בכיר ב- 'אדובי': Go Screw Yourself Apple

אביחי אפוטה
10-04-2010 02:07

לי ברימלו, מבכירי פלטפורמת ה- Flash של החברה מתבטא בחריפות כנגד 'אפל', לאור האיסור החדש שנוסף להסכם המפתחים שלה .

המלחמה בין חברת 'אפל' ל- Adobe קופצת כמה שלבים ומגיעה לפגיעה ממשית באחרונה. רק אתמול חשפה 'אפל' את העתיד של מערכת ההפעלה ל- IPhone וגם למכשיר ה- IPad החדש, OS 4.0, ובבדיקה מדוקדקת שעשו בבלוג הטכנולוגיה של הניו-יורק טיימס להסכם פיתוח האפליקציות בין המפתחים ל- 'אפל' - מתגלה איסור חדש ומאוד משמעותי עבור Adobe.

בסעיף 3.3.1 תחת הכותרת API's and Functionality בחוזה שמפתחים חייבים לחתום עליו במסגרת תכנית המפתחים של 'אפל', מפרטת החברה באילו שפות תכנות ניתן להשתמש בכדי לבנות ולכתוב אפליקציות למכשירי ה- IPhone וה- IPad. השפות המאושרות, ורק הן, אלו: Java, C, C++ ו- Objective C. השימוש בכל שפת תכנות אחרת - אסורה:
הסעיף 

המהלך הזה מגיע בתזמון מאוד מחשיד היות ו- Adobe אמורה בשבוע הבא לשחרר את שפת התכנות החדשה שלה, Flash Pro CS5, שבאופן מיוחד וספציפי הוכנסה בו האופציה לתרגם את התכנים הנכתבים ב- Flash כך שיתאימו לקוד המקורי של ה- IPhone OS. בצורה כזו מאפשרת Adobe למפתחי ה- Flash לקחת חלק בפיתוח האפליקציות הפורה של תעשיית ה- App Store בשפה שלהם.

כצפוי, המהלך האחרון של 'אפל' גורם ללא מעט כעס ותסכול אצל  Adobe, ולא רק בגלל חוסר התמיכה בתכני Flash ב- IPhone וב- IPad. בבלוג הפרטי של בכיר (או 'אוונגליסט') בפיתוח פלטפורמת ה- Flash ב- Adobe, לי ברימלו, התפרסם לפנות ערב סוג של מסר אישי כלפי 'אפל' שכותרתו היא "'אפל' סוטרת למפתחים בפרצוף":

"זהו מהלך מבהיל שאין לו שום הצדקה הגיונית חוץ מאשר להשתלט על מפתחים ויותר חשוב מכך, להשתמש במפתחים כחיילים במסע ההרס שלהם נגד אדובי..."

ברימלו אף טען שהמהלך הזה תוכנן בקפידה ובתזמון מדויק לקראת ההשקה של ה- CS5 בשבוע הבא, רק בשביל לפגוע בהכנסותיה של Adobe. השורה הזו נמחקה מהבלוג לאחר זמן מה בהוראה של הנהלת Adobe.

"לאדובי ואפל  הייתה מערכת יחסים ארוכה וטובה שבמהלכה כל אחת עזרה לשנייה להגיע להיכן שהיא נמצאת היום. העובדה שאפל תעשה צעד כל כך עוין ונתעב רק ממחישה את ההבדל בין שתי החברות... גם בעוד מיליון שנה אדובי לא היו עושים צעד שכזה"

בנימה יותר אישית הוסיף ברימלו שהוא יותר לעולם לא ישקיע ולו סנט אחד במוצרי 'אפל' החל מהיום ועד שלא תשתנה ההנהלה בחברת 'אפל', וסיים עם משהו שלא מעט אנשים היו רוצים לצרוח, אבל פשוט חוששים:

"אני אניח בצד לרגע את התפקיד שלי כנציג רשמי של 'אדובי' בשביל שאוכל להבהיר מה עובר לי בראש ברגע זה: Go Screw Yourself Apple" (באנגלית זה פשוט נשמע טוב יותר...)

 

מקור: New-york Times

ההודעה המקורית בבלוג של לי ברימלו בתאר של Adobe

מעבר לתגובות בפורום