Yes משיקה שירות VOD בשם yes Max Total

ליאור קורן
02-03-2010 12:45

Yes מוסיפה סוף סוף שירות VOD מלא ללקוחותיה, זהו שירות IPTV הראשון בישראל, מבוסס על רשת האינטרנט.


המושג VOD שהיה צמוד במשך שנים רבות לחברת HOT, מגיע גם למתחרה yes, זהו שירות ה- yes Max Total שיתווסף אל ממירי ה- yes MaxHD הקיימים.

שירות ה- VOD החדש של החברה, מבוסס על חיבור האינטרנט של הלקוח (תשתית של בזק או הוט), הוא מחייב חיבור במהירות מינימלית של 2.5Mb, זאת על מנת לאפשר הורדת סרטים במקביל לגלישה רגילה של שאר המחשבים בבית.

Yes מתחילה את שירות ה- VOD עם מאגר של כ- 5,000 תכנים שונים (סרטים, תוכניות וכו') מתוכם כ- 2,000 הינם תכני ילדים. בהמשך, מצהירים נציגי החברה כי יתווספו בכל חודש מספר מאות של תכנים חדשים.

תכנים באיכות SD (איכות "רגילה") תופסים רוחב פס של חיבור אינטרנט בגודל 1.5Mb ואילו תכני וידאו באיכות HD יתפסו רוחב פס גדול בהרבה של כ- 4Mb (פלוס מינוס, בתלות בדחיסה משתנה של הקובץ).
קידוד קבצי הוידאו הינו H.264 (ממשפחת MPEG4) שהינו יעיל ואיכותי יותר מאשר הקידוד הקודם שהיה נהוג בתחום MPEG2, כאשר איכות הקול בתכני HD תנוע בין סטריאו (שני ערוצים) ל- Dolby Digital (5.1 ערוצים).

כל מכשיר yes Max HD שמחובר לרשת הביתית ומשתמש באותו הרגע בשירות VOD יגזול את רוחב הפס הנ"ל, פירושו של דבר כי 2-3 מכשירים שפועלים במקביל, יתפסו רוחב פס גדול בהתאמה, אם כי נכון להיום, השימוש במספר ממירי HD בו זמנית באותו הבית הינו נדיר למדי.
 
yes vod

 
שמירת תכנים?
תכני החינם שיורדו דרך VOD יוכלו להשמר ללא הגבלה על גבי הממיר (ממירי yes MaxHD החדשים מגיעים עם דיסק קשיח בנפח 500GB), סרטים ותוכניות שמגיעים בתשלום ועם מגבלת זכויות, ישמרו למשך פרק זמן של 24-48 שעות, לא ניתן יהיה להקליטם אל תוך ממיר ה- MAX (ולשמור אותם לתמיד).

מחירים

השקת השירות החדש, אינה משנה נכון להיום את תעריפי המסלולים השונים ב- yes, שדרוג אל ממיר yes Max HD ללקוחות בעלי ממיר רגיל, יעלה תוספת של 49.90 ₪ לחודש, בעל ממיר MAX רגיל, יצטרכו להוסיף 25 ₪ לחודש ואילו בעלי yes Max HD קיימים, לא יצטרכו להוסיף תשלום בכדי להצטרף לשירות ה- VOD.

לצורך פתיחת השירות לצפיה, יש להזמין טכנאי של yes, בעלות של 199 ש"ח עבור חיבור הממיר לאינטרנט והפעלת השירות.

שירות ה- VOD עצמו, כרוך בדמי מנוי חודשיים של 9.90 ש"ח, לכל לקוח ינתן זיכוי של 9.90 ש"ח על צריכת תכנים בתשלום, נכון להיום, מסרו נציגי החברה כי תכנים רבים ניתנים בחינם, מחירם של סרטים, למשל, ינוע החל מ- 9.90 ₪ לצפיה בסרט בודד ומעלה.

Yes הכריזה באירוע גם על הוספה של שלושה ערוצי HD חדשים: ערוץ ספורט Fox Sports HD, ערוץ סרטים נוסף yes HD2 וערוץ מוזיקה MTV HD.

התקנה

כאמור, שירות ה- VOD דורש תשתית אינטרנט פעילה בבית הלקוח והתקנה בעלות של 199 ש"ח, טכנאי yes אחראים על חיבור הממיר (שממוקם בד"כ ליד הטלויזיה) אל נקודת האינטרנט / ראוטר ביתי, זאת בעזרת מספר שיטות, כמו חיבור דרך תשתית החשמל או כבל רשת רגיל.

מעבר לתגובות בפורום