נבחרי השנת 2009 של DTOWN - וידאו וגאדג'טים

dtown
01-01-2010 06:00

צוות הכתבים של DTOWN בוחר את מוצרי השנה בתחום טלויזיות LCD ו-פלזמה, נגני וידאו ואת המוצרים שהרשימו אותנו בתחום הגאדג'טים, מחשוב וצילום.


שנת 2009 היתה תוססת בתחום הוידאו, למרות המשבר הכלכלי בעולם, נציגים ראשונים ומרשימים של טלויזיות ה- LED LCD הגיעו לארץ וגם הפלזמות החזירו מלחמה שערה. הסטרימרים הופכים נפוצים יותר בבתים ומתחרים בנגני ה- Blu-ray החדשים.
בתחום הגאדג'טים, למדנו שהגודל קובע, הפעם בדגש על מחשבים קטנים יותר וטלפונים מתוחכמים יותר מאי פעם, בואו של ה- אייפון לישראל העלה גם גל של אפליקציות חדשות והתאמת גרסאות קיימות של תוכנות ניווט אל המכשיר מבית אפל.

ברשימה מוצרים נבחרים זו, כלולים מוצרים שהביאו שינוי אמיתי לשוק הישראלי, הן בראיה של תמורה למחיר או בקפיצה מוחשית בביצועים.
כל המוצרים ברשימה, נבחנו באופן אישי ומעמיק ע"י כתבי האתר.

מסך טלויזיה LCD

את תואר "מסך ה- LCD המצטיין" של שנת 2009, חולקים שני דגמים של מסכי LCD בטכנולוגיית LED.

סמסונג B7000
Samsung LED LCD B7000טכנולוגיית ה- LED הגיעה לארץ עוד לפני שדגמי סמסונג נחתו כאן, אבל כאשר הגיעו לכאן הסדרות הראשונות של החברה הקוראנית, התברר כי זו החברה הראשונה שהצליחה להבין "מה רוצה הציבור" תוך שהיא מושכת את כל השוק לכיוון זה, בהציעה מסך דקיק (3 ס"מ) המעוצב באופן שמסיט כל עין בחדר. את העיצוב הייחודי, משלימה תמונה צבעונית וחדה וגם איכות שחור מכובדת מאוד.
מלבד זאת, הציעה סדרת 7000 לראשונה, אפשרות ניגון קבצי MKV דרך USB, חיבור רשת ואינטרנט, זיכרון פנימי וגם תפריטים בעברית.

לסקירה המלאה: סמסונג B7000, מסך LED LCD

טושיבה SV685
Toshiba SV685חברת טושיבה כללה בדגם זה תכונות רבות, כדוגמת שלל חיבורים, כניסת USB וכרטיסי זיכרון, רמקולים עם כיול אקוסטי ועוד.
אך התכונה שהפכה את ה- SV685 למוצר השנה, היא הכללת מנגנון תאורה אחורית בשיטת LED Local Dimming. מבלי להכנס להתפלפלויות טכניות, נאמר רק כי התוצאה הסופית, מתבטאת בניגודיות אסטרונומית, יכולת להציג לבן בוהק ושחור עמוק בכפיפה אחת ואיכות תמונה שעד היום ראינו רק בפלזמות היקרות ביותר.

לסקירה המלאה: טושיבה SV685, מסך LED

מסך טלויזיה - פלזמה
פנסוניק V10
Panasonic V10המלחמה בין פלזמה ל- LCD נמשכת ונראה כי פנסוניק אינה מתכוונת לוותר בקלות.
סדרת V10 מבוססת על פנל פלזמה דק, חסכוני ובעל עוצמת הארה גדולה יותר מבעבר.
התוצאה הינה איכות תמונה משובחת, עם צבעים עזים, ניגודיות מרשימה ומצב THX שמציע כיול צבעים בפורמט קולנועי
מחירו של דגם ה- 50", הופך את רכישתו לאחת העסקאות הטובות ביותר בשוק המסכים הישראלי למי שחשובה לו איכות התמונה בשידורים רגילים וב- HD.

לסקירה המלאה: פלזמה פנסוניק V10 במבחן



LCD – התמורה הטובה ביותר לכסף
פיליפס 8404
Philips 8404דגם 8404 של פיליפס התגלה כפנינה טכנולוגית החופנת בחובה איכות תמונה טובה ושלל טכנולוגיות, כל זאת במחיר תחרותי ביותר.
דגם זה, שאל מסדרות פיליפס היקרות את פטנט תאורת ה"אמבילייט" שמפיץ אור צבעוני מסביב למסך. בנוסף, כולל ה- 8404 מנגנון החלקת תנועה, חיבור USB, קישוריות אינטרנט, אפשרות ניגון קבצי מדיה מרשת המחשבים בבית ושלל כניסות בינהן סקארט ו- HDMI.

לסקירה המלאה: פיליפס 8404 – מסך טלויזיה עם אור



מסך מחשב LCD
סמסונג P2370
Samsung P2370מסך מחשב זה, משתייך לשושלת ארוכת יומין (במושגי עולם המסכים), דומה בעיצובו לטלויזיה קטנה.
זהו מוצר מהוקצע של סמסונג, מגיע עם רזולוציית Full HD, ניגודיות דינמית משופרת ביחס לעבר, תפריטים נוחים למשתמש וצריכת חשמל קטנה יותר – כ- 66% מצריכת הדגם הקודם.
גם מחירו הינו סביר בהחלט עבור מסך בגודל 23 אינטש.

לסקירה המלאה: מסך מחשב סמסונג P2370



סטרימר - מזרים מדיה
XTREAMER
XTREAMERאין ספק כי המכשיר שהשפיע ביותר על תחום הסטרימרים, היה ה- xtreamer. הוא לא היה הדגם הראשון שגרם לירידת מחירים ניכרת, קדם לו דגם ה- WD TV של ווסטרן דיגיטל (שלא היה למעשה סטרימר במלוא מובן המילה בגלל חסרונו של חיבור רשת). אך ה- xtreamer הציע לראשונה, ביצועים של דגמים במחיר כפול ויותר.
אז מה מציע דגם זה לצרכן הישראלי? תמיכה מלאה בעברית (כולל תפריטים וכתוביות), ניגון מגוון קבצי אודיו / וידאו כולל קבצי Blu-ray, ממשק מעוצב, אפשרות גלישה במגוון אתרי אינטרנט, כל זה במחיר שמציג תמורה מצוינת לכסף.

לסקירה המלאה: xtreamer – סטרימר קטן וממזר



נגן בלוריי
JVC XV-BP1
JVC Blu-ray XV-BP1נגן ה- Blu-ray של JVC הוא לא הדגם הזול או המשוכלל ביותר, אבל הוא מציע יתרון חשוב לצרכן הישראלי: ביטול מגבלת אזורי הצפיה של בלוריי ו- DVD.
וכך, יכול הצרכן הישראלי לרכוש כותרים מכל רחבי העולם ולצפות בהם ללא הגבלה בביתו. בנוסף, מצאנו דגם זה כזריז בהשוואה למתחריו, עם זמני טעינת דיסקים נמוכים יחסית ותגובות זריזות לפקודות השלט.

לסקירה המלאה: JVC XV-BP1 – נגן Blu-ray מולטיזון



מצלמה
מצלמת סופר זום פוג'י S200 EXR
Fujifilm S200 EXRחיישן ה- EXR בדגם זה, מציע טווח דינמי שקשה למצוא אותו במצלמות (שאינן DSLR), גם ההתמודדות עם ISO גבוה מפתיע מאוד לטובה ומצליחה לעקוף מצלמות מקבילות מתוצרת מותגים מתחרים.
בנוסף, עיצוב גוף המצלמה הכולל הטמעה של לחצני קיצור דרך מרובים ואפשרות צילום בפורמט RAW הופכים דגם זה לאטרקטיבי עבור חובבי צילום שמבקשים לקבל חווית צילום מקצועית, זאת מבלי להסתבך עם רכישת מצלמת DSLR.

לסקירה המלאה: מצלמת סופר זום Fuji S200 EXR



טלפון סלולרי
Samsung S5603 - Magic Touch
Samsung S5630 Magic Touchבתוך שיגעון האייפון ושלל המכשירים החכמים מבוססי מסך המגע - הצליח מכשיר צנוע ומפתיע מאוד להתמקם בראש הרשימה שלנו למכשיר הסלולארי הטוב ביותר של 2009. יש לו חסרונות, אבל הוא מספק את החוויה של מכשיר מבוסס מגע בצורה מושלמת בתוספת עיצוב נהדר וקומפקטי, נוחות בשימוש יומיומי ומחיר שווה לכל כיס בהשוואה למכשירים שסיימו אוניברסיטה.

לסקירה המלאה: סמסונג Magic Touch

מחשב נטבוק
Asus Eee PC- 1005-HA
Asus EEE PC 1005הלהיט החדש של עולם המחשבים הניידים, הנטבוקים, נמצא כל הזמן במגמת עלייה מתמדת. אף אחת מיצרניות המחשבים (ניידים ונייחים) לא נשארת מאחור ומציעה מבחר של מחשביים ניידים קטנטנים. הבולטת והמוצלחת ביותר לשנה זו היא Asus עם סדרת מחשבי ה- Eee שכל הזמן מתחדשת ומשתפרת. דגם ה- 1005 הינו נטבוק קטנטן, מעוצב עם הרבה תוספות בביצועים שמאפשרות לו להיות המועדף ביותר עלינו על פני שאר המתחרים.

לסקירה המלאה: נטבוק Asus EEE PC 1005


אוזניות
Logitech G35 - אוזניות לגיימרים אמיתיים
Logitech G35מי שמחשיב עצמו ל- Gamer אמיתי בוודאי מחזיק באיזשהו גאדג'ט משלים של Logitech בסביבה הממוחשבת שלו. אחד המוצרים הבולטים בשנה הזו שמאפשרים לשחקנים "הכבדים" שבינינו להתמסר בצורה טוטאלית למשחק הוא סט האוזניות G35 של החברה. עם טכנולוגיית 7.1 ערוצים, עיצוב ומבנה מושלם בתוספת איכות ללא פשרות - זה הגאדג'ט הנבחר שלנו לשנת 2009.

לסקירה המלאה: לוג'יטק G35, אוזניות גיימרים


תוכנת ניווט
איתוראן GPS עבור iPhone
Ituran iPhone GPSהבחירה בקטגוריה זו הינה קלה היות ותוכנת הניווט איתוראן GPS מסמנת תחילתה של תקופה בה פתרונות הניווט למכשירים סלולאריים מגיעים לרמה של מכשירי הניווט הייעודיים. בעזרת תוכנה זו  יכולים כבר כעת בעלי האייפון לשקול ויתור על רכישת מכשיר ניווט יעודי ולחילופין, להשתמש בתוכנת איתוראן שמציעה יכולות ניווט מלאות תוך כדי שימוש במכשיר הטלפון הצמוד.

לסקירה המלאה: איתוראן GPS עבור אייפון


השתתפו בהכנת הכתבה: ליאור קורן, אלי כרמי, אביחי אפוטה, נמרוד גנצרסקי.



מעבר לתגובות בפורום