דנון AVR-4810 רסיבר קולנוע ביתי יוקרתי במבחן

ליאור קורן
26-03-2010 15:00

AVR-4810 הוא הרסיבר היקר בסדרה של DENON, הוא מסוגל להגביר תשעה רמקולים, תומך בפורמטי הקול החדשים של דולבי וכולל את גרסת הכיול האחרונה של חברת Audyssey, בדקנו את איכות הצליל, יכולת מיתוג הוידאו והחיבור לאינטרנט, ביקורת.


במהלך השנים האחרונות, עבר תחום הרסיברים תקופה של המתנה לסיום מלחמת הפורמטים בין טושיבה לחברת סוני, רק לאחר הכרעתה והכרזה על פורמטי האודיו שיהפכו לסטנדרט מקובל, הסתערו יצרניות הרסיברים, הטמיעו תמיכה בפורמטים הללו ועתה הם מגיעים לבשלות מסויימת.

דנון AVR-4810 הוא רסיבר הדגל של החברה, הדגם העליון בסדרה האחרונה. מה הוא מציע מעל האחרים?

ראשית, זה הרסיבר היחיד של דנון שכולל הגברה שווה (140 וואט ב- 8 אוהם) לתשעה ערוצים נפרדים ומגיע עם תמיכה במלאה בפורמט החדש של דולבי - Pro Logic IIz שמוסיף רמקולי "אוירה" קדמיים.
בנוסף, יש יציאות 11.3, עיבוד וידאו מתקדם, יכולת הזרמת אודיו ותמונות דרך רשת או אינטרנט ותכונות נוספות.

האביר השחור

היחידה שקיבלנו לסקירה הגיעה בגימור שחור, העיצוב סולידי לעין, עם מכסה קדמי שפתיחתו מגלה שלל לחצנים וחיבורים. צג המידע כולל מספר שורות מידע בצבע תכלכל ולפרקים נראה שהוא מציג יער שלם של אייקונים ולוגואים של פורמטי אודיו ושיטות שונות.
כאשר המכסה הקדמי סגור, חזית הרסיבר חלקה למדי ומתוחמת ע"י שתי חוגות המיועדות לשליטה על ווליום ובחירת מקור.

כדרכה של דנון, צד שמאל כולל כפתור כיבוי מלא ורק כשהוא נמצא על מצב ON, לחיצה על לחצן ההדלקה הגדול משמאל מפעילה או מעבירה את הרסיבר למצב המתנה.

denon avr 4810

שלל חיבורים

כיאה לדגם בכיר, כולל ה- AVR 4810 שלל יציאות וכניסות, המספר הגדול במיוחד של חיבורי רמקולים מכיל בתוכות, מלבד החיבורים המקובלים עבור קונפיגורציית 7.1 גם חיבור לזוג רמקולים נוסף עבור מצב Dolby Pro Logic IIz (או פורמט Audyssey DSX) המוסיף צמד רמקולים קדמיים ("גובה" או "רוחב") ונועד בכדי להוסיף מעטפת צליל למקורות מסוג 5.1 או 7.1. יש גם מצב BI-AMP המאפשר לרתום כוחם של ערוצים בלתי מנוצלים לטובת הגברת הרמקולים הקדמיים, או לחילופין, אפשרות הזנת רמקולים ב- ZONE 2 או ZONE 3 בפורמט סטריאו.

6 כניסות HDMI, שתי יציאות
בתחום הוידאו, ראוי לציין המצאותן של שש כניסות HDMI (אחת מקדימה) ושתי יציאות המאפשרות לחבר את הרסיבר אל מסך טלויזיה וגם אל מקרן במקביל.
חיבורי ה- HDMI הינם בתקן HDMI 1.3a, הסדרה הנוכחית של דנון, אינה מסוגלת להעביר וידאו תלת מימד דרך חיבורים אלו, הפתרון לכך ימצא בדמות רכישת נגן בלוריי תומך תלת מימד בדגמים שמגיעים עם שתי יציאות HDMI (כמו למשל הנגן של פנסוניק), אחת מהן HDMI 1.4 שמתחברת למסך והשניה מעבירה את פסקולי הקול לרסיבר.

חיסרון אחר שמצאנו הוא כי HDMI לא מעביר תמונה למסך בזמן שהרסיבר כבוי.

בסעיף הקישוריות, כולל דגם זה חיבורי USB וגם רשת (חוטית או אלחוטית) ומוסיף על כך גם RS232 וטריגרים שונים עבור ישומי בית חכם.

DENON AVR 4810

שלט רחוק
ה- DENON מגיע עם צמד שלטים, הראשי מבינהם כולל מסך מגע עם תצוגה בצבע ירוק-כחול, מצאתי עצמי משתמש בעיקר בלחצנים הפיזיים, לפעולות כגון שינוי עוצמת קול, מעבר בין מקורות ושיטוט בתפריטי הגדרות, הוא יכול לשמש גם כשלט אוניברסלי.

DENON AVR 4810

כיול והגדרות

דנון הכלילה Audyssey MultEQ XT with Advanced Low Frequency Correction - ALFC וכפי שניתן להבין מהשם הארוך, יש תמיכה בכיול ספציפי לגזרת הבס.
מלבד בחירה בכיול, ניתן להשתמש גם במצבי כיול מובנים, כגון Audyssey Flat ואחרים, או לכייל למשל את כל הרמקולים, חוץ מזוג הקדמיים.

דבר ראשון, פצחנו במלאכת כיול הרסיבר, הכנסה של תקע המיקרופון אל השקע המתאים בחזית הרסיבר, מעלה על המסך את תפריט הכיול האוטומטי. מנגנון ה- אודיסי מתחיל קודם כל מלמטה – בטיפול בסאב, במקרה הזה התבקשנו להוריד את עוצמת הקול שלו באופן ידני, עד שמד הדציבלים שהוצג על המסך הגיע ל- 75dB ואיפשר להמשיך בתהליך.
אח"כ, החלו מדידות שאר הרמקולים, בסלון הבדיקה, בצענו מדידות של שלושה מיקומים שונים על ספת הצפיה.

בסופו של התהליך, נראה כי מנגנון הכיול מעדיף לרסן כל הדהוד פוטנציאלי כלשהו, למי שזה נשמע מרוסן מדי, נתונה בידו האפשרות לבצע תיקון ידני של הפרמטרים לאחר מכן.
הממצאים הראו כי ה- 4810 ביצע תיקון משמעותי במיוחד בתחום התדרים התחתון (מתחת ל- 100Hz) ברמקול הקדמי ימני, זאת בגלל קרבת רמקול זה לפינת הסלון.

AUDYSSEY

קונפיגורציות רמקולים - עד 11.3

רסיבר זה מאפשר התקנה של מספר קונפיגורציות רמקולים, החל מקונפיגורצית 5.1 הותיקה, דרך 7.1 המוסיפה שני רמקולי סנטר אחוריים, מצב Pro Logic IIz מוסיף זוג רמקולים קדמיים נוסף, אלו יכולים להיות רמקולי Height המיועדים להצבה מעל הרמקולים הקדמיים, או זוג רמקול Wide הממוקמים בצד הרמקולים הקדמיים.
תוספת זו של מצב IIz אמורה להרחיב את מעטפת הצליל מעל ראשו של הצופה ובצדדיו. היות וה- 4810 כולל תשעה ערוצי הגברה, ניתן לבחור בזוג רמקולים אחד ("גובה" או "רוחב"), אם ברצונכם ללכת עד הסוף ולהתקין מערכת קולנוע ביתי הכוללת 11.1 רמקולים, תצטרכו להוסיף מגבר הספק סטריאו חיצוני להגברת זוג רמקולים נוסף (יש יציאת Pre Out מתאימה לכך).

דגם אחד מתחת לרסיבר זה, ה- AVR 4310 כולל גם הוא תמיכה ב- Pro Logic IIz, אולם, שם ניתן להגביר רק 7 רמקולים, כלומר, יש לבחור בין זוג רמקולים "נוכחות" קדמיים, או זוג רמקולי סנטר אחוריים.

בנוסף, כולל ה- 4810 גם 3 יציאות עבור סאב וופרים המיועדות לחללי האזנה גדולים במיוחד.

 
DENON

עד כמה חזק

האם ה- 4810 חזק? עד כמה חזק? במהלך תקופת המבחן, נקרתה בדרכנו הזדמנות נדירה יחסית לבחון את הרסיבר בקונפיגורציה שקשה מאוד להגיע אליה בבית, עם תשעה רמקולים – שמונה זוגות רמקולים של KEF מסדרת IQ בתוספת רמקול סנטר ושלושה סאב וופרים.

זה קרה באירוע "הדגמת מערכת 9.3 רמקולים" בחדר ההרצאות בבית ניופאן, למען הגילוי הנאות חשוב לציין כי היה מדובר באירוע עבור חברי האתר, עבורו לא דרשנו או קיבלנו כל תמורה מהיבואן.

רסיבר אחד, 50 מאזינים
בבסיסו, מיועד הדנון הזה לשימוש ביתי, כלומר, לשימוש בסלון או חדר קולנוע ביתי יעודי ועם קהל צופים המונה בד"כ 1-10 צופים במקסימום.
באירוע הזה, אתגרנו אותו בחדר גדול הכולל שטח של מספר עשרות מטרים רבועים ועם קהל של חמישים צופים, מה שקרוב יותר להגדרה של בית קולנוע קטן מאשר חדר בבית.
ואיך התמודד הרסיבר? ה- 4810 מילא את החדר בעוז כשהוא דוחף את כל תשעת הרמקולים מבלי לסבול מתופעות כמו עיוות הצליל.
האירוע היווה הזדמנות לבדוק לא רק את צלילי האפקטים אלא גם לפסקול המוזיקה כיצד הצלילים שלו משתלבים באקשן מסביב, האם המוזיקה מופרדת או הופכת לקקפוניה מושלמת וה- 4810 עמד במבחן בכבוד.

בעת הליך הכיול, נמדדו שבע נקודות שונות, בחלל, מה שהביא בסופו של דבר לכך שמרבית היושבים בחדר, נהנו מאפקט סראונד מוחשי, כלומר, לא היתה נקודת Sweet Spot יחידה שרק בה היה ניתן לחוש את מלוא האפקט, אלא חלל גדול שמרבית יושביו נחשפו לאותו האפקט (חוץ מיושבי השורה הראשונה שהיו קרובים מאוד לרמקולים הקדמיים).


HOMETHEATER

האזנה

בסצינה בה הולך לאונרדו דה קפריו למקום עבודת בסרט Revolutionary Road (פסקול דולבי דיגיטל), מלווה אותו מנגינת פסנתר, עם כינורות נעימים לאוזן, ברקע מתגבר תיפוף בס מבשר רעות בעוד צלילי הפסנתר ממשיכים לצוף בחלל. תפקידו של הפסקול חשוב כאן מאוד בהעברת המסר לצופה ובמקרה הזה, הדנון מעביר כל תו בנאמנות.

שליחות קטלנית 4 – דולבי דיגיטל
המורדים פותחים בהתקפה על מתחם הראדר של המכונות, יש המון בסים בסצינה זו: התפוצצויות, מסוקים נוחתים, אחד מהם מרסק עם מגלשי הנחיתה גולגולת של רובוט ברעש מרסק עצמות. כאשר ג'ון קונור עולה מן הבור הגדול ומגלה כלי טיס של האויב, הוא מנסה לרדוף אחריו עם מסוק. ה- 4810 מציג רחש להבי מסוק מוחשי מאוד – מרגישים את חבטות הלהבים באויר החדר, המסוק נפגע ומתרסק, הפגיעה בקרקע משדרת חבטת בס לבטן.
הדנון מפגין כאן בס נמוך מאוד ועוצמתי ועם זאת מהודק היטב, הכל בשליטה ואין הדהוד מיותר בחדר.

וולקירי – DTS
טום קרוז יושב באוהל כותב ואנו שומעים את קולו, כאשר רוח ומוזיקה נשמעים מאחור. לאחר מכן, הוא יוצא מהאוהל ובסיום שיחה עם גנרל נאצי, תוקפים אותם מטוסים של כוחות בעלות הברית. קולות ירי הנ"מ של הגרמנים מקפיצים את הצופים בחדר, בשלב מסויים, שמיעתו של קרוז נפגעת והצלילים מתעמעמים, אבל עדיין הכל מתרחש בסראונד, הפעם בליווי מוזיקה מכינורות. קולות הנפץ חוזרים להיות חדים שוב, ברורים ומאוד אמיתיים לאוזן וקליעי המטוסים שפוגעים ברכבו של הקצין מקפיצים שוב את הצופה מכסאו.
בסצינה הבאה, מוצג מטס האוירונים הנאציים שנושאים את היטלר, הפסקול משמיע תופי מלחמה עם בס כבד ונמוך מקדימה, רעש מנועי המטוסים נמע מכל עבר, כאשר ה- דנון מצליח לשמור על הפרדת הצלילים מהאפקטים וגם להפגין בס נמוך מאוד.

סליו דיון – לילה בלאס ווגאס, Dolby TrueHD
קולה של סלין נשמע מתוק, אך גם פתוח ומעופף בחלל, הרסיבר מטפל בקולה, מעניק לו נוכחות. התופים מלווים אותה, הם ברורים למשמע אך עדינים למדי לאוזן. בשיר השני בהופעה – THE POWER OF LOVE, הבס מוגדר מאוד, גם כאשר קול הזמרת עולה לטונים גבוהים, הוא אינו צורם.

מאמה מיה – פסקול DTS Master Audio
mamma miaהסרט נפתח בשירת סולו, קולה של הנערה נשמע מקדמת החדר, יש מעט ס שורקנית, מסביב נשמעים כלי מיתר וגם חליל צד שקולו מתוק ומלא מרחף בחלל. ואז מתחלפת המנגינה הרגועה ונכנס קצב עם תופים שנשמעים מלאים, דינמיים וקצביים, הבס כבד ונמוך, אך לא איטי או נפוח, המוזיקה ממשיכה בעוד צליל אופנוע כבד ואפקטים אחרים מתרוצצים בחדר.
בשיר "צ'יקיטיטה", תוף הרגל מובחן, הפסנתר ה-"אבבי" מסתובב בחדר, השיר מעלה הילוכים בקצב מהיר והרסיבר מפגין צליל מלא ודינמי, עם בס מוגדר והדוק, גם כאן, ממשיך ה- 4810 להפגין שליטה חזקה במתחם הבס.

ג'ון רמבו -
DTS Master Audio
הקטע החותם את הסרט, מהווה אורגיה של יריות ודם, "החבר'ה הטובים" ניצבים בפני הוצאה להורג, צליפות המקל של הגנרל המרושע חותכות באויר ונשמעות מוחשיות להפחיד, שניה לפני המוות, מגיע רמבו קשישנו ואז מתחילה החגיגה, כאשר ה- 4810 לוקח אותה למקום סופר ראליסטי עם יריות מכל הצדדים, חבטת פצצות מרגמה ורעידות בחלל החדר, אבל גם כאן, הדנון מרעיד כשצריך ומפסיק אח"כ מיד, ללא הדהודים מיותרים.
כל כלי נשק מקבל צליל מובחן משלו, אם זה רובה צלפים, קלצ'ניקוב או מקלע נ"מ כבד בעל צלילים שדופקים על קירות הסלון.

2012 -
DTS Master Audio
2012ג'ון קיוזאק מגיע לאסוף את ילדיו בלימוזינה ואז הכל מתחיל להתפרק מסביב, זה קטע שנשמע כמו משחק וידאו טוב - אינספור קולות ואפקטים מתרוצצים בחלל החדר, צפירות מכוניות שמגיעות מאחור ועוברות לצדדים, סירנות משטרה מיבבות, צופרי אויר של משאיות שמפלחות את החלל, פעמונים, רעש ריסוק מכוניות מתגלגלות, זכוכיות מתנפצות, בניינים קורסים.
ההפרדה מצויינת בקטע זה, בתוך כל הקקפוניה מסביב, כל צליל מקבל מקום ומיקום משלו ולא מאבד מהפוקוס גם כאשר הוא עובר מרמקול לרמקול.

שידורי טלויזיה

בשידורי טלויזיה רגילים למשל (סטריאו), מנגנון ה- פרולוג'יק 2 מבצע עבודה טובה (ניתן לבחור גם ב- DTS: NEO6), עם אפקט סראונד שניתן לחוש בו, בסרט "מומיה 2" למשל, צלילי המוזיקה מרחפים בחדר, קולות הקרבות מגיעים מכל הכיוונים וצלילי חרבות שורקות באויר מקבלות נפח והדהוד בכל החדר כאשר שחקני הסרטים נלחמים בתוך חלל הפירמדיה.

בפתיחה של הסרט "זה יגמר בדם", כאשר אייל הנפט לעתיד משייף ומחדד את כלי החציבה שלו במכרה, ניתן לשמוע ולחוש ממש את מרקם המתכת שמתחדדת, מה שמעביר צמרמורת בגוף המאזין.
אדוארד נורטון מתחקר עד לרצח בסרט "גאווה ותהילה", הוא מראה לו דפים עם תמונות חשודים, רחשי הדפדוף, קיפול הנייר והרשרוש שלו חדים וברורים, ניתן לשמוע כל קיפול, לחיצה של האצבעות על הדפים וקימוט שלהם באופן חד וברור.

סטריאו

ZERO 7במצב האזנה למוזיקת סטריאו, ניתן לבחור במספר מצבים, בינהם מצב STEREO שמשאיר על כנו את כיול ה- RC. גם במקרה הזה הוא מהדק את העניינים ומשפר את ההפרדה.
מאידך, בקטע הפתיחה של הדיסק SIMPLE THINGS של ZERO7 הוא מקטין את בימת הצליל, הצלילים יוצאים פחות אל חלל החדר מאשר במצב DIRECT, הבס נשמע ברור ומהודק יותר, אבל מעט מסורס. בחירה במצב DIRECT (יש מצב DIRECT רגיל וגם PURE DIRECT שמכבה לגמרי את התצוגה) הופכת את הצלילים לאווריריים יותר.

גם בסולו הגיטרה שפותח את השיר "קוק בצהריים" של החברים של נטאשה, בחירה במצב STEREO מסדרת ומהדקת את העניינים, בעוד מצב DIRECT מוציא את צלילי הגיטרה אל תוך החדר, אבל, כשהשירה מתחילה ובמצב DIRECT מתגלה הדהוד חזק בחדר, מעבר למצב STEREO משנה את התמונה ומראה כי מערכת הכיול תפסה היטב את מגבלותיו האקוסטיות של חדר ההאזנה.

עיבוד וידאו ומיתוג

DENON

ה- DENON 4810 כולל את הצ'יפ Anchor Bay ABT2010 ומסוגל לבצע UPCONVERT וגם UPSCALE מכניסות וידאו אנלוגיות או HDMI ואח"כ להוציא אות 1080P דרך שתי יציאות HDMI אל הטלויזיה או מקרן.

ניתן לבחור ערכי רזולוציה שונים ביציאה, החל מ-480p וכלה ב-1080p עם 24 פריימים לשניה.
אפשרות ה- ASPECT מספקת שני מצבי מתיחה, האחד הינו FULL והשני NORMAL ואינה כוללת מצב מתיחה חכמה לתכני 4:3.
ניתן לקבוע האם ה- SCALER יפעל מכניסות וידאו אנלוגיות או גם לתכנים שמגיעים דרך HDMI.

תפריט כיול התמונה מאפשר לשנות פרמטרים נוספים כגון בהירות, ניגודיות, הסרת רעשים DNR ועוד, אם כי אני ממליץ שלא לגעת בתפריט זה ולבצע כיול תמונה רק במסך הטלויזיה או מקרן.
DENON AVR 4810
אפשרויות נוספות מאפשרות גם שליטה על עוצמת מקור האודיו בערכים של dB וגם היא מתבצעת בנפרד עבור כניסות אנלוגיות ודיגיטליות, כיוון שכזה מתבצע לכל כניסה בנפרד.
בנוסף, לאחר כיול הקול, ניתן ליצור פרופיל הגדרות נפרד עבור מצב סטריאו 2 ערוצים באופן נפרד מכיול מערך הסראונד.
יש גם תפריט הגדרות עבור איזורים 2 ו-3 שכולל סטריאו בלבד, ניתן לכוון עוצמה (לערוץ ימין ושמאל בנפרד), בס, טרבל ועוד (אפשר להוציא גם אות לאיזור רביעי, ללא הגברה).

האודיו כולל גם תפריט RESTORER שמיועד לניגון קבצי אודיו דחוסים כמו MP3 למשל, יש שלוש אפשרויות לבחירה: MODE1 המיועד עבור "קבצים עם גבוהים חלשים", MODE2 מספק תוספת בס וטרבל ואילו MODE3 מיועד לקבצים הכוללים "גבוהים רגילים".

איכות UPSCALE

במספר מקרים בעבר, בהם בחנו רסיברים זולים יותר, נתקלנו במעבדי וידאו לא איכותיים במיוחד, שאף פגמו באיכות התמונה שעברה דרך הרסיבר והכניס רעשים וגרעיניות לתמונה.
בדיקת איכות ה- UPSCALE של ה- 4810 התבצעה בחיבור למקרן אפסון 5500, כך שהתוצאה הוקרנה על תמונה בגודל של יותר מ- 100" ואפשרה לבחון את איכות ההמרה בגדול.

נראה כי ה- DENON מצליח לבצע UPSCALE מוצלח כשהוא מחדד מעט את התמונה ועדיין מותיר אותה חלקה לעין ומפורטת.
לרסיבר, חובר ממיר YES HD שהוגדר להוציא אות  576i כאשר את ה- UPSCALE מבצע ה- 4810 מול האפסון, שהציג תמונה מעט רכה יותר בהשוואה לדנון.
בנוסף, נבדקה התוצאה גם דרך חיבור וידאו אנלוגי מסוג S-Video. בכתבה בערוץ 2 הוצג בנין גבוה כאשר המצלמה עולה ויורדת מספר פעמים, הבנין כלל חלונות ומרפסות רבות וה- 4810 הצליח להחליק חלק מהקוים המזוגזגים בתמונה ולהוריד את תופעת ה- MOIRE שנצפתה בתריסי הבנין כאשר לא הופעל מנגנון ה- UPSCALE.

חיבור אינטרנט

דגם 4308 הקודם הגיע כבר עם חיבור רשת אלחוטית, הדור החדש אליו משתייך ה- 4810 ממשיך את המסורת, עם אפשרות לחיבור כבל רשת חוטית או להבריג אנטנת WIFI (יש כרטיס רשת אלחוטית פנימי).

הרסיברים הראשונים שהגיעו עם יכולת הזרמת מדיה, הוגבלו למספר מצומצם של פורמטי אודיו, ה- AVR-4810 כולל תמיכה בפורמטי אודיו נפוצים כגון MP3, WAV, WMA וגם FLAC שמציע דחיסה ללא פגיעה באיכות הצליל. על כך הוא מוסיף גם אפשרות צפיה בתמונות JPEG ואני מניח כי בעתיד הלא רחוק, תוכנס גם תמיכה בניגון קבצי וידאו.
אם ברשותכם יש ראוטר ביתי, ההתקשרות אמורה להיות מהירה כאשר הרסיבר בודק לאחר הפעלתו קיומה של רשת כזו ומתחבר אליה באופן אוטומטי (כמובן שגם הראוטר צריך להיות מוגדר בהתאם עבור הענקת כתובות IP באופן אוטומטי). ניתן לבצע גם עדכון קושחה דרך הרשת (לקח כ- 20 דקות).

בחירה בתפריט MEDIA SERVER מחברת את הרסיבר לרשת הביתית ולתיקיות שיתופיות, לשם כך, יש להריץ על המחשב תוכנה מדיה סרבר תומכת DLNA, ה- 4810 תואם גם ל- WINDOWS 7, כך שלמשל, קבצי אודיו ותמונה שנמצאים בתיקיות MUSIC / PICTURES שנמצאים תחת LIBRARIES יופיעו על גבי תפריט הרסיבר ויתנגנו דרכו.


Media Center


ה- דנון כולל גם שתי כניסות USB (אחת חזיתית) שמשמשות גם לחיבור נגני IPOD, אופן ההפעלה דומה וקבצי אודיו / תמונה ששמורים על DISK ON KEY יופיעו כרשימה על המסך. יש לציין כי העלאת כל תמונה ארכה שניות ארוכות וגם נתקלנו במספר מקרים בהם הצגת תמונות JPEG לא צלחה (הודעת שגיאה "פורמט לא נתמך").

תחנות רדיו
החיבור לאינטרנט, מביא עימו גם שלל גדול של תחנות רדיו אינטרנט מרחבי העולם. ה- 4810 מזהה את המיקום הנוכחי ומעלה תחילה רשימה של תחנות רדיו ישראליות, כגון 88FM / 103FM כאשר 88FM הינה באיכות WMA 128 KBPS.

כאמור, ניתן להאזין גם לתחנות מרחבי העולם, על פי מיקום או סגנון מוזיקה רצוי, השירות פועל באופן זריז, כאשר לאחר בחירת התחנה הרצויה עוברות שניות מועטות עד שהצלילים הראשונים מתחילים להשמע. מי שמכור עדיין לשירות NAPSTER ההיסטורי יוכל להתחבר אליו אם יש בידו חשבון פעיל לשירות.


DENON AVR 4810

סיכום

ה- DENON AVR-4810 מהווה את ספינת הדגל הנוכחית של דנון בעולם הרסיברים, הוא מפגין לאורך כל הדרך שליטה מצויינת בבס, שיורד נמוך אך נשאר הדוק ולא מהדהד. עוד זכורים לנו הדורות הראשונים של רסיברים שהגיעו עם מערכת כיול קול, שם לא ניתן מענה מספק לגזרת הבס (סאב וופר), כאן מתגלה טיפול מלא ברמה אחרת בפרמטרים הנמוכים.
במקרים בעיתיים, ה- 4810 הצליח להחליק את העניינים, למשל ההופעה בבלוריי של הזמר JOHN LEGEND סובלת בחדר שלי מבעיית בס מהדהד, הדנון הצליח להתגבר עליה באופן משביע רצון.

נראה כי ה- DENON AVR 4810 מבצע הכל בקור רוח, שולט ברמקולים ביד רמה, אך לא בברוטליות: בנוסף לבס אשר הדוק מאוד, גם הטונים הגבוהים מפורטים, אך לא חריפים, צליל מאוזן.

ה- דנון 4810 מתאים למי שמחפש הגברה איכותית למערכת קולנוע ביתי מרובת רמקולים ומעונין גם ביצירת מעטפת צליל בפורמט Dolby Pro Logic IIz, הוא מתאים לכל גודל חדר בבית ומפגין בשלות הן מבחינת איכות העיבוד וגם מבחינת ההגברה.
בנוסף, יכולות עיבוד הוידאו, הופכות אותו גם למרכזיית מדיה עבור כל מקורות האודיו /וידאו בבית (נגן Blu-ray, סטרימר, ממיר YES או HOT ועוד) וגם הבונוס של חיבור רשת וניגון קבצי אודיו או תחנות אינטרנט מוסיף לחגיגה.

איכות הכיול, הצליל, הגמישות בהתקנה וכמות הרמקולים אותה ניתן לחבר אליו, הופכים את DENON AVR-4810 לספינת דגל אמיתית.

ציון:


מחיר: 28,000 ש"ח
אחריות: ניופאן

מערכת הבדיקה DENON AVR-4810 Review

רמקולים קדמיים: Totem Hawk
רמקולים אחוריים: AR 206 HO
סנטר: Gale Gold Monitor
סאבוופר: PSB Subsonic 5i
מקורות: Blu-ray, סטרימרים
תצוגה: מקרן אפסון TW-5500
נבדק גם בחיבור ל- 9.3 רמקולים מסדרת KEF iQ החדשה.
מעבר לתגובות בפורום