Google משיקה את ה- Nexus One

אביחי אפוטה
05-01-2010 22:10

למרות שלאף אחד לא היה ספק, השיקה Google את הסלולארי החדש שלה.


אף על פי שזה לא נאמר בצורה מפורשת בהודעתה של Google על מסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר במטה של Google בארה"ב - היה ברור לכולם מה יוצג שם. בשבועות האחרונים הרשת התמלאה בתמונות, סרטונים ואפילו סיקורים ראשוניים של המכשיר החדש בידי אתרי הטכנולוגיה המובילים. יחד עם זאת, גם המפרט הטכני של המכשיר ויכולותיו הודגמו באינספור בלוגים וסרטונים שהועלו ל- You-Tube על-ידי עובדי Google שקיבלו ראשונים את המכשיר לצורך בדיקות והתנסות - כפי שדיווחנו כאן.
 
nexus
 

אז תכירו את ה- Nexus One: שיתוף פעולה הדוק בין Google לחברת HTC שבאמתחתה כבר מספר לא קטן של 'סמארטפונים' המבוססים על מערכת ההפעלה של Google, ה- Android. עוביו של ה- Nexus הוא 11.5 מילימטרים והוא שוקל כ- 130 גרם. המסך בגודל 3.7 אינצ' בטכנולוגית  AMOLEDורזולוציה של 800X400 פיקסלים. כפתור כיבוי/הדלקה עילי, כניסת 3.5 מילמטר לאוזניות וכניסת Micro USB לסנכרון.

 nexus

בקרבי המכשיר נמצא המעבד החדש והחזק ביותר היום למכשירים סלולאריים של חברת Qualcomm, ה- Snapdragon במהירות של 1 Ghz. קישוריות Wi-Fi (b/g/n) ו- BlueTooth (סטריאופוני). הזיכרון הפנימי של המכשיר יחסית קטן מאוד: רק 512MB וכנראה שהאכסון ייאלץ להתבסס על חריץ ה- Micro SD שניתן להרחבה עד ל- 32 גיגה ומגיע עם כרטיס של 4 גיגה. המקש האמצעי בתחתית חזית המכשיר (כמו מקש הבית ב- IPhone) נקרא TrackBall והוא מציג תאורה בצבעים שונים בהתאם לפעולות שונות של המכשיר. בגזרת החיישנים של המכשיר ישנם חיישני תנועה, תאורה, מצפן, GPS וחיישני תאוצה. בגב המכשיר ישנה מצלמת 5 מגה פיקסלים עם מנורת LED, פוקוס אוטומטי, זום אופטי מצומצם (X2) והיא כמובן גם מצלמת ווידיאו.

nexus

מערכת ההפעלה כאמור היא ה- Android בגרסא החדשה שלה, 2.1, עם חידושים הנוגעים בעיקרם ל- Widget'ים חדשים ומונפשים, שיפור יכולות המולטימדיה של המכשיר (הנפשות של מסכי הבית, תפריט 3D לספריות המדיה וכד')

 nexus

 

nexus

ל- Nexus החדש תהיינה יכולות קוליות, או יותר נכון פקודות קוליות, משוכללות מכל מה שראינו עד כה. הטכנולוגיה הזו הוצגה כבר בעבר בכל הקשור לביצוע חיפוש במכשירים מבוססי Android, אבל במכשיר החדש של Google, באמצעות גרסא 2.1 של מערכת ההפעלה הפקודות הקוליות משתלטות על כל פעולות המכשיר - בעיקר על תיבות טקסט. אפשר להכתיב טקסט בדיבור בכל מקום שבו המקלדת אמורה להזין אותו באמצעות זיהוי קולי מתקדם.

nexus

Google הציגה גם את המודל שלה לרכישת המכשיר באמצעות אתר האינטרנט הייעודי שהקימה עבור ה- Nexus בכתובת Google.com/phone. ניתן יהיה דרך האתר לרכוש מכשיר ישירות עם חוזה ל- T-Mobile (בארה"ב החל מהיום), Verizon ו-Vodafone (החל מאמצע 2010)  או ללא התחייבות לרשת ולקבל מכשיר פתוח לכל כרטיס סים ברשתות GSM.

nexus

בשלב מאוחר יותר Google מתכננת למכור דרך האתר שלה מכשירים נוספים, כנראה של Motorola, וגם להרחיב את התפוצה שלהם למדינות נוספות: נכון להיום תתאפשר המכירה לארה"ב, בריטניה, סינגפור והונג-קונג. המחירים שהתפרסמו לראשונה לפני כמה שבועות מתבררים כמדוייקים: ה- Nexus יימכר תחת חוזה בעלות של 180 דולר וללא חוזה (מכשיר פתוח לכול סים) בעלות של 530 דולר.

 

חלק מהתמונות באדיבות אתר הטכנולוגיה Gizmodo שדיווחו ישירות מההשקה

מעבר לתגובות בפורום