Apple מתחילה להילחץ? ה- אייפון יימכר בארה";ב ללא חוזה

אביחי אפוטה
23-03-2010 01:54

אחרי שהוכרז שה- Nexus של גוגל, ה- Pre וה- Pixi של פאלם יהיו זמינים ברשת AT&T, החבר'ה מקופרטינו מפחדים לאבד מכירות.

ימים ספורים אחרי פרסום האנליזה שקבעה שה- Nexus One של גוגל הוא כשלון, ומדדי חנויות האפליקציות מיקמו את חנות האפליקציות של Palm במקום האחרון - עושה רושם שהצלחתם של האייפון וה- AppStore של 'אפל' לא מניחה את דעתם של קברניטי החברה.

שמועות גואות וגועשות בשעות האחרונות מציפות את הרשת בידיעה שעד לפני יותר משנה הייתה נראית בלתי אפשרית: האייפון של 'אפל' (ה- 3G וגם ה- 3Gs) יוצעו למכירה ללא התחייבות לחוזה ברשת AT&T בארה"ב, שהייתה הבלעדית על האייפון עד כה.

המחיר ללא חוזה יהיה 499 דולרים עבור 3G בנפח 8 גיגה, 599 דולרים עבור 3Gs בנפח 16 גיגה ו- 699 דולרים עבור ה- 32 גיגה. למרות שהמכשירים יימכרו ללא התחייבות לחוזה, הם עדיין יהיו נעולים (Locked) לרשת של AT&T ויעבדו רק עם כרטיס סים שלה. בנוסף, יהיה ניתן לרכוש רק מכשיר אחד ליום, על-ידי אותו רוכש.

מצד אחד זה נראה צעד די תמוה של אפל לאחר הצלחה ארוכת טווח עם מכשיר האייפון בחוזה התקשרות בלעדי עם רשת  AT&T בארה"ב. מצד שני, רק בימים האחרונים הוכרז שלא רק ה- Nexus One של גוגל מגיע ל- AT&T ולרשת ה- 3G שלה (עד כה הוא היה זמין רק אצל T-Mobile), אלא גם המתחרים מבית Palm - ה- Pre וה- Pixi. אומנם מבחינת המחירים רק המכשיר של גוגל נמצא בערך בטווח המחירים של האייפון כשעלותו היא 529 דולרים, ואילו המכשירים של 'פאלם' יתומחרו בסביבות ה- 149-199 דולרים בלבד, אך עדיין סביר להניח שבאפל מפחדים לאבד ולו מכירה של מכשיר אחד לטובת המתחרים.

פרשנות אחרת גורסת כי הצעד הזה של 'אפל' הוא בעצם סנונית ראשונה לקראת בואו של הדור הרביעי של מכשיר האייפון, וכי 'אפל' מנסה בחודשים הקרובים "לחסל" את מלאי המכשירים שברשותה בארה"ב.

כך או כך, המרוויחים הגדולים הם הצרכנים כמובן. נשאר לדמיין מה היה קורה אילו בישראל הייתה תחרות שכזו.

מעבר לתגובות בפורום