B&W Zeppelin Mini – ביקורת על מערכת אודיו יוקרתית ל- אייפוד

אביחי אפוטה
16-03-2010 06:15

המותג Bowers & Wilkins - B&W הופך את דגם ה- Zeppelin המפורסם למשפחה, ומוסיף לו אח קטן. ה- Zeppelin Mini נחת אצלנו לביקורת.


מאז הגיח לעולם ה- IPod של Apple, על שלל גרסאותיו, הנישה של תחנות העגינה הומצאה כמעט מחדש עבור הפלא הקטן. ההיצע כולל מאות ואולי אלפי תחנות עגינה שונות ומשונות עבור הנגן המהפכני, אבל רק בודדות מצליחות להתבלט הן בעיצוב והן באיכות. אחת מהן היא מתוצרת חברת B&W ששמה והמוניטין שלה ידוע למרחקים, ולאחר ההצלחה עם ה- Zeppelin הבכור היא מציגה גרסא מוקטנת ולא פחות מרשימה לתחנת העגינה.

צפלין

צפלין


ה- Mini אומנם לא בנויה באותה הצורה של קודמתה, אך הרעיון והקווים הכלליים נשארו נאמנים לשם Zeppelin (צפלין). רוחבה הוא 32 סנטימטרים, גובהה 20 סנטימטרים, עומקה 10 סנטימטרים והיא שוקלת כ- 2.5 קילוגרם. העיצוב הכללי של התחנה הוא צורה אובאלית צרה יחסית, כאשר גימור המראה העליון מקנה לה תחושה של עומק.

 צפלין

התחנה כולה עטופה בפלסטיק עם חיפוי בד דקיק ומתוח כאשר הדרייברים (2 רמקולים) יושבים בתוך תיבת עץ פנימית. עמדת העגינה יושבת על מוט (אובאלי גם כן) באורך של בערך 4 סנטימטרים ובקצהו בסיס מסתובב בזווית של 90 מעלות לשני הכיוונים. מנגנון הסיבוב של הבסיס המסתובב מרגיש מאוד מסיבי, חזק ויציב ואין שום חשש לסובב ולשנות את תנוחת הנגן הלוך ושוב.

סקירת וידאו - צפלין מיני



ל- IPhone ול- IPod Touch

הבסיס מגיע חשוף עם ריפוד גומי, ובמצב הזה הוא מוכן לעגינת ה- IPod המסורתי יותר (Nano ו- Classic). בשביל להתאים את העגינה ל- IPod Touch וגם ל- IPhone (מכל הדורות של שניהם) מצורפים לתחנת העגינה 4 מתאמי פלסטיק שמתלבשים על בסיס הגומי וכך מאפשרים למכשירי המגע האלו לנוח בבטחה וביציבות על בסיס העגינה.

 

 צפלין

צפלין

נקודה חיובית נוספת באשר לעגינת המכשיר (IPod/IPhone) היא העובדה שהמכשיר גם נטען תוך כדי עבודה, וזו לא פונקציה שמובנת מאליה בתחנות עגינה אחרות.

צפלין


בגב תחנת העגינה אפשר לזהות את כניסת ספק הכוח (השנאי הוא חיצוני), כניסת Aux (3.5 מילימטר) לחיבור התקנים ניידים אחרים וכן גם כניסת USB (עם כבל תואם שמצורף) למקרה שתרצו להשתמש בתחנה גם כרמקולים חיצוניים למחשב הנייד/נייח שלכם וחשוב מזה - גם לסנכרן את הנגן שלכם עם תוכנת ה- ITunes מבלי להפריד אותו מתחנת העגינה.

צפלין

העיצוב המעניין לא פוסח גם על השלט של ה- Zeppelin mini. גם הוא נאמן לאותה צורה אובאלית שמנמנה והוא מכיל בתוכו את כפתור ההפעלה/כיבוי של תחנת העגינה, כפתורי עוצמת השמע, Play/Pause, העברת רצועה קדימה/אחורה, וכפתור שמחליף את מקור האות (Aux/USB).

צפלין

צפלין

אז, מה נשמע?

בתור מוצר מעוצב ויוקרתי של מותג כמו B&W, את מבחן היופי הוא צולח בהצלחה. אבל לא בשביל זה הוא הגיע אלינו. אז בדקנו אותו עם השירים המובחרים שלנו.

התחלה רכה: הבנות נחמה - הבנות נחמה. צפלין

לפני שאחווה את דעתי על ביצועי ה- Zeppelin mini באלבום הזה, תרשו לי רק להמליץ עליו לכל מי שרוצה ליהנות מאיכות בלתי מתפשרת של הקלטה מהנדירות שנתקלתי בהן, במיוחד באלבומים מהשנים האחרונות וספציפית במוזיקה הישראלית. תענוג צרוף וכלי מאוד מהימן לבדיקת איכות שמע.
באשר לביצועי ה- Zeppelin mini אפשר להגדיר זאת כהצלחה של 20:80. בכל הקטעים השקטים אבל מאוד מאוד ווקאליים של האלבום (Lovers, אין זה משנה, מאה אחוז אור וכד') הורגשה המון עוצמה כשהסקאלה עוד לא הגיעה ל- 50% מעוצמת השמע של הנגן. פיזור הצליל היה פשוט דבר מופלא לכשעצמו כשמפנימים מאיזה מקור קטנטן הוא יוצא. אין ספק שבכל הנוגע לפירוט השירה ולדיוק הסולמות ה- Zeppelin mini עשתה עבודה יוצאת מן הכלל והתחושה הייתה רחוקה ממוזיקה של תחנת עגינה. דווקא בקטעים שבהם הטונים של כלי המיתר יורדים מעט נמוך (בעיקר גיטרת באס) התחושה הייתה של מאמץ מצד ה- mini ובקטעים מסוימים היה צורך בהפחתה עדינה של עוצמת השמע על מנת לקבל את הצליל הנקי של אותו קטע.

הופעה חיה: עברי לידר - Live CD
צפלין

מאז האלבום המיתולוגי של משינה, מכונת הזמן - הופעה כפולה, אי שם בשנות ה- 90 לא נהניתי מהופעה חיה כמו האלבום הזה של עברי לידר. כבר ברצועה הראשונה (ניסים) אפשר לקבל את הכול מהכול - באסים מאוד עמוקים ומאוד מדויקים שתורגמו לוויברציות מאוד נעימות על-ידי ה-mini. קטעי הסולו של הגיטרה החשמלית היו מעט צורמים אבל נשארו מדויקים. מעט התאכזבתי שבשילוב השירה השיר הפך מעט לסלט והיה קשה להתמקד בצליל מסוים. בקטעים שקטים יותר ("כמה כוכב") ההרמוניה הייתה כמעט מושלמת. תיפוף איטי, חזק, מצילות רעשניות - נשמעו פשוט מעולה. שהגיטרה מצטרפת בליווי עדין מקבלים את השירה בצורה הרבה יותר דומיננטית, ברורה וצלולה. בקטע יותר קצבי ומהיר (על קו המים) בתוספת ברי סחרוף אחד על הגיטרה, הביצוע היה לא רע בכלל אם כי מניסיון עם השיר הספציפי הזה במערכות אודיו אחרות תהיתי לאן נעלמו לי הבאסים שכל-כך מאפיינים את השיר הזה. אבל איזה ברי סחרוף... תענוג.

אלקטרוני: Armin Van Buuren - Imagine
צפלין

אחד האלבומים האלקטרוניים המעניינים של סצנת ה- House בתקופה האחרונה. מזכיר מאוד את האלבומים המלודיים של האחד והיחיד Tiesto, רק בקצבים יותר אינטנסיביים ועם יותר כלי נגינה. וזה בדיוק מה שאני מחפש לשמוע מה- Zeppelin mini במקרה הזה. אז כבר ברצועה הראשונה שפותחת את האלבום מקבלים את התחושה שיושבים ממש מול הפסנתר שמנגן את תחילת הקטע. יותר מכל שיר אחר שבדקתי, וכל כלי נגינה ששמעתי - אותו פסנתר נשמע כל-כך מדויק. גם כאשר מתיישבים רחוק מתחנת העגינה ולא ממוקמים ממש מול החזית, התחושה היא שהצליל מקיף את כל החלל ונשמע בדיוק אותו הדבר בכל מקום. כל שאר הקטעים באלבום התנגנו בצורה טובה מאוד, עם דגש על התדרים הנמוכים שלא התערבבו יותר מדי עם המיד. בסופו של דבר, גם במוזיקה אלקטרונית קצבית ואינטנסיבית הפירוט נשמר אם כי ניתן בקטעים מסוימים להבחין שקצת קשה ל- mini לעמוד בקצב.

סיכום

אין כאן יותר מדי הפתעות. מה שציפיתי היה בערך גם מה שקיבלתי: תחנת עגינה מעוצבת עד לפרט הקטן ביותר, משתלבת בצורה מושלמת בכל מקום (סלון, חדר עבודה, משרד וכד'), קלה מאוד לתפעול ומגיעה כשהיא מוכנה לאמץ לחיקה חלק ניכר מהנגנים של Apple (באמצעות המתאמים).

בגזרת איכות השמע גם לא היו יותר מדי הפתעות, למעט הפתעה חיובית ליכולת של ה- mini הקטנטנה הזו להחריש אוזניים ואולי גם לעצבן איזה שכן או שניים. ה- mini התמודדה בהצלחה עם כל מה שהעמסתי עליה. היו קטעים בודדים שהקשו עליה, אבל לא משהו שלא הזכרתי בגוף הסקירה. הדבר האחרון שנותר לתהות על קנקנו הוא המחיר. כמעט 3,000 ש"ח יסדרו לכם את ה- mini בסלון או במשרד, ומה שיפה בסיפור הזה זה שה- mini בהחלט תראה בהתאם. אבל האם היא שווה את זה? ובכן, זה כוחו של מותג...


ציון:
(בעיקר בגלל המחיר).

מחיר: 2,990 ש"ח
אחריות: טופ אודיו

מה בקופסא:

תחנת עגינה Zeppelin mini
שלט רחוק + סוללה
כבל מתח + שנאי
כבל USB
4 מתאמים ל- IPhone ו- IPod Touch
ספרות

מעבר לתגובות בפורום