יצרניות LCD חשופות לתביעת ענק בגלל תיאום מחירים

ליאור קורן
02-04-2010 13:23

לקוחות שרכשו בארה"ב מסכי LCD מחברות כמו סמסונג, שארפ, LG, היטאצ'י ואחרות יוכלו לתבוע אותן באשמת הקמת קרטל לתיאום מחירים.


יצרניות LCD בארה"ב הואשמו כבר בעבר בעבירות של תיאום מחירים מול הצרכנים, זה עלה להם בקנסות בסכום שהגיע לכמעט מיליארד דולרים, אולם מבחינתן, הרע מכל עלול להיות עוד לפניהם:
בית המשפט בעיר סן פרנסיסקו אישר את התביעה כיצוגית, מה שאומר כי הסיפור עוד רחוק מלהסתיים.

אתר בלומברג מדווח כי בתביעה יוכלו להשתתף צרכנים פרטיים שרכשו טלויזיות LCD בין השנים 1999-2006 או או חברות מסחריות כמו Dell או נוקיה למשל שרכשו צגי LCD המשמשים בייצור טלפונים סלולריים או מחשבים ניידים.

אישור התביעה כיצוגית, יאפשר לצרכנים רבים להתצטרף אליה, מבלי שיצטרכו לשלם אגרות יקרות או להיות מעורבים באופן אישי בתהליכים משפטיים מיגעים.

יצאו אשמות


מאז שנת 2008, שש יצרניות LCD (היטאצ'י, LG, שארפ, אפסון, Chunghwa, Chi Mei) נמצאו אשמות בתיאום מחירים בינהן בארה"ב ונאלצו לשלם קנסות בסכום כולל של 860 מיליון דולר.
סמסונג לא הורשעה בבית המשפט על סעיף זה, אולם נתבעה בענין ע"י חברות פרטיות כמו נוקיה ו- AT&T.

גם באירופה
בנוסף, מסתבר כי נושא תיאום המחירים אינו רלוונטי רק לארה"ב, אלא התקיים גם באירופה, שם מתנהלת חקירה כנגד יצרניות LCD מובילות (כגון LG, פיליפס ו- AU Optronics), אולם היא טרם הסתיימה ולא הוגשו עדיין כתבי תביעה בנושא.


תביעות ענק מסוג זה, עלולות לשנות את תמונת המצב הנוכחית של שוק ה- LCD, המשבר העולמי בכלכלה העביר חברות רבות ממצב של רווח אל הפסד משמעותי והצורך לשלם פיצויים בסכומי עתק יערער עוד יותר את היציבות.
אולם, פרק הזמן הדרוש לניהול תביעות כאלו, אורך לעיתים שנים רבות והצרכנים עלולים להמתין זמן רב עד שיגיע פיצוי מתאים.

מעבר לתגובות בפורום