וידאוטיפ: הסתרה של סבך הכבלים בסלון

ליאור קורן, מישל דור Ynet
15-12-2009 07:05

מדריך לפיתרון קליל: מישל מעוניין לעשות סדר בשולחן / מזנון הטלויזיה סלון, אבל לא בא לו לפצוח בחציבות בקיר, בהשקעה כספית לא גדולה, עזרנו לו להציב את מכשירי הוידאו ולהסתיר את סבך הכבלים שמתחבר למסך.


כיצד מעלימים את הכבלים?

ישנם לא מעט משתמשים שרכשו מסכי טלויזיה מסוג פלזמה או LCD אשר מבקשים להעלים את סבך הכבלים שעולים ממכשירי הוידאו השונים המוצבים על המזנון / שולחן טלויזיה אל הטלויזיה המותקנת בסלון.

אפשרות אחת לפיתרון תהיה חציבת תעלה או העברת צינור בתוך הקיר, מה שיצריך הזמנת בעל מקצוע בתשלום, יגרום ללכלוך ואבק רב בסלון והשקעת אנרגיה רבה בענין מצד דיירי הבית.

אך, מי שאינו מעוניין להטריד עצמו בחציבות בקיר או מבקש מוצא מהיר וגם אסטטי עבור סלון המגורים בדירה שכורה, יוכל להעזר בפיתרון פשוט, אותו נציג בכתבה זו.

כתבת וידאו - התקנת שולחן טלויזיה והסתרת כבלים


צלם: רותם פלדנר, עורך: מישל דור

שולחן טלוויזיה

השולחן ("מזנון") בו ממוקמים כל המכשירים והקונסולות נמכר לעיתים בחנויות יוקרה במחירים של אלפי שקלים. מומלץ לטייל בין רשתות השיווק או לבדוק באינטרנט – והאמינו או לא – תוכלו למצוא מוצרים מתאימים בהחלט ברמות מחיר של מספר מאות שקלים. לגבי מיקום המכשירים: מכשירים מסוג מגבר או רסיבר, פולטים הרבה יותר חום בהשוואה לנגני DVD למשל, יש להציבם במקום המאפשר אוורור מתאים.

צנרת

רגל חלולה של שולחן ואפילו צינור שרשורי יכולים לעשות את העבודה, ניתן למצוא צינורות מתאימים ברשתות "עשה זאת בעצמך" או אף חנויות לחומרי בנין.
רצוי לרכוש צינור בצבע שיתאים לגוון הקיר או גוף הטלויזיה וישתלב באופן אסטטי בסביבתו.


איזה כבלים יש אצלי?
גם אצלכם בסלון, תתקלו בסוגים שונים של כבלים המיועדים להעברת אודיו וידאו.
בכדי לזהות אותם, קראו את - מדריך חיבורי כבלים במערכת אודיו וידאו
יש לבדוק כי כל הכבלים עוברים באופן חופשי בצנרת שבחרנו, לא לשכוח להשאיר מקום לפחות לעוד שנים או שלושה כבלים נוספים, כי בסופו של דבר יגיע השלב בו תרצו להוסיף מכשיר נוסף במערכת (לדוגמא, נגן Blu-ray או סטרימר).

בזמן התקנת וחיבור הכבלים השונים, יש להקפיד שלא לכופף את ראש/מחבר הכבל בכוח מכיוון שבסופו של דבר זה יגרום לנתק פנימי של אחד החוטים. חיתוך של ראש כבל והלחמתו מחדש הינו בד"כ משימה לטכנאי מיומן, הדבר רלוונטי פחות עבור כבל קומפוזיט פשוט, אבל חשוב ביותר עבור כבלים מסוג HDMI, שם רצוי להשתמש במתאם לזווית 90 מעלות במקרה בו ישנו מרווח זעום בין גב המסך לקיר אחורי. מתאם שכזה עולה מספר עשרות שקלים אבל שווה כל אגורה.

כאמור, יש לבדוק מראש את מספר הכבלים הרלוונטיים וקוטר המחברים הקיימים, את הקוטר מודדים בחלק הרחב ביותר של הכבל, בד"כ יהיה זה המחבר ולא גוף הכבל עצמו. במידת הצורך, ניתן להשתמש גם ביותר מצינור אחד.

בשורה התחתונה: בפחות משלושים דקות ובהשקעה מגוחכת, בנינו את התשתית להצבת מערכת האודיו / וידאו וחיבורה למסך ה- LCD של מישל, ושווה לכולכם לבדוק את האלטרנטיבות למעמדים היקרים להחריד הקיימים כיום בשוק.

תודה ל- עמיחי מאיר מ- "העולם הדיגיטלי", על עזרתו בהכנת הכתבה.

מעבר לתגובות בפורום