CES 2010 – סקירת תצוגות אודיו Hi End

ליאור קורן, לאס וגאס
10-01-2010 08:32

במרומי קומה 29 ומעלה – בחדרי הסוויטות של מלון Venitian, מוצגות לראווה מערכות האודיו / סטריאו המשובחות בעולם, ליאור קורן ראה והאזין.


תצוגות הסטריאו בתערוכת CES, אינן מוצגות באולמות הפתוחים, אלא בחדרי הסוויטות של המלון המהודר בעיצוב וונציאני.

החדרים, שכוללים שטיח מקיר לקיר וריהוט מרופד הינם מוצלחים יותר בהיבט האקוסטי, ביחס לתערוכות אחרות ומאפשרים לקבל רושם נאמן למדי מהמערכות המוצגות.

שרירים

את סיבוב ההתרשמות, התחלתי בתצוגה המשותפת של החברות Bryston ו- Thiel.
בכניסה, ניתן לראות מגבר מונו בלוק מפלצתי של ברייסטון - דגם 28B SST בהספק של לא פחות מ- 1000 וואט.

Audio CES


מבט מתחת ל-"מכסה המנוע" של המגבר (במשקל 42 ק"ג) מגלה את השנאי הענק ואת צבא הקבלים, צריכת החשמל מגיעה ל- 2640 וואט ב- Peak של 1300 וואט ב-8 אוהם.

Audio CES


צמד אינטרנטי

בחדר הצמוד, הודגמה מערכת קול ש"נתפרה" סביב צמד Olive + Thiel: רמקולים מוגברים מדגם SCS4D שכוללים מגבר Class D בהספק 200 וואט, דרייבר קואקסיאלי בקוטר 6.5" וממיר DAC של Burr Brown באיכות 192Khz/24bit.
אות האודיו מגיע לרמקולים דרך... כבל רשת (ולא כבל רמקולים כמקובל), את האות מספק סטרימר Olive 4HD עם נפח אחסון של 2TB וחיבור לאינספור תחנות אינטרנט.

השילוב נמכר במחיר של 7,900$ בארה"ב, הוא נשמע טוב בהחלט, עם צליל מפורט, מעט בשרני ובס הדוק.


Audio CES


ואם לא התרשמתם עד עתה משנאים גדולים, הרי ששנאי הענק של "משביחי מתח" (Power Conditioner) של חברת TORUS ישברו את השיא.
המוצרים, מבטיחים להעביר למערכת האודיו, מתח נקי לפחות כמו אויר פסגות בהימלאייה.

Audio CES


Usher
בדומה לשנה שעברה, גם הפעם, הציגו רמקולי החברה (מחוברת למערכת של Usher) צליל נעים מאוד לאוזן, עם גבוהים מפורטים אך לא צווחניים ובס מדוייק מאוד (אם כי היה מעט יבש לטעמי).
טוויטר היהלום של החברה, מגיע השנה גם לרמקול Dancer Mini One הפחות גבוה בסדרה.

Audio CES


ADN Innova
מסין, עברנו אל ספרד - לרמקולים אשר מיוצרים בעיר ברצלונה.
הם בנויים במבנה יחודי למדי, התיבה עשויה אלומיניום - רצועות רצועות במבנה עקלקל ובעל זיזים פנימיים אשר מטפלים בהשתברות גלי הקול בתוכה.

Audio CES


כל רמקול שוקל 46 ק"ג (שזה המון עבור רמקול מדפי), הטוויטר הינו Illuminator של סקאן ספיק וטווח התדרים נע בין 22Khz-34Hz.
המחיר עומד על כ- 20,000$ לזוג.
והצליל? לאוזניי הם נשמעו מעט צועקים מדי ועם מיד בס קצת נפוח (שאולי בא כפיצוי על החוסר בבס עמוק).

Audio CES


Morel Fat Lady
קפצתי לבקר את המכרה אותה אנו כבר מכירים - הגברת השמנה.
השנה, הוחלפה ההגברה.
נו, האם מגבר משפיע על הצליל?

Audio CES


את מערכת ה- Naim Audio מהשנה שעברה, החליף הפעם, מגבר משולב של LINDEMANN הגרמנית (דגם 882), ההבדל לעומת הפעם הקודמת היה גדול, כאשר המיד מקבל יותר "בשר" הגבוהים מפורטים ועגלגלים והבס מורגש אך מדוייק.

זו פגישה ראשונה שלי עם מגבר של LINDEMANN (מחיר של כ- 18,000$), היות ושמעתי את הגברת עם מגוון הגברות בעבר, אני יכול להעיד שהמגבר הזה הינו מרשים++ והתוצאה היתה צליל בין הטובים בקומה (לא בדקתי עדיין את שאר הקומות): סאונד אנרגטי, מפורט, עם בימת צליל עמוקה מאי פעם ופיזור צלילים כזה שגם אם עמדת במיקום מרוחק יחסית, יכולת להנות מהמוזיקה.

Audio CES


Sim Audio
השכנים בחדר הסמוך, הציגו את מגוון מוצרי חברת Sim Audio.
מערכת ההדגמה הורכבה מ- מגבר 600i ונגן CD מדגם 750 D, עם זוג רמקולים מדפיים של דיינהאודיו, זה היה סטאפ אינטימי יחסית, עם בס הדוק וצליל נעים לאוזן.

Audio CES


מי שמעוניין בכך, יוכל לרכוש גם "ירח" מוזהב.

Audio CES


Burmester
החדר של בורמייסטר היה מלא באנשים שהקשיבו לזוג רמקולים מדגם B30 (מחיר 15,990$ׂ).
המערכת השמיעה צליל אנרגטי מאוד, פתוח באופיו (אבל לא גלש לבהירות יתר בחדר הספציפי), גיטרות חשמליות נשמעו עם "בשר", בקטע אחר, החדר רעד מרוב בס.

Audio CES


DEVORE
מה"בומבה" של בורמייסטר, עברנו להגשה שקטה יותר של DEVORE, המערכת שניגנה, כללה זוג רמקולים מדפיים מדגם Gibbon 3XL.
בחדר הושמעו קטעי ג'אז שקטים, הצליל היה מפורט מאוד (מיד חשופני מאוד), עם גבוהים עגולים, בס הדוק - כיאה לרמקולים מדפיים.

בצד, ניצב יער שלם של "עצים" - דגמי DEVORE השונים.

Audio CES


Audio Research
הסטאפ אנלוגי (עם פטיפון כמקור) בשילוב רמקולי Sonus Faber Elipsa.
הצליל העביר נאמנה מוזיקה קלאסית שהושמעה מתקליט, עגול ומלא, מוזיקלי ומתאים באופיו לקלאסיקה.

Audio CES


Paradigm SUB 1
פרדיים הציגה סאב אימתני חדש מדגם SUB 1, עם שישה דרייברים בקוטר 10"... מגבר Class D בהספק 4,500 וואט, תיבה בעלת שישה צדדים ותכנון מבטל רעידות.

Audio CES


Dynaudio
מהרמקול הכחלחל שעמד בכניסה, לא ניתן היה להתעלם, אך את החוויה האמיתית סיפקה המערכת שהיתה אחראית על ההדגמה.

Audio CES


על האלקטרוניקה היתה אחראית OCTAVE, שסיפקה כח לזוג רמקולים מדגם Consequence Ultimate Edition.
השילוב הביא לצליל פתוח ומהיר, מוזיקת הג'אז שניגנה, כללה צלילי פסנתר בליווי מצילות תופים שרפרפו בחלל החדר, ללא מאמץ מיוחד.

Audio CES


VTL
החברה, שמתמחה באלקטרוניקה מבוססת מנורות, הדגמיה זוג מונובלוקים מדגם MB-450 Signature Series II (מחיר 15,000$) וקדם מגבר TL-7.5 Reference Pre Amp (מחיר 18,500$).

זוג המונובלוקים כוללים מנגנון כיוון BIAS אוטומטי מבוסס מיקרו מעבד המבטל את הצורך בהתעסקות בענין זה, בנוסף, כאשר חיי מנורה מגיעים לסיומם, ידע המשתמש על כך באמצעות נורת LED מהבהבת בחזית.

מערכת ה- VTL חוברה לרמקולים הבכירים של TAD, הצליל היה "באסי" באופיו, בעל גוון שמנמן של מנורות ועם גבוהים נעימים לאוזן.
מורגש היה כי יש למערכת כח רב, הבס לא היה הדוק מאוד, אם כי "מפוזר" יותר בחדר, הקונטרבס של אבישי כהן נשמע בבירור וניכר היה כי לסטרפ אין בעיה "לאכול" את התדרים הנמוכים.  

Audio CES


לאחר סשן האזנה ראשון, החלפנו קדם מגבר לדגם חדש וזול יותר מדגם TL5.5 Series II Signature (מחיר 8,000$).
זהו פרה אמפ Balanced, עם שמונה כניסות וגם Phono Stage מובנה.

Audio CES


כאן ניתן להציץ אל תוך נבכי קדם המגבר, החלק שמופרד במחיצה ונמצא רחוק יותר מהעין, הוא ה- Phono stage, כאשר החלק הקרוב יותר (עם שש מנורות) אחראי מטפל בשאר.

Audio CES


אחרי ה- VTL, לרמקולים של EGGLESTON מדגם Savoy Signature היה צליל הדוק יותר, אם כי פחות חם ו"שמנמן".

Audio CES


Gershman
את סיבוב ההתרשמות נחתום עם אלי גרשמן - הבעלים של חברת Gershman Acoustics.
אלי שמתגורר בקנדה ואשתו הנמרצת (שהתרוצצה בחדר, התרשמתי ממידת השותפות שלה בענין והיחס שהפגינה כלפי המאזינים בחדר) הציגו את הדגם היקר של החברה - Black Swan (מחיר 36,000$).

יחידת הבס של הרמקול מופרדת למעשה משאר הגוף (יחידות מיד וטוויטר), היא כוללת וופר 12" מתוצרת Peerles, כאשר הטוויטר והמיד וופר הינם מסדרת רוולטור של סקאן ספיק.

ה- Black Swan שודכו למערכת של VAC, עם יחידות מונובלוקים מדגם Statement 440, היחידה העליונה שנושאת את המנורות, מופרדת מהתחתונה ונשענת על בסיס הכולל בולם זעזועים (נעה בחופשיות באויר).

המקור היה בתחילה פטיפון של Oracle מדגם חדש MARK 6, אח"כ עברנו לנגן דיסקים.

Audio CES


ואיך הצליל? אבישי כהן נכנס גם כאן לפעולה, צלילי הפסנתר התפשטו בחלל החדר, כשהם מפגינים נוכחות. הסטאפ הזה נשמע הכי טוב לאוזני בצליל פסנתר שקיבל אופי עגול ו"מתוק".
ברקע, נשמעו כלי מיתר ובס עמוק שמורגש מעט בגוף (הרמקול מסוגל לרדת על פי המפרט עד ל- 18Hz) וההצגה הכללית "כבדת משקל", בצד העליון, נשמעו המצילות ברורות וחדות וכאשר עברנו אח"כ לקטעים ווקאליים, למשל אל Stacey Kent, קולה נשמע צלול, ברור ומפוקס במרכז החדר.

ללא ספק, היה זה סיום מהנה והולם ליום ארוך.

Audio CES


מעבר לתגובות בפורום