CES הכרזות בתחום טלויזיות LCD, LED, פלזמה ו –OLED

ליאור קורן, לאס וגאס
07-01-2010 11:21

יום עמוס של הכרזות, גילה לעיניים מגוון מסכי LCD גדולים ודקיקים, מגוון רחב של טלויזיות LED, עם קישור לאינטרנט, יכולת הצגת תכני וידאו וטלויזיה בתלת מימד ומעבדים חזקים במיוחד. עולם הטלויזיות נראה צבעוני מתמיד בתערוכה.


בזה אחר זה, הציגו החברות השונות, מסכי טלויזיה רבים בטכנולוגיית LED, חלקן משולבות 3D במפרט טכני עשיר מתמיד.

LG – דק ומקושר

LG פתחה את יום ההכרזות עם השקת סדרה חדשה בשם INFINIA, כוללת Wireless TV לטווח של עד 30 מטרים ועם אפשרות לערוך שיחת וידאו דרך SKYPE, זאת לאחר התקנת מתאם חיצוני שמתחבר למסך. הושם דגש על קישוריות אינטרנט ולמעשה, כל הדגמים מגודל 32" ומעלה, מגיעים עם חיבור שכזה.

החברה הולכת השנה על דק בגדול ומשיקה שתי סדרות LCD LED חדשות, Slim LCD מגיעה בעובי של 23.3 מ"מ ואילו Ultra Slim מפתיעה על עובי דקיק של 6.9 מ"מ בלבד.
מנגנון ה- Local Dimming בדגמים שכוללים אותו מגיע עם 240 אזורים שונים.
חלק מהמסכים, יגיעו גם עם תקן THX שמבטיח כיול צבעים קולנועי עבור המשתמש.

LG LED ULTRA SLIM


חיבור האינטרנט של המסך, מאפשר צפייה בתכני וידאו מתוך NETFLIX ואתרים נוספים.
החלקת התנועה קופצת פי שניים אל ערך של 480Hz,
בנוסף, תשיק LG טלויזית OLED ראשונה בגודל 15" עם ניגודיות אסטרונומית של אחד 10,000,000:1.

SKYPE ON TV LG
ניהול שיחת וידאו דרך SKYPE מעל מסך הטלויזיה


כמו כן, תכליל LG כונן קשיח בנפח 250GB בנגן הבלוריי
בדומה לחלק מהמתחרים, גם LG תכליל 3D, אולם באירוע ההכרזה, ענין זה צוין כ-"עוד תכונה" כחלק ממפרט המסך ולא נערך קרנבל שלם רק סביב הנושא הזה, שני דגמים יגיעו עם יכולת זו.

Toshiba Cell TV

טושיבה התרכזה בחלקו הגדול של האירוע בדגם יחיד: זוהי טלוויזית ה- CELL, שכוללת מעבד 8 ליבות במהירות 3.2Ghz, שעל פי החברה, חזק פי 10 ממחשב שולחני "ממוצע".
החברה רותמת את כוח המחשוב ליכולות רבות, כגון המרה של תוכן 2D אל 3D בזמן אמת, מדובר בהמרה של כלל התכנים, כגון ערוצי טלויזיה, סרטי Blu-ray ומשחקים. טושיבה משתמשת במנגנון שדורש משקפיים אקטיביות.דוברי החברה הדגישו רבות את הצלחת ה- LCD מול פלזמה באחוזי מכירה ונראה שזו נקודה רגישה עבורם, הם הציגו גרפים שהמחישו ירידות מחירים תלולות בשנה האחרונה, פרט לסגמנט יחיד בו נרשמה דווקא עליית מחירים בחודשים האחרונים, אלו הם מסכי LCD עם טכנולוגיית LED והדבר מצביע, לטענת נציגי טושיבה על העובדה כי יש קהל שמוכן לשלם מחיר יקר יותר, בתמורה לטכנולוגיה איכותית.
ואכן, ה- CELL אינו מסך זול, מחירו עומד על כ- 11,000$  ביפן וכ- 7,000 אירו באירופה.
החברה תשיק 10 סדרות חדשות בארה"ב, מתוכן 7 מבוססות מנגנון LED.

TOSHIBA CELL TV


כוחו של מעבד ה- CELL נרתם לשיפור תכני SD (שידורי טלויזיה רגילים), הוא נקרא True Super Resolution ומבטיח לשפר לרמת של 1080p.
בנוסף, קיים מנגנון Video Upscale, זהו ה- Net Super Resolution+ והוא מיועד לתכני וידאו שאיכותם פחותה אף יותר משידורי SD רגילים, למשל, תכני וידאו באיכות נמוכה מ- YouTube, זהו אתגר לא קטן לשפר איכות וידאו נמוכה שכזו ואת זה צריך יהיה לבדוק כמובן בפועל.
מנגנון החלקת התנועה של טושיבה יגיע גם הוא ל- 480Hz, הוא ישולב למעשה מהכפלת פריימים של 240Hz בשילוב מנגנון הבהוב תאורת המסך שמכפיל את האפקט ל- 480Hz.

חיישן תאורת צבע
מנגנון ה- AUTO VIEW במסך ה- CELL כולל רכיב חדש, מלבד שינויי בהירות וניגודיות, יקלוט חיישן הצבע גם את השינויים באופי תאורת החדר (למשל, מעבר מאור שמש טבעי לנורת להט, או לאור ניאון) וישנה בהתאם את טמפרטורת הצבע בתמונה.

TOSHIBA CELL TV


גם ה- CELL TV כולל כמובן קישוריות למגוון תכני אינטרנט ואף יאפשר שיחות ויעדת וידאו בעזרת מכלולים מותקנים, שם יופעל מנגנון חידוד התמונה על מנת לשפר את רזולוציית הוידאו הנמוכה.
הדגם האמריקני, כולל גם כונן קשיח בנפח 1TB (לא ידוע מה יהיה הנפח בדגם האירופי), והוא ישמש להקלטת תכנים שונים באיכות של עד 1080p.
השלט הרחוק של הטלויזיה יפעל בשיטת RF (גלי רדיו) כך שטווח השידור יוגדל ואף יחדור קירות.

המרת תכני טלויזיה / וידאו המשודרים ב- 2D ל- 3D תופעל במצב 480Hz, כך שכל עין תקבל ערוץ וידאו של 240Hz.

פנל LCD Kira2
איכות התמונה תהיה מבוססת על פנל LCD חדש המכונה Kira2, זהו פנל Local Dimming  4,086 נורות LED המחולקות ל- 512 אזורי תאורה, עליהם שולט מעבד המסך. גם עוצמת התאורה, שופרה לשיא של 1,250 CD/M² והניגודיות הדינמית תעלה לערך של 9,000,000:1.
באירופה (דגמים שרלוונטיים לישראל) יחולקו דגמי החברה לשתי קבוצות: קו ה- REGZA LED Line ו- Cell REGZA. להערכת טושיבה, יגיע ה- LED לנתח שוק של 46% בשנת 2012.
סדרות ה- LED יגיעו בטכנולוגיית EDGE LED (במסגרת) או Local Dimming.

החברה שואפת להגיע לנתח שוק עולמי של 10% בשנת 2010, עם מכירות של 15 מיליון טלויזיות.
טושיבה, תשיק גם תוכנת מדיה סרבר שתאפשר לחלוק תכנים ולדחוף תכנים למכשירי מדיה שונים ברשת, התוכנה תהיה זמינה להורדה בעתיד הקרוב.

שארפ - פנל RGBY

החברה התמקדה בעיקר בחידוש אחד עיקרי מבחינתה: מעתה, הקו החדש של SHARP AQUOS יכלול פנל שמבוסס על ארבעה צבעי יסוד ולא שלושה. אל שלושת צבעי היסוד שמרכיבים את כלל הצבעים בתמונה (אדום, כחול וירוק) מצטרף צבע יבוד רביעי – צהוב והוא יאפשר להגיע למספר גוונים אפשרי של טריליון...
הוספה זו תאפשר להציג גוונים חדשים כגון זהב, נחושת ועוד.

SHARP AQUOS RGBY


שלושת המסכים החדשים באירוע, הציגו תמונה עזה יותר ממסך רביעי מדגם ישן יותר, כמובן שיש לבדוק את ההבדל בשטח, נציגי שארפ טענו כי הוספת הצהוב תשנה את התמונה (תרתי משמע) בשוק המסכים ואת זה נותר רק לבדוק בשטח.
מלבד זאת, הוצגו היכולות עליהן שמענו מיצרנים אחרים, כגון קישוריות לאינטרנט ועיצוב דק בעובי 1.6 אינטש.

SHARP AQUOS RGBY


על פי הערכות נציגי שארפ, ב- 2013, מספר מסכי ה- LED יעמוד על 83.2% מכלל מכירות ה- LCD בגודל של 40" ומעלה.
סדרת הדגל של החברה בארה"ב תקרא LE920, היא מגיעה בגדלים של 52,60 ו- 68", מנגנון החלקת תנועה 240Hz, פנל עם "צמצם רחב" המאפשר להעביר יותר אור ממנגנון התאורה אל הפנל וחיבור לשירותי אינטרנט כגון Netflix ו- Twitter.
שארפ השיקה גם נגן Blu-ray חדש, דגם ה- BD-HP70U יכלול גם חיבור רשת Wireless דרך USB וצריכת חשמל נמוכה של 14 וואט בלבד.

נושא תלת מימד מתאחר מעט אצל שארפ, בביתן החברה יוצג אב טיפוס שיעבור לייצור מסחרי כנראה רק לקראת סוף שנת 2010.

סמסונג - חנות אפליקציות לטלויזיה

נציג החברה סיפר כי החברה מכרה 2.6 מיליון מסכי LED LCD מהסדרות שהוכרזו בשנת 2009 (6000/7000/8000), בארה"ב, תופסת סמסונג 80% מכלל מכירות מסכי ה- LED.

Samsung Apps – לטלויזיה.
סמסונג הכריזה על צעד מעניין: השקת חנות אפליקציות, הפעם מיועדת בעיקר עבור טלויזיות, וגם לטלפונים ונגני בלוריי.
החברה תפיץ את ערכת הפיתוח ותאפשר פיתוח חופשי של אפליקציות, באביב הקרוב, תפתח חנות עם אפליקציות חינמיות ובקיץ יגיעו גם אפליקציות "פרמיום" בתשלום.

SAMSUNG APPS


החברה הציגה "פיתרון 3D כולל המכיל טלויזיה, נגן Blu-ray ואף מערכת אודיו שאמורה להשלים את החוויה.
החברה רוצה להוביל את תחום התלת מימד עם השקת מגוון דגמים שתומכים בה – מסכי LCD, LED וגם פלזמה.
סדרת 9000 החדשה, כוללת מסכי LED LCD בעובי של 0.3 אינטש, יכולת המרת 2D ל- 3D בזמן אמת.
השלט מעניין גם הוא, כולל מסך מגע והופך בעצמו לטלויזיה קטנה, ניתן, לדוגמא, לצפות בו בשידורי טלויזיה רגילים, בזמן שעל מסך הטלויזיה מוקרן סרט בלוריי.
כמו כן, הוצגו סדרות 8000 ו- 7000 חדשות וסדרת 750 שתכלול תלת מימד.

החברה דואגת גם לתחום התוכן ומשתפת פעולה עם חברת הסרטים Dreamworks שתפיק במהלך השנה כותרי Blu-ray מצויירים בתלת מימד, כמו למשל הסרט Monsters VS Aliens.

סוני בתלת מימד

גם סוני מצטרפת לחבורת ה- 3D ונראה שהיא עושה זאת בגדול, בביתן החברה, ניתן היה לצפות במגוון רחב של תכני תלת מימד: משחקי פעולה בקונסולת ה- PS3, תוכניות טלויזיה, סרטי קולנוע ועוד.
נציגי החברה, הדגישו את מחויבותם לענין התכנים ואת המאמצים שהם עושים ביצירת עולם תוכן שלם של תלת מימד, כך שרוכשי המסכים החדשים יוכלו ליהנות מהמימד הנוסף.
באחד מהמבנים בביתן, הוצגו שלושה מסכי OLED קטנים אשר הציגו קטעי וידאו, השילוב של איכות מסך OLED ותלת מימד, היה מרשים ומהנה מאוד.

OLED TV 3D
תלת מימד על מסך OLED


דגמי מסכי העלית של החברה (900) מגיעים בשתי גרסאות: דגם XBR-60LX900 עם EDGE LED (צדדי) או דגם XBR-52HX900 שכולל תאורת Local Dimming.
שני המסכים, תומכים בתלת מימד (עם משקפיים אקטיביות), החלקת תנועה 240Hz, קישוריות WIFI מובנית (LX900) או אפשרות לחיבור WIFI דרך USB (דגם HX900), קישוריות אינטרנט ויכולת ניגון קבצי מדיה דרך USB.
הם יושקו בקיץ בארה"ב.

SONY LCD


גם נגן ה- Blu-ray היקר של סוני, מדגם BDP-S770 יתמוך בהצגת סרטי בלוריי בתלת מימד, הוא כולל קישוריות אלחוטית WIFI, חיבור למאגר נתונים, אפשרות לשימוש ב- אייפוד או אייפון כשלט רחוק (אפליקציה חינמית להורדה) וניגון קבצי מדיה דרך USB.
סוני הציגה בסך הכל שישה דגמים של נגנים או מערכות אודיו הכוללות Blu-ray.

הערה:
בדגמים המיועדים לשוק האמריקאי, דרגות מנגנון החלקת תנועה יהיו בכפולות של 120Hz (כגון 240Hz).
בדגמים המיועדים לשוק האירופאי והישראלי, יעמדו כפולות מנגנון החלקת התנועה על 100Hz (לדוגמה 200Hz).

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת יורוקום פנסוניק.

מעבר לתגובות בפורום