הדגמת בכורה לפרויקט Natal (קינקט) ו- XBOX בישראל

אביחי אפוטה
14-04-2010 23:15

אילן שפילינגר, סמנכ"ל חומרה וטכנולוגיה של קונסולת ה- XBOX במיקרוסופט, הדגים את הטכנולוגיה שכולם מחכים לה, בכנס Think Next הערב בת"א. איך היה? ציפינו ליותר.

מתוך שלל המיצגים והפיתוחים החדשים שהוצגו הערב בכנס המחקר והפיתוח של מיקרוסופט, פרויקט אחד עורר הרבה מאוד עניין וציפייה. הדגמה חיה של פיתוח הגיימינג והמדיה הבידורית המהפכני - "פרויקט נטאל" (Project Natal), שיושק לקראת סוף השנה.

 

נאטאל

אילן שפילינגר, סמנכ"ל חומרה ותוכנה של קונסולת ה- Xbox, מציג את Natal


למי שעדיין לא מכיר, "נאטאל" זהו שם הקוד עבור בקר המזהה בצורה חכמה את התנועה שנמצאת מולו. כחלק מקונסולת ה- XBOX של מיקרוסופט, הבקר החדש משחרר את השחקנים מכול בקר ייעודי אחר (ג'ויסטיק) שהתרגלו אליו עד כה. את המשחק משחקים באופן בו כל הגוף מעורב בצורה שמזכירה את ה- Wii של נינטנדו - רק בלי הצורך להחזיק שלטים בידיים. "נטאל זה שילוב של חומרה ותוכנה" אומר שפילינגר, "הייחודיות שלו היא בכך שהוא מזהה ועוקב אחר מבנה השלד במלואו"

נאטאל

רק הצצה

למרות שקונסולת ה- XBOX לא נמכרת בישראל באופן רשמי מסיבות של כדאיות ולוקאליזציה, ההדגמה של הטכנולוגיה הערב בכנס Think Next הייתה הראשונה מחוץ לגבולות ארה"ב. אולי בזכות העובדה שישנה מעורבות ישראלית מאוד גדולה בפיתוח בקר זיהוי התנועה של הקונסולה.

על אף הכבוד הגדול שנפל בחלקנו לחזות בפלא שנקרא "נטאל", ההתחלה הייתה קצת מקרטעת ונמשכה מאכזבת. מלבד דקות ארוכות שבהן סירב להתנגן כראוי סרטון ההדגמה המפורסם, ההדגמה עצמה הייתה לא יותר מאשר הדגמת הטכנולוגיה בצורה טהורה ודי יבשה.

נאטאל

נאטאל


על הבמה עלה זוג נסיינים שעמד מול הבקר של הקונסולה, כאשר על המסך המרכזי הוצגו הדמויות שלהן. לגופו של עניין ולזכותה של הטכנולוגיה זה נראה יפה מאוד וגם עובד בצורה מרשימה. במיוחד ברגע שבו שפילינגר "נכנס ויצא" מהפריים של הבקר והמחיש כיצד הטכנולוגיה יודעת לזהות יותר מאדם אחד שנמצא מולה.

נאטאל

אבל הציפייה האמיתית הייתה להדגמה אמיתית של "נטאל" בצורה שתמחיש את המוצר הסופי, כמו במשחקים, לדוגמא. כאמור, זה לא הגיע, ונשארנו עם שתי2 דקות של מסך ירוק ודמויות זזות.

מעבר לתגובות בפורום