מדריך: איך לחבר את המקלדת והעכבר ל-2 מחשבים ויותר

אביחי אפוטה
13-01-2010 07:33

עובדים על 2 מחשבים (או יותר) במקביל? מעצבן אתכם לעבור בין המקלדות והעכברים של כל אחד מהם? המדריך הבא הוא בדיוק בשבילכם.

בזמננו אנו, עבודה על 2 מחשבים במקביל ולפעמים אף יותר, זו ממש לא תופעה נדירה. רבים הם האנשים שיש ברשותם מחשב נייח 'ראשי' ועוד אחד נייד (לפטופ, נטבוק וכד'). ומי שמתורגל בעבודה כזו יודע שאחד הדברים המעצבנים בעבודה על 2 מחשבים במקביל זה המעבר בין המקלדת והעכבר הנוחים והמשוכללים של המחשב הנייח, ואז לעבור למקלדת השטוחה ומשטח העכבר הלא סימפטי של הנייד. וזה לא חייב להיות נייד - יש גם מי שעובד על שני מחשבים נייחים ואפילו יותר, אבל הבעיה במקרה הזה זו הצפיפות של המקלדות והעכברים על השולחן.

בדיוק בשביל להקל עליכם את השליטה על 2 מחשבים אנחנו מביאים לכם את המדריך הבא שיאפשר לכם שליטה מלאה על המחשבים שלכם, גם אם הם מריצים מערכות הפעלה שונות, באמצעות העכבר והמקלדת 'הראשיים' שלכם. המצרכים הדרושים הם:

א. תוכנת הקוד הפתוח Synergy (הניתנת להורדה מכאן)
ב. רשת ביתית/משרדית שאליה מקושרים המחשבים שעליהם אתם עובדים

נתחיל קודם כל בהורדת התוכנה והתקנתה בכל אחד מהמחשבים. לאחר שסיימנו, נתחיל את ההגדרות של התוכנה במחשב הראשי שלנו (הנייח לדוגמא).
'דאבל-קליק' על האייקון של התוכנה, ובמסך הראשון נבחר באופציה השנייה - Share this computer's keyboard and mouse (server). למעשה אנחנו מגדירים את המחשב 'הראשי' כ- Server (שרת) שממנו מתקבלת השליטה על העכבר והמקלדת שלו.

synergy

בשלב הבא נלחץ על כפתור ה- Configure בשביל להגדיר את המחשבים שעליהם נרצה לשלוט: אנחנו מתחילים עם המשבצת הלבנה למעלה תחת הכותרת Screens. כאן אנחנו מגדירים את המסכים של המחשבים שבהם אנחנו נשלוט. לוחצים על סימן ה- '+' (פלוס) ובחלון החדש שנפתח נזין את שם המחשב 'הראשי' במדויק. בכדי למצוא את שם המחשב שלכם פשוט לחצו קליק ימני על אייקון 'המחשב שלי' --> מאפיינים. לאחר שהזנו את שם המחשב ישנם עוד כמה אופציות להגדרות שונות והתאמות סמן העכבר לגדלים שונים של מסכים ורזולוציות. באופן אישי לא שיניתי שום דבר וזה עובד מצוין.

synergy

נלחץ על אישור ונחזור למסך הקודם. נעשה את אותו הדבר בדיוק רק עם המחשב השני שלנו. בסיום התהליך נבדוק שמופיעים לנו שמות המחשבים שאותם אנחנו נרצה לזווג למקלדת והעכבר שלנו.

בשלב הבא נגדיר את המיקום הפיזי של המחשבים: מתחת למשבצת הלבנה והרחבה שבכותרת ה- Links נמצאים התפריטים שיגדירו לנו את הצדדים של המחשבים. לחצו על New Link בשביל לסמן אותו בצבע כחול ואז נפתח את האפשרויות שבתפריט השמאלי ביותר: במידה והמחשב 'הראשי' נמצא מצד ימין של המחשב הנוסף - לחצו על ימין (Right). עוברים לתפריט הבא, מצד ימין לתפריט הקודם, ושם נבחר את המחשב 'המשני' למחשב 'הראשי'. ובתפריט השלישי והאחרון (בקצה צד ימין) ושם נבחר במחשב 'הראשי'. אחרי שסיימנו נלחץ על לחצן ה- '+' (צד שמאל למטה) ואז יופיע הסבר בתיבה הלבנה הגדולה: "המחשב הראשי נמצא מצד ימין למחשב המשני".
ועכשיו נעשה את אותו הדבר בדיוק רק הפוך: "המחשב המשני נמצא מצד שמאל למחשב הראשי". אחרי שסיימנו עם השלב הזה והגדרנו את כל המחשבים שעליהם אנחנו עובדים (במידה ויש עוד מחשבים תצטרכו להמשיך עם התהליך הזה עד שכולם יופיעו ובמיקומים הנכונים שלהם) - נלחץ על אישור ונחזור למסך הראשי.

synergy

בשלב הזה אנחנו עוברים למחשב 'המשני' שלנו: נתקין את התוכנה ונפעיל אותה. במסך הראשי נבחר באפשרות הראשונה: "Use another computer's shared keyboard and mouse (client)". כאן למעשה אנחנו מגדירים את המחשב 'המשני' כ- 'לקוח' של המחשב 'הראשי', ונצטרך להזין את שם המחשב 'הראשי'.

synergy

אחרי שסיימנו עם השלב הזה, אפשר ללחוץ על 'אישור' בשני המחשבים. תקבלו אישור שהתהליך אותחל בהצלחה ופשוט גררו את העכבר של המחשב 'הראשי' לכיוון המסך של המחשב 'המשני' (כאילו אתם עובדים על שולחן עבודה מורחב) ותתחילו לעבוד על שני המחשבים.

השליטה של המקלדת מתכווננת לפי המיקום של העכבר, ככה שבשביל להקליד על מחשב מסוים - הסמן של העכבר חייב להיות פעיל בו. דבר נוסף מאוד יעיל שהתוכנה הזו מאפשרת הוא הרחבת ה- Clip Board של מערכת ההפעלה לשני המחשבים, כלומר, העתקת קטע טקסט (ורק טקסט לא קבצים) ממחשב אחד - יכולה להיות מודבקת באותה קלות במחשב השני. יש גם תמיכה בשומרי המסך של כל אחד מהמחשבים וגם נעילת מחשב (אם מופיעה אוטומטית) תופיע רק במסך אחד ותאפשר את הכניסה לשני המחשבים בו-זמנית.

חשוב להדגיש שהתוכנה פעילה ומתפקדת כל עוד שני המחשבים מחוברים לאותה רשת ביתית/משרדית. התוכנה פועלת על כל מערכת הפעלה (גם אם בכול מחשב יש מערכת אחרת). בכל אחד מהמחשבים יופיע אייקון במגש המשימות (System Tray) ומתוכו תוכלו לראות מה הסטטוס של החיבור בין המחשבים הפעילים וגם לשחזר חיבור במקרה שאבד.

מעבר לתגובות בפורום