שניים שהם ארבע: סקירת רמקולים Z323 למחשב של Logitech

אביחי אפוטה
07-04-2010 06:00

עם סט הרמקולים - Z323 מבטיחה לנו חברת לוג'יטק צליל שמתפשט בכל החדר באמצעות זוג רמקולים לוויינים ויחידת סאב-וופר נפרדת. ביקורת.


לוג'יטק היא אחת מהחברות היחידות שמסוגלות להציע שדרוג של כמעט כל רכיב היקפי של המחשב. אחד הרכיבים החשובים ביותר על שולחן העבודה מהווה סט רמקולים שצריך להיות איכותי, פשוט, מעוצב ומבלי לתפוס מקום רב.
לפחות בשלושה פרמטרים מתוך הארבעה מצאנו את ה- Z323 מצטיינים.

לוג'יטק

עיצוב עגול ונקי

מיד, לאר ששלפנו אותם מהקופסא ניתן לראות כי הם משתלבים בצורה מושלמת משני צידי המסך. העיצוב שלהם מתאפיין בקווים עגולים ונקיים עם הטייה כלפי מעלה, זאת בכדי לקבל זווית טובה יותר לכיוון הראש בשעה שיושבים מול המסך.

חזית הרמקולים הלווייניים מצופה בפלסטיק שחור מבריק שבמרכזו נמצא פורט "הנשימה" של הדרייברים (כן, יש יותר מאחד). מה שלא ברור הוא מדוע חסכו על שאר הגוף של הרמקול כאשר צבע בגימור זהה היה קצת יותר מתאים מאשר פלסטיק אפור/שחור משעמם.

לוג'יטק

יחידת באס מרשימה

יחידת הבאס של הסט מרשימה מאוד לטובה כאשר הדבר החיובי הראשון שאני בודק בסטים "יחסית" פשוטים למחשבים, זה האם יחידת הבאס היא אקטיבית או פאסיבית. במקרה של ה- Z323 יחידת הבאס היא אקטיבית (כוללת מגבר פנימי), דבר מאוד חשוב כאשר מייעדים לרמקולים האלו חיבור פשוט למחשב ועבודה לא מסובכת של כיווני אקולייזר וכד'. ברגע שניתן לשלוט באופן ידני ופשוט על עוצמת הבאס, זה פשוט נפלא.

בשונה מסטים סטנדרטיים של 2.1 ערוצים למחשב, במקרה של ה- Z323, יחידת הלוויין הימנית (שבה נמצאת גם חוגת ההפעלה/כיבוי) היא זו שמחוברת ישירות אל יציאת השמע של המחשב (חיבור 3.5 מ"מ), וממנה יוצא כבל עם חיבור דמוי יציאת VGA שמתחבר אל יחידת הבאס בהברגה. הלוויין השמאלי מתחבר ישירות אל יחידת הבאס באמצעות חיבור RCA - ויחידת הבאס כולה מתחברת אל שקע החשמל.

בגב יחידת הבאס ניתן למצוא את כניסת ה- D-SUB שמגיעה מהלוויין הימני, כניסת RCA מהובה עבור הלוויין השמאלי, כניסת AUX (זוג RCA) עבור מקור שמע נוסף וכן חוגת עוצמת הבאס. יחידת הבאס עצמה עשויה כולה תיבת עץ בעובי דפנות של בערך 2.5 סנטימטרים והדרייבר שיושב בתחתית היחידה הוא בקוטר של 10.2 סנטימטרים, בהספק של 18 וואט.

לוג'יטק


2 כפול 2...

המיוחד ב- Z323 הוא הדרייבר הנוסף שממוקם בגבו של כל רמקול לוויין. זה נראה כמו דבר תמוה וקצת מוזר כשמסתכלים על הרמקול, אבל ברגע שמחברים ומתחילים לנגן מוזיקה - מבינים את ההבדל. Logitech קוראים לזה All-around Sound והמטרה של הרמקולים האלו היא להישמע ברורים, נקיים וצלולים בכל מקום בחדר - גם כשאתם נמצאים מאחוריהם (במידה ועמדת המחשב שלכם לא צמודה לקיר).

אתם תתפלאו לשמוע (אני מאוד התפלאתי) עד כמה הם נשמעים טוב גם כשהם צמודים לקיר: החלל הריק שנמצא מאחורי המסך ובתווך שבינו לבין הקיר משמש כמעין תיבת תהודה שממקסמת את עוצמת השמע ומאפשרת צליל הרבה יותר "רחב" שבוקע מאזור המסך ולא רק ישירות מהאלמנטים עצמם. הדרייברים שנמצאים בלוויינים (גם מקדימה וגם מאחור) הם בקוטר של 5.1 סנטימטרים ובעוצמה של 6 וואט כל אחד.

לוג'יטק


בדיקת שמיעה

הדבר הראשון שעושים גיימרים בבואם לבדוק סט רמקולים למחשב זה אתגר משחקי מחשב. אז הלכנו רחוק כמה שאפשר עם Battlefield: Bad Company 2. מי שמכיר את המשחק יודע שיש בו הכול מהכול, ובעיקר המון פיצוצים. ובכן, כבר בהפעלה הראשונה היה צורך מיידי בהנמכת הווליום כיוון של- Z323 יש המון עוצמה, בלי קשר לעוצמה הכללית במחשב.

הדבר העיקרי ששמים אליו לב במהלך משחק הוא העובדה שכאשר נמצאים במצבים שקטים יחסית כמו דיבור בקשר, או הליכה בתוך סבך היער - הסאונד מאוד ממוקד ומגיע ישירות לאוזניים מהרמקולים עצמם. ברגע שהעניינים מתלהטים ומתחילים לפרוק תחמושת, התחושה היא שהצליל מתעצם מאוד ומקבל הרבה נפח בחלל החדר בכלל ובעמדת המחשב בפרט. הודות ליחידת הסאב-וופר האקטיבית, ניתן לכוון בצורה כמעט אופטימאלית את עוצמת הבאס שמרעידה היטב את השולחן, אף שהיא מונחת על הרצפה.

לוג'יטק

בכל הקשור למוזיקה, לי יש מעט סלידה מהאזנה למוזיקה במצב כזה של ישיבה על המחשב, אבל גם כאן ה- Z323 עושים עבודה טובה מאוד, גם כרמקולים עבור מוזיקת רקע בחדר. הצליל נשמע מאוד מפורט ועשיר וכפי שנאמר בפסקה הקודמת, לא חסרה גם עוצמה.

סיכום

בהשוואה לסט רמקולים 2.1 סטנדרטי, ה- Z323 הם בהחלט שדרוג מאוד משמעותי עבור עמדת המחשב שלכם. בדרך-כלל ה- "גיימרים" שבניכם יעדיפו להצטייד בסט של 5.1 ערוצים שישדרג את עמדת המחשב שלהם גם לקולנוע ביתי קטן.

אבל תמורת המחיר וקלות ההתקנה וההפעלה שנדרשים עבור ה- Z323 - הם בהחלט יכולים להוות בחירה נכונה וחכמה.

ציון:


מחיר: 349 ש"ח

אחריות: מעתק

מעבר לתגובות בפורום