פנסוניק מציגה מסך תלת מימד ראשון בישראל - פלזמה VT20 3D

ליאור קורן
14-03-2010 15:50

מסכי ה- 3D הראשונים של פנסוניק, הוצגו היום לראשונה בישראל, ביחד עם נגני Blu-ray תואמים ומשקפיים מיוחדים, יצאנו להתרשם מאפקט העומק, כתבת וידאו.


מוטי אלמליח – מנכ"ל יורוקום פנסוניק הציג אירוע זה כהשקה בין הראשונות בעולם, במועד מקביל לאירועים בארה"ב ויפן, אך להבדיל ממקומות אלו – שם יחלו להמכר המסכים כבר בעתיד הקרוב, לארץ יגיעו דגמי המסכים רק בחודש ספטמבר.

ומה בנוגע למחירים? ביפן, מוצעת חבילה הכוללת מסך פלזמה 3D בגודל 50", בצירוף נגן בלוריי 3D (דגם BDT300) וזוג משקפיים במחיר לא זול של 4831$, בארה"ב, לעומת זאת, מבקשת פנסוניק לבצע כניסה מהירה לתחום זה ולכן מתמחרת את החבילה במחיר זול בהרבה: 3000$.
והיכן תעמוד ישראל מבחינת המחיר? על זה לא ידעו עדיין נציגי יורוקום לענות.

מנהל המותג (מיקי קליין) הציג מפת גופי שידור שמתכננים לשדר 3D בעולם (8 תחנות שידור) והיה אופטימי מאוד בתחזיתו כי בעוד שנה כבר יחלו שידורי 3D בישראל.

כתבת וידאו - הצגת פלזמות תלת מימד של פנסוניק - 50VT20

ערך: אביחי אפוטה

סדרת VT20


כיצד פועל תלת מימד?
תלת מימד בטלויזיות בבית, מה עם המשקפיים?
סדרת VT (ה-T מסמל תלת מימד) הינה סדרת הכניסה של Panasonic לתלת מימד. המסך שהובא לישראל לצורכי תצוגה הוא TC-P50VT25 ואילו בארץ ישווק בספטמבר דגם TH-P50VT20  האירופאי. מדובר במסך Full HD 3D בגודל 50 אינץ' וכאשר מוצוג תוכן תלת מימדי, מציג המסך אותות וידאו נפרדים, כל אחד מהם ברזולוציית FULL HD בקצב של 60 פריימים לשנייה עבור כל עין. (כלומר המסך מציג סה"כ של 120 פריימים לשנייה ברזולוציית FHD עבור שתי העיניים).


דגמי ה- VT20 שיגיעו לארץ, כוללים ניגודיות של 5,000,000:1, הם יכללו גם חיבור רשת חוטית (לאינטרנט) בצירוף אפשרות לרכישת מתאם WiFi (אלחוטי). בנוסף, ניתן יהיה לרכוש בנפרד מצלמת Skype באיכות וידאו של 720p שתאפשר לבצע שיחות וידאו בו כל צד רואה את השני על גבי מסך הטלויזיה.

הצצה ראשונה במסך מראה כי תפריט ה- 3D מאפשר לעבור בין מספר שיטות מקובלות (כמו תמונה בצד תמונה בכיוון אופקי או אנכי), החלפת תמונה בין עין ימין לשמאל ועוד.

3D


נראה כי הסדרה החדשה עמידה בפני השתקפויות וכי הציפויים הקדמיים שופרו.

אביחי אפוטה עם משקפי תלת מימד

המשקפיים

מוטי אלמליח - מנכעל אופן הפעולה של טלויזיות תלת מימד, הסברנו בעבר, משקפי התלת מימד של פנסוניק, פועלים בשיטת Active Shutter, בעזרת סוללה פנימית (ניתן לכבות אותם בסיום הצפיה) והם מסונכרנים ביחד עם התמונה המוצגת בעזרת אותות אינפרה אדום, המשקפיים, עוצבו עם מרווח בצדדים, כך שגם מרכיבי משקפי ראיה יוכלו להשתמש בהם, בדקנו אותם בפועל עם משקפי ראיה ונראה שזה אכן מתפקד כהלכה.

צוואר הבקבוק של חדירת הטכנולוגיה, מלבד מגבלת המחירים והעובדה שלא ניתן לעבוד עם משקפיים מתוצרת יצרן אחד ומסך של יצרן אחר, הם התכנים. בשלב זה, יצא בפורמט בלוריי רק כותר ראשון של "מפלצות נגד חייזרים" (שאותו מצרפת סמסונג כבונוס ברכישת מסך 3D ונגן).
מתוכננים לצאת בעתיד הקרוב מספר כותרי תלת מימד חדשים, כגון הסרט הבא בסדרת "שרק", הסרט "מלחמת הטיטאנים" ועוד.
לשאלתנו, האם יבואניות המסכים לישראל צריכות ליזום הפקת תכני 3D ענה מוטי אלמליח כי הביקוש מלמטה (צד הצרכנים שירכשו טלויזיות) יביא באופן טבעי לגידול בתכנים.

מעבר לתגובות בפורום