנה יעודית, כל שצריך לעשות הוא להכנס לתיקיות המדיה של Windows 7 (כמו Videos או Music למשל), לסמן את הקובץ המבוקש, לבחור ב- Play TO REGZA TV ואותו פריט מדיה (קובץ אודיו, תמונה או וידאו) מתחיל להתנגן מיד על מסך הטלויזיה (הטלויזיה עוברת באופן אוטומטי מהערוץ בו צופים אל התוכן המוזרם).
בשיטה זו, התמיכה בפורמטי קבצים שונים תלויה בזו של ה- Windows 7, כלומר, לדוגמא, פורמט MKV לא נתמך כרגע.

טושיבה לא תהיה היחידה להציג יכולות כאלו, אולם היא הראשונה לקבל את התו / לוגו "תואם Windows 7" מה שחייב את החברה לשלוח כל דגם טלויזיה לבדיקה אצל מיקרוסופט בכדי לקבל את האישור לשאת לוגו זה.


Toshiba WiFi Dongle
דונגל WiFi USB של טושיבה


שיתוף דרך האויר

טושיבה הציגה מספר פתרונות חדשים לשיתוף המדיה המשתלבים בין תמיכה ב- DLNA וחיבור רשת חוטי או אלחוטי.

הראשון מהם היה כאמור, הכללת תמיכה טבעית של מסכי הטלויזיה בניגון מדיה בחיבור אל Windows 7.

החברה הטמיעה חיבור אלחוטי או הכנה אליו ברבות מהסדרות החדשות, שלוש סדרות האמצע (החל מסדרת RV733 ומעלה) מגיעות עם הכנה לאלחוט ודורשות רכישת דונגל WiFi USB  (תקן 802.11n) יעודי של טושיבה, הסדרות הגבוהות יותר מגיעות עם חיבור אלחוטי מובנה.
באירוע, הדגימה החברה את תהליך החיבור שהוא קל ומהיר למדי, לצורך החיבור למחשב, יש צורך בראוטר רשת אלחוטי (קיים כבר בבתים רבים) והגדרה מהירה בטלויזיה.

מלבד יכולת זו, הדגמים עם חיבור האינטרנט, מגיעים גם עם קישוריות מובנית לאתר יוטיוב שכוללת אפשרות צפיה בסרטונים באיכות HD, בדורות הבאים, תפתח האפשרות לגלישה באתרים נוספים.

ומה קורה אם יש בבית מספר מסכי טלויזיה ומחשב יחיד?

טאבלט Toshiba JournE Touch

מחשב הלוח החדש אותו הציגה טושיבה לראשונה, מגיע עם מסך LED LCD בגודל 7", הוא יכול לשמש כשלט רחוק עבור ניהול המדיה בבית ובנוסף, גם לאחסן עליו קבצי מדיה (עם זיכרון פנימי בגודל 2GB או כרטיסי זיכרון SD).

בעזרת ה- JournE, ניתן לבחור את המקור ממנו ינוגנו הסרטים ("מחשב בחדר עבודה", או "מחשב בחדר ילדים") וגם לאן ישלחו הסרטים: המחשב בחדר העבודה יכול לשלוח סרט וידאו אחד לצפיה בטלויזיה בסלון וסרט וידאו שני (אחר) לטלויזיה בחדר השינה, כאשר הכל מתבצע דרך הראוטר האלחוטי.
אין חובה לשלוח את הסרט דווקא לטלויזיה, ניתן לשלוח אותו גם לצפיה במחשב נייד ברשת, או לטאבלט של טושיבה, למעשה לכל מכשיר תומך DLNA שמחובר ברשת הביתית.

Toshiba JournE Touch Tablet


ה- JournE Touch משמש גם כמחשב לוח לכל דבר, עם תמיכה בהתקנת אפליקציות מהחנות של טושיבה, קריאת ספרים אלקטרוניים, גלישה באינטרנט ועוד.
המחיר שלו יהיה נוח יחסית ויעמוד על כ- 200 אירו באירופה.

פתרונות קישוריות נוספים

טושיבה הדגימה באירוע שימוש בטכנולוגיית Intel Wireless Display Technology בה מחברים קופסת מתאם לטלויזיה דרך כניסת HDMI ומפעילים במחשב הנייד את אפליקציית Push 2 TV שמשדרת לטלויזיה דרך WiFi כל מה שמוצג על מסך המחשב.

בנוסף, כל המחשבים הניידים החדשים של טושיבה, מגיעים עם אפליקציית Toshiba Media Controller שמאפשרת גם היא לנגן קבצי מדיה ממקורות ומחשבים ברשת, אל מסכי טלויזיה בחדרי הבית השונים, זאת לפי בחירה.

המחשב נייד הופך למעשה למרכז המדיה ומאפשר להזרים תוכן מכל מחשב ברשת לכל טלויזיה תומכת.

Toshiba LED LCD TV


טלויזיות LCD חדשות

טושיבה הציגה באירוע את סדרות מסכי ה- LCD החדשים, שיגיעו לישראל מתוכן שלוש סדרות מבוססות LED.
החברה מרחיבה את היצע דגמי ה- LED והיא צופה שמכירות מסכים אלו יהוו 50% מהמחזור הרבעוני שלה באירופה כבר ברבעון האחרון של שנת 2010.

חלק מסדרות ה- LED הינן מבוססות טכנולוגיית EDGE LED (נורות ממוקמות במסגרת) – אלו הן סדרות SL733 / VL733 / WL743 ושתי סדרות כוללות תאורת LED מלאה, כאשר דגם העל CELL TV יכלול מנגנון FULL LED עם אפשרות עמעום תאורה מקומי בעזרת חלוקה של שטח המסך לכ- 512 אזורי תאורה שונים.

מסך ה- CELL TV המסקרן, לא נחשף עדיין באופן רשמי, השקתו תערך בחודשים הקרובים, זכינו לקבל טעימה נוספת ממנו (בחדר נפרד שלא היה פתוח לעיתונאים). במסך זה, ישנה יחידת רסיבר נפרדת שמכילה את מעבד ה- CELL בעל 8 ליבות (שמסוגל להמיר תכני 2D לתלת מימד בזמן אמת), כוננים קשיחים בנפח של שלושה טרהבייט (להקלטה) וטיונר המסוגל לשדר ולהקליט שמונה ערוצי טלויזיה בו זמנית. איכות שחור הרשימה גם הפעם, זכרנו אותה לטובה עוד מתערוכת CES, שם נחשף המסך לראשונה.

Toshiba CELL TV


תלת מימד

החברה תשיק שתי טלויזיות תלת מימד, האחת מדגם WL768 (מבוסס תאורת EDGE LED) והשניה הינה ה- CELL TV.
על פי מחקר שערכה טושיבה, כ- 64% מהנשאלים באירופה, הביאו נכונות לצפות בתכני 3D בבית, כאשר מתוך הנשאלים שראו כבר סרט תלת מימד בקולנוע, עלה אחוז התומכים ל- 76%.

טושיבה תעשה שימוש בטכנולוגיה המשלבת משקפי תלת מימד אקטיביים (בה בחרו גם סוני, סמסונג ופנסוניק).

- הכותב היה אורח חברת ניופאן, יבואנית טושיבה.

מעבר לתגובות בפורום