סמסונג תציג מנגנון EDGE LED Pinpoint Dimming במסכי ה- LCD החדשים

liorkoren
04-03-2010 21:32

סמסונג, תציג במסכי ה- LCD החדשים לראשונה מנגנון הארה EDGE LED בעל יכולת עמעום תאורה מקומית.


דור ה- LED החדש במסכי LCD הביא עימו מספר בשורות, כגון שיפור אסטטי (מסכים דקים יותר) ואיכות תמונה טובה יותר, עם ניגודיות ועומק שחור טובים מבעבר.

אבל, גם בתחום ה- LED נתקלו יצרני הטלויזיות באילוצים טכנולוגיים שאילצו אותם לבצע פשרות מסוימות, הדגמים היקרים ביותר כוללים מנגנון LED Local Dimming שמאפשר לשלוט על תאורת הנורות במסך ע"י חלוקה לאיזורים וכך להציג שחור מתקדם בחלקי התמונה הכהים, אך מנגנון זה גורם למסך להיות עבה יותר.

שלי הכי דק
תחרות ה- "למי יש דק יותר" הביאה את היצרניות להתאמת מערכת LED עבור מסכי ה- LCD הדקים שמגיעים כיום בעובי של פחות מ- 3 ס"מ. מסכים אלו כוללים מנגנון EDGE LED בו נורות ה- LED פרושות רק על מסגרת המסך ועוצמת התאורה שלהן נשלטת כיום רק כמקשה אחת (אי אפשר לעמעם איזורים ספציפיים).

LED Pinpoint

אחת מסדרות ה- LED LCD החדשות של Samsung (סדרת C8000 עם עובי מוצהר של 2.39 ס"מ ותמיכה גם ב- 3D) תגיע עם מנגנון המכונה Pinpoint Dimming, מדובר על תריסים זעירים הממוקמים על גבי המשטח שמוליך את האור אל פנל ה- LCD מנורות ה- LED הזעירות שממוקמות במסגרת.
סמסונג אינה חושפת בשלב זה פרטים רבים על אופן פעולת המנגנון, האתגר הגדול איתו מתמודד מנגנון ה- EDGE LED הינו כיצד לפזר את התאורה (שמגיעה רק מהנורות בקצה המסך), על פני כל השטח, באופן מלא כך שלא יבלטו לעין הבדלי תאורה באיזורים השונים.
בשיטה הנוכחית, האור, מתפזר על גבי משטח באופן שווה (Diffuser) ו"מובל" אל פנל ה- LCD שנמצא בקדמת המסך.
נראה, כי סמסונג מיקמה תריסים זעירים שנשלטים ע"י מעבד המסך שסוגר ופותח אותם בהתאם להתרחשות באיזורים שונים בתמונה המוצגת וכך מגביל למשל את אותו אור כאשר מוצג תוכן חשוך בטלויזיה.

קשה לדעת (וגם להאמין) האם מדובר במנגנון שיתחרה ב- Full LED Local Dimming, אבל גם אם הוא יביא לשיפור מסויים בניגודיות והתמודדות עם איזורים כהים בתמונה, זאת ביחס למסכי EDGE LED רגילים, הדבר יצליח להעניק לחברת סמסונג יתרון יחסי בתחום מסכי הטלויזיה הדקים.

מעבר לתגובות בפורום